Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2009, 00:36   #41
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
€ 34.307 voor een paar militairen .

Dat bedrag zal zo zijn zeker : € 34.307 per PERSOON ( x4 dus ) = € 137.228 . Das voor mij toch een dikke 5 jaar loon...

Mij nie wijsmaken da die 4 man in totaal maar € 34.307 per jaar verdienen he....En de media speelt nog leuk mee ook nog ( en hoeveel mensen dat er nog intrappen , man man )
Het maakt blijkbaar niet uit wat men doet, u heeft toch uw waarheid?
Oud 4 oktober 2009, 00:42   #42
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Terecht, dat men dit checkt, maar dit zal nauwelijks lager uitvallen. Men houdt een staatshoofd (meestal mét familie), een ambtspaleis, maar alle andere paleizen zijn cultureel erfgoed. Kortom de discussie moet gaan over de kosten die men heeft wanneer men de kosten van een monarchie en een republiek van elkaar aftrekt, dát is het enige verschil...
Dat ga je toch even moeten verduidelijken. Je wil dus zeggen dat een 'president' eigendommen heeft die betaalt worden door de "kiezers" en dat een koning eigendommen heeft omdat ze overgaan van vader op zoon ?
graag een antwoord.

En NEEN dat is niet het enige verschil !
Een president wordt verkozen, een koning/koningin NIET !
Graag je feedback op het "democratisch" gehalte tussen een president/koning!
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 01:20   #43
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Het maakt blijkbaar niet uit wat men doet, u heeft toch uw waarheid?
Hij heeft ook gelijk!!! #26 & 28

Laatst gewijzigd door Garry : 4 oktober 2009 om 01:48.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 01:21   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dat ga je toch even moeten verduidelijken. Je wil dus zeggen dat een 'president' eigendommen heeft die betaalt worden door de "kiezers" en dat een koning eigendommen heeft omdat ze overgaan van vader op zoon ?
graag een antwoord.

Ja, en daar komt dan bij dat alléén die president wordt betaald voor zijn functie....
En dit in tegenstelling tot het koningshuis waar de kinderen elk een stevige dotatie ontvangen omdat zij zoontje of dochterje van die koning zijn....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 01:28   #45
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
graag een antwoord.

En een president trekt helemaal niet zo veel loon als dat ze willen beweren en als die een jacht wil kopen zal hij zelf moeten instaan voor de kosten en zijn jong nichten en tantes worden ook niet vergoed.

En waarom moeten wij een president altijd spiegelen aan een Amerikaanse situatie. Onze premier is president, dus vallen in het geval van België gewoon allen kosten die verbonden zijn aan het koningshuis weg, punt uit andere regel.

Gaan ze nu nog beweren dat dat dan niet goedkoper zou zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 oktober 2009 om 01:30.
Oud 4 oktober 2009, 01:34   #46
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Een president heeft vele voordelen die een een koning ook geniet. Je zou zelfs goed bedrogen kunnen uit komen.
Oud 4 oktober 2009, 01:36   #47
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ja, en daar komt dan bij dat alléén die president wordt betaald voor zijn functie....
En dit in tegenstelling tot het koningshuis waar de kinderen elk een stevige dotatie ontvangen omdat zij zoontje of dochterje van die koning zijn....
Terwijl de grondwet dat oorspronkelijk helemaal niet voorzag, (oorspronkelijk was er enkel en alleen een dotatie voor de Koning),maar ja, die moeten hun niet houden aan de grondwet, die willen wel andere doen zweren trouw te zijn aan de grondwet EN aan de Koning terwijl dat het hij is die eigenlijk zou moeten trouw zweren aan België de grondwet en het Belgische volk.
Oud 4 oktober 2009, 01:40   #48
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
Een president heeft vele voordelen die een een koning ook geniet. Je zou zelfs goed bedrogen kunnen uit komen.
Hoe kan een president vele voordelen hebben als er helemaal nog niets bepaalt is over wat de president van België zal toekomen. Hij zal de voordelen genieten die dat België op dat moment in een nieuwe grondwet zal voorzien. Niet meer of niet minder.
Oud 4 oktober 2009, 02:07   #49
farak
Burgemeester

farak's schermafbeelding

Standaard

Mij maak je niet wijs dat een president bvb privébewaking zelf moet betalen. Ik denk dat een president en al wat er bij komt kijken misschien nog duurder is dan een koning.
Van een koning heb je doorgaans weinig last.
Oud 4 oktober 2009, 08:31   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij maak je niet wijs dat een president bvb privébewaking zelf moet betalen. Ik denk dat een president en al wat er bij komt kijken misschien nog duurder is dan een koning.
LOL.

De slechte president en de goede koning!

Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 11:05   #51
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
€ 34.307 voor een paar militairen .

Dat bedrag zal zo zijn zeker : € 34.307 per PERSOON ( x4 dus ) = € 137.228 . Das voor mij toch een dikke 5 jaar loon...

Mij nie wijsmaken da die 4 man in totaal maar € 34.307 per jaar verdienen he....En de media speelt nog leuk mee ook nog ( en hoeveel mensen dat er nog intrappen , man man )
Nee, nee........... die rekening klopt volgens mij perfect :

34.307 : 4 = 8.576,75 : 12 = 714,73 per maand

dat is omgerekend in ouwe belgke frankskes plusminus 714,73 x 40,3399 = 28.832 Bfr....

bij de zeemacht was bij mijn weten het maandloon van nen offiicier plusminus dertigduizend frank..... maar dat was in 1976 uiteraard..... nu weet ik niet of ze ondertussen met de invoering van den euro al een loonsaanpassing zullen gekregen hebben.... zoniet dan zou het plusminus kunnen kloppen.
Oud 4 oktober 2009, 12:08   #52
stapas
Burger

Standaard

Het is toch maar logisch dat de koning bewaakt wordt door de politie of leger en niet door een zelf ingehuurde prive-bewakingsdienst? En voor een koning is er geen echt onderscheid tussen privé en publiek. Als er met de koning iets gebeurt tijdens zijn vakantie dan is dit nog steeds de verantwoordelijkheid van de minister.

En dat bedrag: de koning zit natuurlijk niet fulltime op die boot hé. En wellicht zijn dit toegevoegde krachten aan de normale beveiligingsequippe.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 20:09   #53
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht

dat is omgerekend in ouwe belgke frankskes plusminus 714,73 x 40,3399 = 28.832 Bfr....

bij de zeemacht was bij mijn weten het maandloon van nen offiicier plusminus dertigduizend frank..... maar dat was in 1976 uiteraard..... nu weet ik niet of ze ondertussen met de invoering van den euro al een loonsaanpassing zullen gekregen hebben.... zoniet dan zou het plusminus kunnen kloppen.
Plusminus 500.000 B.Fr per gewoon soldaatje enkel aan premie om vier maanden op verplaatsing naar Kosovo.

Hier zit er geen enkel gewoon soldaatje bij hoor, en geloof ook maar niet dat het de eerste de beste beginnende Scheepscommandant zal zijn.

http://trefpunt.standaard.be/Artikel...MF01102009_036

Luitenant-ter-zee 1ste klasse. Enig idee van loon? Reken maar netto min. een stuk boven de 3000 euro zonder premie voor verplaatsing. Dat Bootje ligt toch in Italie he. Ik kan mijn vergissen, maar dat is toch niet het zelfde als België he. Dus, + x ?premie.

En wie of wat zijn de drie andere militaire? Ra ra ra . Zullen ook geen gewoon soldaatjes zijn hoor. En waarom een Scheepscommandant, voor bewaking? Een scheepscommandant als buitenwipper? Euuuuu? Voor wie pakken die ons?
Oud 4 oktober 2009, 22:38   #54
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb al lang kant gekozen, de kant van een soeverein Vlaanderen.

De vraag is of jij kant durft kiezen, of alleen maar wat komt zagen en vervolgens weer braafjes belgisch burgertje wezen.
Ik heb ook al lang geleden gekozen: antimonarchie.

Ben jij daardoor minder "braaf burgertje"?
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2009, 22:41   #55
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Een president werkt tenminste voor zijn geld!
Oud 4 oktober 2009, 22:50   #56
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht

Ik had bij de landmacht in 1988 als beginnend 1e Luitenant ongeveer 38.800 Bfr., een appartement en meubels van het leger. Tel daarbovenop de premies voor maneuvers e.d. en je komt toch aan andere bedragen hoor. Om nog niet te spreken van taxvrij kopen en vrijstelling van BTW bij het kopen van een nieuwe wagen. Een mens zou bijna heimwee krijgen naar het leger!
Oud 5 oktober 2009, 03:34   #57
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Andy : 5 oktober 2009 om 03:34.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 03:34   #58
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel in de Standaard
Het gaat om vier militairen - één scheepscommandant en drie bemanningsleden - die occasioneel prestaties leveren. Er zijn nooit meer dan drie militairen aan boord, verduidelijkte De Crem. De bruto personeelskost bedroeg vorig jaar 34.307 euro. Dit jaar was dat tot nu toe 20.237 euro.
Bovendien wordt er nergens gezegd dat zelfs die drie militairen full-time aan het werk zijn op dat jacht.
Daar het aantal gepresteerde uren niet bekend is, zegt de berekening van Filosoof dan ook weinig over het uurloon (of de uurkost) van die militairen. 'Heimwee' naar het leger lijkt me op basis van dit bedrag dan ook voorbarig.

Wat dit stukje uit het artikel wel zegt is dat deze draad nogal wat onzin bevat, maar dat wisten we natuurlijk al langer. De draad staat dan ook in Binnenland. Indien we de huidige kosten per jaar extrapoleren naar een volledig jaar dan bekomen we 26.982/jaar, of een daling van 21,4% tav vorig jaar.

Laatst gewijzigd door Andy : 5 oktober 2009 om 03:37.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 07:22   #59
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Een koning doet niks. Dus is een staatshoofd niet noodzakelijk. Papiertjes kunnen worden aangepast.
²
Oud 5 oktober 2009, 08:59   #60
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Bovendien wordt er nergens gezegd dat zelfs die drie militairen full-time aan het werk zijn op dat jacht.
Daar het aantal gepresteerde uren niet bekend is, zegt de berekening van Filosoof dan ook weinig over het uurloon (of de uurkost) van die militairen. 'Heimwee' naar het leger lijkt me op basis van dit bedrag dan ook voorbarig.

Wat dit stukje uit het artikel wel zegt is dat deze draad nogal wat onzin bevat, maar dat wisten we natuurlijk al langer. De draad staat dan ook in Binnenland. Indien we de huidige kosten per jaar extrapoleren naar een volledig jaar dan bekomen we 26.982/jaar, of een daling van 21,4% tav vorig jaar.
Wat dit artikel zegt, is ook dat het gaat over bewaking van het JACHT, niet over bewaking van de Koning. Kan jij mij dan misschien eens even verduidelijken, betreft dat hier soms een occasioneel jacht. Van daag is het een jacht en moet het bewaakt worden en morgen is het er geen en hoeft het niet bewaakt te worden, of wat?

En voor dat te bewaken hebben we een Scheepscommandant nodig, of wat?

Dan wil ik het nog niet hebben over de havenkosten, het liggeld beter bekend. Wanneer die kist vaart onder de vlag van de Belgische Marine, wie draait er dan op voor die kosten ? Enig idee? En heb jij enig idee hoeveel die zullen bedragen voor een schuit van dat formaat?

Ik denk dat De Crem helemaal niet het achterste van zijn tong durft te laten zien want wanneer hij dat wel zou doen dat er dan heel wat andere cijfers uit de bus zullen rollen. Overigens scheepscommandanten worden niet ingezet om als bewaking op te treden op een schuit maar om het ding te bemannen gedurende het varen, maar wanneer men spreekt over bewaking valt dit door de bevolking beter te pruime. Capisc?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 oktober 2009 om 09:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be