Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2009, 12:29   #41
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja.

En zoals al gezegd is: dit soort berichten begint steeds lachtwekkender te worden.
Het wordt nog zo erg dat ze letterlijk nog met een touw over de muur gaan ontsnappen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:32   #42
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

En zoals al gezegd is: dit soort berichten begint steeds lachtwekkender te worden.
Deze topic vertelt me iets over de veiligheid van de gevangenissen, niet over de afkomst van de gevangenen zelf, om daar onderbuikgevoelens bij los te laten, u doet maar, is mijn rationele mening
Oud 28 juli 2009, 12:37   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
Deze topic vertelt me iets over de veiligheid van de gevangenissen, niet over de afkomst van de gevangenen zelf, om daar onderbuikgevoelens bij los te laten, u doet maar, is mijn rationele mening
Mijn rationele mening is dat de laatste jaren zowat elke ontsnapte gevangene een allochtoon is, en dat dit ons iets vertelt over de aard onzer gevangenispopulatie. Ik durf zelfs stellen dat indien vreemdelingen hun straf in het land van herkomst zouden uitzitten, de huidige problematiek in het gevangeniswezen op zijn minst heel wat beperkter zou zijn. Laat nu uw onderbuikgevoelens maar los.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:41   #44
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Mijn rationele mening is dat de laatste jaren zowat elke ontsnapte gevangene een allochtoon is, en dat dit ons iets vertelt over de aard onzer gevangenispopulatie. Ik durf zelfs stellen dat indien vreemdelingen hun straf in het land van herkomst zouden uitzitten, de huidige problematiek in het gevangeniswezen op zijn minst heel wat beperkter zou zijn. Laat nu uw onderbuikgevoelens maar los.
Het zal je misschien verbazen maar ik ben er ook ergens voorstander van dat ze hun straf uitzitten in land van herkomst...

Daarmee hebben we het nog steeds niet gehad over de veiligheid van onze gevangenissen
Oud 28 juli 2009, 12:43   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Daarmee hebben we het nog steeds niet gehad over de veiligheid van onze gevangenissen
Heb je het over veiligheid van de gedetineerden of veiligheid van de bevolking?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:44   #46
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zal je misschien verbazen maar ik ben er ook ergens voorstander van dat ze hun straf uitzitten in land van herkomst...

Een belangrijk deel van de huidige problemen in onze gevangenissen kan verklaard worden door de toenemende, problematische overbevolking.
Oud 28 juli 2009, 12:50   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Hierbij mijn voorstel voor het budget-vriendelijk bijbouwen van nieuwe gevangenissen.

We nemen een krijtje, we tekenen een hele grote rechthoek op de grond. We laten de gevangenen plaatsnemen binnen de contouren van die rechthoek en manen hen aan om niet over de krijtlijnen te stappen. Even effectief en veel goedkoper dan de huidige gevangenissen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:53   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

O Ironie, met de de ladder van een aannemer die er aan het werk was... (wie weet wel netten aan het ophangen)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:54   #49
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hierbij mijn voorstel voor het budget-vriendelijk bijbouwen van nieuwe gevangenissen.

We nemen een krijtje, we tekenen een hele grote rechthoek op de grond. We laten de gevangenen plaatsnemen binnen de contouren van die rechthoek en manen hen aan om niet over de krijtlijnen te stappen. Even effectief en veel goedkoper dan de huidige gevangenissen.
Ik stel voor: Antwerpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:02   #50
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Een belangrijk deel van de huidige problemen in onze gevangenissen kan verklaard worden door de toenemende, problematische overbevolking.
Inderdaad, dan zouden we er al kunnen voor zorgen dat die mensen niet in de gevangenis belanden, de oorzaken aanpakken...

Hier komen gegarandeerd hilarische replies op
Oud 28 juli 2009, 13:08   #51
bigbadkitty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dan zouden we er al kunnen voor zorgen dat die mensen niet in de gevangenis belanden, de oorzaken aanpakken...
Dat zou alleszins minder kosten dan nieuwe gevangenissen bouwen. Maar ja, de gevolgen daarvan zijn pas op langere termijn zichtbaar en passen dus niet in het beleid van onze politici.
bigbadkitty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:10   #52
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wat een klucht....
Hoe is het deze keer gegaan?
Met zo iets :
Bijlage 53154

of was het deze keer een gigantische :
Bijlage 53155
eenvoudiger: blijkbaar een stomme ladder
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:12   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Vandaar dat België gevangenen in Nederland in de lik laten zitten!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:13   #54
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad - en één der belangrijkste oorzaken is dat slechts een beperkt deel der allochtone jongeren er in slaagt het middelbaar onderwijs succesvol af te ronden, wat op zijn beurt dan weer verklaard kan worden doordat er thuis geen Nederlands gesproken wordt. Het is zodus grondig tijd dat we die mensen duidelijk maken dat ze zich ofwel aanpassen aan onze taalkundige en culturele normen, ofwel dat ze terugkeren naar daar waar hun werkelijke taalkundige en culturele thuis is.
Oud 28 juli 2009, 13:31   #55
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

veel te stigmatiserend
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:32   #56
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad - en één der belangrijkste oorzaken is dat slechts een beperkt deel der allochtone jongeren er in slaagt het middelbaar onderwijs succesvol af te ronden, wat op zijn beurt dan weer verklaard kan worden doordat er thuis geen Nederlands gesproken wordt. Het is zodus grondig tijd dat we die mensen duidelijk maken dat ze zich ofwel aanpassen aan onze taalkundige en culturele normen, ofwel dat ze terugkeren naar daar waar hun werkelijke taalkundige en culturele thuis is.
In mijn vriendenkring sprak niemand NL thuis, toch hebben ze allemaal hun diploma, OK, de ene TSO, de andere universitair, allemaal uiteenlopend...

Ik denk dat je nog iets dieper zal moeten graven, maar je raakt wel al een belangerijk probleem aan
Oud 28 juli 2009, 13:36   #57
bigbadkitty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Mijn rationele mening is dat de laatste jaren zowat elke ontsnapte gevangene een allochtoon is, en dat dit ons iets vertelt over de aard onzer gevangenispopulatie. Ik durf zelfs stellen dat indien vreemdelingen hun straf in het land van herkomst zouden uitzitten, de huidige problematiek in het gevangeniswezen op zijn minst heel wat beperkter zou zijn.
De meest recente cijfers van de Dienst voor Strafrechtelijk Beleid dateren wel van 2004, maar er zijn weinig verschillen over de periode van 1997 tot 2004. Volgens die statistieken heeft 82,29 van de veroordeelden de Belgische nationaliteit, slechts 3,13% heeft een niet-EU nationaliteit.
Ik vind jammer genoeg geen cijfers voor voorlopige hechtenis. Die gedetineerden maken nog altijd een groot gedeelte van de gevangenispopulatie uit.
Fabeltjes de wereld insturen is nu eenmaal gemakkelijker en scoort beter dan het probleem aanpakken.
Oud 28 juli 2009, 13:38   #58
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier komen gegarandeerd hilarische replies op
Zal ik er eentje geven?

Ik dacht dat de oorzaak van in de gevangenis belanden, het plegen van criminele feiten was......

en nog even op de statistiek van hierboven. 't Is niet omdat Mohamed of Abdulkarim een Belgische identiteitskaart hebben dat het daadwerkelijk Belgen zijn, vraag hen eens naar hun tweede id....

Laatst gewijzigd door lantjes : 28 juli 2009 om 13:42.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:39   #59
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:47   #60
bigbadkitty
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Zal ik er eentje geven?

Ik dacht dat de oorzaak van in de gevangenis belanden, het plegen van criminele feiten was......
Niet echt, neen.
In België zitten zo'n 3600 mensen in voorarrest, een groot gedeelte ervan blijkt achteraf onschuldig te zijn. Intussen hebben ze wel een jaartje achter de tralies gezeten. Verdacht worden van criminele feiten is voldoende om maanden- en soms jarenlang in de gevangenis te belanden.

Er zijn ook nog zo'n 1000 geïnterneerden. Die mensen hebben nooit de kans gekregen om hun onschuld te bewijzen, ze werden geïnterneerd bij beslissing van de Raadkamer (zo'n zitting duurt een 10-tal minuten) op basis van een "psychiatrisch onderzoek" dat vaak ook al amper een kwartiertje geduurd heeft. Of die geïnterneerden al dan niet een strafbaar feit begaan hebben wordt nergens bewezen, de bewijslast is in deze gevallen niet vereist door de wet. Raar toch. Het gevolg is dat men mensen gaat interneren gewoon omdat het parket geen misdaad of misdrijf kan bewijzen.
Dat heet dan een rechtsstaat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be