![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar de achterliggende gedacht, het verbod op religieuze symbomen, is toch voor een groot deel ingegeven door de wens om de hoofddoeken te verbieden. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Tenslotte is het bijzonder opmerkelijk dat die personen die hier staan te fulmineren tegen het verwijderen van die kruisbeeldjes, dezelfde personen zijn die stonden te pleiten voor het hoofddoekenverbod. Nog een geluk dat hypocrisie en inconsequentie niet besmettelijk zijn.
|
|
|
|
#43 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ja, ik ga niet ontkennen dat de vrijzinnigen ook op die kar hebben gesprongen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/pol...ngard-1.905412 http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=8797
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 30 juli 2009 om 21:08. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn ook nu nog, maar vroeger nog meer, scholen waar je niet in jeans mag/mocht komen, of waar een uniform verplicht is. Iedereen heeft zich bij dat soort regels neer te leggen, wil je dat niet, ook goed maar dan ga je niet daar werken of daar op school. Wanneer een school, een werkgever, voorschrijft dat er binnen de instelling geen hoofddeksels mogen gedragen worden dan heb je je daar aan te houden of je gaat elders. |
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Kledingregels worden terecht niet meer toegepast. En werknemers hebben alle recht om eisen van hun werkgever aan de kaak te stellen. Desnoods met stakingen. De werknemers hebben zoizo het laatste woord.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 juli 2009 om 21:51. |
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het probleem ligt algemeen gesproken bij ons beleid dat tolerantie verwart met altijd toegeven aan de meest onzinnige eisen uit angst om te worden beschouwd als intolerant of "racistisch" (een woord dat zo vaak te onpas wordt gebruikt, dat het elke betekenis verloren heeft). Tolerant zijn betekent niét alles toelaten. Zo nu en dan een lijn trekken en een compromisloos, niet voor verandering vatbaar "neen" is niet hetzelfde als intolerant zijn. We hebben de problemen voor een deel aan onszelf te danken met onze constante en ridicule eeuwige toegeeflijkheid en onze beleidsmensen die over het algemeen windhanen zijn die niet meer met de vuist op tafel durven slaan zijn daar jammer genoet schoolvoorbeelden van. Het wordt tijd dat we "neen" durven zeggen. Kinderen moet ge ook niet altijd hun zin geven, met volwassenen is dat niet anders. Laatst gewijzigd door Sammael : 30 juli 2009 om 21:57. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
- ze hebben nog niet door wat er aan de hand is, tegen dat ze het doorhebben zal het al te laat zijn. - het belang van Europa voor de VS is dalend. - wat moeten ze dan precies komen doen? Het gaat hier niet om een 'invasie van buitenaf' maar wel om een mogelijk zelfs 'democratische' machtsovername en bij ongewijzigd beleid gaan we daar regelrecht maar geleidelijk op af. - de VS is 'Europees' geworden. Het buitenlands beleid is gestoeld op een kosten-baten analyse. Zolang de economische belangen van de VS niet te plots te hard geschaad worden... Of om het anders te zeggen: als McDonalds er niet te veel last van ondervindt... - de VS is relatief veel minder sterk dan tijdens WO I of WO II. - het anti-amerikanisme van de Europese media is echt niet onopgemerkt gebleven. Het is maar de vraag of ze bereid gaan zijn om nog eens Amerikaanse levens te gaan opofferen... |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Juist, Kallikles. Bush gebruikte zeer waarschijnlijk de nuttige idioten van Bin Laden zelfs om voor hem WTC-torens te slopen, een Reichstagsbrand die zijn doel, installatie van de Bush-dictatuur, grotendeels miste, en dan maar voor de Iraq-invasie werd gebruikt. Het Europese volk, het Arabische volk, het Amerikaanse volk, welk volk dan ook, waar ook ter wereld: kon Bush allemaal geen barst schelen, en Obama ook maar een piepklein barstje, vrees ik. En de VS, tja, daarmee bedoel jij waarschijnlijk ook niet het Amerikaanse volk, maar wel de verkapte en openlijke machthebbers? Dan heb je waarschijnlijk volkomen gelijk.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 30 juli 2009 om 22:07. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Yeah right. Om vervolgens uw kind in het ziekenhuis te kunnen gaan ophalen en een proces van het CGKR wegens 'provocatie' aan uw been te krijgen zeker. De overheid is de ergste vijand van de autochtone bevolking geworden. |
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij mijn weten waren hoofddoeken toen nog vrij schaars. Ik vraag mij zelfs af of de moslimvrouwen toen al ingevoerd waren. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is wel zo dat ik ook eerder hulp van het Oosten zie komen. Ik was 2 jaar geleden in Budapest en wat een verademing om op 4 dagen tijd amper 1 hoofddoek tegen te komen. Oost-europa weet ook nog beter wat dictatuur is en de mensen zijn er nog relatief bereid om voor hun rechten te vechten. De gemakzuchtige westerling zijn ultieme vorm van protest is het bolleke kleuren bij nepverkiezingen. Dat wordt onze ondergang. 1 miljoen stemmen op het VB een paar jaar terug. Als nog maar een 10e van die stemmen bereid is om bvb Brussel plat te leggen dan komt er verandering ja. Zolang het bij bollekes kleuren blijft veranderd er niks. Door manipulatie van informatie, het aanpraten van (niet te rechtvaardigen) 'tolerant zijn' als de norm, het misbruik van termen als racisme, de dreiging van broodroof en processen slaagt men erin om een aanzienlijk deel van de bevolking een rad voor de ogen te spiegelen over de ernst van de situatie enerzijds. Anderzijds importeert men op massale schaal kiezers waardoor het soortelijk gewicht van de autochtone bevolking snel daalt, een effect dat zich nu ook al in de middel en kleinere steden serieus laat voelen. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer maar eens op een werf te komen zonder helm. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik vind dat jammer, er bestaat zoiets als godsdienstvrijheid. Ik ben zelf niet gelovig, maar ik vind dat een belangrijk recht. Ik vind dat iedereen de vrijheid mag hebben om zijn of haar religie te kunnen beleven, binnen bepaalde grenzen uiteraard. We moeten gewoon aanvaarden dat de Islam een deel van onze maatschappij geworden is. Die mensen wonen hier, die gaan niet meer weg. Zoals kerstbomen, kruiskes in rechtbanken en paaseieren, horen hoofddoeken bij een schoolfoto van deze eeuw. Maar: onze maatschappij is het referentiekader, da's logisch, wij wonen er in. Hier is persoonlijk vrijheid belangrijk. Daarom ben ik tegen die schoolregels ivm snoepjes niet mogen meebrengen etc. Die beknotten de vrijheid van die kinderen die niet meer mogen snoepen. Hetzelfde met die hoofddoeken, als men een hoofddoek wil dragen, het doet niet pijn om op uw hoofd te zetten, en ik heb een hoofddoek nog nooit iemands vrijheid zien beknotten of enige andere schade zien toebrengen. |
|
|
|
|
|
|
#58 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
. Citaat:
Maar laat het een individueel gebeuren blijven en niet leiden tot voorechten. . Citaat:
Het Suikerfeest maakt net als paaseieren en kerstbomen deel uit van een cultuur. Hoofddoeken kunnen net zomin als Jantjes pet of een kruisvaarderstruis op de schoolfoto. . Citaat:
Als we met verschillende godsdiensten willen samenleven kunnen we beter onze godsdienstbeleving een beetje tot ons privéleven beperken. |
||||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U moet leren lezen, ik spreek slechts gedeeltelijk van vroeger en zowel ook nog van nu. Ik denk niet dat een politieagent, bevangenisbewaker, militair tegen zijn overste zal moeten zeggen," kust mijn gat, ik draag wat ik wil". Zelfde geld voor beveiligheidsfirma’s, postbodes, en zo nog een hele boel andere om nog maar te beginnen met het merendeel van de firma’s. Denken we maar aan concessiehouders welke werkkledij dragen met het logo, Mercedes, Opel en en en , Brico , Gama, en en en. Denken we ook even aan grootkeukens, medisch personeel in ziekenhuizen, schoonmaakpersoneel in ziekenhuizen enz, enz, enz. Ik kan hier nog uren zitten op te sommen hoor. Niet vroeger he, vandaag.
Laatst gewijzigd door Garry : 31 juli 2009 om 01:27. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|