Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2009, 12:08   #41
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Geef het op zwartengeel, fanatici als deze zullen eindeloos naast het punt blijven leuteren totdat het hele topic waardeloos is, dat doen ze maar al te vaak met topics die hen niet passen. Zijn ze dan toch aan het verliezen dan worden ze persoonlijk (vaak beschuldigingen, verwijzingen naar het nazisme,...) of draaien ze zaken om. De NV-A gebruikt de kinderen niet, het haalt gewoon aan dat ze weigert haar eerste protocolaire bezoek aan Nederlandstaligen af te leggen, punt andere lijn.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 12:14   #42
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Als politicus zou ik net zo handelen. Dupuis kan in Jette geen enkele stem gaan halen, in tegendeel ze kan er alleen maar stemmen gaan verliezen, dus geef ik ze op zuiver politiek vlak gelijk. Op menselijk vlak ben ik niet akkoord met haar,....maar wat heeft menselijkheid nu met politiek te maken. Steeds minder en minder en dat op alle vlakken en in alle regio's.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 12:25   #43
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Politiek is het ook niet de beste beweging, kan het haar stemmen geven? Mogelijk maar stemwinst met zulke methodes is nauwelijks wenselijk door de bijwerkingen (polarisering etc).
Oud 2 november 2009, 12:32   #44
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zeg dan eens welke redenen er zo al buiten communautaire kunnen zijn om als Franstalige een bezoek aan een Nederlandstalig ziekenhuis te weigeren?
Tijdsgebrek op sinterklaasdag. Misschien wil ze er ook zijn voor haar eigen kinderen? (weet niet of ze die heeft).

Misschien vindt ze het belangrijker om haar taken uit te voeren.

Voorgaande is misschien geen reden om een bezoek aan een hospitaal te wijgeren omdat voor u een bezoek aan een ziekenhuis belangrijker is dan beleidsvoering maar misschien bezoekt ze wel een ziekenhuis "dichter" in de buurt van haar woning of zoals ik reeds eerder suggereerde, misschien ligt er in een andere franstalige kliniek een kindje van iemand die ze kent. Begrijpelijke redenen voor mij.

In elk geval, als ze slechts 1 ziekenhuis kan bezoeken op die dag is de kans 1 op 2 of ze een franstalig dan wel een nederlandstalig ziekenhuis bezoekt. Het kan dus kwestie zijn van een klein detail.

Zaken als "ikke" eerst, zij zijn begonnen e.d. zou ik verwachten in een kleutertuin maar niet voor politieke partijen die zich serieus willen nemen.

Ik heb problemen met mensen die bv. zieke kinderen gebruiken. Ik heb ook problemen metmensen die moslinms allemaal over dezelfde kam scheren. Ik hoopte dat de n-va in tegenstelling tot het blok (vlaams belang) op een rechtlijnige manier zou kunnen rechttrekken wat er scheef zat tussen de gemeenschappen.

Ik kan helaas vaststellen dat jullie op dezelfde idiote manier de problmen die er zijn aanpakken.

Het is niet omdat andere, regeringspartijen, er een zooitje van hebben gemaakt dat de n-va zich moet verzetten tegen die partijen door zieke kinderen te misbruiken.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 12:35   #45
Gwyndion
Minister-President

Standaard

George mag ik aannemen dat je de post van haar niet gelezen hebt? "Dupuis zegt dat zij als Franstalige haar eerste protocollaire bezoek niet aan een Nederlandstalige instelling in Brussel wil afleggen." laat me vermoedend at tijdsgebrek de reden niet is.
Oud 2 november 2009, 13:29   #46
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Politiek is het ook niet de beste beweging, kan het haar stemmen geven? Mogelijk maar stemwinst met zulke methodes is nauwelijks wenselijk door de bijwerkingen (polarisering etc).
Ik heb de indruk dat jij niet doorhebt dat Dupuis in Brussel op een franstalige lijst staat, waar Brusselse Vlamingen, op een uitzondering na, niet voor stemmen. Door nu haar eerste officieel bezoek in een Vlaams ziekenhuis kan dit haar alleen maar franstalige stemmen kosten,... alhoewel,....de verkiezingen nog veraf zijn en iedereen dit voorval binnen de maand is vergeten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 13:39   #47
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Is dat een excuus om het gedrag van Dupuis goed te praten!? Omdat een ander het misschien ook wel zou kunnen doen?
Nee, hoegenaamd niet. Ik kan dus ook geen excuus vinden voor de mensen die dit topic hebben gestart en ook niet voor de zogenaamde "standpunten" van betrokken partij.

Het gaat hier in dit topic over de standpunten van n-va. Als het al de bedoeling was van Dupuis om van dit iets communotair te maken dan nog vind ik het verkeerd van n-va om daarin mee te gaan.

het is dus hoegenaamd geen excuus voor de voorzitster. Het is echter niet omdat ik het handelen van Dupuis ook afkeur (indien het voor haar ook louter politiek is) dat ik automatisch het meespelen van dergelijke van uwentwege goedkeur.

Bent u echt idioot of wil u niet begrijpen dat er belangrijkere problemen zijn dan bezoekjes aan ziekenhuizen.

Voor zover ik weet betaald het ene ziekenhuis meer dan het andere voor een "bezoek". Als dat het geval is zijn de patienten en het personeel beter af met dat geld. Welke taal ze ook spreken.

Vergeef me als ik de belangen van de burger (in deze ook de zieke kinderen van het betrokken ziekenhuis ) prioriteit geef aan partijprofilering.

Blijikbaar is het enige verschil tussen u en mij dat het voor mij geen erschil maakt, ik gun iedereen een correcte medische en sociale behandeling. Voor u zijn de postjes, politiek gekrakeel, de entnische oorsprong belangrijker.

Sorry hoor maar voor mij is iedereen gelijk voor wet en plicht, zoals democratisch bepaald.

Lamzakl
Oud 2 november 2009, 13:41   #48
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als Niveaan verheug ik me dat mijn politieke tegenstanders in deze draad blijkbaar niet eens doorhebben dat besluit om het eerste protokolair bezoek, dat zich toevallig op een bepaalde plaats zou voordoen, niet te laten doorgaan, gebazeerd is op rassistische motieven.
Hier is toch geen sprake van racisme, aangezien Vlamingen geen ras zijn.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 13:41   #49
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus Filosoof vind racisme naar taal doodnormaal en steunt het dus, zo genoteerd.
Zijn Vlamingen dan een ras?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:23   #50
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Wat mij opvalt, is dat Belgicisten hier aangeven dat die kindjes er geen last van hebben als dat schijtwijf niet wilt komen. Daar hebben ze gelijk. Maar is het verdedigbaar als daad van een Belgische furie? (Laat ons eerlijk zijn... bijna alle Franstaligen beschouwen België bijna als hun eigen kind)

Het toont (WEDEROM) aan hoe zij België zien: francophones d'abord et ... pour les flamands la même chose... ah non, attend... pas la même chose...

Het gaat hier uiteraard om een pietluttig brandje. Maar het toont wel weer eens wat aan . Hilarisch om dan te zien hoe slaafse "vrais belges" dit weglachen. Zoals anderen hier terecht al aangaven: mocht een Vlaming hetzelfde doen in de omgekeerde richting, dan zou het kot weer te klein zijn!

Laatst gewijzigd door Thomas VDB : 2 november 2009 om 14:24.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:26   #51
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Gezever?
Dik gezever!

Betekent het dat er geen Sinterklaas is voor die kinderen?
Zullen die kinderen er wakker van liggen , dat Françoise Dupuis niet komt?
Weten ze dat ze bestaat?
Weten ze al dat ze niet bestaat?
Oud 2 november 2009, 14:36   #52
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
George mag ik aannemen dat je de post van haar niet gelezen hebt? "Dupuis zegt dat zij als Franstalige haar eerste protocollaire bezoek niet aan een Nederlandstalige instelling in Brussel wil afleggen." laat me vermoedend at tijdsgebrek de reden niet is.
Ik kan u hetzelfde verwijt toesturen. U hebt mijn post ook niet gelezen of toch zeker niet begrepen.

Ik veroordeel evengoed, en hierbij verklaar ik me nader voor mensen als u, evengoed de beweegredenen van de voorzitster indien het haar echt en enkel te doen is om communotaire redenen. In dit topic gaat het over het standpunt van n-va. Het pleit mijn inziens niet in uw voordeel om uzelf te verlagen tot deze politieke spelletjes en zoals ik al eerder zij, ik denk wel dat er belangrijkere zaken zijn.

Bovendien, die stelling, die u ter stemming van vlaamse kiezers in deze beoogd is totaal ongepast. Het kan mij, simpele burger en belastingsbetaler niet schelen waar, hoe en om welke reden dan ook de brusselse parlementsvooezitter aan het ene dan het ander ziekenhuis een bezoek brengt?

Ik ben maar een gewone arbeider en heb geen problemen met belastingen betalen. Ik wil en zal wel solidair zijn met mensen die het nodig hebben. Helaas profiteren enkel grote bedrijven, politici en hoge ambtenaren al voor het grootste deel van mijn bijdragen en blijft er maar weinig over voor de gewone mens. Uw politieke spelletjes over bezoekjes aan ziekenhuizen lijken mij dan ook maar wat rommelen in de marge. Zolang wij, gewone kiezers wakker liggen van het al dan niet bezoeken van een ziekenhuis gaan jullie wel voort met het verdedigen van de belangen van quasi monopolistische bedrijven zonder dat we het merken. Ik heb eigenlijks niets meer. Ik draag bij en dat is mijn plicht als arbeider maar heb geen rechten meer. Ik heb dus andere prioriteiten als u. Politieke spelletjes over ziekenhuisbezoeken maken er geen deel van uit.

Ik zou het dan ook op prijs stellen als politieke partijen ook effectief eens rekening zouden houden met hun kiezers en niet zoals u nu duidelijk doet, het belang van de zieke kinderen ondergeschikt maakt aan partijbelangen.

Het is niet omdat de voorzitter van het brussels parlement in het scheld springt dan u dat ook moet doen.

Lamzakl
Oud 2 november 2009, 14:40   #53
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
1/ een minister heeft m.i. wel wat beters te doen dan sinterklaas te vieren
2/ kinderen op een universitair ziekenhuis: zowel gezondheidszorg, onderwijs, als jeugdbeleid zijn volgens mij gemeenschapsmateries, dus ik zou niet weten wat de voorzitter van een gewestparlement in een kinderziekenhuis heeft te zoeken
Conclusie: ze is in een politieke val getrapt.
Vraag: van wie kwam het verzoek voor dat bezoek?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:41   #54
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Wat mij opvalt, is dat Belgicisten hier aangeven dat die kindjes er geen last van hebben als dat schijtwijf niet wilt komen. Daar hebben ze gelijk. Maar is het verdedigbaar als daad van een Belgische furie? (Laat ons eerlijk zijn... bijna alle Franstaligen beschouwen België bijna als hun eigen kind)

Het toont (WEDEROM) aan hoe zij België zien: francophones d'abord et ... pour les flamands la même chose... ah non, attend... pas la même chose...

Het gaat hier uiteraard om een pietluttig brandje. Maar het toont wel weer eens wat aan . Hilarisch om dan te zien hoe slaafse "vrais belges" dit weglachen. Zoals anderen hier terecht al aangaven: mocht een Vlaming hetzelfde doen in de omgekeerde richting, dan zou het kot weer te klein zijn!

Sorry, ik ben geen belgicist maar ze overdrijven op details.
Misschien kunnen de flaminganten niet overtuigen genoeg, op cijfers gebaseerd, argumenten verzamelen.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 2 november 2009 om 14:44.
Oud 2 november 2009, 14:44   #55
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Conclusie: ze is in een politieke val getrapt.
Vraag: van wie kwam het verzoek voor dat bezoek?
Het is een complot! Een complot, zeg ik u!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 14:50   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach George doe serieus. Het gaat niet over het bezoek aan de kindjes maar het feit dat zij een duidelijk onderscheid wenst te maken tussen de franstaligen en de Nederlandstaligen. Door zo'n attitude laat ze uitstralen datd e Nederlandstaligen voor haar om de een of andere reden minder belangrijk zijn (eigen mening, druk vanuit de partij, uitstraling naar de kiezers....).
De N-VA is hyprocriet en heeft daarover niets te zeggen en dit zelfs als Françoise Dupuis inderdaad bekrompen op dat gebied is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:10   #57
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Met andere woorden, voor jou is het belangrijkste niet wat er precies gezegd wordt, maar wie het zegt.
Nee hoor, voor mij telt enkel wat er gezegd word. Als dat niet in het voordeel is of kan zijn voor mensen die er recht op hebben, volgens onze westerse waarden en niet de extreem islamietische waarden kan ik weinig begrip tonen.

Ik heb alle begrip voor angstige mensen die leven in sociaal achtergestelde buurten. Die problemen wijten aan een godsdienst gaat voor mij wl te kort door de bocht. Het gross van de probleemjongeren zijn gewoon de keerzijde van de medaille.

Maar dit laatste noch het argument dat anderen dat ook doen kan mijn volwaardiige instemming genieten of met het hoofdbeicht in te semmen.

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 2 november 2009 om 15:18.
Oud 2 november 2009, 15:10   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Is er ergens een andere bron die hierover vertelt, naast de N-VA?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:33   #59
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Hier is toch geen sprake van racisme, aangezien Vlamingen geen ras zijn.
Zijn Marokkanen een ras? Bij mijn weten zijn Arabieren en Berbers net zozeer Kaukasisch als wij.
Dus ervoor pleiten om mensen van Marokkaanse afkomst anders te behandelen, zou volgens u geen racisme zijn?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2009, 15:35   #60
Gwyndion
Minister-President

Standaard

George ik ben het voor een redelijk deel eens, ik stel gewoond at wat zij doet taalracisme is of, wat me waarschijnlijker lijkt, populisme is om wat in de vijver van het FDF te vissen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be