![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is Vlaams-nationalisme een culturele of etnische zaak? | |||
Cultureel. Migranten kunnen perfect Vlaams-nationalistisch zijn. |
![]() ![]() ![]() |
44 | 63,77% |
Etnisch. Een Vlaams-nationalist is blank en heeft Vlaamse voorouders. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 13,04% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Loop naar de maan, en sticht daar misschien een Republiek Nieuw-Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Word missionaris en ga heel de wereld tot Vlamingen bekeren, maar niet hier.
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 3 augustus 2009 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga totaal akkoord dat men een land niet zomaar verlaat, alvast voor twee redenen die u gaf (werk en huis). Over die vaste kennissenkring is dat niet erg. Via Internet, Facebook, enz............ kunnen de contacten zowiezo blijven. Maar het idee van emigratie groeit toch : ik hoor zeer regelmatig rond mij mensen die het land willen verlaten vanwege de Belgische situatie. OK, het blijven woorden en ze hebben zeker niet de mogelijkheden om te emigreren maar de wil is wel aanwezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en tuurlijk, ik heb een kerktorenmentaliteit die denk dat de wereld in mijn klein Vlaanderen stopt ![]() ik spreek dan ook maar 1 taal en ga enkel op reis naar landen die mijn taal spreken ![]() trouwens, jij die zo dweept met Frankrijk, wat vind jij van hun legendarisch patriotisme?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is niet zomaar tekst ik ontkracht de enkele argumenten die ik uit je commentaar moest peuteren.. Er bestaan misschien Vlaamse volksnationalisten die democratischer zijn dan bepaalde Belgische staatsnationalisten, net zoals er Belgische staatsnationalisten bestaan die democratischer zijn dan bepaalde Vlaamse volksnationalisten. Maar nogmaals dit zegt niets over de eigenschappen van de Vlaams nationalistische ideologie die in essentie cultureel en taal xenofoob is. Het is niet omdat ik me van Vlaams nationalisme afkeer dat ik een pleitbezorger van Belgisch staatsnationalisme zou zijn. Dat bipolaire denken past misschien in uw conflictmodel over de Belgische gemeenschap maar reflecteert daarom nog niet mijn positie. Het bestaan en de aard van Belgisch staatsnationalisme of Indonesisch staatsnationalisme brengt ons niets bij over de aard van het Vlaams nationalisme, dat laatste is volgens mij cultureel en taal xenofobisch.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus omdat je voor een Vlaamse staat bent, ben je per definitie xenofobisch? geldt dat ook voor Baskische nationalisten? of Schotse? en hoe uit die xenofobie zich? hoe verklaar jij dan dat zovelen hier vinden dat migranten ook Vlaams-nationalisten kunnen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als ze er al van weten, hoe komt het dan dat er nog altijd meer buitenlandse firma's in Vlaanderen zijn dan in Wallonië?? wat moeten ze dan van Wallonië niet denken?? dus Fransen mogen trots zijn op hun land, maar Vlamingen mogen dat niet zijn over hun regio?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De eerste Vlaams nationalist die een voorstander is van een officieel meertalig Vlaanderen (d.i. niet taal-xenofoob) moet ik nog tegenkomen. Als je me die kan aanwijzen ben ik zeer geïnteresseerd..
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wil je daarmee zeggen dat er meerdere officiële talen moeten zijn in Vlaanderen? of wil je daarmee zeggen dat anderstaligen welkom moeten zijn en dat de plaatselijke bevolking meerdere talen spreekt? als je het eerste wilt zeggen: wat doe je dan met Frankrijk, Nederland, Duitsland, enz? ook allemaal taal-xenofoben? als je het tweede wilt zeggen: volledig akkoord, dat is de huidige situatie in Vlaanderen, in tegenstelling tot Wallonië waar dat verre van zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal:http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=43 Ik ga het toch eens op een andere wijze proberen te zeggen: Het blijven herhalen van de hoax dat het Vlaamse Nationalisme "in essentie" xenofoob zou zijn is op zich argumentatief nul (= "0"). Het Vlaamse Nationalisme als huis met vele kamers is een open, moderne en warme beweging. Als U van deze warmte en openheid wil genieten plankzeil dan gerust eens naar Doorbraak, het VVB of VVV, of het Pallieterke...en vergewis U zelf van hun groot hart. Vergis U echter niet: het is niet omdat U het niet met hun standpunten eens bent en ook niet omdat hun standpunten niet main stream zijn dat ze daarom als xenofoob zouden kunnen worden beschouwd. De hoek waaruit deze hoax (xenofobie) komt is meestal de Belgisch staatsnationalistische zijde die angst heeft omdat dit volk zijn eigen lot in handen wil nemen. Diezelfde hoek gaat schaamteloos prat op één van de meest ondemocratische pestilenties in dit land...namelijk: het intstitutioneel uitsluiten van landgenoten (op alle niveaus) voor hun overtuiging. Het is die hoek die via "hun" pers de semantische waarde van alle zonden ter wereld (racisme, xenofobie, bekrompenheid, fascisme, nazisme, enz enz) heeft gekidnapt en er hun eigen anti-volksnationalistische betekenis heeft aan gegeven. Dagelijks worden deze gemanipuleerde begrippen (via overheidsinstellingen als VRT en andere journalistieke slippendragers) in ons collectief geheugen geïnjecteerd U mag gerust uw mening hebben...maar vergeef mij als ik uit mijn sloef vlieg als ik daar zie staan: "in essentie"... ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() De peiling wijst uit dat 63% van de Vlaams-nationalisten geen volksnationalist is. Als dat dus het Vlaams-nationalisme moet voorstellen, dan verkies ik een Belgische volksnationalist boven een Vlaamse staatsnationalist.
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 3 augustus 2009 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je had deze peiling beter openbaar gemaakt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat heeft niets met extreem of rechts te maken. |
|
![]() |
![]() |