Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2009, 19:59   #41
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Die reacties.
Citaat:
fidèles �* eux mêmes, NAZIS DURANT LES GUERRES ET CATHOLIQUES ENTRE ELLES, qu'on nous rende la représentation exacte au parlement Bruxellois,et je regrette amèrement de savoir parler leur charabia, cela m'a donné un accent terriblement vulgaire .... génétiquement, le flamand n'a pas quitté la porcherie depuis bien longtemps, faut se les farcir les nouveaux riches en Rolex et tout l'attirail du "j'ai du fric et le montre" brailler dans les charters ..... le raffinement en Europe a tjs été latin
geniale reactie, zo bruin bakt men het hier nog niet eens...

on topic: dewever zal goed slapen vannacht.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:01   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Alsof er ook maar ene Vlaamse controleur naar die scholen gaat vertrekken.

Niet in het land van slaaf en Waal.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:12   #43
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geen enkel normaal land geeft een buurland bevoegdheid op zijn territorium.
volledig eens met u.......... maar als ik een "privé-scholeke" wil oprichten in pakweg Duitsland of Engeland ga ik me welliswaar aan de wetgeving en regelgeving van dat land moeten houden maar daarbovenop ga ik toch wel af en toe ne keer nen inspecteur mogen sturen om te zien of de sollen die ik afdok weliswaar gebruikt worden om "vlaamse" les te geven zeker ?
Oud 21 oktober 2009, 20:14   #44
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
geniale reactie, zo bruin bakt men het hier nog niet eens...

on topic: dewever zal goed slapen vannacht.
Niet alle reactie’s van Franstalige krantenlezers getuigen van evenveel frustratie en negativiteit. Dit is eens iets anders (ik citeer de essentie) :

"Ces quelques écoles francophones situées en Flandre et payées par elle vont maintenant bénéficier d'un des encadrements scolaires les plus performants au monde (PISA). C'est intolérable. Comment la Flandre ose t'elle humilier la Communauté française dont le dogme avéré est le nivellement par le bas? Le droit fondamental �* la médiocrité est bafoué. Dans un bel élan unanime, les partis francophones surenchérissent d’indignation, exposant de concert la faillite de la Communauté française."

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 21 oktober 2009 om 20:15.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:23   #45
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Maingain haalt als argument aan dat die scholen zich inschakelen in het pedagogisch project van de Franse Gemeenschap. En dat de Vlaamse inspecteurs dit pedagogisch project niet kennen, en dus niet in staat zijn om de scholen te toetsen aan dit project.

Weet hier iemand het fijne van?

Ik dacht dat de Franstalige scholen in de faciliteitengemeenten moesten voldoen aan de Vlaamse eindtermen, werken met Vlaamse leerplannen,...
En is een "pedagogisch project" niet iets wat op schoolniveau wordt beslist, ipv op niveau van de Gemeenschap?
http://www.ond.vlaanderen.be/gidsvoo...edagogisch.htm
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 21 oktober 2009 om 20:24.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 20:59   #46
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maingain haalt als argument aan dat die scholen zich inschakelen in het pedagogisch project van de Franse Gemeenschap. En dat de Vlaamse inspecteurs dit pedagogisch project niet kennen, en dus niet in staat zijn om de scholen te toetsen aan dit project.

Ik dacht dat de Franstalige scholen in de faciliteitengemeenten moesten voldoen aan de Vlaamse eindtermen, werken met Vlaamse leerplannen,...
En is een "pedagogisch project" niet iets wat op schoolniveau wordt beslist, ipv op niveau van de Gemeenschap?

Nja als dat "pedagisch project" niet strookt met de eindtermen van de Vlaamse gemeenschap dan zou de Vlaamse gemeenschap die scholen in theorie moeten stoppen met subsidiëren (wat wellicht zou overgenomen worden door de Franstalige gemeenschap zoals ik vermoed de school in Komen wordt gesubsidieerd) en moeten Franstalige scholieren hun examen voor de middenjury of Franstalig equivalent doen omdat de diploma's van die scholen in Vlaanderen niet aanvaard zullen worden.

Ik kan me vergissen maar een gevolg zou er in kunnen bestaan dat de Franstaligen gewoon hun scholen in Vlaanderen zelf financieren.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:02   #47
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dat is juist wat de Franstaligen willen: zelf volledige controle uitoefenen over het faciliteitenonderwijs in de Rand en zodoende de Franse Gemeenschap bevoegdheden laten uitoefenen in Vlaanderen, met het oog op een toekomstige aanhechting van de Rand aan Brussel.

Hoe bizar het dus ook mag klinken; het is in het belang van Vlaanderen zelf dat Vlaanderen het faciliteitenonderwijs blijft financieren.
In die zin vind ik gezien de vrijheid van onderwijs in Vlaanderen vreemd dat de Franstaligen gewoon geen welgemeende fuck you zeggen richting Smet en zelf dat onderwijs financieren. Ok ze kunnen het geld elders gebruiken maar die paar scholen zullen het verschil niet maken. Het enigste minpunt is dat die diploma's in Vlaanderen niets waard zullen maar aangezien de meesten van hen in het middelbaar naar een erkende Franstalige school zullen trekken is dat niet zo erg.
Oud 21 oktober 2009, 21:04   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat is er gebeurd?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:06   #49
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat is er gebeurd?
De Vlaamse regering heeft er niets beter op gevonden om de aandacht van haar interne problemen af te leiden door het communautair vuur wat op te stoken. Dat lijkt me vrij duidelijk. CD&V speelt al jaren het communautair spelletje door vandaag te scoren door communautair vuur op te steken en morgen door het weer te blussen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 oktober 2009 om 21:07.
Oud 21 oktober 2009, 21:09   #50
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En met unanieme Vlaamse stemming !
De pink op de naad van de broek, tucht..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:11   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
toettoet, de franstaligen in het brussels parlement waren wel degelijk van zinnens om een belangenconflict in te roepen tegen die schoolinspecties. de voorzitster van het parlement, dupuis, had het voorstel tot stemming ontvankelijk verklaard.
Het zou me verwonderen aangezien ze net geen stemmingen van Franstaligen tegen Nederlandstaligen et vice versa willen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 21 oktober 2009 om 21:12.
Oud 21 oktober 2009, 21:12   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De pink op de naad van de broek, tucht..
Echte nazi's.
Oud 21 oktober 2009, 21:14   #53
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De Vlaamse regering heeft er niets beter op gevonden om de aandacht van haar interne problemen af te leiden door het communautair vuur wat op te stoken. Dat lijkt me vrij duidelijk. CD&V speelt al jaren het communautair spelletje door vandaag te scoren door communautair vuur op te steken en morgen door het weer te blussen.
De CD&V werkte zich in een moelijkhoudbare positie met de Lange Bammer, dus vergeten we dat even om unaniem vlaamsgezind te doen...
Oud 21 oktober 2009, 21:16   #54
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Echte nazi's.
Je heb 't punt gewonnen:

(zonder felicitaties!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 oktober 2009 om 21:25.
Oud 21 oktober 2009, 21:22   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De CD&V werkte zich in een moelijkhoudbare positie met de Lange Bammer, dus vergeten we dat even om unaniem vlaamsgezind te doen...
Absoluut. De politieke agenda in Vlaanderen van de laatste weken werd gedomineerd door de discussie rond de Lange Wapper en de spanningen binnen de Vlaamse regering. Wat is er beter om de interne problemen te verbergen en de cohesie te verstevigen door opnieuw de communautaire trom te roffelen?
Oud 21 oktober 2009, 21:29   #56
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad.
Dat geldt niet als argument omdat elke school in principe haar eigen pedagogisch project opstelt, waardoor elke school een lichtelijk ander project heeft.
Bovendien controleren de inspecteurs het behalen van de eindtermen, en niet het pedagogisch project - tenzij op zeer ruime criteria, zoals respect voor de mensenrechten ed.

De heer Maingain mispakt zich als hij denkt iets van het onderwijs te kennen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:31   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. De politieke agenda in Vlaanderen van de laatste weken werd gedomineerd door de discussie rond de Lange Wapper en de spanningen binnen de Vlaamse regering. Wat is er beter om de interne problemen te verbergen en de cohesie te verstevigen door opnieuw de communautaire trom te roffelen?
Er klopt toch iets niet. Enkel UF heeft tegen gestemd. En de rest? Allemaal voor? Dan is er meer aan de hand. Maar mijn hoofd is niet helder genoeg meer om daarover na te denken. Morgen, misschien...

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 oktober 2009 om 21:34.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:34   #58
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat hun bedoeling zou zijn, waarom maken ze er dan niet mee tam-tam rond?
Integendeel. Het Vlaams Parlement keurt dit snel goed, zonder veel tromgeroffel.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 21:41   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je heb 't punt gewonnen:

(zonder felicitaties!)
Jij bent echt zo he, dat is geen akt die je doet?
Oud 21 oktober 2009, 21:41   #60
Arouet
Burgemeester

Standaard

Ik kan haast niet wachten op een BUB persbericht hierover, ik heb zo een voorgevoel dat nieuwe hoogten van hilariteit bereikt zullen worden.
Arouet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be