Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2009, 09:40   #41
Jukes
Parlementslid

Standaard

Ik kan iedereen geruststellen: kranten hebben al lang geen politieke kleur meer. Het is zoals de oom van Christian Van Thillo ooit in een trends-interview zei: "in onze familie kennen we maar één kleur: die van geld". En dat geldt voor alle uitgevers. En wat verkoopt er het best? Sensatie en onnozelheid. De enige uitzondering is dus de VRT, waar het linkse gedachtengoed van het merendeel van de journalisten ons nog ongebreideld en dagelijks door de strot kan worden geramd.
Oud 26 oktober 2009, 16:17   #42
Quentin
Vreemdeling

Standaard

even mijn beklag over de media

Tegenwoordig vind ik de moed niet meer om mijn eign tv aan te zetten, ik vind dat mijn pc in veel opzichten beter beantwoord aan mijn honger naar informatie/ontspanning.
Ik kan het gwn niet opbrengen om naar die zever te kijken die de mensen moet bezig houden en afhouden van wat er eigenlijk echt toe doet.

mtv/jim/tmf zijn de zenders van de jeugd van tegenwoordig, ik bekritiseer niet alles maar 70% van die shit is opgekocht van amerika, zogezegde reality shows die geacteerd zijn door leeghoofden van de vs, clips die om de 2 seconden veranderen van beeld met oerslechte muziek die het moet hebben van de babes die erin voorkomen

vt4/vtm/ka2/... bouwprogrammas, kookprogrammas, amerikaanse films die om het halfjaar opnieuw gespeeld worden, ...

en ga zo maar door, dat is belgische televisie vandaag

wie beslist dat wat wij zien op onze tv? waarom al die amerikaanse shit?
er zijn talloze films/documentaires/interviews... van andere landen die zelden of nooit in de media komen, waarom krijgen zijn geen plaats?
Oud 26 oktober 2009, 17:13   #43
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quentin Bekijk bericht
Tegenwoordig vind ik de moed niet meer om mijn eign tv aan te zetten, ik vind dat mijn pc in veel opzichten beter beantwoord aan mijn honger naar informatie/ontspanning.
Ik kan het gwn niet opbrengen om naar die zever te kijken die de mensen moet bezig houden en afhouden van wat er eigenlijk echt toe doet.

dit kan iedereen aangeraden worden, je zoekt zelf wat je interessant en/of leuk vindt om te bekijken zonder alle gezwans.
Heb reeds meer dan een jaar geen distributie meer en nog geen moment ook maar iets gemist.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2009, 22:48   #44
Jukes
Parlementslid

Standaard

Knap staaltje van nieuwsgaring nog deze avond op tv, bij de VRT: een nieuwsanker die van zijn autocue een bericht afleest over een onrustwekkende vermissing van een vierjarige, en dan overschakelt naar de satellietwagen mét journaliste (?) ter plaatse met de vraag: "wat is er volgens jou gebeurd"? Waarna die ervaringsdeskundige (sic) een relaas geeft, gebaseerd op een interview met ... de geburen van het kind in kwestie. Topjournalistiek! Waar is de gouden tijd dat een breedband satelliet-uplink nog fortuinen kostte?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be