![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Dimitri
Bedankt om de tekst te plaatsen. kunnen we met zijn allen nog eens nagenieten. Ik draai alvast nogmaals de brabançonne. Ditmaal in een uitvoering van het koninklijk groot harmonieorkest der gidsen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Hoeveel blokstemmers hebben er trouwens weet van dat hun partij separatisme voorstaat of alleszins voorstond? Citaat:
Bedoel jij die onfrisse broekwinden van de toegevoegde Spirit-overlopers. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt voor de verwijzing, Jan. Maar zou je wel het citaat in het voorgaande bericht even willen aanpassen, want nu lijkt het net of het mijn woorden zijn ("Dimitri schreef")...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij mijn weten hebben heel wat meer kiezers hun stem aan het Vlaams Blok en de toenmalige ID-VU gegeven dan de schamele 10% die u hier uit uw verbeelding blijft diepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bron zegt het trouwens zelf dat hij secessist is. Ik ben bereid er een groot referendum over te riskeren: winner takes it all. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem me niet kwalijk dat ik tot nader order eventjes nationaal en dus belgisch extrapoleer. Om uw dromen te realiseren heb je een nationale meerderheid nodig, nietwaar, en zelfs een tweederdemeerderheid in elke taalgroep. Daar zijn zelfs 20% separatisten nog te weinig voor, dus: droom zoet verder. Ik eet vanavond gebraden leeuw. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerlijk blijven, waarde Jan!
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de verkiezingen van 1999 haalde het Vlaams Blok 15,5 % ofte 603.345 stemmen (cijfers voor het Vlaams Parlement). Bij diezelfde verkiezingen haalde VU-ID, die u plotseling niet meer vermeldt, 9,3% of 359.226 stemmen. Op nationaal vlak, voor de Kamer, haalde het Vlaams Blok in diezelfde verkiezingen 9,9% of 613.399 stemmen. De VU-ID haalde toen 5,6% of 345.576 stemmen. Nationaal dus wel eventjes meer dan 10%. Citaat:
Er kan nog veel veranderen in dit land. Wie in 1950 politiek analist was geweest had nooit kunnen vermoeden dat België zo evolueren tot wat het nu is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ 345.576 ------------ = 958.975 Nauwelijks één miljoen op een goede 10 miljoen belgen dus. Is 1/10 ofte 10% dan zo slecht voor een ruwe schatting? En dan zal ik vol deernis zwijgen over wat er volgende maal nog gaat overschieten van het stemmenaantal van VU-ID gedrocht. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slecht gerekend trouwens: de stemuitslag is slechts te berekenen op het aantal stemgerechtigden, niet op het totaal aantal inwoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ok Jan, ik toon mijn goede hart. Hoeveel procent wens je erbij? Ik schenk ze jou voor deze kerstavond. Hou er rekening mee dat je ook in Vlaanderen een tweederde meerderheid van node hebt. Tot later en amuseer je nog. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Wat de Walen denken over een afscheiding van Vlaanderen doet niet ter zake, want het betreft hier een stemming over een grondgebied en volk dat niet het hunne is. Wanneer de Walen België wél willen voortzetten en de monarchie behouden, is dat hun goed democratisch recht en mogen zij die keuze op hun eigen grondgebied uitvoeren. Maar zij mogen dit niet de Vlamingen opdringen wanneer die anders beslissen, want wie zijn zij om dat voor hen in de plaats te kiezen? Herinner u de Koningskwestie, toen 72% van de Vlamingen voor de terugkeer van Leopold III koos. In Wallonië was er echter een meerderheid tegen, en dus werd de koning afgezet. De Amerikaanse ambassadeur schreef een brief naar zijn regering om te verklaren dat het dus mogelijk is in België dat een minderheid een meerderheid de wet dicteert. Hebben de Britten mogen meestemmen in het Iers referendum over Europa? Mogen de Portugezen morgen meebeslissen bij een grondwetsherziening in Griekenland? Uiteraard niet. Toch vinden sommigen wel dat het Waalse volk zich mag bemoeien met de toekomstkeuze van het Vlaamse volk. Het zelfbeschikkinsrecht der volkeren, Amerikaans president Wilson had dat al bijna honderd jaar eerder begrepen! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Een na te volgen voorbeeld qua houding in deze, vinden we in een van de grondleggers van ons westers denken: Socrates. Toen de stadsstaat Athene hem veroordeelde tot de gifbeker, weigerde hij te vluchten, omdat hij zich ook dán aan de wetten onderwierp, wanneer ze hem onwelgevallig waren, daar hij tijdens zijn leven vrijwillig verkozen had er te verblijven met alle voordelen vandien. Citaat:
Wat jij denkt over mijn lapje grond op belgische bodem, doet niets ter zake. Het betreft hier dus een mening over grond die de jouwe niet is. Wie geeft jou dus het recht om te beslissen dat het plots in een onafhankelijk vlaanderen moet liggen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Begrijpe wie kan. Citaat:
Waarschijnlijk leef jij met de illusoire indruk dat jouw gedachtengoed wordt beleden door een meerderheid, al was het maar van vlamingen. Dit is echter de realiteit niet. Die illusie beheerst en beneveld jouw geest omdat je misschien teveel in het enge kringetje van gelijkgezinden blijft hangen, of omdat politieke fora, zoals ook dit, massaal geaccapareerd worden door mensen van jouw strekking. Het is echt geen blufpoker wanneer ik beweer niet bang te zijn van een referendum zelfs uitsluitend in vlaanderen om jou nog wat procentjes winst te gunnen, waarin men zich mag uitspreken over het behoud van België en zijn monarchie. Citaat:
De bovenstaande is echter zo invalide dat ze stilaan recht heeft op een rolstoel gesponsord door de vlaamse zorgverzekering. Tenminste wanneer het geld niet reeds administratief opgesoupeerd is zoals de eerste keer toen ze ons ontwrongen werd. ![]()
![]() |
![]() |