Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2009, 18:34   #41
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Stuur de multikullies er eens op af, als hun het zoveel beter weten laten hun dan maar eens proberen de rellen te eindigen.
Oud 28 augustus 2009, 18:35   #42
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Politie is de dag van vandaag een winkeltje zoals een ander, eigenlijk meer een departement van de belastingen voor het innen van extra lasten. Zowat heel de wetgeving is daar rond gebouwd. Alles wat gemakkelijk te verbaliseren valt, is verboden; rijden met twee op een fiets, verboden – rijden zonder gordel, verboden – rijden zonder helm, verboden – GSM gebruik, verboden – iets eten, verboden, allemaal zogezegd omwille van de veiligheid. Op een tram, trein of bus rechtstaande vervoerd worden desnoods nog met een kleine op de arm, dat mag, dat is veilig. Zonder condoom vreemd gaan, dat mag ook, dat is ook veilig, of beter gezegd, moeilijk te verbaliseren dus, niet verboden.
Volledig mee eens!

Op dat vlak geen problemen en daar zijn ze ook voor opgeleid, maar voor 't echte werk komen ze helaas te kort. Nochtans zullen ze hun toch beter moeten gaan organiseren in verband met de allochtoonse problematiek. Zoals ik reeds in andere posts geschreven heb zullen de sportproeven en de psychologische proeven moeten verzwaard worden en de opleiding zelf moet intensiever worden kwa fysieke uithouding etc... De rotte appels eruit sorteren en de discipline opvoeren, zodat men terug gezag uitstraalt naar de burger toe. Dat moet één gesmeerde ketting zijn met een groepsmentaliteit zoals de mariniers. Als dan nog wat gesleuteld wordt aan het beleid dan zitten we back on track! Helaas vrees ik dat dit een utopie is!!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 28 augustus 2009 om 18:38.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 18:40   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Volledig mee eens!

Op dat vlak geen problemen en daar zijn ze ook voor opgeleid, maar voor 't echte werk komen ze helaas te kort. Nochtans zullen ze hun toch beter moeten gaan organiseren in verband met de allochtoonse problematiek. Zoals ik reeds in andere posts geschreven heb zullen de sportproeven en de psychologische proeven moeten verzwaard worden en de opleiding zelf moet intensiever worden kwa fysieke uithouding etc... De rotte appels eruit sorteren en de discipline opvoeren, zodat men terug gezag uitstraalt naar de burger toe. Dat moet één gesmeerde ketting zijn met een groepsmentaliteit zoals de mariniers. Als dan nog wat gesleuteld wordt aan het beleid dan zitten we back on track! Helaas vrees ik dat dit een utopie is!!
Ik vrees met u mee.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 18:41   #44
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoethout002 Bekijk bericht
Stuur de multikullies er eens op af, als hun het zoveel beter weten laten hun dan maar eens proberen de rellen te eindigen.
Hoe lossen jullie dat in Nederland op? Toch niet met een beleeft verzoekje neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2009 om 18:41.
Oud 28 augustus 2009, 18:55   #45
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
klinkt goed, maar zijn vooral toekomstmaatregelen.

hoe pak je de bestaande situatie aan in die buurten?
Die "toekomstmaatregelen" zijn de enige manier om een structurele verandering teweeg te brengen.
Al de rest is enkel goed om de schone schijn op te houden.

Als je echter die opstootjes bedoelde: zoals je zou handelen als je een onbekende en agressieve hond tegenkomt.

Laatst gewijzigd door IronChef : 28 augustus 2009 om 18:59.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 19:19   #46
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lossen jullie dat in Nederland op? Toch niet met een beleeft verzoekje neem ik aan.
Burgemeester Cohen (Amsterdam) gaat thee drinken met de daders.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 19:19   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Die "toekomstmaatregelen" zijn de enige manier om een structurele verandering teweeg te brengen.
Al de rest is enkel goed om de schone schijn op te houden.

Als je echter die opstootjes bedoelde: zoals je zou handelen als je een onbekende en agressieve hond tegenkomt.
Dood stampen dus?
Oud 28 augustus 2009, 19:20   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Burgemeester Cohen (Amsterdam) gaat thee drinken met de daders.
Ah, maar dan versta ik het, hij laat zich dus trakteren.
Oud 28 augustus 2009, 19:28   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar dan versta ik het, hij laat zich dus trakteren.
Bill o'Reilly noemde Amsterdam niet voor niets de DisneyWorld voor criminelen.
Oud 28 augustus 2009, 19:30   #50
vesivius
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je zou twee dingen moeten doen, tegelijkertijd binnenstappen met een delegatie van politie, beleidsmensen en veldwerkers met goede contacten in de wijk in iedere moskee, garage, vereniging waar moslims samen komen voor het vrijdaggebed.

Daar moet je een heel duidelijke boodschap geven, dit wordt niet langer getolereerd en er komt actie, tegenover hun zonen, kinderen, geloofsgenoten die het samenleven in de wijk zo verziekt hebben dat het onleefbaar wordt.
Maar probeer medestanders te vinden onder die mensen, niet door slap geleuter maar duidelijkheid, jullie zijn verantwoordelijk voor opvoeding, jullie zijn verantwoordelijk voor het gedrag van deze vaak jonge moslims en daar moet verantwoordelijkheid voor gedragen worden.Probeer echter die samenwerking een permanent karakter te geven, luister ook naar wat die mensen zelf te vertellen hebben, en stel heel concrete vormen van samenwerking voor!

Veeg die wijk schoon en ga er bovenop zitten!
Die rondhangt en last verkoopt is vaak wel gekend, het zijn steeds dezelfde kleine groepjes...aanspreken, indentiteitscontrole en pas niet bij? 12 uur vast...
Controleer op drugs, fout geparkeerde auto's laat voelen en weten wie de baas is op straatt, niet die jongeren!

Wie je oppakt, opvolgen en uithoren! Naar vooral internet gedrag,vrienden, bijeenkomsten en welke moskee...er wordt al jaren voorbereid om jongeren hiertoe aan te zetten, en gezien de primaire levensomstandigheden krijg je in die wijken jongeren zover, ga na wie hiertoe aanzet en pak die aan! Controleer de vereniging en vzw...maar werk ook aan samenwerkingen met wie wil en zie vooral de eerste generatie als medestanders, en vergeet die wijk niet als problemen over zijn, dan begint het werk pas!
prachtig opbouwend voorstel Alice maar daarom moet men andere (in dit geval Moureaux) beleidsmensen hebben. Indien men in Anwerpen bepaalde wijken (Paardemarkt ,Coninxplein) kan schoonmaken moet dat hier ook lukken alleen denk ik dat de wil ontbreekt om deze praktijken tegenover de allochtone bevolking toe te passen
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 19:31   #51
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bill o'Reilly noemde Amsterdam niet voor niets de DisneyWorld voor criminelen.
En België is de ontsnappingsroute.
Oud 28 augustus 2009, 19:47   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En België is de ontsnappingsroute.
Zoiets.

De analogie is natuurlijk dat de Amstrerdamse en Brusselse politiekorpsen hun morele autoriteit volkomen zijn kwijtgeraakt.

Het wemelt van de burgers die het heerlijk vinden als de politie een keer voor gek wordt gezet.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 28 augustus 2009 om 19:47.
Oud 28 augustus 2009, 19:53   #53
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dood stampen dus?
Ok, de volgende keer dat jij een hondsdolle pitbull gaat dood stampen geef je me maar een seintje. Dan breng ik m'n camera mee.
Oud 28 augustus 2009, 20:12   #54
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft niets met jong zijn te maken, heeft met opvoeding te maken. Onderandere, ik ben inderdaad ook jong geweest en ieder van ons heeft ooit wel kattenkwaad uit gestoken, maar dit is geen kattenkwaad, dit is crapuul. En het wordt tijd dat ge uwen bril met oranje glazen over donker blauwe glazen af neemt en de toestand aanschouwt zoals hij is en ook erkent dat hij zo is.
Zo spreekt het krapuul der verkavelingsvlamen dat klant en medeplichtige is bij het smerigste proxenetisme & mensenhandel en dat dan durft te zagen als er eens een kras is op hun 4x4.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 20:17   #55
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ok, de volgende keer dat jij een hondsdolle pitbull gaat dood stampen geef je me maar een seintje. Dan breng ik m'n camera mee.
Nee, moet ik soms wachten zoals gij, tot dat hij me opvreet? Alles heeft zijn zwakke plek hoor, ook de meest gevaarlijke pitbull.
Oud 28 augustus 2009, 20:22   #56
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Zo spreekt het krapuul der verkavelingsvlamen dat klant en medeplichtige is bij het smerigste proxenetisme & mensenhandel en dat dan durft te zagen als er eens een kras is op hun 4x4.
Vind jij dit een kras?
Bijgevoegde afbeelding(e)

frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 20:24   #57
frontstar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gooien van kasseien naar brandweerlui, het in brand steken van auto's enz. wil jij reduceren tot een kras op een 4x4?
frontstar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 20:29   #58
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, moet ik soms wachten zoals gij, tot dat hij me opvreet? Alles heeft zijn zwakke plek hoor, ook de meest gevaarlijke pitbull.
Al een geluk dat stropoppen geen pijn voelen.
Oud 28 augustus 2009, 20:30   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frontstar Bekijk bericht
Het gooien van kasseien naar brandweerlui, het in brand steken van auto's enz. wil jij reduceren tot een kras op een 4x4?
Ik heb jou nog nooit gehoord over de mensenhandel. Hier worden elk jaar duizenden mensenlevens gebroken om de verkavelingsvlaam zijn lusten te laten botvieren, ver weg van zijn kijvend wijf. Maar ja, de auto is voor de verkavelingsvlaam natuurlijk duizend maal heiliger dan een mensenleven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 20:36   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit welk nest kom jij? Uit een wat zich voornamelijk verongelijkt voelt en jammert over het gemis van de zelfde welstand van andere, meer gefortuneerde, welke hem misdadig zijn ogen pijnigt? Zo eentje waarbij de afgunst afdruipt zoals het gesmolten vet van hun kin afdruipt bij het vreten van de kip die ze tijdens hun avondje uit met hun allerlaatste kluiters zijn gaan verorberen in de frituur om de koek of in het kiekenskot aan halve prijs en die dan op weg naar huis met het sleuteltje van zijn roestige fiets langs, totaal zelfvernoegend, diepe krassen achterlaat in andere hun luxueuze wagens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be