![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid? | |||
Volkomen juist én gewenst |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
volkomen onjuist en ongewenst |
![]() ![]() ![]() |
5 | 23,81% |
onvolkomen vraagstelling |
![]() ![]() ![]() |
8 | 38,10% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen enkel nog werkt als ze er zin hebben...zal men al snel vergaan in vuiligheid.
En eten zal er ook niet meer bij zijn.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, U wenst een aandeel Aarde op te eisen. Geen probleem. Van mij mag U 1/7 000 000 000 oppervlakte hebben. Wat denkt U van 72860m²aardoppervlak. Maar dan moet U me wel garanderen dat er geen mens meer bijkomt, dan moet het aantal mensen wel gelijk blijven, of uw aandeel aarde word kleiner. En dan? Denkt U nu echt dat u met die 72860m² Uwzelf kan voeden zonder te moeten werken?
![]() |
![]() |
#43 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De taalkundige afleiding van het woord 'arbeid' stamt van het Indogermaanse ar = ploegen[18] en het Voorgermaanse orbho = knecht. In ieder geval betekent arbeid in het Oudhoogduits ook moeite, nood, ongemak, en leed.[19] Het Nederlandse woord arbeid is afgeleid van het Germaanse are bejd of ar(a)beit, een situatie van grote nood waarin mensen komen te verkeren, die uit hun stam zijn gevallen en zich elders in afhankelijkheid van en dienstbaarheid aan vreemden in leven moeten houden. Het stamwoord arbejo betekent: 'Ik ben een verweesd en daardoor tot harde arbeid gedwongen kind'. Arbeid heeft dus in oorsprong te maken met inspanning en met het verlies van geborgenheid, het zich buiten de vertrouwde omgeving moeten begeven. In het Oudhoogduits hebben 'arbeid' en 'armoede' (ar(a)muoti) dezelfde stam.[20] In alle Europese talen gebruiken voor 'arbeid' woorden die pijn, moeite en inspanning aanduiden. In veel talen refereert 'arbeid' aan de barensweeën van vrouwen. Dit geldt zowel voor het Engelse labour, het Italiaanse lavoro als voor het Franse labeur. In Frankrijk werd pas in de 16e eeuw het woord 'werken' (travailler) in het vocabulaire opgenomen. Het verving gedeeltelijk twee eerdere woorden: labourer (wat nu ploegen gaat betekenen) en oeuvrer (niet langer in gebruik als een werkwoord; het betekent een kunstwerk).[21] Het Franse woord travailler (werken) is afgeleid van het Latijnse tripaliare en betekent martelen met een tripalum, een instrument met drie staken. Citaat:
Als arbeid voor anderen nutteloos is dan is arbeid niet meer dan bezigheid en niemand gaat er ook maar 1 cent voor betalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=@lpha;4305301
Zoals ik al eerder zei: arbeid heeft vooral waarde voor anderen. Als arbeid voor anderen nutteloos is dan is arbeid niet meer dan bezigheid en niemand gaat er ook maar 1 cent voor betalen.[/QUOTE] En maar goed ook dat arbeid vandaag de dag gericht is op vooral anderen. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Raar maar waar, gemakzucht leidt tot efficientie in het productieprocess. Waarom iets moeilijk doen als het gemakkelijk ook kan. Citaat:
Citaat:
Of noem je je armen bewegen om te eten en drinken ook werken? Toch ook een activiteit die sommige zieken helaas niet zelf kunnen en daarbij moeten geholpen worden. In het laatste geval levert de verzorger wel arbeid wegens bijzonder nuttig voor de zieke. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En als de boeren in staking zouden gaan en enkel nog voor zichzelf gewassen zouden verbouwen, dan mag je nog zoveel moeren aandraaien aan de band of papiertjes van stapel verplaatsen op je bureel, op je kin zul je kloppen ondanks je noeste arbeid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oorzaak van dat laatste is het gebrek aan alternatief, de onvrijheid waardoor de bezitloze zich verplicht ziet zichzelf te verhuren ( zich te prostitueren) om zich in leven te kunnen houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat er niemand nog zal werken ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gniffel, ik ben benieuwd hoe het in Uw zelfgebouwd huis van zelfgemaakte materialen met zelf gewonnen grondstoffen van uw 72860m² aarde-aandeel aan toe zal gaan.
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kom nu niet af dat je niet gedwongen wordt, je schreef eerder in dit topic: Citaat:
Kortom, had ik mijn Heartshare of de tegenwaarde ervan, dan zou niemand me tot iets kunnen dwingen. Dat is de materiele voorwaarde van echte vrijheid! Zonder deze basis is de ene de bezitter van de andere!
Laatst gewijzigd door @lpha : 30 augustus 2009 om 14:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Net zoals een gistcel in een 12% alcohol oplossing al een taaie rakker moet zijn, heb ik de keuze, aanpassen of oprotten. Ik heb me aangepast. U ook trouwens, want U gebruikt stroom die iemand onder dwang gemaakt heeft, U gebruikt infrastructuur die al even dwangarbeiderig is gecreerd, U eet voedsel wat door slaven is verbouwd. Het is gewoon een natuurwet, Adapt or die. Citaat:
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Pseudo "wetenschappelijke" prietpraat verkopen, hier en andere fora, om je eigen domheid te maskeren....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dankje!
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 augustus 2009 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De City of London is ook goed hoor ![]() Wedden dat ik dan schatrijk ben zonder nog een klop te moeten doen? Er moeten zelfs geen bebouwen op staan of geen wegen liggen. Met een braakliggend terrein ben ik al dik tevreden ![]()
Laatst gewijzigd door @lpha : 30 augustus 2009 om 15:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk niet voor de arbeid, ik werk voor het geld - en dus de consumptie - dat ik ermee verdien. Wa's daar nu mis mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wees dan een Zimbabwaanse Veteraan die de 5km² goede landbouwgrond kreeg van Mugabé. Voila , Uw heartshare idee in volle glorie Citaat:
Maar stel dat we ieder zijn lapje maagdelijke grond geven. Ieder evenveel, hoe gaat U dan aankijken tegen de mensen die dan toevallig een lapje gekregen hebben waar goeie bomen opstaan om te bouwen? Of het lapje waar de aardolie toch nog vanzelf omhoog borreld, etc etc. Of moeten we even gaan kijken naar natuurlijke rampen. Hier uw 72860m² eiland in het midden van de Caraïben. Of wenst U die zeer vruchtbare gronden op de flanken van de Etna.
![]() |