![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Om hier in een juiste beslissing te maken moet je toch wel rationeel zijn, niet? Maar jij acht jezelf (of een politieker) niet enkel rationeel genoeg om die beslissing te maken voor jezelf, je acht jezelf rationeel genoeg om die beslissing te maken voor een hele natie. Jij bent zo rationeel dat je onmogelijk fout kan zijn, dat je onmogelijk een beslissing kan maken die niet slecht kan zijn voor het algemeen welzijn. Als je rationeel moet zijn om een goede beslissing voor jezelf te nemen ivm fluor, dan moet je toch wel superrationeel zijn om deze beslissing te nemen voor een hele natie. Dus ik snap niet hoe je mij kan verwijten dat ik veronderstel van de mens dat hij rationeel is (wat ik helemaal niet doe trouwens), terwijl jij veronderstelt van de mens dat hij superrationeel is. Je mag mij altijd aantonen hoe je verwacht van een politieker dat hij een goede beslissing neemt ivm fluor, zonder dat hij rationeel is. Maar dat kan je niet. Wat je wel kan is de persoon van je tegenstander bestrijden, maar niet zijn argumenten. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dwang is iets moeten doen onder dreiging van fysieke agressie door een ander persoon. Laatst gewijzigd door Lysander : 15 oktober 2009 om 13:46. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
Dus enkel fysieke agressie is voor jou dwang?
Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 15 oktober 2009 om 13:53. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ja, ik vind dwang een prima maatregel, daar ik mensen doorgaans niet rationeel genoeg vind om voor zichzelf te mogen kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#45 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Wel vond ik een studie uit 1997 die het effect bestudeerde op het stopzetten van het toeveogen van fluor aan drinkwater en de eventuele neveneffecten gerapporteerd. Het volk werd verteld dat het toevoegen zou stoppen eind december, terwijl het eigenlijk al eind november inging. De correspondenten werden gevraagd naar mogelijke neveneffecten in november, december en maart het volgende jaar. resultaten: Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Natuurlijk. The precautionary principle kan best gebruikt worden als het gaat over dwang. Met dwang moet erg voorzichtig omgesprongen worden, dus mogelijke negatieve effecten van dwang wegen zwaar door.
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Goed dat mensen wel rationeel genoeg zijn om voor anderen te mogen kiezen.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
geldt dat ook voor CO²-uitstoot?
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Spring Hill (Nashville) zal men spoedig over fluorvrij drinkwater beschikken.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De dagen van fluoridering van het drinkwater zijn geteld.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bedoel maar. Op lange termijneffecten hebben we dikwijls pas na decennia zicht, indien überhaupt. In zo'n gevallen zal de overheid dus extra voorzichtig moeten indien ze mensen verplicht producten tot zich te nemen. Het is namelijk niet zo gemakkelijk te 'bewijzen' dat iets 'onschadelijk' is. Het omgekeerde is gemakkelijker. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 september 2011 om 23:22. |
|
|
|
|