![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is al even vaag als 'ijveren voor een beter bestuur voor de mensen'. 2* Het gaat hier toevallig wel over partijpolitiek! Zeker als je vaart onder de vlag van CD&V-NVA |
|
![]() |
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Ik bedoelde met dat niet aan partijpolitiek doen dat ik het vooral wil hebben ovr persoonlijke meningen en niet over programmapunten van bepaalde partijen.
#43 |
Schepen
|
![]() Met strengere controle bedoel ik vooral pakkans verhogen, het is goed te vergelijken met de situatie in het verkeer.
Ons verkeer is namelijk zo onveilig omdat er enorm veel overtredingen zijn, en waarom? Omdat de boetes te laag zijn? Neen de pakkans ligt gewoon schrijnend laag. Hetzelfde geldt voor familiehereniging, daar zijn goede wetten voor die bestraffing (ook intrekking van het paspoort bij schijnhuwelijk e.d.) voorzien, de controle is echter te laks. Ik hoop dus dat ik nu heb duidelijk gemaakt wat ik bedoel met "strengere controle". Ik had eventueel ook kunnen toevoegen MEER controle.
#44 | |
|
![]() Citaat:
Jaarlijks komen duizenden via 'familiehereniging' ons land binnen. Dat zijn mensen die in een volledig andere cultuur komen zonder enige taalkennis, zeer dikwijls behoeftig of opleiding en dus meestal niet geschikt voor een job. En daar ge jij de 'pakkans' verhogen. In het verkeer is dat mogelijk, maar komt niet eens ter sprake in dit verband. Kijk eens wat Nederland nu doet. Over enkele jaren als de toestand hier even hopeloos wordt als in de Nederlandse grote steden, dan zal CD&V er ook eens aan denken. |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Schepen
|
![]() Ja maar dit vraagt andere oplossingen, zoals verplichte inburgeringscursussen, ik denk ook dat er in het verleden al ernstige inspanningen zijn geleverd op het gebied van huwelijken met meisjes van het thuisland (vaak gedwongen huwelijken).
Maar als ik je goed begrijp is vooral je probleem dat deze mensen naar hier komen en op het gebied van de belgische/vlaamse cultuur en taal in een zwart gat vallen, momenteel is dat inderdaad zo, maar inburgeringscursussen (zowel op het gebied van taal,cultuur,wetgeving,enz.) op verplichte basis is een noodzaak. Maar kan men weigeren de moeder van oorlogsvluchteling te laten komen, of zelfs zijn broer en diens gezin (of welk familielid ook)?
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |