Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 21:33   #41
wouterv
Vreemdeling

wouterv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Heb je gelezen wat er geschreven staat in het relaas?
Jazeker, veranderd dat iets?
Het is trouwens maar één kant van het verhaal, en ik denk dat Blokbuster een beetje kan overdrijven.

Citaat:
Dit was geen betoging, laat staan een verboden betoging.
Maakt niet uit, het was niet toegelaten. Als Blokbuster geen toestemming krijgt van de organisatie van PP, Maanrock of de politie moeten ze daar niet staan. Doen ze dat wel, dan overtreden ze de wet. En criminelen mogen hard aangepakt worden.
wouterv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:41   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouterv Bekijk bericht
Jazeker, veranderd dat iets?
Het is trouwens maar één kant van het verhaal, en ik denk dat Blokbuster een beetje kan overdrijven.
Ja, want je smijt het verhaal van pukkelpop door mekaar met dat van maanrock.
Aan pukkelpop werden ze toch niet opgepakt.

Citaat:
Maakt niet uit, het was niet toegelaten. Als Blokbuster geen toestemming krijgt van de organisatie van PP, Maanrock of de politie moeten ze daar niet staan. Doen ze dat wel, dan overtreden ze de wet. En criminelen mogen hard aangepakt worden.
Kan je me uitleggen wat die "het" is die niet toegelaten was?
Misschien ook meteen uitleggen waarom "het" de zaterdag wel toegelaten was op maanrock en "het" niet meer op zondag voor sommige politiemensen en voor anderen nog wel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:02   #43
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja, want je smijt het verhaal van pukkelpop door mekaar met dat van maanrock.
Aan pukkelpop werden ze toch niet opgepakt.
Heb ik dat ergens geschreven?

Citaat:
Kan je me uitleggen wat die "het" is die niet toegelaten was?
Misschien ook meteen uitleggen waarom "het" de zaterdag wel toegelaten was op maanrock en "het" niet meer op zondag voor sommige politiemensen en voor anderen nog wel.
Daar staan flyeren (of krantjes en dergelijken verspreiden), staan bedelen voor geld, de festivalganger (die daar niet komt voor Blokbuster) lastig vallen, een beetje de politie provoceren, ...
Mischien was die commessaris daar toen nog niet van op de hoogte, mischien zijn er zondag klachten geweest, mischien heeft de festival organisatie dat gevraagd aan de politie, ... Ik weet het niet, want ik was er niet bij.

Stel je nu eens voor dat op elk festival een stand staat van Blokbuster, VB, NSV, Groen!, STER, AFF, Voorpost, ... Dat gaat daar gezellig worden!
Oud 25 augustus 2009, 22:59   #44
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het simpel: ofwel moet je alle organisaties toelaten, ofwel geen enkele. Ikzelf ben anti-VB, maar dat betekent niet dat allerhande anti-VB organisaties het recht hebben hun propaganda te verspreiden op festivals (die tenslotte privé-initiatieven zijn). Wellicht zouden diegenen die nu verontwaardigd zijn omdat Blokbuster daar niet welkom was, de eersten zijn om te steigeren als er een stand van Voorpost zou staan. Festivals dienen om je te amuseren, niet om je te laten indoctrineren. Bovendien, ik was zelf op Pukkelpop en mij lijkt het overgrote deel van het publiek daar nu niet meteen het doelpubliek van het VB. Als de mannen van Blokbuster echt zieltjes willen winnen, waarom proberen ze het dan niet aan het Vlaams Nationaal Zangfeest? Omdat het goeddeels gaat om intellectuele zelfbevrediging (kijk eens hoe goed wij wel bezig zijn!).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 08:03   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik dat ergens geschreven?
Het is je dus duidelijk dat ze terugkeerden aan Pukkelpop, en
"Na een beperkte poging tot intimidatie werden we verder met rust gelaten waardoor we effectief campagne konden voeren."

Citaat:
Daar staan flyeren (of krantjes en dergelijken verspreiden), staan bedelen voor geld, de festivalganger (die daar niet komt voor Blokbuster) lastig vallen, een beetje de politie provoceren, ...
Flyeren deden ze niet, festivalgangers "lastigvallen" is niet verboden. Op een festival mag je tegen iedereen spreken. De politie provoceren deden ze ook niet. Waar lees je dat?
Citaat:
Mischien was die commessaris daar toen nog niet van op de hoogte, mischien zijn er zondag klachten geweest, mischien heeft de festival organisatie dat gevraagd aan de politie, ... Ik weet het niet, want ik was er niet bij.
Dat is veel keer misschien, je weet het inderdaad niet.

Citaat:
Stel je nu eens voor dat op elk festival een stand staat van Blokbuster, VB, NSV, Groen!, STER, AFF, Voorpost, ... Dat gaat daar gezellig worden!
En, dan? Je mag aan die standen voorbij lopen.
Zolang ze geen groeperingen toelaten wiens boodschap strijdig is met de (grond)wet.
Oud 26 augustus 2009, 08:27   #46
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Het is je dus duidelijk dat ze terugkeerden aan Pukkelpop, en
"Na een beperkte poging tot intimidatie werden we verder met rust gelaten waardoor we effectief campagne konden voeren."
Jazeker, ik kan lezen.

Citaat:
Flyeren deden ze niet, festivalgangers "lastigvallen" is niet verboden. Op een festival mag je tegen iedereen spreken. De politie provoceren deden ze ook niet. Waar lees je dat?
Hierop werd besloten om zaterdag met een grotere groep aan Pukkelpop te staan
... zullen ze ons moeten laten oppakken
Iedere keer dat we probeerden om argumenten aan te brengen ...
Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ...
We weigeren de belasting van 100 euro p.p. te betalen.
Tot slot roepen we iedereen op om ons te vervoegen op een protestactie aan de gemeenteraad van Mechelen ...

De berichtgeving van Blokbuster is trouwens subjectief. Ze gaan naar festivals, ookal weten ze dat het niet is toegelaten, gaan de mensen een beetje lastivallen en als de politie optreed hebben ze niets liever dan dat ze worden opgepakt want dan kunnen ze het slachtoffer spelen. En dan nog een beetje wenen dat de handboeien te strak waren en dat het te warm was in die combi. Mischien had de politie wel een goeie reden om die personen in de combi te stoppen.
Wat die Marokkaanse jongen betreft: mischien is die gewoon doorgereden en heeft hij de bevelen van de politie genegeerd. Als je daar niet mag fietsen, moet die daar niet fietsen.
Ik kan over deze hele zaak geen oordeel vellen want ik was er niet bij. Er wordt hier maar één kant van het verhaal getoond. En bij dit verhaal van Blokbuster heb ik mijn twijfels.
Het VB, NSV en Voorpost zitten toch ook altijd te jammeren dat de politie te hardhandig optreed. Meestal hebben die daar goede reden toe ook.

Citaat:
Dat is veel keer misschien, je weet het inderdaad niet.
Spreek voor jezelf.

Citaat:
En, dan? Je mag aan die standen voorbij lopen.
Zolang ze geen groeperingen toelaten wiens boodschap strijdig is met de (grond)wet.
Is het VB strijdig met de grondwet?
Trouwens, jonge, naïve en wereldvreemde zieltjes overtuigen dat kan iedereen. En zo lopen er op PP veel rond.
Oud 26 augustus 2009, 11:36   #47
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Jazeker, ik kan lezen.

Hierop werd besloten om zaterdag met een grotere groep aan Pukkelpop te staan
... zullen ze ons moeten laten oppakken
Iedere keer dat we probeerden om argumenten aan te brengen ...
Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ...
We weigeren de belasting van 100 euro p.p. te betalen.
Tot slot roepen we iedereen op om ons te vervoegen op een protestactie aan de gemeenteraad van Mechelen ...
Maar toch smijt je weer het verhaal over pukkelpop door mekaar met maanrock.
De eerste zin uit je quote gaat over Pukkelpop en de rest over Maanrock.
En voor wat moeten de quotes uit het relaas over Maanrock een bewijs zijn?
Toch niet een bewijs dat ze opgepakt werden voor provocatie, want alles wat je aanhaalt gebeurde NADAT ze opgepakt werden.
Behalve je quote "Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ..." Dat ging over een ander incident. Lees nog eens aandachtig.

Citaat:
De berichtgeving van Blokbuster is trouwens subjectief.
Daar moeten we het wel mee doen, want de andere media zwijgt als vermoord.
Citaat:
Ze gaan naar festivals, ookal weten ze dat het niet is toegelaten,
Dat is een dikke leugen.
Citaat:
gaan de mensen een beetje lastivallen en als de politie optreed hebben ze niets liever dan dat ze worden opgepakt want dan kunnen ze het slachtoffer spelen.
Kan je nu eindelijk vertellen wat ze deden dat verboden was?
Citaat:
En dan nog een beetje wenen dat de handboeien te strak waren en dat het te warm was in die combi. Mischien had de politie wel een goeie reden om die personen in de combi te stoppen.
Ik heb ze niet horen wenen.
Ik vind wel dat iedere politieagent iedereen correct moet behandelen. Dit is op zijn minst betwistbaar.
Citaat:
Wat die Marokkaanse jongen betreft: mischien is die gewoon doorgereden en heeft hij de bevelen van de politie genegeerd. Als je daar niet mag fietsen, moet die daar niet fietsen.
Zelfs als hij gereden heeft waar hij niet mocht, vind je dit een correcte behandeling? Is dit niet wat overdreven?

Citaat:
Ik kan over deze hele zaak geen oordeel vellen want ik was er niet bij. Er wordt hier maar één kant van het verhaal getoond. En bij dit verhaal van Blokbuster heb ik mijn twijfels.
Als je niet kan oordelen moet je dat ook niet doen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele interpellatie op de gemeenteraad.
Citaat:
Het VB, NSV en Voorpost zitten toch ook altijd te jammeren dat de politie te hardhandig optreed. Meestal hebben die daar goede reden toe ook.
Dat kan je niet zo algemeen stellen.

Citaat:
Spreek voor jezelf.
Je zei zelf dat je het niet weet, en herhaalt het hier nog eens.

Citaat:
Is het VB strijdig met de grondwet?
Heb ik dat gezegd?
Citaat:
Trouwens, jonge, naïve en wereldvreemde zieltjes overtuigen dat kan iedereen. En zo lopen er op PP veel rond.
Die naïeve zieltjes blijven niet allemaal naïef. En er lopen daar toch ook veel anderen rond.
Oud 26 augustus 2009, 12:19   #48
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Maar toch smijt je weer het verhaal over pukkelpop door mekaar met maanrock ...
Ik haal niets door elkaar ik zeg enkel dat er blijkbaar op beide festivals incidenten zijn geweest en op Maanrock is het een beetje uit de hand gelopen. Ten eerste arresteert de politie niet zomaar iemand, we leven niet in een DDR-regime. Als de politie personen van Blokbuster arresteert, dan zullen ze daar wel een goede reden voor hebben.
Kijk; recht zegt dat de politie links is en volgens links is heel de politie rechts.
Ze treden hardhandig op tegen Blokbuster, maar dat doen ze ook tegen VB, TAK, Voorpost, ... Als Filip de Winter een verboden betoging organiseerd en de politie pakt hem hardhandig aan en ze arresteren hem, dan moet hij erna niet beginnen wenen en jammeren want dat heeft hij zelf gezocht.
Als Blokbuster naar festivals gaan en de poltie vraagt hen om te verdwijnen omdat het niet is toegelaten, dan moeten ze dat maar doen. Doen ze dat niet, dan moeten ze de gevolgen dragen. Ze moeten daarna ook niet beginnen wenen en jammeren.

Maar dat is uiteraard de bedoeling: lekker het slachtoffer spelen, das altijd gemakkelijk.
Indien de organisatoren zich wensen uit te spreken tegen Blokbuster, zullen ze ons moeten laten oppakken.

Citaat:
Daar moeten we het wel mee doen, want de andere media zwijgt als vermoord.
Blijkbaar, het zal van niet veel belang zijn. Maar dan ga ik nog niet alles geloven wat Blokbuster schrijft.

Citaat:
Dat is een dikke leugen.
Voor PP hadden ze een aanvraag gedaan en die is gewijgerd, en dan gaan ze er toch nog rondlopen. De politie waarschuwt dan dat het niet is toegelaten en dat ze gearresteerd kunnen worden, en dan besluit Blokbuster de volgende dag met nog meer volk af te zakken naar het festival. Wat is dat? Lijkt mij provoceren.
Als de politie op Maanrock vraagt om het festival te verlaten, moet dat ook gebeuren. Geloof jij werkelijk dat Blokbuster braaf zijn spullen wou pakken, maar dat de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'?

Citaat:
Kan je nu eindelijk vertellen wat ze deden dat verboden was?
Blijkbaar toch iets, anders zou de politie zo niet reageren. (als de politie idd zo hard handig heeft opgetreden)

Citaat:
Zelfs als hij gereden heeft waar hij niet mocht, vind je dit een correcte behandeling? Is dit niet wat overdreven?
Als er aangegeven staat dat het verboden is voor fietseres en de poltie maakt de man daar attent op en deze rijd nog gewoon door, dan hebben ze het recht hard handig op te treden. En of dat nu een marokkaan, turk, antwerpenaar, vb'er of spa'er is, dat maakt helemaal niet uit. Maar blijkbaar is het toch wel weer belangrijk dat het een Marokkaan is hoor, dan kunnen ze de politie een beetje afschilderen als racisten.

Citaat:
Als je niet kan oordelen moet je dat ook niet doen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele interpellatie op de gemeenteraad.
Ik zeg enkel dat ik Blokbuster en jou niet geloof, das toch mijn recht?

Citaat:
Heb ik dat gezegd?
Wat hebben die arme mensen dan misdaan dat Blokbuster ze zo moet zwart maken? Wat ze doen is niet tegen de grondwet, laat ze dan met rust.

Citaat:
Die naïeve zieltjes blijven niet allemaal naïef. En er lopen daar toch ook veel anderen rond.
Ik hoop het maar.

Laatst gewijzigd door wouterv : 26 augustus 2009 om 12:22.
Oud 26 augustus 2009, 13:06   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik haal niets door elkaar
Je haalde en haalt het wel door elkaar.
Ik herhaal mijn uitleg op je vorige post die je bij het quoten wegliet.
"Maar toch smijt je weer het verhaal over pukkelpop door mekaar met maanrock.
Toch niet een bewijs dat ze opgepakt werden voor provocatie, want alles wat je aanhaalt gebeurde NADAT ze opgepakt werden.
Behalve je quote "Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ..." Dat ging over een ander incident. Lees nog eens aandachtig."

Citaat:
ik zeg enkel dat er blijkbaar op beide festivals incidenten zijn geweest en op Maanrock is het een beetje uit de hand gelopen.
Dat schreef je niet!
Citaat:
Ten eerste arresteert de politie niet zomaar iemand, we leven niet in een DDR-regime. Als de politie personen van Blokbuster arresteert, dan zullen ze daar wel een goede reden voor hebben.
Gewoonlijk arresteert de politie niet zomaar iemand. Maar als het toch onterecht gebeurt mag het toch aangeklaagd worden.
Citaat:
Kijk; recht zegt dat de politie links is en volgens links is heel de politie rechts.
Dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je daar bronnen voor?
Citaat:
Ze treden hardhandig op tegen Blokbuster, maar dat doen ze ook tegen VB, TAK, Voorpost, ... Als Filip de Winter een verboden betoging organiseerd en de politie pakt hem hardhandig aan en ze arresteren hem, dan moet hij erna niet beginnen wenen en jammeren want dat heeft hij zelf gezocht.
Dit voorval heeft niets te maken met een betoging; en zeker niet met een verboden betoging.
Citaat:
Als Blokbuster naar festivals gaan en de poltie vraagt hen om te verdwijnen omdat het niet is toegelaten, dan moeten ze dat maar doen. Doen ze dat niet, dan moeten ze de gevolgen dragen. Ze moeten daarna ook niet beginnen wenen en jammeren.
Het was helemaal niet verboden om aanwezig te zijn op Maanrock.
Citaat:
Maar dat is uiteraard de bedoeling: lekker het slachtoffer spelen, das altijd gemakkelijk.
Indien de organisatoren zich wensen uit te spreken tegen Blokbuster, zullen ze ons moeten laten oppakken.
Dit gaat nu weer over pukkelpop. Ze waren niet aanwezig op Pukkelpop, ze bleven op de openbare weg.

Citaat:
Blijkbaar, het zal van niet veel belang zijn. Maar dan ga ik nog niet alles geloven wat Blokbuster schrijft.
De media schrijven niet altijd over wat van belang is, wel over wat ze denken dat zal verkopen. Dus is de enige bron Blokbuster. Indien ze flagrant zouden liegen, zouden de andere partijen wel reageren.

Citaat:
Voor PP hadden ze een aanvraag gedaan en die is gewijgerd, en dan gaan ze er toch nog rondlopen.
Ze hadden een aanvraag gedaan voor een stand op Pukkelpop. Daarop kregen ze geen reactie. Ze hebben geen actie gevoerd op Pukkelpop, ze bleven op de openbare weg.
Citaat:
De politie waarschuwt dan dat het niet is toegelaten en dat ze gearresteerd kunnen worden, en dan besluit Blokbuster de volgende dag met nog meer volk af te zakken naar het festival. Wat is dat? Lijkt mij provoceren.
Lijkt mij (koppig) volhouden.
Citaat:
Als de politie op Maanrock vraagt om het festival te verlaten, moet dat ook gebeuren. Geloof jij werkelijk dat Blokbuster braaf zijn spullen wou pakken, maar dat de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'?
"Een viertal Blokbusters stonden rond 16u15 niet ver van het zijpodium IJzerenleen om campagne te voeren. De andere leden had zich enkele honderden meters verder opgesteld. Een groep agenten stond al die tijd op enkele meters van ons verwijderd, maar liet ons ongestoord onze gang gaan. Dit veranderde toen commissaris Bogaerts arriveerde. Hij beval 1 van zijn agenten om naar onze militanten toe te stappen en ons op te dragen onmiddellijk te stoppen met mensen aan te spreken. Nog voor we de tijd hadden om te stellen dat we beroep deden op ons grondwettelijk recht op vrije meningsuiting, werden 3 leden in de boeien geslagen"
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1019
Jij schrijft nu "de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'" terwijl niemand dit beweert. Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven?
Citaat:
Blijkbaar toch iets, anders zou de politie zo niet reageren. (als de politie idd zo hard handig heeft opgetreden)
Dus geen enkel politieagent kan een fout maken? Iedere politieagent heeft altijd gelijk?

Citaat:
Als er aangegeven staat dat het verboden is voor fietseres en de poltie maakt de man daar attent op en deze rijd nog gewoon door, dan hebben ze het recht hard handig op te treden.
Als het correct is dat de fietser reed waar het verboden is, dan heeft volgens jou de politie het recht om "hardhandig op te treden"?
Citaat:
En of dat nu een marokkaan, turk, antwerpenaar, vb'er of spa'er is, dat maakt helemaal niet uit. Maar blijkbaar is het toch wel weer belangrijk dat het een Marokkaan is hoor, dan kunnen ze de politie een beetje afschilderen als racisten.
Heb jij al ooit geweten dat een fietser hardhandig werd aangepakt omdat hij/zij reed waar het verboden is?
Ik denk niet dat het de bedoeling is om de politie als geheel af te schilderen als racistisch.

Citaat:
Ik zeg enkel dat ik Blokbuster en jou niet geloof, das toch mijn recht?
Natuurlijk is dat je recht, maar dat was niet wat je schreef.

Citaat:
Wat hebben die arme mensen dan misdaan dat Blokbuster ze zo moet zwart maken? Wat ze doen is niet tegen de grondwet, laat ze dan met rust.
Over welke arme mensen heb je het?

Citaat:
Ik hoop het maar.
Ik ben het zeker.
Oud 26 augustus 2009, 13:26   #50
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Wat wil je nou bereiken artisjok?
Dat Wouter zich tegenover JOU moet verantwoorden, waar hij part noch deel aan had, ga verhaal halen bij de verantwoordelijken, degenen die de opdracht gegeven hebben om blokbuster te verwijderen c.q. op te pakken en PP verder rustig te laten doorgaan zonder politiek gekleurd te zijn, want dát is/was de bedoeling!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:40   #51
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat wil je nou bereiken artisjok?
Dat Wouter zich tegenover JOU moet verantwoorden, waar hij part noch deel aan had, ga verhaal halen bij de verantwoordelijken, degenen die de opdracht gegeven hebben om blokbuster te verwijderen c.q. op te pakken en PP verder rustig te laten doorgaan zonder politiek gekleurd te zijn, want dát is/was de bedoeling!
Neen, waar haal je dat vandaan?

Hij is wel verantwoordelijk voor wat hij zelf schrijft.

Verder mag er hier nog altijd gediscussieerd worden hoop ik?
Oud 26 augustus 2009, 14:18   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, waar haal je dat vandaan?

...?
Uit de manier waarop jij je vragen formuleert - je lijkt wel een inquisiteur!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:05   #53
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Communisme is geen mening maar een misdrijf. Net als kapitalisme.
Volgens uw kleingeestige gedachten...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:06   #54
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Goed van de organisatie.
Een mens gaat naar Pukkelpop voor de muziek en niet voor extremistische onzin.
Sinds wanneer is het bestrijden van racisme extremistische onzin?
Oud 26 augustus 2009, 15:15   #55
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Volgens uw kleingeestige gedachten...
Neen, volgens elk normaal mens.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 15:21   #56
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Neen, volgens elk normaal mens.
En wat zijn de 'standaarden' voor een normaal mens?
Oud 26 augustus 2009, 16:13   #57
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je haalde en haalt het wel door elkaar.
Ik herhaal mijn uitleg op je vorige post die je bij het quoten wegliet.
"Maar toch smijt je weer het verhaal over pukkelpop door mekaar met maanrock.
Behalve je quote "Onze militanten protesteerden luidkeels en scandeerden de slogan “Geen racisme in onze stad” ..." Dat ging over een ander incident. Lees nog eens aandachtig."
Ik herhaal mijn uitleg: 'Ik haal niets door elkaar ik zeg enkel dat er blijkbaar op beide festivals incidenten zijn geweest en op Maanrock is het een beetje uit de hand gelopen.'
Op Pukkelpop is Blokbuster verwittigd dat wat ze deden niet mocht, en daarop besloten ze terug te keren met nog meer volk. Waarom de politie dan niet ingrijpt weet ik ook niet. Op Maanrock is blijkbaar een beetje uit de hand gelopen en vond de politie het nodig om bepaalde mensen op te pakken. Waarom weet ik niet, want ik was er niet bij. Maar der zal wel een reden zijn geweest. Mischien hadden de jongens en meisjes van Blokbuster VOORDAT ze waren opgepakt ookal een grote mond. Mischien was dat de reden.

Citaat:
Dat schreef je niet!
Toch wel.

Citaat:
Gewoonlijk arresteert de politie niet zomaar iemand. Maar als het toch onterecht gebeurt mag het toch aangeklaagd worden.
TUURLIJK! Maar ik lees deze berichtgeving en trek daaruit een conclusie. En volgens mijn conclusie was het niet onterecht en is het verhaal van Blokbuster overdreven.

Citaat:
Dit voorval heeft niets te maken met een betoging; en zeker niet met een verboden betoging.
Op Maanrock is toch door de poltie duidelijk gemaakt dat wat Blokbuster deed verboden was.

Hij beval 1 van zijn agenten om naar onze militanten toe te stappen en ons op te dragen onmiddellijk te stoppen met mensen aan te spreken

Citaat:
Het was helemaal niet verboden om aanwezig te zijn op Maanrock.
De politie vond het blijkbaar toch nodig om wat Blokbuster daar ook deed te verbieden.

Citaat:
Dit gaat nu weer over pukkelpop. Ze waren niet aanwezig op Pukkelpop, ze bleven op de openbare weg.
Goed, ze bleven op de openbaren weg. Maar hun bedoeling was nog steeds provoceren en slachtoffertje spelen.

Citaat:
De media schrijven niet altijd over wat van belang is, wel over wat ze denken dat zal verkopen.
Jammer hé

Citaat:
Dus is de enige bron Blokbuster. Indien ze flagrant zouden liegen, zouden de andere partijen wel reageren.
Wie leest er nu wat Blokbuster schrijft. Had ik deze onzin niet op dit forum gelezen, dan had ik het ook niet geweten.

Citaat:
Ze hadden een aanvraag gedaan voor een stand op Pukkelpop. Daarop kregen ze geen reactie. Ze hebben geen actie gevoerd op Pukkelpop, ze bleven op de openbare weg.
Ondanks verschillende aanvragen, kregen wij geen stand en werd ons zelfs gezegd dat er geen stands meer waren

Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven?

Citaat:
Lijkt mij (koppig) volhouden.
Lijkt mij provoceren.

Citaat:
"Een viertal Blokbusters stonden rond 16u15 niet ver van het zijpodium IJzerenleen om campagne te voeren. De andere leden had zich enkele honderden meters verder opgesteld. Een groep agenten stond al die tijd op enkele meters van ons verwijderd, maar liet ons ongestoord onze gang gaan. Dit veranderde toen commissaris Bogaerts arriveerde. Hij beval 1 van zijn agenten om naar onze militanten toe te stappen en ons op te dragen onmiddellijk te stoppen met mensen aan te spreken. Nog voor we de tijd hadden om te stellen dat we beroep deden op ons grondwettelijk recht op vrije meningsuiting, werden 3 leden in de boeien geslagen"
http://www.blokbuster.be/site/bb/htd...p?storyid=1019
Jij schrijft nu "de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'" terwijl niemand dit beweert. Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven?
Als die van Blokbuster mogen overdrijven, mag ik dat ook. Het staat trouwens tussen haakjes, dat betekend meestal iets.
Tuurlijk zegt Blokbuster dat ze niets misdaan hebben en dat ze alleen maar beroep deden op hun recht op vrije meningsuiting (doet mij trouwens aan iemand anders denken). Maar daar heb ik mijn twijfels bij. Dat kan ik inderdaad niet weten, want ik was er niet en er is ook geen andere bron, maar dan ben ik nog niet zo naïef om alles wat Blokbuster schrijft te geloven.

Citaat:
Dus geen enkel politieagent kan een fout maken? Iedere politieagent heeft altijd gelijk?
Zeg ik niet, maar als die mensen orders krijgen moeten ze die uitvoeren.

Citaat:
Als het correct is dat de fietser reed waar het verboden is, dan heeft volgens jou de politie het recht om "hardhandig op te treden"?
Als het inderdaad zo is dat het verbonden was daar te fietsen en de persoon in kwestie weigerd af te stappen, dan mogen ze hardhandig optreden.

Citaat:
Heb jij al ooit geweten dat een fietser hardhandig werd aangepakt omdat hij/zij reed waar het verboden is?
Neen, maar een regel is een regel. Er zal wel een goede reden zijn waarom je daar niet mocht fietsen. En ook hier heb ik mijn twijfels bij dat 'hardhandig' aanpakken. Ik weet het niet want ik was er niet bij, maar ik heb mijn twijfels.

Citaat:
Ik denk niet dat het de bedoeling is om de politie als geheel af te schilderen als racistisch.
Waarom staat er dan 'Marokkaan'? Draagt dat iets bij tot de berichtgeving?

Citaat:
Natuurlijk is dat je recht, maar dat was niet wat je schreef.
Wat heb ik dan geschreven dat volgens jouw niet past?

Ik schrijf enkel dat ik het niet zo heb voor Blokbuster en dat ik hun berichtgeving niet geloof.

Citaat:
Over welke arme mensen heb je het?
VB

Citaat:
Ik ben het zeker.
HOERA!
Oud 26 augustus 2009, 16:13   #58
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Sinds wanneer is het bestrijden van racisme extremistische onzin?
Het bestrijden van racisme is geen onzin, Blokbuster is dat wel.

Laatst gewijzigd door wouterv : 26 augustus 2009 om 16:13.
Oud 26 augustus 2009, 16:14   #59
wouterv
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uit de manier waarop jij je vragen formuleert - je lijkt wel een inquisiteur!
Ik krijg hier al schrik.
Oud 26 augustus 2009, 18:32   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn uitleg: 'Ik haal niets door elkaar ik zeg enkel dat er blijkbaar op beide festivals incidenten zijn geweest en op Maanrock is het een beetje uit de hand gelopen.'
Op Pukkelpop is Blokbuster verwittigd dat wat ze deden niet mocht, en daarop besloten ze terug te keren met nog meer volk. Waarom de politie dan niet ingrijpt weet ik ook niet. Op Maanrock is blijkbaar een beetje uit de hand gelopen en vond de politie het nodig om bepaalde mensen op te pakken. Waarom weet ik niet, want ik was er niet bij. Maar der zal wel een reden zijn geweest. Mischien hadden de jongens en meisjes van Blokbuster VOORDAT ze waren opgepakt ookal een grote mond. Mischien was dat de reden.
Dan moet je hun aanwezigheid op Pukkelpop niet aanhalen als provocatie op Maanrock.
Maar ik begrijp het. Ze zullen wel terecht opgepakt geweest zijn, want de politie nooit niets onterecht.

Citaat:
TUURLIJK! Maar ik lees deze berichtgeving en trek daaruit een conclusie. En volgens mijn conclusie was het niet onterecht en is het verhaal van Blokbuster overdreven.
Waarop baseer jij je conclusie?

Citaat:
Op Maanrock is toch door de poltie duidelijk gemaakt dat wat Blokbuster deed verboden was.

Hij beval 1 van zijn agenten om naar onze militanten toe te stappen en ons op te dragen onmiddellijk te stoppen met mensen aan te spreken

De politie vond het blijkbaar toch nodig om wat Blokbuster daar ook deed te verbieden.
Ik vind het toch eigenaardig dat het de ene dag mocht, en de andere dag deels wel en deels niet.

Citaat:
Goed, ze bleven op de openbaren weg. Maar hun bedoeling was nog steeds provoceren en slachtoffertje spelen.
Dat is jouw visie, ik denk eerder dat ze gewoon wilden actie voeren.

Citaat:
Jammer hé
Ja.

Citaat:
Wie leest er nu wat Blokbuster schrijft. Had ik deze onzin niet op dit forum gelezen, dan had ik het ook niet geweten.
Ik weet niet wie hun site bezoekt.

Citaat:
Ondanks verschillende aanvragen, kregen wij geen stand en werd ons zelfs gezegd dat er geen stands meer waren

Is het echt nodig om in deze discussie zo'n leugens te schrijven?
Ik heb inderdaad niet 100% correct weergegeven, maar noem je dit een leugen?

Citaat:
Als die van Blokbuster mogen overdrijven, mag ik dat ook. Het staat trouwens tussen haakjes, dat betekend meestal iets.
Tuurlijk zegt Blokbuster dat ze niets misdaan hebben en dat ze alleen maar beroep deden op hun recht op vrije meningsuiting (doet mij trouwens aan iemand anders denken). Maar daar heb ik mijn twijfels bij. Dat kan ik inderdaad niet weten, want ik was er niet en er is ook geen andere bron, maar dan ben ik nog niet zo naïef om alles wat Blokbuster schrijft te geloven.
Je schreef "de politie 'er onmiddelijk is beginnen op kloppen'" terwijl niemand het daar over heeft; en geeft hier toe dat je dit bewust deed. Dat lijkt toch al heel wat meer op een leugen.
Alles wat Blokbuster beweert is volgens jou per definitie overdreven? Gelogen?

Citaat:
Zeg ik niet, maar als die mensen orders krijgen moeten ze die uitvoeren.
Maar je zegt wel "Blijkbaar toch iets, anders zou de politie zo niet reageren."

Citaat:
Als het inderdaad zo is dat het verbonden was daar te fietsen en de persoon in kwestie weigerd af te stappen, dan mogen ze hardhandig optreden.
Ik denk niet dat dit de politie het recht heeft om iemand hardhandig aan te pakken.

Citaat:
Neen, maar een regel is een regel. Er zal wel een goede reden zijn waarom je daar niet mocht fietsen. En ook hier heb ik mijn twijfels bij dat 'hardhandig' aanpakken. Ik weet het niet want ik was er niet bij, maar ik heb mijn twijfels.

Waarom staat er dan 'Marokkaan'? Draagt dat iets bij tot de berichtgeving?
Ik vind het toch eigenaardig dat waar de politie nooit zo hardhandig optreedt bij zo'n overtreding, ze dit nu doet.

Citaat:
Wat heb ik dan geschreven dat volgens jouw niet past?
Ik schrijf enkel dat ik het niet zo heb voor Blokbuster en dat ik hun berichtgeving niet geloof.
niet past? Daar heb ik me niet over uitgesproken.
Dit schreef je
"Ik kan over deze hele zaak geen oordeel vellen want ik was er niet bij. Er wordt hier maar één kant van het verhaal getoond. En bij dit verhaal van Blokbuster heb ik mijn twijfels."
Vandaar dat ik antwoordde
"Als je niet kan oordelen moet je dat ook niet doen.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele interpellatie op de gemeenteraad. "

Citaat:
VB
Het Vlaams Blok? Die zijn wel veroordeeld voor racisme.
Het Vlaams Belang? Er zijn individuen bij het VB die soms een racistische uitspraak doen, en dit mag toch wel bestreden worden.

Citaat:
HOERA!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be