Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2009, 01:59   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De sossen gaan zomaar niet hun kiesvee het land uitzetten hoor.
Dus dat "kiesvee" is Belgisch..... enkel Belgen mogen zijn stemgerechtigd.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 02:01   #42
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Als ze Belg willen zijn en een KANS willen maken in onze maatschappij dan begint
dat bij de taal....
Inderdaad!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 02:06   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Dus dat "kiesvee" is Belgisch..... enkel Belgen mogen zijn stemgerechtigd.
De meeste allochtonen hebben de dubbele nationaliteit en mogen dus stemmen.
Het is niets voor niets dat de sossen de grootste voorstanders waren van die wet. De VLD barste bijna toen ze zich hevig verzetten tegen dat wetsvoorstel maar moest uiteindelijk toch zwichten voor dat rood gespuis.
Oud 16 oktober 2009, 02:20   #44
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste allochtonen hebben de dubbele nationaliteit en mogen dus stemmen.
Het is niets voor niets dat de sossen de grootste voorstanders waren van die wet. De VLD barste bijna toen ze zich hevig verzetten tegen dat wetsvoorstel maar moest uiteindelijk toch zwichten voor dat rood gespuis.
Je schermafbeelding is pixelig en lelijk.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 02:24   #45
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je schermafbeelding is pixelig en lelijk.
En heb je verder niets zinnig te vertellen?
Oud 16 oktober 2009, 02:28   #46
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
En heb je verder niets zinnig te vertellen?
Echt lelijk, hoor.
Oud 16 oktober 2009, 02:32   #47
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik bedoel maar: Elke persoon met wat gevoel voor esthetiek gaat een schermafbeelding nemen die niet bestaat uit 40 blokjes. 't Is amper zichtbaar wat erop staat. Een maan en een soort Pocahontas ofzo.

En dat komt dan commentaar leveren op Marokkanen.
Oud 16 oktober 2009, 02:34   #48
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Oud 16 oktober 2009, 02:37   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik bedoel maar: Elke persoon met wat gevoel voor esthetiek gaat een schermafbeelding nemen die niet bestaat uit 40 blokjes. 't Is amper zichtbaar wat erop staat. Een maan en een soort Pocahontas ofzo.

En dat komt dan commentaar geven op Marokkanen..

Nu snap ik wat je écht stoort.
Oud 16 oktober 2009, 02:38   #50
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu snap ik wat je écht stoort.
Oud 16 oktober 2009, 06:57   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
"Marokkaanse gezinnen in Antwerpen kunnen moeilijk menswaardig leven"
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ig-leven.dhtml

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !

Hmmm... ik weet niet of ge het al weet, maar eh het geld is op...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 16 oktober 2009 om 07:07.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 07:06   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Ik hou op de pc een soort boekhouding bij van mijn uitgaven.
Ik ben alleenstaande (Ik kan de vaste kosten dus niet delen!) en woon in een sociale woning (twee onder één dak) mét tuin, die mijn eigendom is en nu is afbetaald. Ik heb geen auto, maar wel een ellentrieke velo. Ik rij "veurniet" met de Lijn wegens "ouwepee". Voor verwarming gebruik ik nu aardgas. Drie jaar geleden heb ik nieuwe ramen met hoogisolerend glas laten steken. Ik kook altijd zelf en vind van mezelf dat ik goed eet. Ik heb een relatief dure hobby. Grote aankopen (nieuwe boiler/nieuwe CV-hoogrendementsaardgasketel) tel ik niet mee maar wel kleinere aankopen (fritketel/potten en pannen, tuinmaterialen...), kledij, dokterskosten en onderhoudsproducten. Ik stel geen hoge eisen aan kledij. Ik koop al wat ik nodig heb en laat netjes in de winkel liggen wat ik niet nodig heb!
Ik rond de cijfers af naar boven.
In 2007 bedroeg mijn leefkost gemiddeld 600 € per maand. Daarin zit gemiddeld 100 € voor voeding en drank (Ik ben wel geen zuipschuit en ik rook niet), 230 € voor wat ik noem "Amusement en cadeaus", en bijna 200 € voor verwarming, elektriciteit, water... en alle verzekeringen.
In 2008 was het gemiddeld 700 € per maand omdat ik een nogal dure reis van 1000 € heb gemaakt en wegens een operatie de doktersrekening nogal aan de hoge kant lag.
Dit jaar, in 2009 ziet het er naar uit dat het weer ongeveer 600 € gemiddeld per maand zal zijn!

Oordeel zelf!
Ik denk dat je dan vrij zuinig leeft, ik ga niet beweren dat je gaat lopen tellen en dat je jezelf dingen ontzegt, maar veel extra ga je dan niet moeten doen. 100 € voor voeding en drank gemiddeld per week, is niet veel he, ok je bent alleen en je kookt veel dingen zelf, maar dan nog is het niet veel.

Het is bewonderenswaardig dat je het daarmee weet te rooien
Oud 16 oktober 2009, 07:10   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven. Dat klaagt Samenlevingsopbouw Antwerpen stad donderdag aan in een persbericht over Arm in Arm, een project dat allochtone armoede onder de loep neemt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ig-leven.dhtml

al die regeringen, graaien, bankiers, advocaten dokters,... die schatten verdienen, terwijl armen in bittere armoede moeten leven... wanneer gaat er eens iets gebeuren ? weg met de SP.A , nood aan echte sociale partijen voor de gewone man in de straat !
Citaat:
BRON Algemene Directie Statistiek
Voor meer informatie laatst gewijzigd 31/07/2007

1. Gemiddeld beschikbaar inkomen per persoon
2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999

België 14.845 14.198 nb 13.617 13.088 nb nb
Brussels Hoofdstedelijk Gewest 15.210 14.314 nb 15.651 14.167 nb nb
Vlaams Gewest 15.353 14.759 nb 13.795 13.088 nb nb
Waals Gewest 13.851 13.186 nb 12.709 12.778 nb nb

2. Gemiddeld beschikbaar inkomen per huishouden

België 36.208 35.165 nb 34.084 32.017 32.672 32.084
Brussels Hoofdstedelijk Gewest 32.874 30.991 nb 34.210 29.564 30.217 28.632
Vlaams Gewest 38.183 37.062 nb 35.495 33.092 34.481 32.640
Waals Gewest 33.912 33.242 nb 31.586 30.949 30.326 32.270

3. Gemiddeld beschikbaar per equivalent persoon

België 22.256 21.470 nb 20.575 19.645 nb nb
Brussels Hoofdstedelijk Gewest 22.016 20.810 nb 22.632 20.190 nb nb
Vlaams Gewest 23.075 22.376 nb 20.949 19.878 nb nb
Waals Gewest 20.894 20.083 nb 19.277 19.061 nb nb
[XLS]
Gemiddeld inkomen per huishouden en per persoon in euro volgens de ...
Bestandsformaat: Microsoft Excel
Gemiddeld beschikbaar inkomen per huishouden. 19, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999. 20. 21, België, 36208, 35165, nb, 34084, 32017, 32672, 32084 ...
aps.vlaanderen.be/statistiek/...inkomen/Welzarmo020ter.xls - Vergelijkbaar -

Als je dan bedenkt dat het gemiddelde gezin uit tweeverdieners bestaat en 30% alleenstaande ouders zijn, kom je er al snel achter dat de gemiddelde Belg ook onder de armoede grens leeft.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 07:13   #54
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
in de plaats van constructief te denken en bv. een deftige discussie te voeren over het wettelijk minimuum-inkomen in België begint de helft hier weer de Marrokaan te beschuldigen van al het het leed, verdriet en miserie in de wereld .
Wil je een discussie ten gronde ?

Het minimumloon moet drastisch omlaag. Je verdient wat je VERDIENT. Heb je geen werklust of capaciteiten, krijg je niks. Een leeuw die een ganse dag op zijn luie krent in de savanne ligt verhongert. De andere leeuwen die wel een ganse dag hun botten afdraaien om op gazelles te jagen gaan die luie leeuw ook niet zomaar van eten voorzien.

Dop moet 6 maand uitbetaald worden aan 85% van het laatste loon, dan 6 maand aan 40% van het laatste loon. Tussen 2 dopbeurten in moet men minimum 2 jaar gewerkt hebben in Belgie.

Mensen die hier aangewaaid komen moeten minimum 2 jaar werken in Belgie voor ze dop kunnen trekken.

Bittere armoede wil zeggen op straat leven en verhongeren. Als men hier in Belgie het niet hebben van een PC/Internet en een wasmachine al als bittere armoede begint te bestempelen is er iets serieus mis.

Als we al de bovenstaande maatregelen uitvoeren, kunnen de belastingen voor de WERKENDEN misschien eindelijk eens naar beneden, en wordt het voor werkgevers misschien weer eens interessant om iemand aan te nemen.
Oud 16 oktober 2009, 07:19   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En 't is jou dus bekend dat 't kindergeld voldoende is om kinderen groot te brengen? Heb je daar soms een bron voor?
als je er voor kiest voor kinderen groot te brengen, ja dan moet ge er maar voor opdraaien ook

ik kies voor andere zaken ik moet niet gaan lullen dat die keuzes duur zijn, nog moet ik gaan zeiken tegen de staat om daar sponsering voor te krijgen, in tegendeel ik sponser hen.

Natuurlijk brengt ge daar geen kind mee groot, maar dat is een keuze die u maakt. en waar u dus ook verantwoordelijk voor bent.

Wat betreft het kindergeld, best begrijpelijk dat er voor een kind wat gesponserd wordt, maar ze krijgen al gratis onderwijs, worden medisch verzorgd etc, dat men voor 2 of zelf 3 kinderen geld krijgt, ok maar niet telkens meer, nee een vast bedrag per kind per maand.

En vanaf een 4` een luxetax invoeren, u kiest voor +3 kinderen op de wereld zetten, wel laat die mensen maar een millieutax betalen ipv ze nog extra te gaan sponseren.
Oud 16 oktober 2009, 07:28   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ook de pot op met Vlamingen die geen deftige job hebben of vinden omdat ze zonder diploma zitten ?
School verlaten en geen werk, sorry u zal eerst 2 jaar moeten werken voor u kan stempelen... of allerhande opleidingstrajecten volgen bij de VDAB en daarvoor slagen voor proeven (nie daar wa gaan zitten tot ge genoeg studietijd gesprokkeld hebt he... )

Iemand die ouder is en gewerkt heeft kan beperkt in tijd stempelen al naargelang zijn opgebouwde ancenieniteit.

Iemand die 30 jaar lang gewerkt heeft en dan op werkeloosheidssteun valt, kan voor mij die 10 jaar die hem nog rest tot zijn pensioen uitzitten in de werkeloosheid...

Ne gast die 2 jaar gewerkt heeft kan niet 5 jaar gaan doppen, dat verstaat ge nu toch zelf ook wel ?
Oud 16 oktober 2009, 07:59   #57
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat je dan vrij zuinig leeft, ik ga niet beweren dat je gaat lopen tellen en dat je jezelf dingen ontzegt, maar veel extra ga je dan niet moeten doen. 100 € voor voeding en drank gemiddeld per week, is niet veel he, ok je bent alleen en je kookt veel dingen zelf, maar dan nog is het niet veel.

Het is bewonderenswaardig dat je het daarmee weet te rooien
Niks bewonderingswaardig! Ik ontzeg mij niets. Ik doe alleen geen zotte dingen. Eén voorbeeld: Als je zelf 1 kg mosselen met frietjes �* volonté klaarmaakt met zelfgemaakte mayonaise en een pilske kost je dat minder dan een friet met curryworst in de frituur... En zo geldt dat voor nog heel veel dingen!
Oud 16 oktober 2009, 08:05   #58
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
OK, los van de discussie over integratie en het falen van integratie bij een deel van de migranten:

het is niet omdat men de taal (nog) niet spreekt dat men miserie verdient.

ik vind de discussie niet te herleiden tot "ze moeten maar een diploma hebben en Nederlands spreken", minimuum lonen, sociale zekerheid in praktijk, etc vormen ook de basis van dit probleem
Ze moesten de immigratie in België federaliseren en dat racistische Vlaanderen VERBIEDEN om nog vreemdelingen aan te trekken! Verdraagzaam Wallonië is het best geschikt om die mensen menswaardig op te vangen en is zeker bereid de kosten daarvan op zich te nemen!
Oud 16 oktober 2009, 08:06   #59
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Een leeuw die een ganse dag op zijn luie krent in de savanne ligt verhongert. De andere leeuwen die wel een ganse dag hun botten afdraaien om op gazelles te jagen gaan die luie leeuw ook niet zomaar van eten voorzien.
Gij kent niet veel van leeuwen in de savanne, hè?

En de rest is gewoon r dat volgens de nieuwe pc zo niet meer genoemd mag worden. Maar het is het wel.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2009, 08:06   #60
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marokkaanse gezinnen in Antwerpen moeten het maandelijks zien te rooien met gemiddeld 1.476,2 euro, wat een pak minder is dan de 1.954,8 euro die volgens de Hogeschool Kempen nodig is om menswaardig te leven.
Tiens, volgens mijn bescheiden berekening zou ik minstens 12000 Euro per maand nodig hebben om menswaardig te leven, anders kan ik mijn prive-vliegtuig niet betalen ; en trouwens, de sta-plaats voor een jacht in St-Tropez is ook niet gratis.

Ik wil dus ook een sociale bijdrage.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be