![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, de Fransen hadden toen nu eenmaal al genoeg gebied gestolen he, blij dat we het daarover eens zijn. De hollanders overigens ook. En de UK heeft dat dus wel degelijk gefabricieerd, leider (zeg maar gerust dictator) aangesteld en al, juist gelijk of dat de Americanen dat nu nog altijd in Zuid Amerika flikken. Het is dus al van in 1830 een bananenkoninkrijk. natuurlijk decenia van onschuldige kindertjes hersenspoelen in onze scholen over de glorierijke belze geschiedenis en hun ontwikkeling van de congo, hebben hun sporen nagelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pater Damiaan is volgens mij zelfs eerder Hawaiiaan dan Vlaming of Belg. En ze hadden zijn lichaam op Molokai moeten laten. Daar hoort het thuis. Op de plaats en bij de mensen waar hij zijn leven voor heeft gegeven. Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de Vlaams Nationalisten nu ook zelfs Pater Damiaan voor hun kar moeten spannen, ja zelfs Pater Damiaan misbruiken voor hun zaak, illustreert hoe gefrustreerd ze wel zijn, doe diep ze wel gevallen zijn.
Nu de Paus nog ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gouverneur
|
![]() De schaamte voorbij.
Wie het nodig vindt om Belgische politiek te betrekken bij een (terecht) eerbetoon aan Damiaan, heeft een vijs los. Het gaat over (Sint) Damiaan, niet over de Belgische politieke kleutertuin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook belgicist en senaatsvoorzitter Armand De Decker mengt zich in het communautaire.
Zo wordt De Decker geciteerd in metro, nadat de vaststelling was gemaakt dat er erg weinig tricolore vlaggen te zien waren en veel Vlaamse (ook de Spanjaarden droegen de Vlaamse Leeuw): Citaat:
Neen, nationalistisch vlaggenfetishisme met de tricolore vod mag natuurlijk wel van De Decker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Valt het jullie trouwens op dat het hier steevast de franstaligen/belgicisten zijn die hier een communautaire zaak van proberen te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Dat weet ik nog niet zo. Volgens mijn weten werden er leeuwenvlagjes uitgedeeld op het Sint Pietersplein. Men had heel die ceremonie uit de politiek moeten houden, zowel de Belgicisten als de Vlaams-nationalisten, als om het even wie van om het even welke partij.
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() De Decker zegt wat hij wil. En ik ook. Zulke ceremonie moet sereen blijven. Te meer dat Damiaan een internationale figuur is. De enigen die eventueel volgens mij recht zouden hebben met een vlag de zwaaien zijn de Hawaiianen.
Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat toch eens iedereen met de vlag zwaaien die hij wil : de belgen met de tricolore, de vamingen met onze leeuw en inderdaad , de Hawaiianen met hun vlag . Damiaan is van ons allen . Wie politieke spelletjes wil spelen rond de heiligverklaring van Damiaan zijn degenen die het niet gunnen aan de anderen: De Deckèr, Henri1, u misschien ook . ...
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Luc Bekaert hier het beste verwoordt wat een "serene" ceremonie wel is. Laatst gewijzigd door lomeanor : 12 oktober 2009 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, die vlaggen belemmeren het zicht voor de anderen, dus die met een vlag (eenders welke) moeten wel helemaal achteraan gaan staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Kennelijk hebben zij een groot probleem met het feit dat Sint-Damiaan een Vlaming was en dat heel wat Vlamingen hem als een nationaal symbool beschouwen. Zo was hij bijvoorbeeld de Grootste Belg van Vlaanderen en ook nu zagen we heel wat Leeuwen op het Sint-Pietersplein. Op zich hoeft dat niet eens anti-Belgisch opgevat te worden. Daarentegen wordt nu nog maar eens geïllustreerd dat België of Belgicisme gepaard gaat met het ontkennen en onderdrukken van de Vlaamse - en overigens ook de Waalse - identiteit.
Laatst gewijzigd door Kapitein Nemo : 12 oktober 2009 om 11:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik woon op een tiental kilometer van Tremelo , de plaats waar Damiaan geboren en getogen is , ik mag toch fier zijn daarop of niet ? Zelf vind ik de vlaamse leeuw geen slechte manier om die verbondenheid te uiten Spijtig dat er mensen zijn die daar communautaire zever willen van maken door mij dat niet te gunnen ...
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens, was het destijds Danneels niet die probeerde het Vaticaan voor de Belgicistische kar te spannen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Gouverneur
|
![]() Als ik dictator was die geen enkele verantwoording moet afleggen, dan schaf ik vlaggen af. Veel te veel mensen hebben hun leven verloren ten dienste van één of andere vlag.
Zolang de mensheid met vlaggen zwaait en bereid is om ervoor te sterven, zijn we niet goed bezig. Het maakt niet uit met welke vlag u zwaait op een eerbetoon aan een monument als Damiaan, het is allemaal even ongepast. Citaat:
Maar ik begrijp dat niet. Hoe kan men fier zijn omdat men toevallig op plaats X uit vagina Y gefloept is en, nog steeds toevallig, in plaats Z is grootgebracht? Wat valt daar fier op te zijn? En ik stel deze vraag oprecht, want ik begrijp het waarlijk niet. Idem ditto wat vlaggen betreft. Waarom? Leren mensen dan nooit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is een -mijns inziens- aanvaardbare vorm van chauvinisme. Citaat:
Je gebruikt het woord "grootbrengen " , dat voltrekt zich nooit als geïsoleerd individu , maar in een samenleving ; zowel in een concreet samen-leven , met dorpsgenoten , met volksgenoten ,, als in een ideologisch samenbeleven (ik ben ook katholiek , zoals Damiaan ). Dat mensen nooit leren is trouwens niet waar ....ik deel uw pessimisme niet over de mensen ...
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 12 oktober 2009 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |