![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hebt u geen andere mogelijkheden om dat soort problemen aan te kaarten, de ouderraad en de leerlingenraad,...? Karin Heremans. We hebben een schoolraad en een moedergroep. Een moedergroep om gemakkelijker ouders te betrekken, als tussenstap naar een oudergroep. We voeren over al die problemen al negen jaar een dialoog, maar we blijven maar in datzelfde rondje ronddraaien. Op een bepaald moment moet je iets doen, niet omdat we iets tegen moslims hebben, zeker niet, maar om ons project van gelijke kansen en pluralisme te verdedigen. Dat is wat we vandaag doen. Veel ouders zijn daardoor vandaag echt in shock. Maar misschien is dat ook eens nodig. Het bleek ook zodra het verbod werd aangekondigd: de 'dialoog' bestond erin dat een imam ouders opriep hun kinderen thuis te houden zolang hij niet zijn volledige zin kreeg. Geen toegevingen, geen compromissen. Het KA Antwerpen daarentegen had voordien al een aantal keren compromissen voorgesteld, die vervolgens gewoon genegeerd werden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want in Kortrijk is in alle GO-scholen de hoofddoek toegelaten, en zijn er nergens problemen. Ook niet met sociale druk, toch niet om een hoofddoek te dragen. Over andere sociale druk spreek ik nu niet. De beslissing van de raad zal er enkel problemen veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Twee, wat je eigenlijk wil zeggen is dat de leefbaarheid en de orde in de Antwerpse athenea moet opgeofferd worden omdat anders het atheneum van Kortrijk zijn schoolreglement moet aanpassen. Drie, ik voorzie hier een situatie zoals met de willekeur rond de vervolging van drugsbezit: in de praktijk zal er wellicht weinig veranderen in het KA Kortrijk. Zolang niemand klaagt ... Directies kunnen dan ingrijpen wanneer er problemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En de imam werd door de Moslims stande pede teruggefloten en trok 's anderdaags zijn woorden al in. Dat heb je misschien niet gehoord. De discussie nu gaat over het verbod op levensbeschouwelijke kentekens in alle GO-instellingen. Twee derden had geen verbod; en er waren geen problemen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twee. Wat jij wil zeggen is dat twee derden van de GO-instellingen en hun leerlingen opgeofferd worden voor de twee athenea in Antwerpen. Drie. Leve de hypocrisie en de willekeur. Het schoolreglement verbiedt het, maar wij passen het soms toe, volgens ons goesting. Dat is wat je de jongeren wil aanleren? Goed bezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
![]() Citaat:
De druk van die groep bij ons zo groot dat ons project van leven in diversiteit en pluralisme in gevaar kwam. Ik noem mij links en progressief, maar ik ben wel zover dat ik vind dat we in naam van die principes, niet zomaar alles moeten toelaten. Ik wil ons project en onze basiswaarden beschermen en daarom moet ik wel deze spijtige beslissing nemen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Dat is allemaal goed en wel, maar ik ben net even gaan piepen op de websites van het KA en het KTA in Kortrijk en ik kan er met de beste wil van de wereld niemand met een hoofddoek op de foto vinden. Ik vraag me dan ook af over welke problemen die directeur het eigenlijk had. Tenzij dat ze meisjes met hoofddoeken weren uit hun foto's, maar dan zijn het racisten en hebben ze al problemen. Op het KA Antwerpen en Hoboken kon je tot juni simpelweg geen foto's trekken zonder dat er mensen met hoofddoeken opstonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() KIjk,een bijwerking van gans deze zaak zal nu hoogstwaarschijnlijk zijn dat er wat sneller "moslimscholen" zullen opgericht worden.Het zat er eigenlijk wel aan te komen,er zijn altijd mensen die zich willen "afzonderen" om de puurheid van hun eigen kleine ik te bewaren,of zich weg te steken voor de grote verdorven wereld,zelfs zonder gans die kwestie
het GO wil dat NIET zijn,GO moet dat niet zijn...(dat botst met alles waar men ooit het "officieel onderwijs" voor uitgevonden heeft) ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2009 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je niet selectief hoort, dan geef je wel selectief weer. Wat ik toevoegde was toch correct. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Concentratiescholen" is ondertussen,gezien de demografische realiteit in Antwerpen ,een slechte term.Ze zijn een gevolg,niet van schoolreglementjes,maar van de witte stadsvlucht uit de jaren tachtig....andere discussie dus...
Laatst gewijzigd door kelt : 11 september 2009 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als een maatregel voor een groot deel van de scholen slecht is, is dat een slechte maatregel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 september 2009 om 20:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 september 2009 om 20:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Is toch niet zo moeilijk. Laatst gewijzigd door wouterv : 11 september 2009 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het KTA zijn er wel Moslim-meisjes die de hoofddoek dragen. Die zijn niet te zien op de foto's, maar op de site van het KTA staan zeer weinig leerlingen op foto. De athenea in Kortrijk zijn geen concentratiescholen; want de meeste (misschien zelfs alle, dat moet ik opzoeken) katholieke scholen in Kortrijk laten de hoofddoek toe. De directeur had het niet over problemen, want op zijn school zijn er momenteel geen problemen. Laatst gewijzigd door artisjok : 11 september 2009 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tellen alleen de scholen met een meerderheid aan leerlingen met een hoofddoek mee? Citaat:
Ik vind nog altijd dat het verbod niets oplost. |
||
![]() |
![]() |