Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 16:51   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat heb je niet kunnen vaststellen?
Wat lichtte Monica de Koninck toe?

Vertel me eens van waar iemand naar België kan komen, 1 dag werken; en hij/zij heeft recht op werkloosheidsuitkering.

Vertel me ook, van die Spaanse Marokkanen, hoeveel er voldoen aan de voorwaarden om recht te hebben op een verblijfsvergunning.
Onmogelijk dat jij die zo begaan bent met die zaken niet zou weten wat Monica de Koninck zou gezegd hebben! Moeten we dat ook geloven?
En voor wat dat één dag werken betreft ga ik nog een stapje verder: naar het schijnt is er een bepaalde vakbond die dat helpt in orde brengen voor hen!
Waarschijnlijk moeten ze dan wel beloven om lid te worden...
Je mag drie keer raden welke!
Ik heb hier de bron niet naast me liggen... maar dat heb ik niet gedroomd! Dat zijn zo van die zaken waar men achteraf het niet meer over heeft in de media, nietwaar? Zoals die 7 miljard kosten per jaar, zoals bewijzen dat je gewerkt hebt, al was het maar één dag!
Het geraakt wel weer bovengespit, maak je niet ongerust.
O ja, nog een vraagje: hoeveel van die Spaanse Marokkanen die volgens je papiertjes niet het recht hebben om hier te blijven zullen weldra weer vertrokken zijn, denk je ? 2 of nul?

Laatst gewijzigd door andev : 20 oktober 2009 om 16:53.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:17   #42
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
... dat is weer eens een goeie! Je werkt wat in Spanje en je hebt daardoor het recht om dan hier een werkloosheidsuitkering te krijgen op onze kosten???? Waarom gaan ze niet naar Monaco met dat verhaaltje? Daar zou nog meer te rapen moeten vallen, niet?
Wat begrijp jij niet aan het woord "proberen"? Het is niet omdat je dat niet in vet zet, dat het er niet meer staat.

Staat dit zo in de Spaanse wetgeving? "Je werkt wat in Spanje"? Ik denk het niet. Vertel eens, hoeveel dagen moet iemand werken in Spanje om daar zijn rechten op te bouwen? Of discussieer je toch liever met insinuaties dan met feiten?

Neen, dan hebben ze niet automatisch recht op uitkering in België. Ik heb je de link gegeven naar de site van de RVA, je hoeft maar te klikken en te lezen. Maar dan moet je discussiëren op basis van feiten, en dat doe je misschien niet zo graag.

1 van de voorwaarden is verblijfsrecht. Ik gaf je de tekst en de link naar de voorwaarden om als Europeaan in België te mogen verblijven. Ook niet gelezen? Te veel feiten?

Citaat:
Voor de rest, je komt steeds af met dezelfde "bewijzen"! Dat staat misschien wel op papier, de vraag is of er ook rekening zal mee gehouden worden!
Je geeft dus toe dat wat ik beweerde bewezen is.
Natuurlijk wordt er rekening mee gehouden. De RVA wordt op haar beurt gecontroleerd door het rekenhof. Steekproefgewijs worden dossiers gecontroleerd of de wet correct wordt toegepast.
Citaat:
Zoals "5 dagen tijd om het land te verlaten" en hier vele jaren later nog op straat staan schreeuwen om geregulariseerd te worden zeker?
Een illegaal heeft zeker geen recht op een uitkering.
Citaat:
Dat van die vreemdelingen die één dag werk moeten bewijzen en zich hier op onze kosten kunnen laten kweken via het ocmw en een beetje zwartwerk voor de BMW, dat is al dikwijls aan bod gekomen: zo maar? Die Antwerpse politica durfde het onlangs klaar en duidelijk herhalen op tv! Heb ik iets gemist... maar ik heb daar verder geen officiële ontkenning meer van gehoord! Net zoals die 7 miljard jaarlijks om onze "verrijkers" te kweken, volgens JMDD! Daar heb ik ook nog geen ontkenning over gelezen of gehoord: dus zal het wel kloppen zeker!!! Onze multiculmedia zou er anders nogal een feestje hebben van gemaakt!
Het is inderdaad een schande dat die politica zo durft te liegen; en geen enkele journalist uitzoekt wat er van waar is.
Je hebt nog geen enkele kritiek gehoord over de 7 miljard van JMDD? Ik wel!
Verder dan insinuaties geraak je dus nog altijd niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:23   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Onmogelijk dat jij die zo begaan bent met die zaken niet zou weten wat Monica de Koninck zou gezegd hebben! Moeten we dat ook geloven?
Ik heb inderdaad Monica de Koninck al nu en dan eens iets horen zeggen; maar ik had graag geweten welke uitspraak Alice bedoelde.
Citaat:
En voor wat dat één dag werken betreft ga ik nog een stapje verder: naar het schijnt is er een bepaalde vakbond die dat helpt in orde brengen voor hen!
Waarschijnlijk moeten ze dan wel beloven om lid te worden...
Je mag drie keer raden welke!
Ik heb hier de bron niet naast me liggen... maar dat heb ik niet gedroomd! Dat zijn zo van die zaken waar men achteraf het niet meer over heeft in de media, nietwaar? Zoals die 7 miljard kosten per jaar, zoals bewijzen dat je gewerkt hebt, al was het maar één dag!
Het geraakt wel weer bovengespit, maak je niet ongerust.
O ja, nog een vraagje: hoeveel van die Spaanse Marokkanen die volgens je papiertjes niet het recht hebben om hier te blijven zullen weldra weer vertrokken zijn, denk je ? 2 of nul?
Het schijnt nu weer; je hebt geen bron; maar gelukkig ben je zeker dat je het niet gedroomd hebt.

En jij zou op basis hiervan willen discussiëren!
Oud 20 oktober 2009, 19:17   #44
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad Monica de Koninck al nu en dan eens iets horen zeggen; maar ik had graag geweten welke uitspraak Alice bedoelde.

Het schijnt nu weer; je hebt geen bron; maar gelukkig ben je zeker dat je het niet gedroomd hebt.

En jij zou op basis hiervan willen discussiëren!
De Conick heeft wel degelijk op tv gezegd dat Spaanse Marokkanen na een dag werken in Belgie kunnen stempelen. Ze heeft de voorwaarden niet toegelicht. Maar uiteraard klopt haar uitspraak, mist een aantal voorwaarden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 19:22   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De Conick heeft wel degelijk op tv gezegd dat Spaanse Marokkanen na een dag werken in Belgie kunnen stempelen. Ze heeft de voorwaarden niet toegelicht. Maar uiteraard klopt haar uitspraak, mist een aantal voorwaarden.
Haar uitspraak klopt dus niet, net vanwege het weglaten van die andere voorwaarden.

Waarom ben jij zo halsstarrig? Je geeft zelf toe dat er een aantal andere voorwaarden zijn; dan klopt het toch niet om te stellen dat de enige voorwaarde die ene dag werk is!
Oud 20 oktober 2009, 19:59   #46
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij een bewijs dat men ze sito presto weer moet buiten kieperen!
eigen fraudeurs en sjoemelaars eerst?
Oud 20 oktober 2009, 20:42   #47
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... die gasten moeten maar één dag gewerkt hebben (op papier) om meteen onze sociale zekerheid te kunnen plunderen!!!
Fantastisch! En de kleinburgers maar betalen!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 21:08   #48
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
eigen fraudeurs en sjoemelaars eerst?
"Weer moet buitenkieperen", wat versta je daar niet aan?
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 21:08   #49
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
*KNIP*

Niet schelden.

Laatst gewijzigd door Akira : 20 oktober 2009 om 22:16.
Oud 20 oktober 2009, 21:22   #50
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
"Weer moet buitenkieperen", wat versta je daar niet aan?
eigen sjoemelaars en fraudeurs buitenschoppen!!!
Oud 21 oktober 2009, 09:39   #51
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Eigenlijk heb je nog gelijk ook.

Dat maakt het ééns zo gemakkelijk te verantwoorden om al die immigranten die naar hier komen om te profiteren ook terug naar hun eigen land te sturen.
En al die criminelen hun celstraf in hun eigen land te laten uitzitten.

Geweldig idee
Oud 21 oktober 2009, 09:39   #52
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Wat ben jij een ***** zeg.
Oud 21 oktober 2009, 10:12   #53
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haar uitspraak klopt dus niet, net vanwege het weglaten van die andere voorwaarden.

Waarom ben jij zo halsstarrig? Je geeft zelf toe dat er een aantal andere voorwaarden zijn; dan klopt het toch niet om te stellen dat de enige voorwaarde die ene dag werk is!
Dat heeft mevrouw de Konick ook niet gezegd, ze heeft niet per land iedere voorwaarde toegelicht, maar wel bevestigt dat mensen uit Spanje hier na een dag werk kunnen stempelen wat correct is, ookal werd niet iedere voorwaarde toegelicht!
De kern van het betoog is dan ook niet het toelichten van iedere voorwaarde per land, wel dat er blijkbaar een aanzuigeffect is voor Marokkaanse Spanjaarden die of claimen illegaal te zijn en gebruik willen maken van de huidige regularisatie, of hier komen stempelen.
Ook uit Nederland vestigen zich veel Marokkanen hier vanwege de hogere voordelen in Vlaanderen, Europese en algemene regelgeving kan dit vermijden, zowel wat de Marokkaanse Spanjaarden betreft dan de Nederlandse. Ik neem die mensen niets kwalijk, wel het beleid,wat zelf het aanzuigeffect in de hand werkt door gebrekkige regelgeving.
Oud 21 oktober 2009, 10:18   #54
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Lees dit maar ééns

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...et-dicht.dhtml
Oud 21 oktober 2009, 10:49   #55
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Een fout beleid dus, dat mensen daarvan profiteren ligt dus in de eerste plaats hier aan!
Oud 21 oktober 2009, 10:57   #56
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik vraag me af waarom het cordon sanitaire nog langer geduld wordt.
Eigenlijk is dit een slag in het gezicht van vele kiezers en kijk wat het oplevert, een vrijgeleide voor alle andere partijen om toch maar hun zin door te drijven en de autochtone bevolking keer op keer te belazeren.
Oud 21 oktober 2009, 12:20   #57
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat heeft mevrouw de Konick ook niet gezegd, ze heeft niet per land iedere voorwaarde toegelicht, maar wel bevestigt dat mensen uit Spanje hier na een dag werk kunnen stempelen wat correct is, ookal werd niet iedere voorwaarde toegelicht!
Neen het is niet correct dat Spanjaarden hier na een dag kunnen stempelen. net omdat er andere voorwaarden zijn.

Citaat:
De kern van het betoog is dan ook niet het toelichten van iedere voorwaarde per land, wel dat er blijkbaar een aanzuigeffect is voor Marokkaanse Spanjaarden die of claimen illegaal te zijn en gebruik willen maken van de huidige regularisatie, of hier komen stempelen.
Neen, dit toelichten is niet de kern van het betoog; dat had ik begrepen.
Als illegaal hebben ze geen recht op enige uitkering, en hier stempelen kunnen ze ook al niet.

Citaat:
Ook uit Nederland vestigen zich veel Marokkanen hier vanwege de hogere voordelen in Vlaanderen, Europese en algemene regelgeving kan dit vermijden, zowel wat de Marokkaanse Spanjaarden betreft dan de Nederlandse. Ik neem die mensen niets kwalijk, wel het beleid,wat zelf het aanzuigeffect in de hand werkt door gebrekkige regelgeving.
Vertel eens wat er moet wijzigen in de regelgeving?
Extra voorwaarden om in België te mogen verblijven?, en om te kunnen stempelen?
Vertel eens concreet welke voorwaarden.
Oud 21 oktober 2009, 12:40   #58
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Simpel, gewoon de immigratie voorwaarden van Australië overnemen.
Die zijn, wat mij betreft, de beste ter wereld.

Info vindt je hier:

http://www.migrationbureau.com/austr...te_language=nl
Oud 21 oktober 2009, 14:30   #59
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat begrijp jij niet aan het woord "proberen"? Het is niet omdat je dat niet in vet zet, dat het er niet meer staat.

Staat dit zo in de Spaanse wetgeving? "Je werkt wat in Spanje"? Ik denk het niet. Vertel eens, hoeveel dagen moet iemand werken in Spanje om daar zijn rechten op te bouwen? Of discussieer je toch liever met insinuaties dan met feiten?

Neen, dan hebben ze niet automatisch recht op uitkering in België. Ik heb je de link gegeven naar de site van de RVA, je hoeft maar te klikken en te lezen. Maar dan moet je discussiëren op basis van feiten, en dat doe je misschien niet zo graag.

1 van de voorwaarden is verblijfsrecht. Ik gaf je de tekst en de link naar de voorwaarden om als Europeaan in België te mogen verblijven. Ook niet gelezen? Te veel feiten?

Je geeft dus toe dat wat ik beweerde bewezen is.
Natuurlijk wordt er rekening mee gehouden. De RVA wordt op haar beurt gecontroleerd door het rekenhof. Steekproefgewijs worden dossiers gecontroleerd of de wet correct wordt toegepast.

Een illegaal heeft zeker geen recht op een uitkering.

Het is inderdaad een schande dat die politica zo durft te liegen; en geen enkele journalist uitzoekt wat er van waar is.
Je hebt nog geen enkele kritiek gehoord over de 7 miljard van JMDD? Ik wel!
Verder dan insinuaties geraak je dus nog altijd niet.
Doe jij maar lekker verder met spartelen als een duiveltje in een wijwatervat!
Ik blijf bij wat ik beweer, en we komen er nog wel op terug!
Alvast het volgende:
-aangezien "het inderdaad een schande is dat die politica zo durft te liegen; en geen enkele journalist uitzoekt wat er van waar is.enz": voor jou zijn dat insinuaties, voor mij het bewijs dat haar verhaaltje klopt! We kennen een bepaald soort media al lang genoeg om te weten dat ze dat zou ontkennen en het bewijs van het tegendeel op hun eerste blad uitsmeren met tromgeroffel en bazuinen! Dus, als we ze niet horen: zwaai jij maar met je wetteksten waar iedereen zijn voeten aan veegt! En kan het CGKR dat niet aanklagen als racistische beweringen? Die hebben anders ook niet veel nodig!

Een illegaal heeft geen recht op een uitkering: maar hij leeft niet van de dauw en het hemelse manna al de jaren dat hij hier blijft rondhangen tot weer eens opnieuw een regularisatierondje gebeurt voor al diegenen die al jaren hun voeten vegen aan onze wetten en jouw papiertjes! Of beweer je dat zogoed als elke illegaal dakloos en hongerig weer het land uitgaat?

Met al-dan-niet-werken in Spanje of elders = geeft het recht om dan naar hier af te zakken en hier ondere betere voorwaarden het recht te hebben op uitkeringen en tutti quanti op de kosten van de Belgen? Jij schijnt dat nog normaal te vinden ook?
En dat welles-nietes spelletje over één dag hier zogezegd gewerkt = genoeg om aan de Belgische vetpotten te hangen, daar heb ik het nog wel over! En niet vergeten: wetjes en papiertjes zijn één ding, de dagelijkse realiteit is wat anders! Daar zorgen onze multicullers en advocaten voor! Zoals die mama en haar dochter die naar lang getouwtrek toch het land uit moest... en nog uit de taxi naar het vliegveld werd geplukt door toedoen van advocaten en bijpassende rechter! Weet je het nog? En waar zijn die nu ondertussen? Dat waren geen Noord-Afrikanen of zo maar mensen uit Midden of Zuid-Amerika...

Laatst gewijzigd door andev : 21 oktober 2009 om 14:36.
Oud 21 oktober 2009, 14:53   #60
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.hbvl.be/Archief/guid/70-t...b-2678c664fa2d
Hier krijg alvast een voorsmaakje hoe het in zijn werk gaat, en kom niet af dat het maar om 70 man gaat! Dat ze al dan niet in Turkijë hebben gewerkt en hoe lang is naar mijn gevoel geen reden om hier zonder zorgen aan onze dop te komen staan! Wij sturen pensioentjes op naar ginder wanneer ze daar in hun met ons geld bijeengespaard huis zitten, laat Turkijë of andere landen maar verder betalen wat ze schuldig is voor de daar gepresteerde dagen wanneer ze naar hier komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be