Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2009, 15:46   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind het vreemd dat u enerzijds zegt dat allochtonen niet worden gestraft in ons land daar waar onze gevangenissen nog nooit zo vol hebben gezeten met allochtone criminelen. Ons strafrecht is trouwens helemaal niet zo soft en onze gevanissen allesbehalve een aanrader. De strafuitvoering is soms een ander verhaal.
Solidarnosc niet zeveren he,

Minderjarigen worden niet gestraft, wie is er het sterkst aanwezig in de zogenaamde kleine criminaliteit denk je, ....

En het feit dat de gevangenissen vol zitten, wil niet zeggen dat ze ook effectief gestraft worden. Het fet dat ze vol zitten bevestigd gewoon dat er niet genoeg plaats is. Niet dat ze gestraft worden, want juist omdat er geen plaats is, moeten ze ze lossen , enkelbanden uitvinden en worden straffen korter dan 3 jaar nog met moeite uitgevoerd.

Trouwens 5 jaar bak voor bvb een gewapende overval met slachtoffers die zwaar getroumatiseerd zijn, voor miljoenen aangebrachte schade etc... is dat een straf ? 10 jaar dwangarbeid in omstandigheden dat het zweet van hunne rug druipt, dat is een straf. 5 jaar playstation spelen en tv kijken en wat kakken op de cipiers is geen straf he, dat is gelijk een chirokamp.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 15:53   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het zijn de witte autochtonen die niet worden gestraft inderdaad. In dit land zijn dat de feiten. Dat wist u toch ook wel.

Als ik morgen drugs sta te dealen aan de school, dan steken ze me direct terecht in den bak. Mijn vader gaat me komen bezoeken om mij eens goed de waarheid te komen zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk komt m helemaal niet, straffer nog, ik zal er niet aan moeten denken ooit nog thuis een voet binnen te zetten, toch niet zonder een geweldige trok onder mijn kloten te krijgen al dan niet figuurlijk.

Als onze geimporteerde vrienden dergelijke fratsen uitsteken, staat pa en ma voor het politiekantoor te roepen en te tieren dat ze hun nageslacht moeten vrijlaten, meestal mikken ze ook nog wat stenen door de venster.

Daar zit oa het verschil.
Oud 30 september 2009, 15:55   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Jij ziet het toch verkeerd hoor. Het heeft niets met wit of bruin te maken. Alles met klassejustitie. En daar wringt het schoentje.
Het is wel zo dat blanken minder random zullen aangehouden of tegengehouden worden (wat natuurlijk te maken heeft met hun aantal in de gevangenis en criminaliteitscijfers en ook met het feit dat er minder illegale blanken zijn) maar eens voor de rechter is blank zijn dikwijls een nadeel.
In de maatschappij echter is blank zijn dan weer wel een voordeel. Vandaar meer kansarme niet-blanken en door de klassejustitie ....

Ge krijgt toch ne gratis advocaat, ? dus wat is het probleem ? iemand die wel gaat werken moet zijn advocaat zelf betalen.
Oud 30 september 2009, 16:07   #44
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge krijgt toch ne gratis advocaat, ? dus wat is het probleem ? iemand die wel gaat werken moet zijn advocaat zelf betalen.
Wat het probleem is, dat een gewoon mens tegen de muren loopt en bij het minste dat hij misdoet de bak in draait en dat een persoon met macht echt al serieus uit de bocht moet gaan voor die daarin eindigt. Heeft niets met advocaten vandoen. Eerder met een politioneel en gerechtelijk systeem dat nog de middelen nog de capaciteiten bezit om de zware misdaad en de witte boordcriminaliteit aan te pakken en zich dus slechts bezig houdt met de "kleine criminaliteit". En dan gaat het nog niet over hoe lobbygroepen ed erin slagen de politiek de wet zo te laten maken en stemmen dat criminaliteit soms zelfs geen criminaliteit meer is. Men laat geen achterpoortjes. Men neemt een reuze achterpoort en bouwt daar een wetten rond. Men heeft moeite om de fiscale criminaliteit aan te pakken maar nog veel erger is dat men zoveel fiscale achterpoorten laat dat bedrijven gewoon niets belastingen meer betalen (kijk naar electrabel) zonder daarbij als crimineel te worden aanzien.
Met dat geld zouden veel problemen in de maatschappij en voor de gewone mensen kunnen aangepakt worden en zou er veel minder "kleine criminaliteit" zijn.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:21   #45
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Politiekers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh, ekskuzeer, bent u van uw stoel gevallen van deze titel ??

't Staat pertang (niet letterlijk, maar 't scheelt geen haar ...) in een ernstige gazet.
Niet letterlijk? Ja hé, wat dan?
Wel, eender wie die zulke uitspraken eerder deed, werd door de linkse kerk en/of de groene eredienst steevast beschimpt als "ofwel rassist ofwel ongelooflijk dom en misleid door rechts-ekstremisten".
Luidt dit het begin in van een kentering van de politieke of maatschappelijke houding?
Gaan we 'de goede richting' uit, eventueel onder de te ontkennen invloed van enkele zweeppartijen?
Wat gebeurt er ????
Heeft
Wat we nodig hebben zijn assertieve politiekers die met hun vuist op tafel slaan en zeggen: Nu is het genoeg geweest !

Laatst gewijzigd door Boduo : 30 september 2009 om 16:25. Reden: verkeerd ingelast
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:25   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het eigenaardig dat wanneer iemand problemen beschrijft die hij of zij elke dag tegenkomt als een rassist word bestempeld.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze persoon een rassist is?

Laatst gewijzigd door illwill : 30 september 2009 om 16:25.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:35   #47
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat het stierenstront is, is juist.
Maar al de rest is mis.

Links heeft de ziekte wel degelijk ontkend, en heeft zelfs iedereen die openlijk vertelde dat er een ziekte was, zelf ziek verklaard ....

Zoniet was er in de 30-jarige periode (jouw sijfer) al wel iets meer oplossing ofte genezing uit de bus gekomen;
zoniet moesten Den Taelen nu niet plotseling ineens met zo'n verklaringen afkomen (waarin hij zelf zegt wat hij 20 jaar geleden geloofde .... en hiermee frontaal tegen jouw bewering ingaat ...)

Voor mij als nva-stemmer, was één van de meest prangende maatregelen om de immigrasie trager te doen verlopen, zelfs tijdelijk een eindje te stoppen.
Geen enkele maatschappij kan zoveel mensen ineens opnemen (bedoeld: integreren, assimileren, inburgeren ... whatever ...), maar de andere politieke partijen hebben sluiks zoveel mensen meer binnengelaten, al of niet via achterpoortjes van massale gezinshereniging enz. .... dat we nu pas echt met de gebakken peren zitten (kijk naar de beschrijving van Den Taele ...)
Volgens de Vic u weet wel den Anciaux ten tijde van de VU was er al een immigratie stop in 1975. Dezelfde Vic wist ten tijde van de VU te vertellen tijdens een meeting dat den belziek wetten en besluiten in elkaar flanste maar ze zelf niet naleefde of liet naleven.

Dus alles dat er nog na 1975 is bijgekomen??????????????

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:43   #48
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik vind het eigenaardig dat wanneer iemand problemen beschrijft die hij of zij elke dag tegenkomt als een rassist word bestempeld.

Kan iemand mij uitleggen waarom deze persoon een rassist is?
Misschien omdat deze persoon de problemen die zich voordoen in de samenleving met allochtonen bepaalde strekkingen/personen erop wijst dat hun samenlevingsbeeld 'multicul' een verhaal van fantasten is dat nooit ofte nimmer kans opslagen zal hebben. En waarom zal dit nooit ofte nimmer kans op slagen hebben, omdat dan één van beide partijen zijn cultuur, waarde en religie dag met het handje zal moeten zeggen.

Dus is het simpel, de boodschapper van de komende ellende te voorzien van het etiket 'rascist' in de hoop dat andere boodschappers in de toekomst en met de hulp van een bepaald centrum zullen zwijgen en zich gedwee zullen laten doen tot meerdere eer en glorie van.................................

Laatst gewijzigd door ERLICH : 30 september 2009 om 16:44.
Oud 30 september 2009, 16:43   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik morgen drugs sta te dealen aan de school, dan steken ze me direct terecht in den bak. Mijn vader gaat me komen bezoeken om mij eens goed de waarheid te komen zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk komt m helemaal niet, straffer nog, ik zal er niet aan moeten denken ooit nog thuis een voet binnen te zetten, toch niet zonder een geweldige trok onder mijn kloten te krijgen al dan niet figuurlijk.

Als onze geimporteerde vrienden dergelijke fratsen uitsteken, staat pa en ma voor het politiekantoor te roepen en te tieren dat ze hun nageslacht moeten vrijlaten, meestal mikken ze ook nog wat stenen door de venster.

Mijn kind schoon kind is geen louter allochtoon fenomeen hoor. Het komt wellicht meer voor bij gemeenschappen die weinig vertrouwen hebben in de politie maar dat is veelvoorkomend bij minderheden.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:44   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Solidarnosc niet zeveren he,

Minderjarigen worden niet gestraft, wie is er het sterkst aanwezig in de zogenaamde kleine criminaliteit denk je, ....

En het feit dat de gevangenissen vol zitten, wil niet zeggen dat ze ook effectief gestraft worden. Het fet dat ze vol zitten bevestigd gewoon dat er niet genoeg plaats is. Niet dat ze gestraft worden, want juist omdat er geen plaats is, moeten ze ze lossen , enkelbanden uitvinden en worden straffen korter dan 3 jaar nog met moeite uitgevoerd.

Trouwens 5 jaar bak voor bvb een gewapende overval met slachtoffers die zwaar getroumatiseerd zijn, voor miljoenen aangebrachte schade etc... is dat een straf ? 10 jaar dwangarbeid in omstandigheden dat het zweet van hunne rug druipt, dat is een straf. 5 jaar playstation spelen en tv kijken en wat kakken op de cipiers is geen straf he, dat is gelijk een chirokamp.

Jeugdsanctierecht? Nja 5 jaar in een kerker in Vorst lijkt me anders niet bepaald een aangenaam perspectief.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 16:50   #51
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Jeugdsanctierecht? Nja 5 jaar in een kerker in Vorst lijkt me anders niet bepaald een aangenaam perspectief.
Overdrijven mag maar te ver drijven? Misschien nog nooit gehoord van degene die opgepakt zijn en, die voor het pv is getypt al terug hun gang gaan op straat.

Dus gelieve indien mogelijk u te onthouden van horror verhalen.

Oud 30 september 2009, 17:04   #52
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Als jij morgen was opgegroeid in een wereldje van rijkelui en je handelde onder andere in de grondstoffen voor die drugs dan is de kans vrij onbestaande dat aan jou luilekker leventje een einde zou komen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 17:24   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Bullshit. Links heeft de "ziekte" nooit ontkend. Wat links wel niet heeft gedaan is de eerste slachtoffers van de ziekte voorstellen als de ziekte zelf en bijgevolg de simplistische oplossing 'gooi ze buiten en het probleem is opgelost' naar voor geschoven zoals (extreem-)rechts wel al 30 jaar doet.
Met het deel dat voortdurend voor ambras zorgt en denkt dat wij ons moeten aanpassen aan hun achterlijkheden buiten te werken is er inderdaad veel opgelost!
Maar wat is jouw oplossing voor het probleem? Ze toch maar hun zin geven, en nog miljoenen meer tegenaan gooien enz?
Of gewoon de boel verder laten rotten tot het vanzelf uit elkaar valt?
Benieuwd...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 17:34   #54
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de witte autochtonen die niet worden gestraft inderdaad. In dit land zijn dat de feiten. Dat wist u toch ook wel.
Juist, probeer maar rap over iets anders te beginnen, dit past niet in het allochtonen-multiculkraam.
Oud 30 september 2009, 17:43   #55
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bevestigt wat ik beweer. Eindelijk snap je het.

Slechts 1100 witte Vlamingen in de gevangenis. Het corrupte tuig blijft buiten. Dit is dus geen rechtstaat.
Heb je echt zo weinig toe te voegen aan het onderwerp dat je met zo'n prietpraat moet tussenkomen? Zo rap mogelijk proberen over iets anders te praten? Je mislukte multiculstrontboel, daar hebben we al lang meer dan genoeg van...
Aan het artikel in de Standaard valt niets aan toe te voegen: gewoon een vaststelling van de dagelijkse realiteit in sommige wijken, die mensen dagelijks moeten ondergaan.
Het is gewoon wachten op de maatregelen en de personen en instanties die dit kankergezwel aanpakken zoals het hoort...
Oud 30 september 2009, 18:01   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zal het u eens zeggen: gans het justitioneel apparaat werkt positief discriminerend voor allochtonen, want iedereen is altijd voorzichtig om niet op racistische wijze afgeschilderd te worden.
Zullen we even een aantal veroordelingen afwachten van hooggeplaatste witte personen?

De Tandt bijvoorbeeld? Lizin?

Voorlopig spreekt het feit dat er op 6,4 miljoen Vlamingen er 1100 witte vast zitten in uw nadeel.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 september 2009 om 18:01.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 18:05   #57
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik morgen drugs sta te dealen aan de school, dan steken ze me direct terecht in den bak.

De meeste goed geconnecteerde witte mensen zijn dan ook zo slim om zich op een positie te laten benoemen waar zij het juiste netwerk voor hebben.

Zakjes vullen op kosten van de belastingbetaler, elke dag een mooi pak aan, een keer in de week naar de rotary club, en verder niets aan de hand.....toch?

Daar zit het verschil.
Oud 30 september 2009, 19:04   #58
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
De meeste goed geconnecteerde witte mensen zijn dan ook zo slim om zich op een positie te laten benoemen waar zij het juiste netwerk voor hebben.
Zakjes vullen op kosten van de belastingbetaler, elke dag een mooi pak aan, een keer in de week naar de rotary club, en verder niets aan de hand.....toch?

Daar zit het verschil.
Om slim te worden moet je eerst en vooral naar school gaan ipv op straat lopen te fulmineren hoe slecht men je wel behandelt in "racistisch" België.

En voor de rest? Jaloers op iemand die een succesvolle carrière kan opbouwen en in een maatpak rondloopt?

Klein hoor!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 19:09   #59
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Om slim te worden moet je eerst en vooral naar school gaan ipv op straat lopen te fulmineren hoe slecht men je wel behandelt in "racistisch" België.

En voor de rest? Jaloers op iemand die een succesvolle carrière kan opbouwen en in een maatpak rondloopt?

Klein hoor!
Oh....Aha.....Mevrouw de Tandt (succesvolle carrière & mooie pakken) en haar corrupte kliek kunnen niet veroordeeld worden, want dat zou natuurlijk getuigen van kleingeestige jalousie van de eerzame en oplettende burger.

Kijk daar geef je tenminste een argument om deze mensen niet in de gevangenis te zetten.

Ik heb er nog één voor je:

"Deze mensen zijn al erg genoeg gestraft door de publiciteit"

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 september 2009 om 19:11.
Oud 30 september 2009, 19:27   #60
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oh....Aha.....Mevrouw de Tandt (succesvolle carrière & mooie pakken) en haar corrupte kliek kunnen niet veroordeeld worden, want dat zou natuurlijk getuigen van kleingeestige jalousie van de eerzame en oplettende burger.

Kijk daar geef je tenminste een argument om deze mensen niet in de gevangenis te zetten.

Ik heb er nog één voor je:

"Deze mensen zijn al erg genoeg gestraft door de publiciteit"
Waar spreek ik over De Tandt? Ik reageerde op jouw zin "de meeste goed geconnecteerde witte mensen...enz".

On topic: het feit dat er meer Belgen van Marokkaanse afkomst in de bak zitten heeft niets te maken met "hoge postenpakkers" die een goede advocaat of rechter (of meerdere) persoonlijk kennen.

Feit is dat er meer criminele feiten gepleegd worden door de hogervernoemde groep. Of dacht je dat elke witte-jan met de pet op-Belg zich dit allemaal kan permiteren? Nee, de gemiddelde witte Belg pleegt eenvoudigweg minder criminele feiten omdat die van thuis uit van kleinsaf aan geleerd heeft van respect te hebben voor zijn medemens en zich te gedragen naar de normen en wetten van het land.

En het is niet met een aantal bekende koppen naar voor te schuiven dat je "hun" gedrag kan goedpraten hoor.
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be