![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |||
Banneling
|
![]() Toch wel, maar elke vergelijking (lees Oostenrijk) loopt mank. We moeten de vergelijking volledig Belgisch houden om enige geloofwaardigheid te behouden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De oefening van NVA (zie een van de links) is op zich verhelderend maar behandelt slechts de zijde van het Koningshuis. Wat staat daar tegenover als we het over een president hebben ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk kiest zijn volksvertegenwoordigers, de koning kiest de regering. De regeringen zweren trouwens ook trouw aan de koning en niet aan de bevolking. Leer je grondwet en de machten des koning kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk doen we het nu zonder. Dus is die kost dan ook niet nodig. Misschien is mijn voorstel dan ook nog zo slecht niet : laat Eddy Merckx (rasechte Belg, geliefd door Waal en Vlaming) ons land vertegenwoordigen en er het honorarium dat Tom Boonen nu krijgt voor verdienen. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 23 juli 2009 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan presidenten dus geen gebrek. We moeten zowat het duurste systeem ter wereld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb de indruk dat men hier nogal gemakkelijk dezelfde fout maakt als onze eminente politici die graag termen gebruiken als "we zullen wel zien" en "mijn inziens" zonder gebruik te maken van echt wetenschappelijke technieken uit het operationeel onderzoek. Maar ja, we hebben dan ook met zijn allen gewild dat het parlement en de regering in handen kwamen van het elitaire advokaten volkje dat daar allemaal geen verstand van heeft. Verba non res. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze advokaatjes hebben ervoor gezorgt dat we op niet veel anders meer kunnen stemmen. Probeer maar eens een keuze te maken tussen leugenaar A, corrupteling B, Brulboei C, incompetente prutser D tot en met valsmunter VDB . En op niks stemmen, niet stemmen of ongeldig stemmen , maakt niet uit, die stemmen worden gewoon verdeeld.
![]() |
![]() |
#52 | |||
Banneling
|
![]() Maak daar een begroting mee !
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je de keuze tussen een president en een koning louter wil laten afhangen van de kostprijs zoals vermeld in die krantenartikels, nou ja: Vive le roi dan maar.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De koninklijke bevoegdheden die in de grondwet staan bepaald (art 105 t 114) zijn duidelijk genoeg: ofwel staat er 'krachtens bepaling van de regering', ofwel zijn het protocollaire bevoegdheden (en dat beperkt zich tot het verheffen in de adelstand). Die bevoegdheden kan je toch moeilijk gelijkstellen met die van de Franse president?!
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Dat woordje 'louter' komt uit jouw krabbekoker. Naast het financiële aspect zijn er ook andere factoren die meespelen zoals het communautaire, het historische, de volkswil, de uitstraling in het buitenland, de onpartijdigheid, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar heb je inderdaad gelijk. Is geen prijs op te plakken en is soms (meestal?) belangrijker qua argument dan het financiële. Zie je wel dat we overeenkomen ![]() 't gaat deels over een persoonlijke mening, hé. Onze Koning doet mijns inziens niets verkeerd en schaadt het land niet, maar ik denk dat we beter af zijn met een president...van Vlaanderen (hoor je mij komen?); Historiek, uitstraling kunnen me niet schelen. Partijdigheid: tja, als je een actieve president wil op z'n Frans, dan zal die uiteindelijk tot een partij moeten behoren Wil van het volk: mmmmmmm, spreek ik me niet over uit.
![]() |
![]() |
#57 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door die vergelijking met de Franse President te doen, nam ik de veel beter gepaste Oostenrijk en de Oostenrijkse president, die trouwens in zijn macht en competenties zeer veel gelijkenissen toont met de Be-koning; maar ik vermoed dat je het Duits niet machtig bent of je hebt de Wiki-link over de Oostenrijkse president niet eens geopend. Citaat:
Kijk een president woont in een "villa" tesamen met zijn vrouw of partner, familie, kinderen en kleinkinderen zijn uit het huis en trekken verder hun plan. Hoe is het met onze Koningsfamilie ? Met hoeveel zijn ze ondertussen ? Citaat:
Zelfs het bevolkingrijkste (8 x Be) en machtigste economisch land in Europa geeft minder als de helft uit aan een president. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 juli 2009 om 11:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de machtsverdelingen is de Belgische grondwet een afgietsel van de Franse wetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij bestuurd een land met 60.200.000 inwoners en kost hen per persoon dus 112.000.000/60.200.000=1.861 € Het koningshuis kost ons minstens 56.000.000/10.400.000=5.385€ plus nog alle verborgen kosten en de kosten voor de voertuigen van de ministers. reken dus dat het koningshuis ons per belg minstens 10 tot 15 € kost,terwijl de Fransen slechts 2€ betalen voor hun president. Zelfs met de gekende kosten komt het koningshuis dus zeer duur uit tegenover de Franse president, het kost de Belgen bijna het drievoud tegenover de Fransen hun president. En dat is de vergelijking die gemaakt moet worden. Leeft ons koningshuis boven de Belgische draagbare financiële stand en daar is het antwoord duidelijk ja op. |
||
![]() |
![]() |