![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar staat het belang voor? En dan spreek ik niet over een mogelijke verborgen agenda waarop ze zo vaak aangesproken worden. Enkel over hetgeen ze openlijk verklaren in de media. Volgens mij kan je hun programma het best samenvatten als de verdediging van het recht van een volk om zichzelf te zijn. Welk volk? Het eigen volk. Wat is het eigen volk? Zij die eerst waren? Wie waren eerst? Ja zeg... Sommigen hebben het allang begrepen, anderen willen niet begrijpen denk ik vaak. Mag men het eigen volk verdedigen. Ik vind van wel en dus heb ik absoluut wel wat sympathie voor de belangers die een tijd lang wel de enige verdedigers van deze gedachte bleken te zijn. Dat was de tijd dat de uitspraak "eigen volk eerst" voldoende was om als racist en facist bestempeld te worden. Ondertussen heeft zelfs groen (de mss wel de meest extreme tegenstander van het belang) eindelijk het licht gezien. Onlangs vernam ik via de media dat Lukas Vandertaelen vindt dat we onze waarden toch maar niet moeten opgeven en dat het de "nieuwkomers" maar moeten zijn die zich moeten aanpassen. Ik dacht even dat Lukas naar het vb verkast was, maar nee hoor, nog steeds bij groen. Tja als zelfs je felste tegenstander je taalgebruik overneemt, dan hoeft men zich niet te verwonderen dat een deel van je kiezerspubliek wegglipt. Als de andere partijen menen wat ze zeggen is het niet eens zo erg. Als onze politiekers ervoor zorgen dat we niet platgewalst worden door andere volkeren dan is het allang goed. Al vrees ik daar wel een beetje voor. Ik denk dat links ontdekt heeft dat rechts scoort in Vlaanderen, vandaar waarschijnlijk een poging om wat rechtser/stoerder taal te gebruiken dan wat we gewoon zijn. Ik vermoed dat het echter enkel bij taalgebruik zal blijven. Het is dan aan de Vlaming om te oordelen of hij daar genoegen mee neemt of niet. En zo gaan partijen op en neer. Niks om ongerust over te worden als je het wat van op een afstand bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo system, in slaap gevallen ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() We zullen eens zien hoelang het liedje gaat duren. Schone liedjes duren meestal niet lang. Want vergis u niet. Na het VB is de NVA aan de beurt voor de rammeling. De volgende verkiezingen nog niet, maar die erna zal de aftakeling beginnen. En dan zal men door hebben welke blaaskaak Olijke Bart eigenlijk is. Want de man heeft nog altijd niet door dat zijn eigen willetje willen opdringen tegen heug en meug, dat dit niet loont in onze politiek. Het VB probeerde het al.
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Olijke Bart krijgt in politieke milieus stilaan de naam een onbetrouwbare rekel te zijn op bestuursvlak. Eerst federaal, nu op Vlaams niveau. En dat is al de slechtste reclame die ge u kunt indenken.
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het maar in zo'n milieu is, is dat niet erg... Zijn partij steekt toch de VLD voorbij...(die ook niet te onderschatten is) ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het ons zo stellen,nadat de NVA federaal buitengekeken werd ten tijde van "Premier" Leterme,omdat ze echt de gang van zaken niet meer in overeenstemming konden brengen met wat ze zelf zochten, is de NVA in de Vlaamse verkiezingen erna "bestraft" geweest met een fantastische vooruitgang,en kort daarna met een uitnbodiging tot regeringsdeelname op een positie die hen echt zou moeten liggen,het Vlaamse niveau....en in zware funkties! "Olijke Bart" zelf heeft zich netjes geparkeerd om tegen de volgende Antwerpse burgemeestersverkiezingen te verschijnen lijkt het wel.... Laat ons zeggen dat "het eigen willetje" tamelijk goed kon overeenstemmen met dat van andere partijen,behalve als er Franstalige bij waren...niet slecht voor een partij met een communautaire inslag nietwaar ![]() VB heeft dat nooit gevonden,en nooit overtuigend gezocht ook,denk ik....een "gezamelijke inslag" Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2009 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, zijn partij zal de VLD nooit voorbijsteken. En ik zal u ook zeggen waarom. Datgene wat de NVA wint, verliest het VB. De Vlaams-nationalistische partijen zijn min of meer (maar meer 'meer' dan 'min') communicerende vaten. Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() daarstraks Terzake bekeken en Dewever deed het wel vrij goed en sneed een thema aan die gevoelig ligt bij de mensen en bovenaan de lijst ;
SOCIALE ZEKERHEID laagste uitkeringen van Europa voor de Vlamingen ondanks meeste geld die naar de Sos Zek. gaat ( OESO ) daar zal je het VB niet over horen, egoisme, ieder voor zich, geen solidariteit, a-sociaal... blij dat de N V A die kaarten speelt... partij biedt oplossingen, geen gestook en ophitserij.. we mogen altijd maar afdragen, betalen en betalen... en krijgen nooit iets terug Laatst gewijzigd door BlueThunder : 9 oktober 2009 om 21:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkoop het vel van de beer niet voor hij geschoten is, Henri1.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Punt is dat NVA binnen de Vl regering wel alleen staat m.b.t. het toepassen van de Maddens doctrine. Dus Bartje kan zeggen wat hij wil ,...maar in de realiteit komt daar, voorlopig toch, niets van in huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gebruiken van overschotten voor zichzelf en niet om federale putten te vullen staat in het regeerakkoord. De andere partijen mogen dan het woord "Maddens" niet in de mond willen nemen, maar de kern ervan staat in het regeerakkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
blijkbaar niet begrepen. maar ja, het doel van de NV-A is België te laten uitdoven. dat scenario staat me wel aan ![]() Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 oktober 2009 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 9 oktober 2009 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Maar hij kreeg geen enkele vraag over een werkbare oplossing voor Brussel. Het is makkelijk als je je niet moet uitspreken over de heetste aardappel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Snik snik. |
|
![]() |
![]() |