Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2004, 11:00   #41
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargantua
Citaat:
Maar da's de schuld van de Vlaamse flikken. Ze waren op Waals gebied en dus moesten Frans spreken. Logisch.
U bent dus de mening toegedaan dat als Vlamingen onder elkaar Nederlands spreken, dat franstaligen automatisch het recht hebben om ze af te ranselen???

U bent een racist, bovendien keurt u raciaal geweld goed, je bent er zelfs fier op.
Dat heb ik niet gezegd en ik ben helemaal geen racist. Geweld leidt trouwens tot niets.

Onder elkaar spreken ze natuurlijk de taal die ze willen. Maar als ze met de plaatselijke bevolking spreken-in dit geval de waalse bevolking-is het logisch dat ze Frans spreken.

Als ik naar de Vlaamse Kust ga, spreek ik ook Nederlands met de winkeliers of met de vlaamse bevolking.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:04   #42
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarmee zijn ze bezig? Is dat nu zo moeilijk om een Nederlandstalige affiche te maken? Al Nederlandstalige affiches gezien bij de politie in Wallonië misschien?
Natuurlijk niet, franstalige flikken kennen geen Nederlands, die kennen die taal zelfs niet als ze het horen.

Zo werden onlangs twee federale agenten ontvangen onlangs verwelkomd met een regen fikse muilperen door hun franstalige collega's uit Charleroi. De Federale agenten hadden het aangedurfd om onder elkaar Nederlands te spreken, en dus vertrouwden hun Waalse collega's (want die kunnen geen Nederlands) het niet, met een gevecht in regel als gevolg.
Typisch" verdraaiing van de werkelijke feiten...
de vlamingen waren in burger en verstonden de vragen niet van de lokale agenten, die op hun beurt de antwoorden niet begrepen....
de vlamingen werden aggressief en de farnstaligen lieten zich niet doen...

nu...

de walen waren lokale politie en moesten dus geen vlaams verstaan...
de federalen moeten dat normaal wel...
maar ja, wat is hier nog normaal????

als men in het raam van buitenlandse opdracheten naar duitsland begeeft moet men Duits kennen, of naar Engeland Engels...

jullie staan aparte staten voor... dus is voor jullie Charleroi buitenland... dus...

maar ja, elk prulleke wordt aangegrepen om stemming te maken...

pôôôver vertoon
ik voor mijn part praat in Broekzele Nederlans zoals ook in Antwerpen, Gent of Zourtenaaie...
in Luik of Charleroi praat ik Frans...
in Londen of Glasgow spreek ik Engels...
in Keulen of Berlijn praat ik Duits...
in Barcelona Spaans...
naar Italië ga ik niet omdat ik geen Italiaans ken, evenals ik niet naar andere landen ga waarvan ik de taal niet ken...

dus Vlaamsche burgers die geen Frans wil kennen... blijf in je klein landje od streekje of hoe je het ook wil noemen...
Oud 29 april 2004, 11:09   #43
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Jawel, je bent een racist, een rabiate Vlamingenhater.

Ofwel ben je dat ofwel weet je niet wat je zegt en ben je dus ontoerekeningsvatbaar, een gewelddadige ontoerekeningsvatbare welteverstaan.

Vreemdelingenhaat en geweld prediken, je bent nog erger dan een Vlaams Blokker.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:10   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
Het verkopen van een paar muilperen zal dan wel normaal zijn zeker.
Stel voor aan iedereen die het waagt van frans te spreken in vlaanderen een paar muilperen te verkopen. Dit zou pas assertief zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:14   #45
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
...en relativeert: "als echte Gentenaars hebben wij meer affiniteit met het woord trottoir dan met voetpad".
En de Gentse rechters hebben blijkbaar meer affiniteit met het frans in het algemeen!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:16   #46
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iceman
Haha, hebben ze dat echt gedaan.

Dan vind ik dat super van het blok.
Idd, bewijst hoe idioot en ridicuul ze wel zijn
Ofwel hoe idioot en ridicuul de steeds weer aangepaste wetgeving in België wel is.

---Edward Abbey---
Oud 29 april 2004, 11:17   #47
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
de vlamingen waren in burger en verstonden de vragen niet van de lokale agenten, die op hun beurt de antwoorden niet begrepen....

nu...

als men in het raam van buitenlandse opdracheten naar duitsland begeeft moet men Duits kennen, of naar Engeland Engels...

jullie staan aparte staten voor... dus is voor jullie Charleroi buitenland... dus...

pôôôver vertoon
ik voor mijn part praat in Broekzele Nederlans zoals ook in Antwerpen, Gent of Zourtenaaie...
in Barcelona Spaans...
naar Italië ga ik niet omdat ik geen Italiaans ken, evenals ik niet naar andere landen ga waarvan ik de taal niet ken...

dus Vlaamsche burgers die geen Frans wil kennen... blijf in je klein landje od streekje of hoe je het ook wil noemen...
Neen, wat jij schrijft is verdraaiing van de feiten, de federale politie (en ze waren tweetalig) vervoerden een gedetineerde naar de gevangenis met een wagen in burger. De lokale politie blokkeerde hen omdat ze te snel reden, de federale agenten gaven uitleg in het frans en toonden hun legitimatiebewijs om aan te tonen dat ze federale agenten waren. Maar omdat ze het aandurfden onder elkaar Nederlands te praten werden ze niet geloofd door hun ééntalige collega's wat uitmondde in een gevecht in regel.
Oud 29 april 2004, 11:18   #48
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
Valt het ophangen van franstalige (nuja, trottoir en parking zijn eigenlijk resp. franse en engelse leenwoorden in het nederlands) affiches niet onder die beruchte 'vrije meningsuiting' van't VB?
Daar zit het hem juist, ze willen bewijzen dat die er niet meer is!

---Edward Abbey---
Oud 29 april 2004, 11:22   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ofwel ben je dat ofwel weet je niet wat je zegt en ben je dus ontoerekeningsvatbaar, een gewelddadige ontoerekeningsvatbare welteverstaan.

Zeg maar wat je wil. Ik weet dat ik geen racist ben en dat ik geen Vlamingenhater ben.
Oud 29 april 2004, 11:26   #50
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:

Zeg maar wat je wil. Ik weet dat ik geen racist ben en dat ik geen Vlamingenhater ben.
Dan is het in orde, dan ben je gewoon dom!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:28   #51
Extinct
Partijlid

Extinct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

pôôôver vertoon
in Barcelona Spaans...

Met andere woorden aanpassen of oprotten? Lees je zelf eigenlijk wel wat je schrijft?
Extinct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 11:29   #52
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Natuurlijk niet, franstalige flikken kennen geen Nederlands, die kennen die taal zelfs niet als ze het horen.

Zo werden onlangs twee federale agenten ontvangen onlangs verwelkomd met een regen fikse muilperen door hun franstalige collega's uit Charleroi. De Federale agenten hadden het aangedurfd om onder elkaar Nederlands te spreken, en dus vertrouwden hun Waalse collega's (want die kunnen geen Nederlands) het niet, met een gevecht in regel als gevolg.

nu...

pôôôver vertoon
in Barcelona Spaans...

Heel goed gezegd.
Oud 29 april 2004, 11:30   #53
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Dan is het in orde, dan ben je gewoon dom!
Dada, Kabouter Jan is tevreden?
Oud 29 april 2004, 11:33   #54
Sale-Flamin
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Te laat, het zijn jouw woorden die hier staan.
Oud 29 april 2004, 13:00   #55
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Ze willen het maar niet begrijpen hé... die fanatieke blokhaters... die we meestal in linkse hoek moeten zoeken.

Ik zie ze zoveel energie steken in het afbreken van het blok. Jaloersheid jegens en kortzichtig fanatisme tegen het blok. Met een fanatisme dat zelfs heviger is dan het fanatisme dat zij het blok zèlf verwijten.

Dat is de prioriteit van de blok-haters: afbreken van het blok en de blokstemmers. Niet het aanreiken van zinvolle alternatieven. Niet het werken aan de geloofwaardigheid van hun eigen inhoudelijke argumenten. Niet de zware tekortkomingen van hun eigen partijen en politici. Niet de leugens en valse beloften van de andere partijen. Absolute prioriteit is "stop het blok".... Dát is wat hier aan de gang is. Complete ontkenning van de realiteit.

Ze kunnen de kiezers niet met inhoudelijke punten overtuigen, dus moet iedere blok stemmer maar afgedaan worden als dom en als racist... Het enige redmiddel en troost. "Wij zijn tenminste rechtvaardiger en geen racist" denken ze dan zeer naiëf. En hiermee wanen ze zich voortdurend op pretentieuze wijze op een moreel platform. Een vals gevoel van superioriteit!!!! Sic!!. Op basis van een zeer controversieel en te bediscussiëren begrip als "racisme", welke zij als dogma gebruiken, zonder verdere nuances en zonder de realiteit van een héleboel andere punten in de discussie te betrekken.

Dat deze blok-bashers in hun kritiek dan nog terugvallen op een misplaatste intellectuele arrogantie maakt de "ontkenning" nog erger. "Wij weten het toch beter want we zijn intellectueler... " Van engheid, domheid en kortzichtigheid gesproken.... De pot verwijt de ketel.

De realiteit is dat het blok een prangend probleem op realitische wijze aankaart, en dat alle andere partijen hier volledig falen en gefaald hebben over de laatste jaren. Voor vele blok-kiezers is het niet het vlaams karakter of het zogezegde racistische element dat hen aantrekt tot het blok. Het gaat hem om tal van andere punten. Men is de huichelarij, de valse beloften, de verdeel en heerspolitiek en het populisme van de traditionele partijen beu. De tijden breken aan dat mensen serieuze oplossingen wensen voor serieuze problemen. Géén gezever en populisme meer �* la Stevaert, Somers, geen gebleit meer van Anciaux, geen verraad van programma meer �* la Verhofstadt.

Het falen van de andere partijen is één reden van het succes van het blok. Maar daarnaast komt het blok als ENIGE partij naar voor met wat voor een steeds bredere bevolkingslaag als belangrijkste probleem begint te gelden: veiligheid, migrantenstemrecht, integratie van migranten, het opwaarderen van maatschappelijke waarden in tijden van oncontroleerbare globalisering.

Tot wanneer de andere partijen een zinnig alternatief bieden EN geloofwaardig overkomen zal ik voortaan op het blok stemmen. OMDAT enkel zo druk uitgeoefend kan worden op de andere partijen om de dingen anders te gaan aanpakken. Wat is daar verkeerd aan? Ik ben géén racist maar een realist. En ik denk dat er heel veel blok kiezers rondlopen zoals ik.

Maar tegen dan zal het blok misschien wat méér kwaliteitspolitici in haar rangen tellen, en hoeven we zelfs niet meer van partij terug te veranderen. Zo zie ik het. Realisme en pragmatiek !!!! Geen valse intellectuele fierheid.
Oud 29 april 2004, 13:32   #56
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Idd, bewijst hoe idioot en ridicuul ze wel zijn
Ofwel hoe idioot en ridicuul de steeds weer aangepaste wetgeving in België wel is.
Ah, de taalwetten moeten we dus afschaffen? En iedereen Frans laten spreken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 16:01   #57
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Vind ik positief,

De verfransing in de Brusselste voorsteden is schandalig. Maar daar zijn we verplicht.

In Gent heeft Frans niets te zoeken, ondanks het aanzienelijke aantal franstaligen in de grootstad. De Walen zijn als de eerste om elke nederlands woord te weren. Dus waarom doen wij niet hetzelfde?

Enne... Voetpad of "stoep" zegt mij veel meer dan "trottoir". En t'is niet alsof ik niet van Gent ben.
ik ben van Gent en ken trottoir als een normaal nederlands woord, om het zo te zeggen.
Wat in godsnaam bedoelt ge met al die franstaligen in de grootstad? ge bedoelt toch ni in Gent hoop ik, want ik zie , hoor, er weinig zoniet niks van. zitten die allemaal opeengepakt int patershol?

In mijn ogen is het vlaams blok zich aan het gedragen als 'miereneukers', en heeft iets totaal belachelijks gedaan.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2004, 17:27   #58
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

Stem wie?
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]

[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]

[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]

[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=7]B.U.B.[/size]
[size=6]BLUB BLUB[/size] zeker ?
johan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be