Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2009, 22:39   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Drogreden in andere topics aub, hier is het voor mij zeer belangrijk dat u een antwoord probeert te geven op mijn vragen, en daarvoor een dikke dank bij voorbaat. ; -)
Graag, kunt ge uw vragen dan een voor een duidelijk stellen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2009, 22:43   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U stelt een moeilijke vraag denk ik, en ik kan niet zeker weten of u mij goed begrepen hebt, en ik weet zelf niet of ik gezegd heb wat ik eigenlijk meen te zeggen. In het algemeen is het zo dat wij in de islam geen Mens of Ego aanbidden, geen mens bepaalt voor ons (moslimman of moslimvrouw) wat goed of kwaad is. Alleen God de Schepper heeft het recht om aanbeden te worden.

Een goede moslim probeert of doet zijn best om volgens de leer van de islam te leven en denken. Wat een moslim in zijn leven of denken beslist speelt in het kader van kwaad/goed die door God de Schepper, in de openbaringen via de profeten, is bepaald.

De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ?

Sommige collega's hebben hier een antwoord geplaatst, en ik kijk graag uit naar meer antwoorden, en liever met beetjes argumentaties. : -)
Een goede moslim heeft nogal wat overeenkomsten met een goede christen, beiden aanbidden ze hun geloof.
Jaren geleden (nog niet zo erg lang zelfs) gingen alle kinderen van goede en mindere goede huize naar de kerk, kregen godsdienstles, kregen hun goddelijk huiswerk in de vorm van voldoende schietgebedjes op te zeggen en alle overeenkomsten met de islam is wel aanwezig denk ik.
Idd de kinderen en later veel volwassenen die hier in opgegroeid waren devote volgelingen van de heer.
Maar stilletjes aan zijn wij hier bij ons er toch achtergekomen dat dit vooral een dogma van de kerk was, bijna goddelijke terreur zelfs waar de verbanning naar het vagevuur altijd achter de deur stond.
We mogen blij zijn dat we dat achter ons hebben kunnen laten.

En nu zou de islam de plaats innemen?
Dat zal dan toch niet met ons zijn vrees ik.
Oud 28 juli 2009, 09:31   #43
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Canvas vandaag Panorama 26/7: ‘Forever yours, Marina’ (herhaling):
Een trouwlustige Panoramareporter op zoek naar de mysterieuze Marina

Dat is maar top van ijsberg, wat in het internet gebeurt is nog verschrikkelijker, en al die duizenden nieuwe seks websites per dag!

Dat was echt erg, en die mannen? zo zielig gewoon.
Wat vind je van de mannen (overwegend moslim) die op zoek gaan naar een Europese vrouw, enkel en alleen om aan verblijfsdocumenten te geraken en eens die binnen zijn haar te ruilen voor een vrouw van zijn eigen soort/religie/land/hoe je het ook wil noemen? Is dat het gedrag van een 'goed moslim'?
Als je't mij vraagt word ik liever 10.000eur lichter gemaakt door een Russische internetliefde die eigenlijk niet bestaat dan enkele jaren mijn energie te moeten steken in een huwelijk dat nooit de bedoeling had te blijven duren en dan nog op de koop toe het risico te lopen dat mijn kinderen ontvoerd worden naar het land van zijn herkomst.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 11:32   #44
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ?

Sommige collega's hebben hier een antwoord geplaatst, en ik kijk graag uit naar meer antwoorden, en liever met beetjes argumentaties. : -)
- De mannen die een zware echtscheiding achter de rug hebben. Ze zijn door hun Belgische vrouw zwaar bedrogen of financieel uitgekleed of beiden en vertrouwen geen enkele westerse vrouw nog. Sommige zitten met kinderen waardoor het niet makkelijk wordt hier nog een vrouw te vinden. Tenzij eentje die ook een echtscheiding achter de rug heeft en waarschijnlijk ook kinderen heeft. Zij hopen met een Filipina meer geluk te hebben.

- De vrijgezellen. 40+, woont nog steeds bij moeder. Moeder wordt ouder en zij denken van binnenkort sterft mijn moeder en zit ik hier helemaal alleen. Wat nu.

- Mannen die omwille van uiterlijk, te dik, te dun, te klein of gewoon te lelijk nooit aan een vrouw zijn geraakt. Of mannen die gewoon niet in staat zijn een sociaal contact op te bouwen met een vrouw hier. Dan maar proberen in de Filippijnen.

- Kleine minderheid. De pedofielen. Trouwen met een kleine Filipina van 18 jaar die er uit ziet als iemand van 14 jaar. Op die manier blijft het legaal.

- Kleine minderheid. Mannen die gewoon Filippijnse vrouwen mooier vinden dan blanke vrouwen.
Oud 28 juli 2009, 11:53   #45
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Canvas vandaag Panorama 26/7: ‘Forever yours, Marina’ (herhaling):
Een trouwlustige Panoramareporter op zoek naar de mysterieuze Marina

Dat is maar top van ijsberg, wat in het internet gebeurt is nog verschrikkelijker, en al die duizenden nieuwe seks websites per dag!

Dat was echt erg, en die mannen? zo zielig gewoon.

Moslima beter je lichaam bedekken? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw. Zo sexy mogelijk is vrijheid van de vrouw.

Moslim doet alles wat kan om de eer van de familie te beschermen? Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Familie arrangeert huwelijk voor dochter, nee dat is onderdrukking van de vrouw. Ontucht met kat en ezel is vrijheid van de vrouw.

Wat nog?
Vrouwen haar werk is thuis, gezin en een sfeer van geluk, rust en liefde in de familie creëren, werken is niet haar hoofdzakelijk taak, en als ze gedwongen wordt - om een of andere reden- te gaan werken, dan neemt ze een parttime job die echt vrouwelijks is, en het mengen met vreemden en mannen vermijden. Nee, dat is onderdrukking van de vrouw.

Alles is onderdrukking van de vrouw! Wat is dan boerkaverbod opleggen? De vrijheid van de vrouw zeker : -D
Pat Condell and the Burka

Oke, wie betaalt de prijs dan, denkt u?
Mannen die naar Rusland vertrekken voor een vrouw die niet bestaat o.a?

Niet altijd, soms bestaat die vrouw wel, dan ook trouwen uit Rusland, of liever met een Filipijnse vrouw? Deze twee zijn de bekendste gemengde huwelijken in vlaanderen. De vraag is waarom?
Waar gaat dit nu eigenlijk over?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:04   #46
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Waar gaat dit nu eigenlijk over?
Pas op, mij negeert hij omdat ik hem vroeg of hij gedronken had toen hij dit geschreven had

Porpo, als je bekomen bent van de dodelijke belediging, mag je ook gewoon antwoorden op de rest van mijn post.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:45   #47
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Pas op, mij negeert hij omdat ik hem vroeg of hij gedronken had toen hij dit geschreven had

Porpo, als je bekomen bent van de dodelijke belediging, mag je ook gewoon antwoorden op de rest van mijn post.
Is Porpo geen "ze" ?

Hmm....mogen vrome moslima's uberhaupt een PC gebruiken en op het verderfelijke Internet vertoeven ?
Oud 28 juli 2009, 13:12   #48
Mountain Dew
Banneling

Standaard

Citaat:
.... God de Schepper zouden.... .
Hoe weet jij dat God met zijn achternaam "de Schepper" noemt? ? ?

Laatst gewijzigd door Mountain Dew : 28 juli 2009 om 13:13.
Mountain Dew is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:27   #49
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De echte inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren
U kent dus veel Belgen die graag vrouwen uit de Filipijnen en Rusland importeren?
Ik niet.
Of ben je gewoon aan het liegen?
En dat 'importeren' van een vrouw, waar komt dat taalgebruik vandaan?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:32   #50
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Wat vind je van de mannen (overwegend moslim) die op zoek gaan naar een Europese vrouw, enkel en alleen om aan verblijfsdocumenten te geraken en eens die binnen zijn haar te ruilen voor een vrouw van zijn eigen soort/religie/land/hoe je het ook wil noemen?
Mag niet, Haram en afschuwelijk gewoon.

Citaat:
Is dat het gedrag van een 'goed moslim'?
Nee.

Citaat:
Als je't mij vraagt word ik liever 10.000eur lichter gemaakt door een Russische internetliefde die eigenlijk niet bestaat dan enkele jaren mijn energie te moeten steken in een huwelijk dat nooit de bedoeling had te blijven duren en dan nog op de koop toe het risico te lopen dat mijn kinderen ontvoerd worden naar het land van zijn herkomst.
Klopt.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 14:42   #51
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En dat 'importeren' van een vrouw, waar komt dat taalgebruik vandaan?
Een voorbeeld

Servie importeert 250.000 bruiden
Mannelijke vrijgezellen in Servië hoeven niet langer te wanhopen: hun regering zal 250.000 bruiden importeren om hen van hun hoogste nood te verlossen.

Of

Servië wil 100.000 Aziatische vrouwen importeren - Hbvl.be
Oud 28 juli 2009, 17:35   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew Bekijk bericht
Hoe weet jij dat God met zijn achternaam "de Schepper" noemt? ? ?
Van zijn zuster Els
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 23:09   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Al valt er ook bij ons nog wel wat te verbeteren, dat primair niveau zijn we gelukkig ontgroeid.
Ik heb hier toch een aantal vragen bij:
1. Wie zijn "wij" en wie zijn "jullie"?
2. Vind je dat ook jij tot "wij" behoort?
3. Zo ja, waarom jij wel en pakweg porpo niet?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 juli 2009 om 23:09.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 08:25   #54
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik heb hier toch een aantal vragen bij:
Ik zal deze vragen beantwoorden in de veronderstelling dat ze gemeend zijn.
Mocht het de bedoeling zijn hier een semantisch-filosofisch spelletje rond te beginnen zal je het met een andere moeten proberen
Citaat:
1. Wie zijn "wij" en wie zijn "jullie"?
Met "bij ons" bedoel ik het land waar ik geboren ben en altijd gewoond heb, nl België.
(Bij extensie kan het ook wel België en de ons omringende landen betekenen).
Met "we" bedoel ik dan logischerwijze de inwoners van België.
Een "jullie" zie ik niet meteen in het citaat.
Citaat:
2. Vind je dat ook jij tot "wij" behoort?
Ik vind van wel. Er lopen op dit forum kerels rond die vinden van niet. Dat is in eerste instantie hun probleem, maar kan het mijne worden indien dat soort kerels aan de macht komt.
Citaat:
3. Zo ja, waarom jij wel en pakweg porpo niet?
In de veronderstelling dat porpo hier woont (daar ga ik van uit gezien zijn beheersing van het Nederlands) hoort porpo daar ook bij. Er lopen op dit forum kerels rond die vinden van niet. Dat is in eerste instantie hun probleem, maar kan porpo's probleem worden indien dat soort kerels aan de macht komt.

Laatst gewijzigd door Firestone : 29 juli 2009 om 08:29.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 10:40   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Porpo, waarom zeg je niet gewoon dat je niet kunt antwoorden op de commentaren van Steve M, dat zou wat eerlijker zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 12:56   #56
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met "bij ons" bedoel ik het land waar ik geboren ben en altijd gewoond heb, nl België.
(Bij extensie kan het ook wel België en de ons omringende landen betekenen).
Met "we" bedoel ik dan logischerwijze de inwoners van België.
Zo simpel is het ook niet beste Firestone, want we zijn hier niet aan het kletsen met mensen die pakweg uit een woestijn komen, tegen wie we zeggen dat het "bij ons" heel vaak regent, en "bij jullie" misschien zelden, en "onze" winkels blijven open tot 18u, en "wij" werken 8 uur per dag dus 40 uur per week en "jullie" .. Voor het ontwikkelen van een visie op een maatschappelijke of existentiële problematiek, is "wij", "bij ons" en "onze" niet direct duidelijk.
Citaat:
Al valt er ook bij ons nog wel wat te verbeteren, dat primair niveau zijn we gelukkig ontgroeid.
Citaat:

De reacties hierop maken dat ook begrijpelijk.,

Citaat:
maar kan porpo's probleem worden indien dat soort kerels aan de macht komt.
Waarom ?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juli 2009 om 13:01.
Oud 29 juli 2009, 13:04   #57
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Is Porpo geen "ze" ?

Hmm....mogen vrome moslima's uberhaupt een PC gebruiken en op het verderfelijke Internet vertoeven ?
Ja hoor! Want Mohammed heeft internet niet verboden, en wat niet verboden is; mag!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2009, 13:47   #58
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor! Want Mohammed heeft internet niet verboden, en wat niet verboden is; mag!
Moslims mogen geen afbeeldingen maken van levende wezens. Daaruit kunnen we concluderen dat ook het bekijken van deze afbeeldingen niet mag- want ze mogen ook niet gemaakt worden. Als je deze gedachtengang doortrekt, mag een moslim-a, ook geen TV of foto bekijken noch enig andere vorm van gegevensdrager waarop/mee afbeeldingen van levende wezens ter zintuigelijke waarneming bruikbaar gemaakt worden.

Het hangt gewoon af van wat de Iman preekt en zegt wat waar is en mag.
Oud 29 juli 2009, 13:52   #59
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het hangt gewoon af van wat de Iman preekt en zegt wat waar is en mag.
Wie een banaan op straat gooit is een

En nu back ontopic:

Citaat:
De inhoud van deze topic is eigenlijk mijn persoonlijke reactie op die reportage op Canvas, en ik stelde de vraag, want ik ken veel Belgen die graag een vrouw uit Rusland of Filipijnen importeren, waarom? Ik kan deze vraag vervullen met aanverwante vragen over waarom samenwonen en niet trouwen (of late huwelijk), en waarom stijgt het aantal van familialeconflicten en echtscheidingen ?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juli 2009 om 13:54.
Oud 29 juli 2009, 19:44   #60
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Van zijn zuster Els
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 29 juli 2009 om 19:48.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be