Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2009, 08:48   #41
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 augustus 2009 om 08:51.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 08:48   #42
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 augustus 2009 om 08:51.
Oud 20 augustus 2009, 08:48   #43
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap niet dat er nog altijd mensen zijn die twijfelen aan de toename van de criminaliteitscijfers.

Je kunt nu wel een klein beetje de struisvogel uithangen, maar de overvolle gevangenissen, ondanks enkelband en andere fantastische regelingen, samen met de enorme achterstand van de het gerecht alleen al, zou zelfs een blinde moeten doen zien.

Komaan zeg....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 20 augustus 2009 om 08:50.
Oud 20 augustus 2009, 08:51   #44
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik snap niet dat er nog altijd mensen zijn die twijfelen aan de toename van de criminaliteitscijfers.

Je kunt nu wel een klein beetje de struisvogel uithangen, maar de overvolle gevangenissen, ondanks enkelband en andere fantastische regelingen, en de enorme achterstand van de het gerecht alleen al, zou zelfs een blinde moeten zien.

Paulus.
Omdat de toename van de gevangenispopulatie ondermeer toegenomen is door de toename van het voorarrest - maw onveroordeelde mensen die in de gevangenis zitten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 08:54   #45
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Omdat de toename van de gevangenispopulatie ondermeer toegenomen is door de toename van het voorarrest - maw onveroordeelde mensen die in de gevangenis zitten.
En hoe zou dat toch komen? Door de daling van de criminaliteit?

En de toename van de gerechtsachterstand, tot zelfs een tekort aan rechters ...

Beetje sereen blijven hé?!

Paulus.
Oud 20 augustus 2009, 08:55   #46
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Veel minder voorarrest dan vroeger. Vroeger (in de jaren 80) vloog je er voor een cafégevecht zonder gewonden al achter.
Oud 20 augustus 2009, 08:59   #47
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En hoe zou dat toch komen? Door de daling van de criminaliteit?

En de toename van de gerechtsachterstand, tot zelfs een tekort aan rechters ...

Beetje sereen blijven hé?!

Paulus.
Doordat mensen sneller een advocaat onder de arm nemen? Doordat ook op andere niveaus in onze samenleving gaan 'reclameren' voor velen een hobby is geworden? Dat merk je bvb goed aan de toegenomen mondigheid van ouders op scholen. Dat merk je eveneens aan de toename van ogenschijnlijk triviale conflicten tussen buren, gaande over een overhangende tak of de aanwezigheid van kevers op een naburig landbouwveld.

Het verband dat je insinueert tussen criminaliteit en overvolle gevangenissen pleit overigens niet voor de uitbouw van ons gevangeniswezen. Als gevangenissen criminaliteit voorkomen (hetzij doordat er minder mensen hervallen, hetzij bij wijze van afschrikmiddel), dan zou er een negatieve correlatie moeten bestaan tussen overvolle gevangenissen en criminaliteit. Ergo: als onze gevangenissen overvol zitten, dan zou de criminaliteit lager moeten liggen dan tien jaar terug. Dat is niet wat u of de openingsposter beweren.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 augustus 2009 om 09:05.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 09:02   #48
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WEET JIJ HOEVEEL VUILE MAROEFFEN ER TUSSEN 2002 EN 2005 ZIJN BIJGEKOMEN????????
Ook voor u geldt: als u meent dat er een significant verband bestaat tussen immigratie (al dan niet beperkt tot die uit Marokko) en criminaliteit, gelieve de cijfers (correlatiecoëfficienten inclusief) te geven. Ik ben zeer benieuwd naar uw argumentatie, hoewel die wellicht het niveau van uw vorige post niet zal overtreffen.

Waarvoor reeds gefeliciteerd,

Andy

Laatst gewijzigd door Andy : 20 augustus 2009 om 09:02.
Oud 20 augustus 2009, 09:25   #49
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedluiskieken Bekijk bericht
De laatste weken (en maanden) lees je steeds meer artikels over geweld. Mensen die elkaar met messen te lijf gaan, verkeersagressie, slagen en verwondigen en ga zo maar door...
Vroeger hoorde je daar veel minder over. Daar zijn naar mijn mening 2 mogelijke oorzaken voor:
  • het had geen nieuwswaarde en werd ook niet gepubliceerd of in de media gebracht
  • het bestond gewoonweg niet
Ik gok op het tweede... Ik vraag me dan af wat er in onze maatschappij veranderd is dat het nu wel tot zoveel agressie komt? Iemand enige verklaring?
Haha, denk je echt dat dat vroeger niet gebeurde? man man hoe naief !
Nu wordt alles veel sneller doorgegeven aan de pers..er zijn veel meer mogelijkheden om het nieuws te verspreiden.
Btw, nu nog steeds worden er veel erge zaken niet in het nieuws vermeld hoor. Gewoon dat men de pers niet verwittigd..
(vernomen van iemand die bij de speciale eenheid van de politie werkt)
Oud 20 augustus 2009, 09:41   #50
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Haha, denk je echt dat dat vroeger niet gebeurde? man man hoe naief !
Nu wordt alles veel sneller doorgegeven aan de pers..er zijn veel meer mogelijkheden om het nieuws te verspreiden.
Btw, nu nog steeds worden er veel erge zaken niet in het nieuws vermeld hoor. Gewoon dat men de pers niet verwittigd..
(vernomen van iemand die bij de speciale eenheid van de politie werkt)
Mijn voormalig schoonvader was politieagent in Schaarbeek. Toen hij zo'n 55 was heeft hij pensionitis genomen. Hij zag het niet meer zitten Hij vertelde me toen: "vroeger waren het alleen cafégevechten, we kwamen ertussen zonder problemen en sloten ze voor een nachtje op. Nu zijn er die "zwetterikken" die direct een mes bovenhalen.."
Dat was in 1975 en toen was in Schaarbeek de meerderheid nog blank.
Oud 20 augustus 2009, 09:43   #51
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Mijn voormalig schoonvader was politieagent in Schaarbeek. Toen hij zo'n 55 was heeft hij pensionitis genomen. Hij zag het niet meer zitten Hij vertelde me toen: "vroeger waren het alleen cafégevechten, we kwamen ertussen zonder problemen en sloten ze voor een nachtje op. Nu zijn er die "zwetterikken" die direct een mes bovenhalen.."
Dat was in 1975 en toen was in Schaarbeek de meerderheid nog blank.
Als er alleen zwetterikken zitten tegenwoordig, dan is dat toch niet erg? Die mogen gerust elkaar afmaken?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 09:47   #52
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ook voor u geldt: als u meent dat er een significant verband bestaat tussen immigratie (al dan niet beperkt tot die uit Marokko) en criminaliteit, gelieve de cijfers (correlatiecoëfficienten inclusief) te geven. Ik ben zeer benieuwd naar uw argumentatie, hoewel die wellicht het niveau van uw vorige post niet zal overtreffen.

Waarvoor reeds gefeliciteerd,

Andy
Kom�*�*�*n Andy, je moet toch wel beter weten dan dat:
- het echt wel hysterisch gebruik van hoofdletters, rood, bold en vergroot lettertype, was dat er nog niet voldoende over voor jou?
-het hysterisch gebruik van de woorden "vuile maroeffen", was dat er nog niet voldoende over voor jou?
-het feit dat ik de toename van migranten enkel isoleer tussen 2002 en 2005, terwijl iedereen die logisch kan argumenteren mij er onmiddellijk op gewezen zou hebben dat het aantal migranten ook buiten die periode is toegenomen (perioden waarin de criminaliteit dus gedaald zou zijn)? Mezelf aan een dergelijk gemakkelijke weerlegging blootstsellen, was dat niet voldoende erover voor jou?

Of is politics echt zo diep gezakt dat dat ondertussen het gemiddeld discours is?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 09:54   #53
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Als er alleen zwetterikken zitten tegenwoordig, dan is dat toch niet erg? Die mogen gerust elkaar afmaken?
Alleen als we er een muur rond zouden bouwen, zoals in Palestina.
Oud 20 augustus 2009, 10:13   #54
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom�*�*�*n Andy, je moet toch wel beter weten dan dat:
- het echt wel hysterisch gebruik van hoofdletters, rood, bold en vergroot lettertype, was dat er nog niet voldoende over voor jou?
-het hysterisch gebruik van de woorden "vuile maroeffen", was dat er nog niet voldoende over voor jou?
-het feit dat ik de toename van migranten enkel isoleer tussen 2002 en 2005, terwijl iedereen die logisch kan argumenteren mij er onmiddellijk op gewezen zou hebben dat het aantal migranten ook buiten die periode is toegenomen (perioden waarin de criminaliteit dus gedaald zou zijn)? Mezelf aan een dergelijk gemakkelijke weerlegging blootstsellen, was dat niet voldoende erover voor jou?
Ik beken dat ik eventjes twijfelde... maar blijkbaar is ironie me nagenoeg vreemd.

sorry
Citaat:
Of is politics echt zo diep gezakt dat dat ondertussen het gemiddeld discours is?
Inhoudelijk zit het toch regelmatig op dat niveau.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 augustus 2009 om 10:17.
Oud 20 augustus 2009, 10:14   #55
buurman
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Extreem rechtse zever ! Hier mag niet afgemaakt worden .
Wij leven in een beschaafd land, en deze wilden moeten zich aanpassen, of terug de rimboe in !
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 10:18   #56
buurman
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik stond gisteren in het warenhuis aan de kassa aan te schuiven. Voor me stond een oudere man. Aan de kassa stond een koppel franstalige mensen (toeristen).
Toen bleek dat die jongen zijn geld in de auto had laten liggen en er snel achterliep, begon die oudere man van zo'n jaar of 55-60 daar van zijn tak te draaien... Uiteindelijk is die jongen maximum 1,5 minuut weggeweest. Toen die terugkwam, vloog dien oude 'verdraagzame' zeveraar dien jongen bijna naar zen strot en had hij dat meisje dat er bij was mee vast... En dat was gene 'bruine'.
Ja, ook bij blanken zitten onnozelaars, en ouwe zakken.
buurman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 10:19   #57
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buurman Bekijk bericht
Extreem rechtse zever ! Hier mag niet afgemaakt worden .
Wij leven in een beschaafd land, en deze wilden moeten zich aanpassen, of terug de rimboe in !
Om het hier beschaafd te houden zullen we de Marrokkaanse politie en justitie moeten inhuren.
Oud 20 augustus 2009, 10:20   #58
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik stond gisteren in het warenhuis aan de kassa aan te schuiven. Voor me stond een oudere man. Aan de kassa stond een koppel franstalige mensen (toeristen).
Toen bleek dat die jongen zijn geld in de auto had laten liggen en er snel achterliep, begon die oudere man van zo'n jaar of 55-60 daar van zijn tak te draaien... Uiteindelijk is die jongen maximum 1,5 minuut weggeweest. Toen die terugkwam, vloog dien oude 'verdraagzame' zeveraar dien jongen bijna naar zen strot en had hij dat meisje dat er bij was mee vast... En dat was gene 'bruine'.
Wat zei die dan?
Oud 20 augustus 2009, 11:36   #59
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ook voor u geldt: als u meent dat er een significant verband bestaat tussen immigratie (al dan niet beperkt tot die uit Marokko) en criminaliteit, gelieve de cijfers (correlatiecoëfficienten inclusief) te geven.
lachwekkend.

Correlatiecoefficient zegt niets over het feit of er al dan niet een verband is.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2009, 11:49   #60
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedluiskieken Bekijk bericht
De laatste weken (en maanden) lees je steeds meer artikels over geweld. Mensen die elkaar met messen te lijf gaan, verkeersagressie, slagen en verwondigen en ga zo maar door...
Vroeger hoorde je daar veel minder over. Daar zijn naar mijn mening 2 mogelijke oorzaken voor:
  • het had geen nieuwswaarde en werd ook niet gepubliceerd of in de media gebracht
  • het bestond gewoonweg niet
Ik gok op het tweede... Ik vraag me dan af wat er in onze maatschappij veranderd is dat het nu wel tot zoveel agressie komt? Iemand enige verklaring?
Dan heb je niet genoeg naar de verhalen van je opa geluisterd. 'In zijnen tijd' als ze naar de kermis gingen werd er altijd gevochten, meestal met die van een dorp verder en vaak met messen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be