![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou nog al een berekening zijn als je het verbruik van een generator moet gaan omzetten in km/u om zijn verbruik te kennen. Bij zeeschepen, dus ook het jacht van Albert II spreekt men trouwens niet over km, maar over zeemijlen en knopen in afstand en snelheid, en wordt het verbruik inderdaad uitgedrukt per draaiuur. Vooral omdat er motoren staan te draaien die zelfs niet eens gebruikt worden voor de verplaatsing van het jacht. En bij dergelijke grote motoren, spreekt men trouwens niet over liters per uur, maar over tonnen per etmaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie voert die strenge kontrole dan wel uit ? Geen linken is alleen maar blazen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De controle op het beroep en het behoud van de erkenning wordt uitgevoerd door BiZa, de Raad voor Journalistiek en de wet.
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Er zouden inderdaad veel sneller erkenningen moeten worden ingetrokken, van journalisten die zich niet aan de deontologie houden of het beroep in diskrediet brengen. Als amateurs, die niet eens correct Nederlands kunnen schrijven, dan ook nog kranten gaan maken is het hek helemaal van de dam. Dan blijft er van de geloofwaardigheid hoegenaamd geen spaander meer heel. En dan krijg je non-informatie zoals 'jachten die 1000 liter per 100 km verbruiken'... Nonsens dus.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 27 oktober 2009 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Normaal zeker dat een "schrijver" minstens de spellingsregels kent . In dit geval hier is het zelfs zo erg dat diezelfde persoon, niettegenstaande de opmerking enkele tussenkomsten verder OPNIEUW dezelfde fouten maakt!!
Die krant belooft dus !!! En vermits ik, telkens ik een fout lees in een online krantenbericht , probeer om de auteur daarop te wijzen, zal ik in de toekomst heel veel mails mogen sturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
5 regels 1°, 2° en 5° regel moeten rijmen (A) 3° en 4° moeten ook rijmen (B) 1°, 2° en 5° tellen 9 lettergrepen 3° en 4° tellen 5 lettergrepen laatste regel moet een uitsmijter/pointe/grap/hoogtepunt ... zijn. Voorbeeld : De Pølle van hier op Politics wist helemaal niets van limericks. Hij kwam het vragen. 't Begon te dagen. Nu hij het kan doet hij anders niks. Succes ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() http://agoravox.be/
bekijk eens!
Zolang als de wereldelite op een oorlogseconomie draait weiger ik deelname aan financiering ervan. De european defense agency had niet opgericht mogen worden door de 27 ministers zonder de toestemming van de burgers!!!Burgers willen geen oorlogen! Stop met belasting betalen!! www.democratie.nu Zonder bindende referenda geen echte democratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bedankt!
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Journalistiek wordt gebracht voor een breed publiek en niet voor de enkeling. Bij het brede publiek spreken termen als km/u beter tot de verbeelding dan 33 knopen. Neemt niet weg dat dat dan nog gaat over een dikke 500 L/ 100 km. Nemen we daarbij dat dit gegevens gebaseerd is op wat er in de technische brochure staat en niet het realistische verbruik is. Dat is berekend, zoals het ook met auto's het geval is, op de meest gunstige situatie. Geen tegenwind, geen tegenstroming en met een leeg schip. Zoals Jantje ook al zei, is er ook nog verbruik dat niet rechtstreeks te maken heeft met de voortstuwing. Bij de gegevens welke weergegeven worden in een technische fiche wordt daar uiteraard geen rekening mee gehouden. Het totaal verbruik zal dus veel hoger liggen dan het opgegeven verbruik. Stroming van 4 knopen tegen of mee maakt al gauw een verschil van 8 knopen. 300 L/33kn = +/- 9L/kn x 8= is al een verschil van 72 L. Ik heb zelf al heel wat jachtjes gehad gedurende mijn leven, ik weet wel waarover ik praat. Enig idee hoeveel brandstof een doodgewone motorboot verbruikt die aangewend wordt voor waterski? En hoeveel het verschil bedraagt met één of met twee of meer skiërs achteraan dan wel zonder? Laatst gewijzigd door Garry : 30 oktober 2009 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want je schrijft ze eeen beetje zoals vanrompuy aan de lopende band
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 30 oktober 2009 om 07:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik test nieuwe jachten voor mijn werk. Op dit gebied mag ik mezelf dus een autoriteit noemen.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 30 oktober 2009 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Bij jachten ligt het door de werf opgegeven verbruik meestal vrij dicht bij het werkelijke verbruik. Omdat een schroef een meer constante weerstand van het water ondervindt dan de wielen van een auto op een wegdek, is de opgave van het verbruik per uur de meest voor de hand liggende maatstaf. Opgave van een verbruik per afgelegde afstandseenheid (mijl of kilometer) zou veel minder relevant zijn, omdat die afstand sterk afhankelijk is van stroming, winddrift, golfpatroon, e.d