Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2009, 20:19   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Als ge zo denkt dan neemt ge beter de politie direkt hun pistolen af, verbied achtervolgingen via auto of politiehelikopter(de bandieten kunnen die ook neerschieten in een bewoonde wijk)enz. als ge het 100% safe wilt maken voor de rest van de bevolking. Persoonlijk gun ik de politie de middelen om bandieten te pakken ook al houdt dat een piepklein risico in dat ik ooit collateral damage word.
Blijkbaar zie jij het dagelijkse leven als één grote "Lethal Weapon-movie".
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:24   #42
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge zo denkt dan neemt ge beter de politie direkt hun pistolen af, verbied achtervolgingen via auto of politiehelikopter(de bandieten kunnen die ook neerschieten in een bewoonde wijk)enz. als ge het 100% safe wilt maken voor de rest van de bevolking. Persoonlijk gun ik de politie de middelen om bandieten te pakken ook al houdt dat een piepklein risico in dat ik ooit collateral damage word.
piepklein risico ?
dan hoop ik dat de beelden ( dat zijn er wel wat ) die ik zie vanuit de states oftewel een totaal vertekend beeld geven en de wekelijkheid vér overdrijven oftwel ook tot een slechte b-film toebehoren.

Als je door een achtervolging een crimineel, hoe zwaar deze ook moge weze, deze in een zodanig parket plaats dat ie zowat alles op z'n weg gaat rammen en dan ook nog eens je hand er niet voor omdraait hetzelfde te doen indien noodzakelijk om bij te houden dan ben je volgens mij meer dan aansprakelijk te noemen daar je die crimineel ook dmv een blokkade of wat anders kan stoppen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:25   #43
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zeg er ook eens bij hoeveel meer die privé-gevangenissen aan de gemeenschap kosten.
Vergeet ook niet te zeggen welke big business het gevangeniswezen in de VS is.
Daar zal men zijn klanten niet laten lopen dat is een feit.
Hoe meer criminelen hoe meer kassa kassa.
En smaken de appels en de peren vandaag? Ik heb liever een prive bedrijf dat bandieten niet laat lopen dan een staats gedrocht met een houding van 'we stnden erbij en we keken ernaar, schonen helikopter he Albert? Ja Jules'. Hoeveel maximum-security prisons zijn trouwens in prive-handen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:28   #44
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Blijkbaar zie jij het dagelijkse leven als één grote "Lethal Weapon-movie".
Jouw film 'Slackers' is ook nie slecht.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:29   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ontsnappen per helikopter is ondertussen zo een oude mop (en heus niet alleen in belgie) dat ik hoop dat de Minister van het Rottigste Departement van het Zonnestelsel(Stefaan Declerck) zich kan permitteren het personeel van dat "gevang" kollektief te ontslaan...Het zijn een bende anarchisten die geen enkel belang hechten aan de veiligheid van de gemeenschap die hen betaald...Een beetje gevangene is het eigenlijk aan zichzelf verplicht om "stijlvolle" ontsnappingen te plegen,met zo een bende stomme hoepels als bewakers....

Er zijn eenvoudig geen woorden voor...die helikopter mocht nooit in staat geweest zijn weer op te stijgen,gijzeling of niet.....

en ja...ik mag dus aannnemen dat over dat binnenplein geen staalkabels hangen,de oudste truc uit het boekje nochtans

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2009 om 20:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:31   #46
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En smaken de appels en de peren vandaag? Ik heb liever een prive bedrijf dat bandieten niet laat lopen dan een staats gedrocht met een houding van 'we stnden erbij en we keken ernaar, schonen helikopter he Albert? Ja Jules'. Hoeveel maximum-security prisons zijn trouwens in prive-handen?
Dat wou ik jou ook net vragen ...
je bent weer effe vergeten waarom het in essentie allemaal om draait ... of beter om wat het zou moeten draaien
Laat Albert dan nog staat te kijken de VS komt er helemaal niet zo goed uit wat betreft het beschermen van onschuldigen ( van welke soort en klasse dan ook )
Oud 23 juli 2009, 20:33   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ontsnappen per helikopter is ondertussen zo een oude mop (en heus niet alleen in belgie) dat ik hoop dat de Minister van het Rottigste Departement van het Zonnestelsel(Stefaan Declerck) zich kan permitteren het personeel van dat "gevang" kollektief te ontslaan...Het zijn een bende anarchisten die geen enkel belang hechten aan de veiligheid van de gemeenschap die hen betaald...

Er zijn eenvoudig geen woorden voor...die helikopter mocht nooit in staat geweest zijn weer op te stijgen,gijzeling of niet.....
Gijzelaars mogen in jouw ogen dus "geofferd" worden ???
Oud 23 juli 2009, 20:33   #48
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ontsnappen per helikopter is ondertussen zo een oude mop (en heus niet alleen in belgie) dat ik hoop dat de Minister van het Rottigste Departement van het Zonnestelsel(Stefaan Declerck) zich kan permitteren het personeel van dat "gevang" kollektief te ontslaan...Het zijn een bende anarchisten die geen enkel belang hechten aan de veiligheid van de gemeenschap die hen betaald...Een beetje gevangene is het eigenlijk aan zichzelf verplicht om "stijlvolle" ontsnappingen te plegen,met zo een bende stomme hoepels als bewakers....

en ja...ik mag dus aannnemen dat over dat binnenplein geen staalkabels hangen,de oudste truc uit het boekje nochtans
neen, op die binnenkoer hingen die inderdaad helaas niet
waarschijnlijk hangen ze er na een halfjaartje of zo daar wel maar ontbreken dan weer elders tot daar weer zo'n stunt gebeurt
Oud 23 juli 2009, 20:34   #49
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
lomeanor, maar spijtig genoeg ook niet de eerste keer in belgië...
toen het in 2007 al voor de tweede keer gebeurde, was de reactie van toenmalig Justitieminister Onkelinx dat ze nog geen toestemming had kunnen geven tot het plaatsen van palen omdat de regering al maanden in lopende zaken was. Dus voor het plaatsen van een paar stomme ijzeren palen is de toestemming van een minister vereist??? What the fuck???
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 23 juli 2009 om 20:43.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:37   #50
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar volgens Andro is dit niet van tel. .
Dat Andro dat maar eens tegen die vrouw die ze gijzelden maar eens gaat uitleggen dan. Die zal deze dag nooit meer vergeten net zomin als de helikopterpiloot die ze dwongen te landen in de gevangenis.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:39   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gijzelaars mogen in jouw ogen dus "geofferd" worden ???
tsja.....in amerikaanse gevangenissen is het al jaren zo.......De maatschappij verandert, ook bij ons,de gevangenispopulatie dus ook,gevangenen met een vechtersmentaliteit,met een netwerk buiten die zit te plannen om hen weer uit hun "verplicht verlof" te halen.Gevangenisbewaarde Germain,49 jaar oud,3 kids waarvan eentje aan de unief,100 kilo zwaar maar volledig uit vorm,gevangenisbewaarder omdat hij 20 jaar geleden met goed gevolg een examen in Brussel gedaan heeft,is GEEN tegenstander daarvoor.....Binnenkort mag "Germain" blij zijn dat hij nog leeft....

Ik weet niet wat jij ervan vindt,maar ik weet echt niet hoelang "de Staat" zich nog kan permitteren te verliezen tegen het rapalje,zonder irrelevant te worden....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2009 om 20:44.
Oud 23 juli 2009, 20:40   #52
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een paar bomen omkappen en installeren op het binnenplein zou ook al veel helpen volgens mij. Ik schat een dagje werk om die paar boompjes te kappen en installeren op dat binnenplein. Enfin dat is de procedure zonder bureaucratie. Met bureaucratie duurt dat al snel een paar decennia. Tegen dat ge al de nodige vergunningen en toelatingen hebt ben je al lang in pensioen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:43   #53
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die zware gangster van wie geweten was dat hij in januari al een dergelijk plan had had nooit op een minder streng bewaakte binnenkoer mogen zitten.
Naar aanleiding van die uitgelekte plannen van januari zat hij al een tijdje op een met kabels overspannen binnenkoer. Nog maar pas besliste een of andere idioot om hem op een minder strenge bewaking te zetten.

Laatst gewijzigd door daiwa : 23 juli 2009 om 20:45.
Oud 23 juli 2009, 20:45   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tsja.....in amerikaanse gevangenissen is het al jaren zo.......De maatschappij veranderd ook bij ons,het wordt nu van "who dares...wins"......
Ik vind die "American way" alleszins geen te volgen voorbeeld.

Citaat:
Ik weet niet wat jij ervan vindt,maar ik weet echt niet hoelang "de Staat" zich nog kan permitteren te verliezen tegen het rapalje,zonder irrelevant te worden....
Wees gerust, ook in de VS ontsnappen gevangenen.
Oud 23 juli 2009, 20:45   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die zware ganster van wie geweten was dat hij in januari al een dergelijk plan had had nooit op een minder streng bewaakte binnenkoer mogen zitten.
Naar aanleiding van die uitgelekte plannen van januari zat hij al een tijdje op een met kabels overspannen binnenkoer. Nog maar pas besliste een of andere idioot om hem op een minder strenge bewaking te zetten.
aha...er zijn dus binnenkoeren MET en binnenkoeren ZONDER kabels.......

nu krijg ik me daar toch een administratief vereenvoudigings-ideetje....

Laatst gewijzigd door kelt : 23 juli 2009 om 20:46.
Oud 23 juli 2009, 20:46   #56
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind die "American way" alleszins geen te volgen voorbeeld.

Wees gerust, ook in de VS ontsnappen gevangenen.

Er zullen er ongetwijfeld nog wel eens ontsnappen....maar niet volgens inmiddels oudheidkundige recepten
Oud 23 juli 2009, 20:47   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Onkelinx

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
toen het in 2007 al voor de tweede keer gebeurde, was de reactie van toenmalig Justitieminister Onkelinx dat ze nog geen toestemming had kunnen geven tot het plaatsen van palen omdat de regering al maanden in lopende zaken was. Dus voor het plaatsen van een paar stomme ijzeren palen is de toestemming van een minister vereist??? What the fuck???
Een waals minister kan zich �*lles permitteren. Benieuwd hoe Declerck reageert...
Belgie maakt zich hierdoor eindeloos veel meer belachelijk dan door de Vlaams-waalse verhoudingen !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:48   #58
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aha...er zijn dus binnenkoeren MET en binnenkoeren ZONDER kabels.......

Dat zeiden ze daarstraks in het nieuws toch.
Oud 23 juli 2009, 20:48   #59
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die zware ganster van wie geweten was dat hij in januari al een dergelijk plan had had nooit op een minder streng bewaakte binnenkoer mogen zitten.
Het is wettelijk verboden om gevangenen langer dan een bepaalde tijd in die maximum security te plaatsen. Wat ze hadden doen was gewoon een paar stevige kabels spannen en/of verticale opstakels placeren. Desnoods een paar simpele verlichtinspalen. De penitentiar beambten uitrusten met stingers of mistral missiles zou uiteraard ook kunnen...
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 20:49   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een waals minister kan zich �*lles permitteren. Benieuwd hoe Declerck reageert...
Belgie maakt zich hierdoor eindeloos veel meer belachelijk dan door de Vlaams-waalse verhoudingen !!!
Bedoel je nu, dat in het buitenland nooit gevangenen ontsnappen ???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be