Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2009, 15:36   #41
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En op welke manier zouden de Vlamingen erbij gebaat zijn dat de federale overheid in de financiële problemen blijft zitten? Dat is zo het soort onzin waar je alleen maar toe komt als je de staatshervorming niet als een middel maar als een doel op zich ziet.
Stel je even voor. Geert C heeft zijn oog laten vallen op een auto die hij in de vitrine van de lokale autohandelaar zien staan heeft.
Geert C redeneert: ik ben erbij gebaat dat het financieel goed gaat met mijn autohandelaar, en dus overhandig ik hem een cheque van 20.000 euro. Nadien gaat Geert vragen aan de autohandelaar of hij de auto kan krijgen. Want hopelijk gaat hij Geert een dermate sympathieke knul vinden dat hij hem die auto cadeau doet.
Hmm... Neen, ik denk niet dat het zo niet werkt.

Citaat:
Financiële autonomie en responsabilisering van de deelstaten is belgicistisch. Genoteerd.
Ik dacht dat enkel de straatrue's en Henri's 1 van dit forum de anderen woorden in hun mond legden. Spijtig.

Citaat:
Het is ook de bedoeling dat Vlaanderen bij die onderhandelingen iets bereikt, of niet soms?

Waarom zou het federale niveau bereid moeten zijn bevoegdheden over te dragen naar de deelstaten als de deelstaten niet bereid zijn tot een betere financiering van de verschillende niveaus te komen?
Omdat het federale niveau niet in staat is de bevoegdheden waar zij voor bevoegd is uit te voeren. Misschien is dat voor een deeltje te danken aan het financieringsmechanisme van de Lambertmont- en Lombardakkoorden. Tja, dan is dat zo. Waarom zouden we dat terugdraaien?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 27 september 2009 om 15:36.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 21:22   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heeeel die diskussie en die kontroverse rond transferts en gevolgen van fiskale autonomie ... bla bla ... zal toch stoppen als beide regio's hun eigen verantwoordlelijkheid zouden moeten opnemen.

Het toekomstige land Walenland (of hoe ze het ook zullen noemen, voor mijn part blijft het B.) is stevig en groot genoeg om op eigen benen in de EU zijn mannetje te staan.

Het enige dat hen kan tegenhouden, is het profitaritaat (vanwegen Walenland, op kap van Vlaanderen) dat er nu is en dat zij willen dat zou blijven.

Goede rekeningen maken goede vrienden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 23:47   #43
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Omdat het federale niveau niet in staat is de bevoegdheden waar zij voor bevoegd is uit te voeren. Misschien is dat voor een deeltje te danken aan het financieringsmechanisme van de Lambertmont- en Lombardakkoorden. Tja, dan is dat zo. Waarom zouden we dat terugdraaien?
Omdat een federale overheid die niet functioneert niet in het belang van het volk is?

Allez, toch als je niet alles, volk inbegrepen, in functie van het separatisme stelt...

Edit: wie spreekt er hier trouwens van "terugdraaien"?
Citaat:
Stel je even voor. Geert C heeft zijn oog laten vallen op een auto die hij in de vitrine van de lokale autohandelaar zien staan heeft.
Geert C redeneert: ik ben erbij gebaat dat het financieel goed gaat met mijn autohandelaar, en dus overhandig ik hem een cheque van 20.000 euro. Nadien gaat Geert vragen aan de autohandelaar of hij de auto kan krijgen. Want hopelijk gaat hij Geert een dermate sympathieke knul vinden dat hij hem die auto cadeau doet.
Hmm... Neen, ik denk niet dat het zo niet werkt.
Gij zegt dat Vlaanderen erover moet waken dat de federale overheid in geldnood blijft, met andere woorden wat gij voorstelt komt erop neer dat ge verwacht dat de autohandelaar u een auto geeft zonder dat ge voor die auto moet betalen. Zo werkt het ook niet.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 27 september 2009 om 23:52.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 00:03   #44
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat een federale overheid die niet functioneert niet in het belang van het volk is?
Dat is úw mening.

Citaat:
Gij zegt dat Vlaanderen erover moet waken dat de federale overheid in geldnood blijft, met andere woorden wat gij voorstelt komt erop neer dat ge verwacht dat de autohandelaar u een auto geeft zonder dat ge voor die auto moet betalen. Zo werkt het ook niet.
Ik heb het voorbeeld aangehaald van het grootstedenbeleid, preventie, ontwikkelingssamenwerking,... Met andere woorden, federale uitgaven in bevoegdheden die aan de deelstaten toehoren.
Omwille van de federale geldnood stelt Vanacker (die toch niet kan verdacht worden van één sprankeltje Vlaamsgezindheid) deze uitgaven ter discussie.
Mag ik er even aan herinneren dat u zélf zei dat dit onvoldoende zou zijn om de federale geldnood op te lossen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 28 september 2009, 00:11   #45
Geert C

Standaard

Citaat:
Ik heb het voorbeeld aangehaald van het grootstedenbeleid, preventie, ontwikkelingssamenwerking,... Met andere woorden, federale uitgaven in bevoegdheden die aan de deelstaten toehoren.
Omwille van de federale geldnood stelt Vanacker (die toch niet kan verdacht worden van één sprankeltje Vlaamsgezindheid) deze uitgaven ter discussie.
Mag ik er even aan herinneren dat u zélf zei dat dit onvoldoende zou zijn om de federale geldnood op te lossen?
Juist, en jij stelde dat er vanuit Vlaanderen over moet gewaakt worden dat de federale overheid in geldnood blijft. Ik daarentegen vind dat je een nieuw financieringsmodel kan onderhandelen als onderdeel van een staatshervorming ("een auto kopen")...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 september 2009 om 00:12.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 00:20   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist, en jij stelde dat er vanuit Vlaanderen over moet gewaakt worden dat de federale overheid in geldnood blijft. Ik daarentegen vind dat je een nieuw financieringsmodel kan onderhandelen als onderdeel van een staatshervorming ("een auto kopen")...
"Een nieuw financieringsmodel". Wat houdt dat concreet in?
Oud 28 september 2009, 00:21   #47
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welk een volksverheffende discussie
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be