Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2009, 13:12   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het verschil is dat de mensen die met een Leeuwenvlag zwaaien meer zeggen dan alleen maar ik ben Vlaming maar dat ze daarmee in de eerste plaats willen duidelijk maken dat ze tegen België zijn en de boel willen splitsen. Het is dus een politiek statement in tegenstelling tot lokale vlaggen in Nederland.
Dat is in de eerste plaats de perceptie die België aan die vlag gegeven heeft. Ik heb zelf al deelgenomen aan een bevlaggingsactie bij de Ronde Van Vlaanderen en de vlaggetjes gingen bij de mensen langs het parcours vlot van de hand. Zodanig vlot zelfs dat ik me echt niet kan voorstellen dat iedereen die daar met een vlaggetje stond te zwaaien uitgesproken separatist is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:12   #42
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse
Wat heeft het VB met de Vlaamse Vlaggers te maken?

U raaskalt, koppelt dingen die niets met elkaar te maken hebben en lult er hysterisch op los.

Die Vlaamse Vlaggers frustreren jullie echt wel, best wel vreemd.
Inderdaad. Als het aan hen gelegen is moet Vlaanderen liefst volkomen doodgezwegen worden. Dat er in wielerwedstrijden duchtig geleeuwenvlagd wordt is eigenlijk maar doodnormaal wanneer je bedenkt dat meer dan 90 % van de zogezegde Belgische renners Vlamingen zijn. Met alle respect voor Philippe Gilbert overigens, een sympathieke jongen die behoorlijk zijn best doet om Vlaamse journalisten in het Nederlands tewoord te staan. Wat niet kan gezegd worden van die andere Waalse coryfee, madame Henin.
Oud 12 oktober 2009, 13:12   #43
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ge zwaait met de vlag die ge wilt. Maar vindt ge nu zelf niet dat het wat overdreven is elke jaar in de Ronde? Wat heeft dat nu met sport of wielrennerij te maken?
Als ik naar beelden van de Tour de France kijk, zie ik tal van vlaggen:

http://www.youtube.com/watch?v=N_Ydn5ObQaI
http://www.youtube.com/watch?v=Mw_4McYl4Tk
http://www.youtube.com/watch?v=eNBJ-sCQyU8

Alleen de Vlaamse wekken blijkbaar toorn op. Frustratie?

Citaat:
Maar zoals ik reeds zei, het is uiteindelijk allemaal boter aan de galg. Veel hebben ze er niet bij gewonnen. De mensen laten zich door dat soort van propaganda niet meer vangen. En vergeet niet, ze zijn al een goede tien jaar bezig met dat spelletje. Kortom, geld weggesmeten.
Geld weggesmeten? Dat zou u toch goed moeten vinden, want het is Vlaamsch propagandageld. Maar u zegt maar wat, u ergert zich dood aan het succes van de Vlaamse Vlaggers, dus zegt u het tegenovergestekde. De mensen laten zich niet vangen aan uw woorden, ze weten wel beter.
Oud 12 oktober 2009, 13:15   #44
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is in de eerste plaats de perceptie die België aan die vlag gegeven heeft. Ik heb zelf al deelgenomen aan een bevlaggingsactie bij de Ronde Van Vlaanderen en de vlaggetjes gingen bij de mensen langs het parcours vlot van de hand. Zodanig vlot zelfs dat ik me echt niet kan voorstellen dat iedereen die daar met een vlaggetje stond te zwaaien uitgesproken separatist is.
Aangezien minder dan 10% van de Vlamingen separatist is dat de evidentie zelve. De VVB weet goed genoeg dat mensen met alles en nog wat zouden zwaaien als men iets gratis in de pollen gedrukt krijgt tijdens een koers en de link tussen een Vlaamse vlag en de ronde van Vlaanderen ligt voor de hand. Jullie gebruiken die mensen echter om een politiek statement te maken. Ik heb er niets tegen dat jullie met vlaggen zwaaien of materiaal uitdelen alleen met de hypocrisie waarmee het gebeurt. Het is niet politiek, we willen hiermee helemaal niets zeggen, we zijn hier voor de sport, voor Damiaan,....etc....

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 oktober 2009 om 13:17.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:16   #45
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
Het is niet omdat er onder de Vlaamse Vlaggers VB'ers zouden zitten (dat zal ongetwijfeld wel zo zijn), dat het één daardoor gelijkgesteld worden aan het ander. Er zijn namelijk ongetwijfeld evenveel Vlaamse Vlaggers die niets van het VB moeten hebben.
Zo denk ik er ook over!
Oud 12 oktober 2009, 13:20   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat de mensen die met een Leeuwenvlag zwaaien meer zeggen dan alleen maar ik ben Vlaming maar dat ze daarmee in de eerste plaats willen duidelijk maken dat ze tegen België zijn en de boel willen splitsen. Het is dus een politiek statement in tegenstelling tot lokale vlaggen in Nederland.
en dan?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:31   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en dan?
Wel dat is een groot verschil.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 13:37   #48
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Als ik naar beelden van de Tour de France kijk, zie ik tal van vlaggen:

http://www.youtube.com/watch?v=N_Ydn5ObQaI
http://www.youtube.com/watch?v=Mw_4McYl4Tk
http://www.youtube.com/watch?v=eNBJ-sCQyU8

Alleen de Vlaamse wekken blijkbaar toorn op. Frustratie?

Geld weggesmeten? Dat zou u toch goed moeten vinden, want het is Vlaamsch propagandageld. Maar u zegt maar wat, u ergert zich dood aan het succes van de Vlaamse Vlaggers, dus zegt u het tegenovergestekde. De mensen laten zich niet vangen aan uw woorden, ze weten wel beter.
Geld wegsmijten vind ik nooit goed. Wie het ook waar ook naartoe smijt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 14:05   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat is een groot verschil.
en dan?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 14:17   #50
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over!
Vendelzwaaiend Vlaanderen blijft 'in' bij de Vlaams-nationalisten. En achter de vlag stapt onversaagd Tinneke Vanheulen ons maartje.

Of de toepassing van het spreekwoord:
"Ze dronken een glas , p.. een plas en alles bleef zoals het was".

Niet alleen bleef de sterre stilstaan bij bepaalde Vlaams-nationalisten, maar ook de tijd.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 14:19.
Oud 12 oktober 2009, 14:20   #51
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet alleen bleef de sterre stilstaan bij bepaalde Vlaams-nationalisten, maar ook de tijd.
Ach , iedereen heeft recht op zijn stukje nostalgie . Zelfs de belgicisten die denken dat ze nog in een unitaire staat leven .....
Oud 12 oktober 2009, 14:22   #52
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geld wegsmijten vind ik nooit goed. Wie het ook waar ook naartoe smijt.
Gezien uw frustratie is het dan misschien ook geen weggesmeten geld.
Oud 12 oktober 2009, 14:41   #53
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Vendelzwaaiend Vlaanderen blijft 'in' bij de Vlaams-nationalisten. En achter de vlag stapt onversaagd Tinneke Vanheulen ons maartje.

Moest iedereen er opinies op nahouden zoals die van jou, dan zaten we nog steeds opgescheept met la Belgique van lang vóór de allereerste staatshervorming. Dán zouden we pas kunnen spreken van "de tijd die blijft staan". Je mag erom knarsetanden zoveel je wil, system, maar we gaan onherroepelijk in de richting van een autonoom Vlaanderen. En dat heeft met gezwaai van vlaggen volstrekt niets uit te staan. Wel met nuchtere zakelijkheid en de goeie ouwe portemonnaie. Als je dat niet ziet dan zit je zelfs niet meer in het peleton maar in de bezemwagen.
Oud 12 oktober 2009, 15:12   #54
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Moest iedereen er opinies op nahouden zoals die van jou, dan zaten we nog steeds opgescheept met la Belgique van lang vóór de allereerste staatshervorming. Dán zouden we pas kunnen spreken van "de tijd die blijft staan". Je mag erom knarsetanden zoveel je wil, system, maar we gaan onherroepelijk in de richting van een autonoom Vlaanderen. En dat heeft met gezwaai van vlaggen volstrekt niets uit te staan. Wel met nuchtere zakelijkheid en de goeie ouwe portemonnaie. Als je dat niet ziet dan zit je zelfs niet meer in het peleton maar in de bezemwagen.
We kennen die praat. Maar u maakt nog maar weinig indruk door altijd hetzelfde te herhalen. Indien de Vlamingen datgene wilden wat u steeds maar weer opnieuw uitbazuint, dan hadden ze de rabiate Vlaams-nationalistische partij bij uitstek, het Vlaams Belang, een stevig mandaat gegeven bij de laatste Vlaamse verkiezingen. Niets bleek minder maar. Het tegendeel zelfs. Een totaal debakel werd het op dit punt.

Laatst gewijzigd door system : 12 oktober 2009 om 15:16.
Oud 12 oktober 2009, 15:23   #55
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kennen die praat. Maar u maakt nog maar weinig indruk door altijd hetzelfde te herhalen. Indien de Vlamingen datgene wilden wat u steeds maar weer opnieuw uitbazuint, dan hadden ze de rabiate Vlaams-nationalistische partij bij uitstek, het Vlaams Belang, een stevig mandaat gegeven bij de laatste Vlaamse verkiezingen. Niets bleek minder maar. Het tegendeel zelfs. Een totaal debakel werd het op dit punt.
Trek het je niet aan.

Ze kunnen het gewoon niet hebben dat "Die Alte Kameraden" serieus onderuit gegaan zijn met de laatste verkiezingen en ook de verkiezingen daarvoor.

Daar komt dan nog bij dat ze in de peilingen nog een extra pandoering erbovenop krijgen.

Ze roepen nu dat rechts vooruit is gegaan want VM + BV.A + LDD zijn allemaal Vlaams Nationalistische partijen en dat trio gaat vooruit.

Een kinderhand of een vlaamsnationolistenhand is echter gauw gevuld.
LDD is géén vlaams nationalistische partij en NV.A is echt niet zo zwart als ze ons willen laten geloven.
Olijke Bart is gewoon extra populair door al die Quiz'sen en dan maar zeggen dat rechts-vlaams niet aan de bak komt.

Nu, dat weten ze zelf ook, maar dat willen ze niet gezegd hebben.

Laatste strohalm is Pater Damiaan.
Die hebben ze nu ook voor hun vlaamse kar gespannen.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 12 oktober 2009 om 15:25.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 15:33   #56
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Trek het je niet aan.

Ze kunnen het gewoon niet hebben dat "Die Alte Kameraden" serieus onderuit gegaan zijn met de laatste verkiezingen en ook de verkiezingen daarvoor.

Daar komt dan nog bij dat ze in de peilingen nog een extra pandoering erbovenop krijgen.

Ze roepen nu dat rechts vooruit is gegaan want VM + BV.A + LDD zijn allemaal Vlaams Nationalistische partijen en dat trio gaat vooruit.

Een kinderhand of een vlaamsnationolistenhand is echter gauw gevuld.
LDD is géén vlaams nationalistische partij en NV.A is echt niet zo zwart als ze ons willen laten geloven.
Olijke Bart is gewoon extra populair door al die Quiz'sen en dan maar zeggen dat rechts-vlaams niet aan de bak komt.

Nu, dat weten ze zelf ook, maar dat willen ze niet gezegd hebben.

Laatste strohalm is Pater Damiaan.
Die hebben ze nu ook voor hun vlaamse kar gespannen.
Verzamelingenleer is niet echt uw sterkste kant?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 15:34   #57
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:

U zegt maar wat.
Oud 12 oktober 2009, 15:38   #58
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
U zegt maar wat.
Natuurlijk zeg ik wat. En dat kan men van u niet zeggen want u herhaalt zich steeds.
Oud 12 oktober 2009, 15:40   #59
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zeg ik wat. En dat kan men van u niet zeggen want u herhaalt zich steeds.
zegt de man die telkens met een foutief verhaal over Friesland, de Republiek, de Generaliteitslanden, Willem van Oranje en Willem 1 op de proppen komt.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2009, 15:44   #60
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
U zegt maar gelijk wat. Dat ik in herhaling val, is uw fout, niet de mijne, want u zegt steeds maar dingen die uit de lucht gegrepen zijn. Men heeft dit wel door, maar ik kan het niet laten om de open deur in te trappen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be