![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Er is werkelijk vanalles mis met rotestanten. Eerlijk: van zodra iemand tegen mij zegt dat die persoon overtuigd protestant is, daalt die persoon in mijn achting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
ik kwam in taizé al heel vaak heel interessante en intrigerende protestanten tegen. dit jaar viel me vooral de duitse 'jesus-freak' op. hij toonde niet alleen een heel interessante mix van evangelisme en punk-anarchisme, hij was daarenboven een niet onknappe verschijning. de verscheidenheid van mijn diersoort blijft me steeds boeien. vrede, redwasp
![]() |
#44 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En ik verwijs zelf ook nog naar de Islam als zijnde nog authentieker , maar niet geschikt voor mij door mijn cultuur/opvoeding... Mag ik je hierbij uitnodigen om hier enkele FOUTEN te posten die protestanten in jouw ogen maken? @ Flanelcondoom : Als jij wil leven met het geloof dat je geen geloof nodig hebt is dat jouw keuze , en ik ga je daarvoor niet minachten. Ga jij mij anders bekijken omdat ik geloof? Dan zegt dat meer over jou dan over 'die rotestanten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen atheist. Heel die discussie over atheisme, geloof en agnosticisme gaat mij voorbij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Bijbelvreters met 0% mystieke traditie. Ik heb mij een tijdje afgevraagd of de stelling dat hun verschijning een paal door het hart van de Christelijke esoterische traditie was waar is.
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 21 september 2009 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En als dit je niet bevalt, dan heb ik nog de volgende opmerking. Als iemand zegt dat atheïsme en beschaving samengaan (en we nemen aan dat die uitspraak komt van een atheïst), dan getuigt het in ieder geval meer van lompheid dan van beschaafdheid om zoiets te stellen. Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 22 september 2009 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar voor de "waarheid" in de bijbel is ook geen enkele referentie terug te vinden, en daar stoor jij je niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Meer dan de schichtige rolluikgebruikende patattentrekkers zijnde de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als ik die persoon vertel dat hij is beetgenomen, ben ik dan "lomp" of behulpzaam? Het enige verschil is dat het idiote verhaaltje door veel meer mensen wordt geloofd, en dan moet je zwijgen of je bent onbeleefd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De protestanten hebben enkel de Bijbel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat iedereen niet zonder zonde is, dat hij daarom geen heilige kan worden. Als heilige wordt men niet geboren, net zoals men niet als christen geboren wordt. Een noodzakelijke voorwaarde is de bekering, en zolang die er niet is kan iemand nooit heilig verklaard worden, ook al mag hij het meest ascetische leven geleid hebben dat er ooit is geweest. Laatst gewijzigd door Vlaams-Ardennees : 22 september 2009 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Prettige dag nog. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Vreemdeling
|
![]() Goed, geef mij eens één fundering van jouw stelling. Bewijzen, waar atheïsten altijd zo graag mee willen afkomen. Zo niet is je bijdrage pure provocatie en ben je in mijn ogen niet meer dan een clowneske dwaas.
En voor je afkomt met fundamentele bewijzen over het universum en het ontstaan van het heelal zou ik je toch willen zeggen dat de meest essentiële bijdrage aan het begrijpen van het ontstaan van het heelal te danken is aan wetenschapper èn priester Lemaître die als eerste met de theorie van de oerknal kwam. De oerknal is trouwens een spottende term voor de bedenker ervan. Want laat het nu net de atheïstische wetenschappers zijn die deze term hebben bedacht om priester Lemaîtres theorie als nonsens af te doen. Het moet voor die atheïsten dan ook wel bikkelhard aangekomen zijn dat de theorie van Lemaître door Albert Einstein effectief bewezen werd. En zo wil ik maar iets te zeggen van die atheïstische pretentie die zichzelf groter dan God wanen maar in feite even nietig zijn als het kleinste stukje meteoriet dat door de ruimte zweeft. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ik vind de tegenwoordige Katholieke interpretaties niet zo sterk. Geef mij maar meester Eckhart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() 'k heb horen vertellen dat het de 'Protestanten' zijn die destijds de heksenjachten organiseerden?
Wie weet hier meer over, graag? |
![]() |
![]() |