![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan ga je ook de productiviteit hebben van dat systeem en negeer je ineens wat mensen zelf belangrijk vinden. Dat vind ik niet sociaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vaak is het een valscherm voor "if all else fails". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Klopt. Bepaalde mensen negeren bepaalde mensen van "de mensen". Jij doet dat niet. Dat noemt men ideologische verschillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de nieuwe leerkrachten die instromen zijn erger dan de oude garde. Of toch die indruk heb ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar over het algemeen heerst het sentiment: "aardig startloon, veel verlof, werkzekerheid, goed pensioen...laten we het onderwijs dan maar nemen" Nu, er zijn steeds de uitzonderingen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Laten we zo zeggen, ik heb familie al bijles moeten geven en basisprinciepes zoals delen door 0, wisten ze niks van. Zesde middelbaar ASO he....en zeker niet de slechtse leerling van de klas. Dus vraag ik mij echt grondig af wat die leerkracht daar allemaal zit te vertellen. Ik vermoed dat die haar cursus aframmelt en van test naar test gaat....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Vooral de perversie van symbolische rekentoestellen. Ik kan ook amper integreren met de hand, maar die kinderen hebben zelfs geen enkel inzicht in de structuur van de bewerkingen bij pakweg een lineaire transformatie. Probeer maar eens uit te leggen wat kern en beeld is als de kindertjes niet weten wat lineair onafhankelijke kolommen juist zijn... De grootste misdadigers, met "frank vandenbroucke" aan top, zitten/zaten in het ministerie. Sommigen daar verdienen de strop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik van andere scholen hoor maakt mij waarlijk triest. En de naievelingen, die stoppen. Mijn beste vriendin is zo gestopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Vindt U De hoge verloningen voor zware woorden als 'verantwoorlijkheid', 'no-nonsense', 'pressure' e.d. normaal? Overschat u niet een beetje uw deel in de verantwoordelijkheid? Al bij al zie ik zeer weinig verantwoordelijkheid onder managers. Er zijn veel bedrijven die zullen blijven ontstaan ondanks ze slecht beheerd worden. Het zijn steeds de hogere rangen die met de centen gaan lopen omdat zij over de centen beslissen. Zij krijgen een budget en als je ervoor kan zorgen dat je werknemers nog wat harder werken en geen opslag krijgen, kan je op het einde van het jaar nog wat meer in je zakken steken als manager. Dat is de realiteit in vele mastodonten, niet anders. Als je als manager wordt ontslaan in een mastodont, kan je direct bij een andere aan de slag. Het is logisch dat je moet inleveren als je gefaald hebt, dat zien vele managers niet in. Zij zijn practisch nooit in de fout, het is altijd iemand anders, of een hoger niveau of een externe factor. Dezelfde uitleg krijg je vaak als je als werknemer iets gaat vragen/eisen. Ik stel me ook vragen bij de transparantie die U voorstelt. In de meeste mastodonten waar ik kom, en dat zijn er wat, is er totaal geen transparantie over lonen, bonussen e.d. Ja als het gepubliceerd wordt in de gazet misschien. Dat gezegd zijnde. Ik ken u niet en u zal misschien een zeer goed manager zijn en die hebben we zeker nodig en die mogen zeker beter verloond worden dan de 9-5 manager. In mijn ervaring heb ik geleerd dat vele managers (en tegenwoordig is blijkbaar bijna iedereen manager) met niets anders bezig zijn dan met hun lonen, bonussen, voordelen, meetings om meetings en nog meer meetings om meetings. Als iets tegen hun kar rijdt of de gevolgen van hun acties hun eigen bonussen in gevaar zouden kunnen brengen, haken ze af. Wat iemand hier beweert over de doorstroom van geld binnen een bedrijf klopt. Vaak is er geen doorstroom van geld naar de gewone werknemer, die vaak wel de rechtsreekse aanleiding is waarom de klant terugkomt, niet de manager die ze nooit zien.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 12 oktober 2009 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Los daarvan, als ze krijgen wat ze verwachten, dan doen de managers wat ze moeten doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus misschoen moeten we een kat maar eens een kat durven noemen, en eens concreet worden? Welke mastodont doet wat concreet? Citaat:
Citaat:
Dus wees gerust zo vrij de kat de bel aan te binden en eens concreet over een mastodont een boekje open te doen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Binnen een bedrijf lijkt mij dat niet wenselijk/mogelijk. Want... er zijn verschillende manieren om aan zo een systeem te voldoen. Ten eerste is er jouw bedoeling: -lage lonen omhoog, hoge lonen omlaag. Maar er zijn nog andere manieren ook: -lage lonen ontslagen of -hoge lonen ontslagen. Zo moeilijk is dit niet. Bvb als je een interne kuisdienst hebt en deze hebben de laagste lonen binnen je onderneming, dan ontsla je hen, huur je ISS in om te komen kuisen en laat je je hoogst betaalde werknemers met rust. ISS daarentegen heeft veel personeel met lage lonen, zij kunnen deze niet ontslagen en de lonen kunnen ze ook ni verhogen das veel te duur. Dus besparen zij op managers. Goede managers vinden in een andere onderneming werk en ISS heeft slechte managers en dus geen goede toekomstvooruitzichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 12 oktober 2009 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Burgemeester
|
![]() Transparantie wilt niet zeggen dat U het van een vriend/kennis hebt gehoord; maar dat elke werknemer bvb de ranges, de bonussen ed kan opzoeken. Ik hoef de kat de bel niet aan te binden. Vraag aan de gemiddelde werknemer of hij weet heeft van bijvoorbeeld de ranges van bonussen of weet waar hij deze informatie kan opzoeken?
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 12 oktober 2009 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar de armoedegrens gaat niet naar beneden door degene die het meest verdient minder te geven, omdat die bepaald wordt door 1/2e mediaan en niet gemiddelde.
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burgemeester
|
![]() Je hoeft niet zozeer de Belgische bonussen te limiteren, de buitenlandse zijn nog meer overdreven. Je moet een groot deel van de managers uit het management halen.
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
een goede manager moet zijn titel dan ook verdiend hebben..
![]() |