![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar met de blanken deden de negers niet zo een slechte zaak. Zeker niet vergeleken met wat de Chineeskes daar nu aan het uitsteken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
neger is nochtans een gewoon nederlands woord dat althans voor mij geen racistische bijklank heeft, het beschrijft gewoon de afkomst van iemand. ik ben ook een blanke en als de negers dat witmens willen noemen mogen ze van mij. ik heb daar geen probleem mee. Wat moeten we dan wel zeggen ? anders gepigmenteerde medemens of een andere PC term ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Wat is er mis met " neger " ? Dat wil zeggen zwart, niet meer, niet minder. Wat moeten we dan wel zeggen ? Gekleurde broeder ? Donderhuidige medemens ? Zwarte variant van het menselijk ras ? Zeg het eens ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De UNASUR daarentegen is reeds een feit, net als de Banco del sur. De aandacht voor deze zaken in de westerse media is zeer beperkt, omdat men liever geen processen ziet die naar onafhankelijkheid leiden. De Banco del Sur is zeer recent. Wat ik daarvan las in de Morgen was het geloof ik dat het dit weekend "zou opgericht worden", alsof ze het feit niet over hun lippen konden krijgen, leek het (overgenomen van elders dat nieuws natuurlijk).
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 oktober 2009 om 15:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister eens naar de liederen van Zitarossa om van je complex af te raken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 oktober 2009 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je hebt ze zelfs net gebruikt. En als een woord niet bestaat kan je toch moeilijk vragen om het niet te gebruiken? ![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woord ras bestaat, maar het begrip niet. Zo meen ik dat er bedoelt wordt in de anti-racismewetgeving en haar documentatie. Het is dus wettelijk bepaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Bedoel je nu dat als ik met jou een gesprek voer over bijvoorbeeld de raciale eigenschappen van Vlamingen, wij een strafbaar feit plegen?
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wel duidelijk is, dat is dat de Vlaming geen raciale eigenschappen heeft vermits dit wettelijk zo bepaald is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bijzonder idiote post! Waar haalt u het domme idee vandaan dat Chinezen en Afrikanen dezelfde belangen hebben, dat ze elkaar begrijpen? Hoe kunt u zomaar geloven dat de intentie's van de Chinezen onbaatzuchtig zijn? Haha laat me lachen, Chinezen zijn veel hardvochtiger dan Europeanen, laat dit maar duidelijk zijn! En het domste van alles is uw bewering dat Europa Afrika indertijd zou 'bestolen' hebben. ![]() Het feit dat China zich schijnbaar aan de regels houdt is er gewoon omdat het weet dat het door de hele wereld met argusogen gevolgd wordt, en het beseft dat er eenmaal regels zijn anno 2009. In de 19de eeuw lag dit anders. De tijdsgeest is anders, dus laat de negatieve woordjes 'roven', 'uitbuiting' maar weg. Nogmaals: Europa was niet arm, en is zeker niet rijk geworden door kolonialisme, zeker niet!
![]() |
![]() |
#60 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Ik word echt kwaad dat bepaalde domme, echte domme mensen durven beweren dat de Europeanen geprofiteerd hebben van Afrika! Contrarie!!!
![]() |