Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2009, 05:49   #41
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zijn voor al die vastgestelde inbreuken PV's opgesteld en hoeveel daarvan leidden tot vervolging?
De statistieken worden gemaakt op basis van geregistreerde inbreuken (=PV's)
Hoeveel er vervolgd worden en wat de straffen zijn weet ik niet, daarover vind ik nergens cijfers.
Daarover ging het niet.
Zijn dat nu allemaal dommeriken en mensen die overlast veroorzaken?

Citaat:
Kijk, als ik door het rode licht te voet oversteek en de flikken zien dat, dan krijg ik 9 kansen op 10 een waarschuwing. Als ik een lastige flik tegenkom of een grote mond opzet, dan is het een PV. Ik kan zo tientallen wetten opnoemen.
Het is best mogelijk dat rechtsonzekerheid en willekeur ook voor andere wetten geldt, maar daarom is de willekeur en rechtsonzekerheid er niet minder om.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 05:56   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat heb je nodig eigenlijk?
hij of zij wil geld
nothing unusual
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 06:39   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik stel de vraag op het forum.
Er zijn toch meerdere ministeries die bevoegd zijn over de verschillende aspecten van het drugsbeleid.

Hier begrijp ik niets van wat je vertelt.
Wel, iedere keer dat de minister een niche ziet, en denkt dat ze geld moet uitgeven voor een nieuw project (bvb drugsbeleid en opvang), stuurt de sociale incest industrie zijn naieve sociale assistententen uit (de vakbond, ziekenbond delegeert haar kinderen) om via die mensen dat geld te vangen in hun begroting ( de winst is voor hen...) . Zo kun je groeien onder dezelfde omstandigheden, is uw inkomen gediversifieerd, heb je minder begrotingsrisico etc...

Een van de goeie instellingen bvb die continu lobbywerk doet is bvb de VAD... een autoriteit is ook prof Decorte. van RUG

Nu een van de goeie parameters waarmee het beleid gestuurd wordt, is bvb statistieken van inderdaad inbreukvaststellingen, maar vooral van 'mortaliteit' en 'overlast door...' Er zitten toch wel ergens mensen die rapproten te maken en daarop baseert men zich, samen met buitenlandse cijfers om dat beleid te sturen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 september 2009 om 06:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 07:08   #44
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Traditie. Onze voorvaders waren allemaal boeren en die konden zich enkel tabak en alcohol permitteren. Opium en cocabladen waren te duur voor hen en de good stuff wil de elite natuurlijk voor zichzelf houden. Dat de amfetamines heden ten dage zo streng gereguleerd zijn, is gewoon Vlaamse kneuterigheid en de voorliefde voor de wielersport. Het is voor de meeste Vlamingen namelijk ondenkbaar dat iemand die zou willen nemen voor creatieve redenen en niet om met een fietsje een prijsje te winnen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2009, 07:12   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Het is voor de meeste Vlamingen namelijk ondenkbaar dat iemand die zou willen nemen voor creatieve redenen en niet om met een fietsje een prijsje te winnen.
als we die kunstenaars dan eens voor creatieve redenen de bak indraaien?
Dat werkt behoorlijk stimulerend hoor voor een kunstenaar. Een echte dan he.
Oud 8 september 2009, 07:14   #46
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als we die kunstenaars dan eens voor creatieve redenen de bak indraaien?
Dat werkt behoorlijk stimulerend hoor voor een kunstenaar. Een echte dan he.
Mij kan je toch de bak niet indraaien want ik heb mijn gerief op legale prescriptie. "Een echte kunstenaar" - de ultieme paradox, kunst is het omgekeerde van echtheid.
Oud 8 september 2009, 07:14   #47
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij kan je toch de bak niet indraaien want ik heb mijn gerief op legale prescriptie.
dan is er ook geen reden.
Oud 8 september 2009, 07:16   #48
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dan is er ook geen reden.
Maar er zijn wel vele legale producten afgeschaft en er zijn producten die niet worden ingevoerd. Daar kan de overheid anders goed geld aan verdienen.
Oud 8 september 2009, 17:53   #49
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel, iedere keer dat de minister een niche ziet, en denkt dat ze geld moet uitgeven voor een nieuw project (bvb drugsbeleid en opvang), stuurt de sociale incest industrie zijn naieve sociale assistententen uit (de vakbond, ziekenbond delegeert haar kinderen) om via die mensen dat geld te vangen in hun begroting ( de winst is voor hen...) . Zo kun je groeien onder dezelfde omstandigheden, is uw inkomen gediversifieerd, heb je minder begrotingsrisico etc...
Ik begrijp niet goed wat de vakbond en ziekenbond te maken heeft met opvang van drugsgebruikers met problemen, veronderstel ik?

Citaat:
Een van de goeie instellingen bvb die continu lobbywerk doet is bvb de VAD... een autoriteit is ook prof Decorte. van RUG

Nu een van de goeie parameters waarmee het beleid gestuurd wordt, is bvb statistieken van inderdaad inbreukvaststellingen, maar vooral van 'mortaliteit' en 'overlast door...' Er zitten toch wel ergens mensen die rapproten te maken en daarop baseert men zich, samen met buitenlandse cijfers om dat beleid te sturen...
Wat doet je denken dat het beleid gestuurd wordt door vb statistieken, mortaliteit overlast?
Waar zitten die mensen die rapporten schrijven? Is dit een veronderstelling of zijn er sporen van terug te vinden?
Zijn die rapporten geheim?
Oud 8 september 2009, 21:58   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed wat de vakbond en ziekenbond te maken heeft met opvang van drugsgebruikers met problemen, veronderstel ik?

Wat doet je denken dat het beleid gestuurd wordt door vb statistieken, mortaliteit overlast?
Waar zitten die mensen die rapporten schrijven? Is dit een veronderstelling of zijn er sporen van terug te vinden?
Zijn die rapporten geheim?
Nee je kunt die boeken kopen van Decorte, het zijn prima boeken trouwens, of je moet eens van die congressen volgen... uw ogen zullen opengaan hoeveel mensen daarmee bezig zijn...
Oud 8 september 2009, 23:10   #51
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij kan je toch de bak niet indraaien want ik heb mijn gerief op legale prescriptie. "Een echte kunstenaar" - de ultieme paradox, kunst is het omgekeerde van echtheid.
Welk "gerief" dan wel?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 01:02   #52
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De statistieken worden gemaakt op basis van geregistreerde inbreuken (=PV's)
Hoeveel er vervolgd worden en wat de straffen zijn weet ik niet, daarover vind ik nergens cijfers.
Daarover ging het niet.
Sorry, maar daarover gaat het dus wel. Als je wil spreken over drugbeleid, dan is het vervolgingsbeleid daar een integraal (misschien wel het belangrijkste) onderdeel van. Een geseponeerde PV heeft geen enkel gevolg voor de geverbaliseerde.

Citaat:
Zijn dat nu allemaal dommeriken en mensen die overlast veroorzaken?
Allez, we zijn maar weer eens vertrokken. Ik zal het beter formuleren zodat de kommaneukers terug over de essentie kunnen discussiëren:

"Wie dom is en de politie uitdaagt of niet-gebruikende burgers lastigvalt, wordt gestraft. Wie slim is en niemand lastigvalt met zijn gebruik wordt zelden opgepakt." Gelukkig zo?

Over die cijfers kan ik weinig (en jij trouwens ook niet) zeggen, want ze zeggen niets over de omstandigheden waarin de PV's zijn opgepakt. Ik gok dat daar een belangrijk deel minderjarigen bijzitten die in groepjes wiet staan te roken op straat (volwassenen kunnen dat rustig thuis doen). Dat is trouwens geen ramp, want op hun 18de verdwijnen die PV's toch, zelfs als er een veroordeling volgt. Daarnaast gok ik dat er ook een deel criminelen bijzitten die bij hun arrestatie drugs op zak hebben. Maar dat is natuurlijk maar speculatie. Wat ik wel met zekerheid kan stellen is dat je als doorsnee burger zelden tot nooit gecontroleerd wordt.

Citaat:
Het is best mogelijk dat rechtsonzekerheid en willekeur ook voor andere wetten geldt, maar daarom is de willekeur en rechtsonzekerheid er niet minder om.
Wat jij willekeur en rechtsonzekerheid noemt, noem ik flexibiliteit. Je beseft zelf toch ook dat het alternatief een zero tolerance-beleid is waarbij ieder bezit en gebruik effectief bestraft wordt? Al was het maar omdat de geesten helemaal niet rijp zijn voor het derde alternatief: een volledige legalisering.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2009, 19:37   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee je kunt die boeken kopen van Decorte, het zijn prima boeken trouwens, of je moet eens van die congressen volgen... uw ogen zullen opengaan hoeveel mensen daarmee bezig zijn...
Ik betwijfel niet dat veel mensen daar mee bezig zijn.
Maar is de overheid daarmee bezig?

Die "Er zitten toch wel ergens mensen die rapproten te maken en daarop baseert men zich, samen met buitenlandse cijfers om dat beleid te sturen..." waarover jij het hebt.
Welke mensen zijn dat? Waar zitten zij? Waar zijn de rapporten/studies...Hoe zeker ben je dat de overheid daar al één letter van gelezen heeft?
Oud 9 september 2009, 19:59   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Sorry, maar daarover gaat het dus wel. Als je wil spreken over drugbeleid, dan is het vervolgingsbeleid daar een integraal (misschien wel het belangrijkste) onderdeel van. Een geseponeerde PV heeft geen enkel gevolg voor de geverbaliseerde.
Daarover gaat het wel in deze discussie, maar daarover ging het niet in jouw stelling.
Is er een vervolgingsbeleid? Als er geen of minder razzia's gehouden worden omdat er andere prioriteiten zijn kan je dat toch geen beleid noemen. Toch geen doelgericht beleid.

Citaat:
Allez, we zijn maar weer eens vertrokken. Ik zal het beter formuleren zodat de kommaneukers terug over de essentie kunnen discussiëren:

"Wie dom is en de politie uitdaagt of niet-gebruikende burgers lastigvalt, wordt gestraft. Wie slim is en niemand lastigvalt met zijn gebruik wordt zelden opgepakt." Gelukkig zo?
Al een beetje gelukkiger, maar nog niet helemaal.

Citaat:
Over die cijfers kan ik weinig (en jij trouwens ook niet) zeggen, want ze zeggen niets over de omstandigheden waarin de PV's zijn opgepakt. Ik gok dat daar een belangrijk deel minderjarigen bijzitten die in groepjes wiet staan te roken op straat (volwassenen kunnen dat rustig thuis doen). Dat is trouwens geen ramp, want op hun 18de verdwijnen die PV's toch, zelfs als er een veroordeling volgt. Daarnaast gok ik dat er ook een deel criminelen bijzitten die bij hun arrestatie drugs op zak hebben. Maar dat is natuurlijk maar speculatie. Wat ik wel met zekerheid kan stellen is dat je als doorsnee burger zelden tot nooit gecontroleerd wordt.
Dat is inderdaad gokken en speculatie.
Dat de doorsnee burgers zelden tot nooit gecontroleerd worden moet ik tegenspreken.
Neem bijvoorbeeld nu en dan eens de trein Antwerpen - Lille Flandre; en tel hoeveel doorsnee burgers er gecontroleerd worden.
Lees de krant over de mega controles bij de Nederlands-Belgische grens.
Hang een uur rond in Antwerpen-centraal en de kans is groot dat je gecontroleerd wordt.

Citaat:
Wat jij willekeur en rechtsonzekerheid noemt, noem ik flexibiliteit. Je beseft zelf toch ook dat het alternatief een zero tolerance-beleid is waarbij ieder bezit en gebruik effectief bestraft wordt? Al was het maar omdat de geesten helemaal niet rijp zijn voor het derde alternatief: een volledige legalisering.
Neen ik besef niet dat het alternatief een zero-tolerance-beleid is.
Best mogelijk dat sommige geesten nog niet rijp zijn voor een drugsbeleid.
Oud 9 september 2009, 20:37   #55
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel niet dat veel mensen daar mee bezig zijn.
Maar is de overheid daarmee bezig?

Die "Er zitten toch wel ergens mensen die rapproten te maken en daarop baseert men zich, samen met buitenlandse cijfers om dat beleid te sturen..." waarover jij het hebt.
Welke mensen zijn dat? Waar zitten zij? Waar zijn de rapporten/studies...Hoe zeker ben je dat de overheid daar al één letter van gelezen heeft?
lees eens de site www.vad.be
dat is ook één van die peilers, die jij zoekt.

lees eens bvb decorte, hier heb je online een boekje
http://www.scribd.com/doc/19234203/d...e-sociologisch

en lees eens een paar fragmetjes
http://books.google.be/books?q=decorte+tom+drugs

en dan spreken we overmorgen nog eens verder (ik veronderstel toch dat je nu eens een paar uur informatie gaat lezen)
Oud 9 september 2009, 20:58   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
lees eens de site www.vad.be
dat is ook één van die peilers, die jij zoekt.

lees eens bvb decorte, hier heb je online een boekje
http://www.scribd.com/doc/19234203/d...e-sociologisch

en lees eens een paar fragmetjes
http://books.google.be/books?q=decorte+tom+drugs

en dan spreken we overmorgen nog eens verder (ik veronderstel toch dat je nu eens een paar uur informatie gaat lezen)
Ik zal zeker bij vad wat lezen.
Ik ken de vad als "Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen" maar niet als een instelling die studies en rapporten zou opstellen die bovendien zouden gelezen worden door de overheid.

Prof. Decorte is me niet onbekend. Maar kent de overheid zijn boeken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 september 2009 om 21:02.
Oud 9 september 2009, 23:28   #57
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Zeker doen artisjok
verhelderende literatuur

Laatst gewijzigd door praha : 9 september 2009 om 23:28.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 05:29   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zeker doen artisjok
verhelderende literatuur
Bedoel je VAD of prof. Decorte of beide?
Oud 10 september 2009, 07:08   #59
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal zeker bij vad wat lezen.
Ik ken de vad als "Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen" maar niet als een instelling die studies en rapporten zou opstellen die bovendien zouden gelezen worden door de overheid.

Prof. Decorte is me niet onbekend. Maar kent de overheid zijn boeken?
die mensen hun moeten ook hun budget verdedigen artisjok... en ivm decorte, ja hij wordt gelezen,

ik heb eens 5 jaar terug uit eigen initiatief en voor een beroepsvereniging een project gedaan met drugs, en die informatie heb ik zo bijeengesprokkeld

Laatst gewijzigd door brother paul : 10 september 2009 om 07:10.
Oud 10 september 2009, 18:58   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
die mensen hun moeten ook hun budget verdedigen artisjok... en ivm decorte, ja hij wordt gelezen,

ik heb eens 5 jaar terug uit eigen initiatief en voor een beroepsvereniging een project gedaan met drugs, en die informatie heb ik zo bijeengesprokkeld
De VAD focust op preventie en verslavingsproblematiek.
Ik vind (tot nu toe) niets over de andere aspecten.
Dat Prof. Decorte gelezen wordt betwijfel ik niet.
Wat me vooral interesseert is of de overheid het leest; of de overheid haar drugsbeleid daarop baseert.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 september 2009 om 18:58.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be