![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat in een steeds meer 'geglobalizeerde' markt waar zelfs het voedsel geëxporteerd wordt als de lokale er niet genoeg voor 'wil' betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]()
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vermoed dat jij niet goed weet wat armoede is of er ongevoelig voor bent.
Plight of African child slaves forced into mines - for our mobile phones |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het overgrote deel van de armen vandaag hebben een substantieel hogere levensstandaard dan de gemiddelde inkomens van 100 of 200 jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoger dan wat? Betwist u dat wie hier nu in België als arm bestempeld wordt (maar toch een auto, TV, radio, PC, enz; heeft) een substantieel hogere levensstandaard heeft dan de meerderheid van de bevolking 100 jaar geleden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die 1 miljard armen waarover deze draad gaat; de helft van de werkende wereldbevolking die 1,5euro of minder per dag verdient; die wonen niet in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Dan zal je niet goed weten wat het is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister
|
![]() Ik weet wat het is, maar heb geen greintje sympathie voor de bleiters die steeds maar weer zeggen hoe erg het is maar er zelf niets aan doen.
Werken is de oplossing. Jobs genoeg. Misschien niet de plezantste, maar het is toch betaald werk, en als arme is kieskeurig zijn in de job die je aanneemt een luxe die je je niet kan veroorloven. Werken gedomme ! ![]()
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de werkenden die toch nog onder armoedegrens zitten; wat moeten die doen? Wat is voor hen de oplossing? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Nu zijn we wel heel simplistisch bezig. Ga er verder niet op reageren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig beschouwen mensen zich al arm als ze zich geen GSM of PC of TV met kabeldistributie kunnen veroorloven. Je moet ook niet verwachten een huis met 4 kamers te kunnen betrekken als je arm bent. Als je arm bent, zou je beter moeten weten dan je voort te planten. Kinderen kosten namelijk handenvol geld, en het gaat niet op van de maatschappij te laten opdraaien voor het voortzetten van de arme zijn genetisch kwakje. Wat ik wil zeggen is dat de armen vanalles willen hebben, dat niet tot het levensnoodzakelijke behoort, en dat ze daarom komen janken dat ze arm zijn. Als je arm bent, zal de maatschappij je helpen, maar ik vind dat die hulp moet beperkt zijn tot er voor zorgen dat je niet van honger omkomt. Al de rest is luxe, en daar moet je dan zelf maar voor zorgen. Verwacht ook niet van de gemeenschap dat ze je kinderwens zomaar sponsoren. Kinderen van armen hebben trouwens statistisch gezien een zeer hoge kans later ook arm te zijn. Bijkweken maakt het probleem dus alleen maar erger. Er is altijd werk. Krantjes ronddragen, glazen afwassen, hamburgers flippen in de Quick, ... moet je echt niet voor gestudeerd hebben hoor ![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() In veel plaatsen vd wereld hebben ze nog nooit een gsm gezien. Zelfs gene Quick. Van armoede weet je niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel zorgen dat je niet van de honger omkomt? Een onderdak, kleding, hygiëne is allemaal luxe? Waarom zou een arme (met een bruto minimumloon van 1440 euro als hij/zij een full-time vastkrijgt) geen kinderen mogen hebben; en een rijke wel? Waarom moet die arme opdraaien voor de mislukte manier waarop de maatschappij de economie organiseert? Vertel nu toch eens wat de oplossing is voor de werkende bevolking die 1,5euro of minder per dag verdient? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Moge je een trage onhoudbaar pijnlijke eenzame dood sterven
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() Tsk, tsk, tsk.... Ik denk dat dit perfect in de categorie "persoonlijke aanval" past.