![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/dewanand
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is een beeld van de westerse maatschapij , of die goed is laat ik in het midden, ...
ik vind ze in elk geval wel plezant ![]() voor mij persoonlijk zolang ze me niet komen verplichten om in een of andere goeroe te geloven of in een pipo die al enkele eeuwen tot stof en as is vergaan kan dat mij eigenlijk geen bal schelen, in wat je geloofd of aanbid. Al geloof je in roze olifanten, mij allemaal goed, maar hou dat voor uw eigen en valt de rest van de maatschappij daar niet mee lastig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Racisme is inderdaad ook makkelijk op jonge leeftijd aan te leren. Voor deze ouders geldt wat mij betreft hetzelfde. Het is zeer moeilijk dat soort kinderen weer op juiste gedachten te krijgen als ze eenmaal voldoende gehersenspoeld zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat jij niet lijkt te begrijpen is dat elke ouder die zijn kinderen bepaalde waarden probeert bij te brengen in feite bezig is met "indoctrinatie", tenminste als uw definitie van "indoctrinatie" niet geheel arbitrair is (wat ze volgens mij dus wel is). De meeste gelovige ouders passen echt geen andere opvoedingstechnieken toe dan de meeste niet-gelovige ouders hoor. En op die vermeende indoctrinatie meen je dan nog te moeten reageren met ronduit totalitaire maatregelen... Het is als een kanon gebruiken om op een mug te schieten. ![]() Mag ik u trouwens opsluiten als ik u dergelijke ronduit totalitaire gedachten met uw kinderen hoor delen? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 september 2009 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() Allez, toch - en daar blijf ik op hameren - als ge niet volstrekt arbitrair wilt zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 september 2009 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je ze uitlegt waarom ze moeten delen, is er niets aan de hand. Dan is het ook niet nodig om het constant opnieuw uit te leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat ik hem en zijn zusteren "niet" opvoedde nog altijd als een groot kompliment..
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 september 2009 om 16:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Als kinderen ideologisch niet indoctrineerbaar zijn, wat was dan het nut van oa de Hitlerjugend en de Young Pioneer Organization of the Soviet Union, beide toch ideologische jeugdbewegingen?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u niet wilt snappen, is waarom religieuze opvoeding (een gematigde opvoeding zal inderdaad wel meevallen) onder indoctrinatie valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat waren propagandamachines. Informatie van buitenaf werd geweerd en aldus konden de kinderen niet met andere informatie in aanraking komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
En zelfs als er sprake is van indoctrinatie, denkt ge dat totalitaire repressie dan een gunstig effect zal hebben?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 23 september 2009 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat mij er dan op wijzen dat de informatie meegedeeld door een authoriteitsfiguur, zij het een ouder of een leerkracht, de basis zal leggen hoe het kind verdere informatie (ook informatie die in tegenspraak is met de informatie van de authoriteitsfiguur) zal plaatsen. Zelfs als de aangeboden extra informatie aan het kind feitelijk correct is, kan voorgaande, door een authoriteitsfiguur aangehaalde informatie ervoor zorgen dat het kind deze informatie zal afdoen als incorrect.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens stilgestaan bij de liberaal-kapitalistische propagandamachine? Laat ons de situatie even doortrekken naar marketing, merkenbeleid in onze westerse maatschappij. Waarom gaan marketeers op zoek gaat naar opiniemakers om hun boodschap te verspreiden? Antwoord: het autoriteitsargument. Of de informatie al dan niet correct is, daar heeft de ontvanger het raden naar. Hij vertrouwt op de autoriteitsfiguur. Indien de autoriteitsfiguur dan onvoldoende geplaatst is om de boodschap van de marketeer ten volle te begrijpen dan is er uiteraard een probleem. De weg naar indoctrinatie ligt dan open.
![]() |
#57 |
|
![]() Ah gezellig, Dewanand weer eens in de bocht. Was je boek nog niet dik genoeg?
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
"De grote fout in het DNA van blanken is dat zij een binair bewustzijn hebben en hierom niet lateraal en dynamisch kunnen denken. Alle gegermaniseerde volkeren vertonen deze genetische handicap en dit leidt overal ter wereld tot grote problemen en conflicten. In principe pleit ik er voor om deze genetische handicap in de toekomst te corrigeren, als de gepigmenteerden de macht op de wereld veroveren."
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrij onderzoek op spiritueel gebied zoals de wetenschappen het verrichten op materieel gebied: ik weet dat je het niet daarover hebt, maar over het omgekeerde, Liberalist. Beide worden vaak met "religie" aangeduid. Jammer; dat is één woord voor twee tegengestelden. |
|
![]() |
![]() |