![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens maar één kant van het verhaal, en ik denk dat Blokbuster een beetje kan overdrijven. Maakt niet uit, het was niet toegelaten. Als Blokbuster geen toestemming krijgt van de organisatie van PP, Maanrock of de politie moeten ze daar niet staan. Doen ze dat wel, dan overtreden ze de wet. En criminelen mogen hard aangepakt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan pukkelpop werden ze toch niet opgepakt. Citaat:
Misschien ook meteen uitleggen waarom "het" de zaterdag wel toegelaten was op maanrock en "het" niet meer op zondag voor sommige politiemensen en voor anderen nog wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mischien was die commessaris daar toen nog niet van op de hoogte, mischien zijn er zondag klachten geweest, mischien heeft de festival organisatie dat gevraagd aan de politie, ... Ik weet het niet, want ik was er niet bij. Stel je nu eens voor dat op elk festival een stand staat van Blokbuster, VB, NSV, Groen!, STER, AFF, Voorpost, ... Dat gaat daar gezellig worden! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor mij is het simpel: ofwel moet je alle organisaties toelaten, ofwel geen enkele. Ikzelf ben anti-VB, maar dat betekent niet dat allerhande anti-VB organisaties het recht hebben hun propaganda te verspreiden op festivals (die tenslotte privé-initiatieven zijn). Wellicht zouden diegenen die nu verontwaardigd zijn omdat Blokbuster daar niet welkom was, de eersten zijn om te steigeren als er een stand van Voorpost zou staan. Festivals dienen om je te amuseren, niet om je te laten indoctrineren. Bovendien, ik was zelf op Pukkelpop en mij lijkt het overgrote deel van het publiek daar nu niet meteen het doelpubliek van het VB. Als de mannen van Blokbuster echt zieltjes willen winnen, waarom proberen ze het dan niet aan het Vlaams Nationaal Zangfeest? Omdat het goeddeels gaat om intellectuele zelfbevrediging (kijk eens hoe goed wij wel bezig zijn!).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Banneling
|
![]() Het is je dus duidelijk dat ze terugkeerden aan Pukkelpop, en
"Na een beperkte poging tot intimidatie werden we verder met rust gelaten waardoor we effectief campagne konden voeren." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang ze geen groeperingen toelaten wiens boodschap strijdig is met de (grond)wet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
... zullen ze ons moeten laten oppakken Iedere keer dat we probeerden om argumenten aan te brengen ... Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ... We weigeren de belasting van 100 euro p.p. te betalen. Tot slot roepen we iedereen op om ons te vervoegen op een protestactie aan de gemeenteraad van Mechelen ... De berichtgeving van Blokbuster is trouwens subjectief. Ze gaan naar festivals, ookal weten ze dat het niet is toegelaten, gaan de mensen een beetje lastivallen en als de politie optreed hebben ze niets liever dan dat ze worden opgepakt want dan kunnen ze het slachtoffer spelen. En dan nog een beetje wenen dat de handboeien te strak waren en dat het te warm was in die combi. Mischien had de politie wel een goeie reden om die personen in de combi te stoppen. Wat die Marokkaanse jongen betreft: mischien is die gewoon doorgereden en heeft hij de bevelen van de politie genegeerd. Als je daar niet mag fietsen, moet die daar niet fietsen. Ik kan over deze hele zaak geen oordeel vellen want ik was er niet bij. Er wordt hier maar één kant van het verhaal getoond. En bij dit verhaal van Blokbuster heb ik mijn twijfels. Het VB, NSV en Voorpost zitten toch ook altijd te jammeren dat de politie te hardhandig optreed. Meestal hebben die daar goede reden toe ook. Citaat:
Citaat:
Trouwens, jonge, naïve en wereldvreemde zieltjes overtuigen dat kan iedereen. En zo lopen er op PP veel rond. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De eerste zin uit je quote gaat over Pukkelpop en de rest over Maanrock. En voor wat moeten de quotes uit het relaas over Maanrock een bewijs zijn? Toch niet een bewijs dat ze opgepakt werden voor provocatie, want alles wat je aanhaalt gebeurde NADAT ze opgepakt werden. Behalve je quote "Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ..." Dat ging over een ander incident. Lees nog eens aandachtig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind wel dat iedere politieagent iedereen correct moet behandelen. Dit is op zijn minst betwistbaar. Citaat:
Citaat:
Ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele interpellatie op de gemeenteraad. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kijk; recht zegt dat de politie links is en volgens links is heel de politie rechts. Ze treden hardhandig op tegen Blokbuster, maar dat doen ze ook tegen VB, TAK, Voorpost, ... Als Filip de Winter een verboden betoging organiseerd en de politie pakt hem hardhandig aan en ze arresteren hem, dan moet hij erna niet beginnen wenen en jammeren want dat heeft hij zelf gezocht. Als Blokbuster naar festivals gaan en de poltie vraagt hen om te verdwijnen omdat het niet is toegelaten, dan moeten ze dat maar doen. Doen ze dat niet, dan moeten ze de gevolgen dragen. Ze moeten daarna ook niet beginnen wenen en jammeren. Maar dat is uiteraard de bedoeling: lekker het slachtoffer spelen, das altijd gemakkelijk. Indien de organisatoren zich wensen uit te spreken tegen Blokbuster, zullen ze ons moeten laten oppakken. Citaat:
Citaat:
Als de politie op Maanrock vraagt om het festival te verlaten, moet dat ook gebeuren. Geloof jij werkelijk dat Blokbuster braaf zijn spullen wou pakken, maar dat de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door wouterv : 26 augustus 2009 om 12:22. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Je haalde en haalt het wel door elkaar.
Ik herhaal mijn uitleg op je vorige post die je bij het quoten wegliet. "Maar toch smijt je weer het verhaal over pukkelpop door mekaar met maanrock. De eerste zin uit je quote gaat over Pukkelpop en de rest over Maanrock. En voor wat moeten de quotes uit het relaas over Maanrock een bewijs zijn? Toch niet een bewijs dat ze opgepakt werden voor provocatie, want alles wat je aanhaalt gebeurde NADAT ze opgepakt werden. Behalve je quote "Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ..." Dat ging over een ander incident. Lees nog eens aandachtig." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1019 Jij schrijft nu "de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'" terwijl niemand dit beweert. Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat het de bedoeling is om de politie als geheel af te schilderen als racistisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je nou bereiken artisjok?
Dat Wouter zich tegenover JOU moet verantwoorden, waar hij part noch deel aan had, ga verhaal halen bij de verantwoordelijken, degenen die de opdracht gegeven hebben om blokbuster te verwijderen c.q. op te pakken en PP verder rustig te laten doorgaan zonder politiek gekleurd te zijn, want dát is/was de bedoeling!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is wel verantwoordelijk voor wat hij zelf schrijft. Verder mag er hier nog altijd gediscussieerd worden hoop ik? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit de manier waarop jij je vragen formuleert - je lijkt wel een inquisiteur!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Neen, volgens elk normaal mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||||||||||||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Op Pukkelpop is Blokbuster verwittigd dat wat ze deden niet mocht, en daarop besloten ze terug te keren met nog meer volk. Waarom de politie dan niet ingrijpt weet ik ook niet. Op Maanrock is blijkbaar een beetje uit de hand gelopen en vond de politie het nodig om bepaalde mensen op te pakken. Waarom weet ik niet, want ik was er niet bij. Maar der zal wel een reden zijn geweest. Mischien hadden de jongens en meisjes van Blokbuster VOORDAT ze waren opgepakt ookal een grote mond. Mischien was dat de reden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij beval 1 van zijn agenten om naar onze militanten toe te stappen en ons op te dragen onmiddellijk te stoppen met mensen aan te spreken Citaat:
Citaat:
Indien de organisatoren zich wensen uit te spreken tegen Blokbuster, zullen ze ons moeten laten oppakken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven? Citaat:
Citaat:
Tuurlijk zegt Blokbuster dat ze niets misdaan hebben en dat ze alleen maar beroep deden op hun recht op vrije meningsuiting (doet mij trouwens aan iemand anders denken). Maar daar heb ik mijn twijfels bij. Dat kan ik inderdaad niet weten, want ik was er niet en er is ook geen andere bron, maar dan ben ik nog niet zo naïef om alles wat Blokbuster schrijft te geloven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik schrijf enkel dat ik het niet zo heb voor Blokbuster en dat ik hun berichtgeving niet geloof. Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Vreemdeling
|
![]() Het bestrijden van racisme is geen onzin, Blokbuster is dat wel.
Laatst gewijzigd door wouterv : 26 augustus 2009 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik begrijp het. Ze zullen wel terecht opgepakt geweest zijn, want de politie nooit niets onterecht. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alles wat Blokbuster beweert is volgens jou per definitie overdreven? Gelogen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit schreef je "Ik kan over deze hele zaak geen oordeel vellen want ik was er niet bij. Er wordt hier maar één kant van het verhaal getoond. En bij dit verhaal van Blokbuster heb ik mijn twijfels." Vandaar dat ik antwoordde "Als je niet kan oordelen moet je dat ook niet doen. Ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele interpellatie op de gemeenteraad. " Citaat:
Het Vlaams Belang? Er zijn individuen bij het VB die soms een racistische uitspraak doen, en dit mag toch wel bestreden worden. Citaat:
|
||||||||||||||
![]() |
![]() |