![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, ik had misschien beter geschreven: 'de enige niet-gewelddadige manier waarmee we zouden kunnen proberen om ons van ...'. Een �*ndere mogelijkheid zie ik gewoon niet. U wel? Dat de parasieten zouden proberen van dat BROV gebruik te maken, wil ik best aannemen. Het tegendeel zou me verbazen. Maar dan kunnen wij tenminste nog pogen om daar een stokje voor te steken. We zouden er dan toch al elk ééntje hebben. Nu hebben we niks.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: Je hebt gelijk dat een analyse nodig is voor elk probleem. Alleen moet je het probleem willen zien. Een kleuterklas maken van senaat of parlement is makkelijker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 oktober 2009 om 19:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Serieuze aanpak van structurele problemen wint je geen stemmen, Jazeker. Politici hebben de taak verkozen worden. Daar eindigt hun taak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boezemt het je dan geen angst in dat iemand als Freya minister van begroting mocht worden en vanuit die positie verdomd veel schade heeft aangericht?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Logisch, lijkt mij. Het zijn "populaire" zaken die mensen verkozen maken. En zelfs zijn het serieuze zaken, zullen de meest aanlokkelijke oplossingen de meeste stemmen aantreffen. In een wereld waarin de mening van een dilettant evenwaardig is aan de mening van een expert in het vak, moet je niet beter verwachten. Accepteer dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het zou kunnen mislopen zijn mijn zorgen niet zo. Ik ben weerbaar, ik heb erger dingen meegemaakt dan een begroting die naar de vaantjes gaat, en ik heb zaken om op terug te vallen. Mensen die het blijkbaar geen probleem vinden dat Freya minister mocht worden, dat Frankie het onderwijs heeft geruineerd en dat expertise en vooropleiding niet noodzakelijk zijn om leider te worden, tja. Hoe leert men een hond zwemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste,
In een ander draadje (die over de N-VA voorstellen, als ik het me even herinner) heb ik reeds uitgelegd dat ik stemrecht eigenlijk niet zo'n goed idee vind. Ik verkies de plicht (edoch zonder echt substantiële straffen) waardoor elke groep blanco/ongeldig/afwezig nummer van stemmers zorgt voor een leeg zeteltje en dus geen financiële bijdrage voor de partijen. Bij stemrecht krijg je mijns inziens gewoon een visvijver voor de figuur die het meeste geld op tafel kan leggen om cadeautjes te geven aan de potentiële kiezer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom loopt dat mis? Je jaagt een hoop mensen naar de stembus die nog niet eens hebben geleerd hoe ze blanco kunnen stemmen. Van sommigen verwacht ik dat ze op het bolletje duwen waar het oude schermpje een vlekje vertonen in de hoop dat ze een vlieg hebben doodgedrukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stemplicht en mijnheer "ik heb alle DVD's van De Kampioenen" in het stemhokje: "wammoenek nu kieze en waarom zen ik hier? Ah wacht, Humo heeft al vaak die naam van een Fryae laten valleb en ze zit vaak in De Laatste Show". Hit! Stemrecht en mijnheer van hierboven: "Ge peist toch nie da 'k gaan gaan! 't zijn dieven!" Stemplicht + lege zitjes en mijnheer van hierboven: "dazze mijn kloten kussen. 't zijn dieven". Resultaat: minder postjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stemrecht en mijnheer van hierboven, nadat een Marokkaan hem met een mes bedreigde: "Godverdomme moat kgon stemme op iemand die die vorte makakke es muug onder hunne kakker geeft. Kvin de Vloams Belang wa te extreem, mo dieje Dedecker is wel ne man nor men hart. En die wilt ook die belastinge verhoge, want wij zen ier godverdomme ni den oseemwee van de wereld ej joengej!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Besparing en een hoop mensen uit het parlement die er niet horen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |