Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2009, 18:30   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het gaat in feite veel verder dan dat: tegenwoordig blijken koks ook politici te zijn. Alsof de faam en de kennis op een bepaald terrein voldoende zijn om op een ander terrein voeten aan grond te moeten zetten. Ik ben het grondig beu dat sportlui, koks, acteurs, zangers... menen te moeten uitbazuinen wat op het politieke speelveld gedaan moet worden.

Schoenmaker blijf bij uw leest. Bourdieu heeft een scherp punt met zijn veldtheorie.
U bent een politicus?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 18:31   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U bent een politicus?
Nee, een circusclown
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 18:34   #43
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat in feite veel verder dan dat: tegenwoordig blijken koks ook politici te zijn. Alsof de faam en de kennis op een bepaald terrein voldoende zijn om op een ander terrein voeten aan grond te moeten zetten. Ik ben het grondig beu dat sportlui, koks, acteurs, zangers... menen te moeten uitbazuinen wat op het politieke speelveld gedaan moet worden.

Schoenmaker blijf bij uw leest. Bourdieu heeft een scherp punt met zijn veldtheorie.
Dat is typerend voor de hele BV-cultuur in Vlaanderen. Wanneer iemand ook maar ergens van bekend is, wordt hij geacht een mening te hebben over alles wat je maar kunt bedenken. En de pers maakt het spelletje vervolgens af door die mening aan het publiek te verkopen als gezagsargument. In de veronderstelling dat de Vlaming een bepaalde mening gemakkelijker op te dringen valt wanneer het gezegd wordt door zijn idolen? Want zeg nu zelf, die hebben toch veel meer charisma en uitstraling dan die saaie politiekers in pak en das?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 18:35   #44
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik heb het ook niet op Berlusconi, maar de vraag is alleszins zeer tendentieus. Nu ja, je weet goed genoeg dat de VRT-nieuwsreporters alle VL. Belangstemmers als dommeriken beschouwen.
Inderdaad, het grappige aan deze hele zaak is dat de VRT dan de anderen (de zenders van Berlusconi en bv ook Fox) verweed om partijdig te zijn.
Oud 25 oktober 2009, 18:35   #45
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, een circusclown
Start dan clowns.be op en post daar. Wees eens consequent!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 oktober 2009 om 18:38.
Oud 25 oktober 2009, 18:37   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is typerend voor de hele BV-cultuur in Vlaanderen. Wanneer iemand ook maar ergens van bekend is, wordt hij geacht een mening te hebben over alles wat je maar kunt bedenken. En de pers maakt het spelletje vervolgens af door die mening aan het publiek te verkopen als gezagsargument. In de veronderstelling dat de Vlaming een bepaalde mening gemakkelijker op te dringen valt wanneer het gezegd wordt door zijn idolen? Want zeg nu zelf, die hebben toch veel meer charisma en uitstraling dan die saaie politiekers in pak en das?
Men voert ze op alsof ze geloofwaardiger, volkser, dichter-bij-de-menser en zuiverder op de graat zijn, terwijl het lakeien zijn van dezelfde meester.
Oud 25 oktober 2009, 18:38   #47
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Start dan clowns.be op en post daar.
Kan ik evengoed verder doen op dit forum.
Oud 25 oktober 2009, 18:39   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan ik evengoed verder doen op dit forum.
Dus die "schoenmaker blijf bij uw leest theorie" geldt voor iedereen, behalve voor eerwaarde txiki?
Oud 25 oktober 2009, 18:41   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die "schoenmaker blijf bij uw leest theorie" geldt voor iedereen, behalve voor eerwaarde txiki?
Uiteraard.
Oud 25 oktober 2009, 19:49   #50
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

los van het feit dat ik Gene Bervoets niet goed kan verdragen, vind ik wel dat hij recht heeft op een uitgesproken politiek standpunt. en als iets of iemand hem daar naar vraagt, dan kunt ge hem moeilijk verwijten dat hij zijn mening ook geeft. dat is een beetje als Bourgeois kleinzieligheid verwijten toen hij dat liedje van clouseau "afkraakte", terwijl hij alleen maar antwoordde op een vraag.
indien Bervoets een lofrede over Vlaamse onafhankelijkheid had afgestoken, dan had deze draad vandaag wellicht geen vervolg gekregen. of anders: hadden ze walter kapioo of mark groene vingers uitgenodigd, dan hadden we een ander verhaalke gekregen.

dat Bervoets onzin vertelt, dat kan je hem ook niet verwijten, hij heeft recht op een mening vol onzin. het is dan aan ons, zinnigen, om dat haarfijn en met licht medelijden te weerleggen. ik denk zelfs niet dat veel mensen groot belang hechten aan bervoets zijn uitspraken.
Oud 25 oktober 2009, 20:12   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
los van het feit dat ik Gene Bervoets niet goed kan verdragen, vind ik wel dat hij recht heeft op een uitgesproken politiek standpunt. en als iets of iemand hem daar naar vraagt, dan kunt ge hem moeilijk verwijten dat hij zijn mening ook geeft. dat is een beetje als Bourgeois kleinzieligheid verwijten toen hij dat liedje van clouseau "afkraakte", terwijl hij alleen maar antwoordde op een vraag.
indien Bervoets een lofrede over Vlaamse onafhankelijkheid had afgestoken, dan had deze draad vandaag wellicht geen vervolg gekregen. of anders: hadden ze walter kapioo of mark groene vingers uitgenodigd, dan hadden we een ander verhaalke gekregen.

dat Bervoets onzin vertelt, dat kan je hem ook niet verwijten, hij heeft recht op een mening vol onzin. het is dan aan ons, zinnigen, om dat haarfijn en met licht medelijden te weerleggen. ik denk zelfs niet dat veel mensen groot belang hechten aan bervoets zijn uitspraken.
Die man mag uiteraard zijn mening hebben. Dat is het punt niet zozeer. Wel dit: waarom wordt er een kok uitgenodigd en niet iemand uit het politieke veld zelf? Wie is die Gene dat die blijkbaar iets bijzonders te vertellen heeft zodat die uitgenodigd wordt? Dan kan je evengoed Sinterklaas uitnodigen. Of iemand van dit forum, Another Jack bijvoorbeeld.
Oud 25 oktober 2009, 20:25   #52
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ondanks de katholieke titel, is de Zevende dag een gedrocht van een door en door rood nest.
Onze Russische staatszender kan het niet laten om hun voorkeuren te verkondigen.
Afvoeren, die hap.
De kijkcijfers zijn trouwens al lang niet meer wat ze waren.
Logische. Het zijn ook altijd dezelfden die aan het woord zijn. Meestal de presentatoren, die zichzelf o zo belangrijk vinden.

Laatst gewijzigd door hurricane : 25 oktober 2009 om 20:27.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:28   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zouden -pakweg- muzikanten niet mogen rondbazuinen wat er volgens hen op het politieke speelveld gedaan moet worden?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:31   #54
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom zouden -pakweg- muzikanten niet mogen rondbazuinen wat er volgens hen op het politieke speelveld gedaan moet worden?
Dat mogen ze wél. Maar het is niet echt verstandig.
Stel dat ik als zaakvoerder openlijk vertel dat ik voor die of die partij stem.
Dan loop ik steevast het risico dat ik een groot aantal klanten kwijt ben.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:34   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht

Bourgeois is een politicus en die wordt geacht met kennis van zaken te spreken wanneer het op politiek aankomt. Kijk, persoonlijk vind ik dat mijn eigen bakker de lekkerste broden ter wereld bakt, maar maakt dat zijn mening over de politiek voor mij ook maar iets relevanter? Omgekeerd zou ik het voor geen haar vertrouwen indien mijn brood ineens gebakken zou worden door Geert Bourgeois. Waarom moet ik dan omgekeerd de mening van iemand die geen kennis van zaken heeft ingaande politiek relevant vinden? Mocht die BV in het verleden al politiek engagement laten blijken hebben, dan zou ik er nog kunnen mee leven. Maar in het huidige BV-wereldje wordt een bekend persoon schijnbaar vanuit het niets een mening gevraagd over een domein dat het zijne niet is, waardoor het veelal belangrijker lijkt wie het zegt dan w�*t er gezegd wordt. Verdorie, waar hebben we dat laatste nog gehoord...
Oud 25 oktober 2009, 20:39   #56
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die muzikanten echt met kennis van zaken spreken, tot daar toe. Het probleem is dat bij sommigen de boel wel eens vaak tot karikaturen herleid wordt. Zie als schrijnendste voorbeeld Koen Wauters, die vindt dat België niet gesplitst mag worden omdat er dan in het weerbericht enkel een kaart van Vlaanderen getoond gaat worden en omdat er op Francorchamps geen Grote Prijs van België meer gereden gaat worden...
Oud 25 oktober 2009, 20:40   #57
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat mogen ze wél. Maar het is niet echt verstandig.
Stel dat ik als zaakvoerder openlijk vertel dat ik voor die of die partij stem.
Dan loop ik steevast het risico dat ik een groot aantal klanten kwijt ben.
Of dat verstandig is, en of ze daarmee fans afstoten of aantrekken, zullen ze zelf wel uitmaken, denk ik zo...
Je hebt zoveel politiek geëngageerde muzikanten. In Vlaanderen hebben we er naar mijn mening veel te weinig. (En liefst op een intellectueel niveau ietsje hoger dan de vendelzwaaiende broertjes Wauters...)
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 25 oktober 2009, 20:46   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het probleem is dat bij sommigen de boel wel eens vaak tot karikaturen herleid wordt. Zie als schrijnendste voorbeeld Koen Wauters, die vindt dat België niet gesplitst mag worden omdat er dan in het weerbericht enkel een kaart van Vlaanderen getoond gaat worden en omdat er op Francorchamps geen Grote Prijs van België meer gereden gaat worden...
Volledig akkoord. Maar ik krijg er de kriebels van wanneer gezegd wordt dat politiek voor de politiekers is, en dat de andere schoenmakers maar bij hun leest moeten blijven. Een kok of een muzikant of een acteur zou evengoed een relevante politieke mening kunnen hebben. Net zoals er beroepspolitici zijn waar geen zinnig woord uitkomt.

Het probleem is, dat de VRT ervan uitgaat dat als je een BV bent, dat je daarom automatisch ook een groter politiek inzicht hebt dan een niet-BV.
Oud 25 oktober 2009, 20:56   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De vraag van de presentatrice (ongeveer uit het hoofd): "Maar het is toch kerend dat de gewone Italianen Berlusconi blijven steunen? Is het dommigheid of zo?"

Hallo? Is dit racisme of is dit racisme?
Neen, dit is de waarheid. Een volk dat iemand als Berlusconi steunt, is een ver gevorderd stadium van ontbinding.

Jouw neiging om alles en iedereen die kritiek heeft op jouw helden van racisme te beschuldigen, begint grotesk te worden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:59   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is, dat de VRT ervan uitgaat dat als je een BV bent, dat je daarom automatisch ook een groter politiek inzicht hebt dan een niet-BV.
Reken daar gerust ook maar de quasi integrale Vlaamse dag- en weekbladpers bij. Het is geen typisch VRT-probleem, maar iets dat vele malen dieper geworteld zit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be