Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2009, 10:03   #41
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
na de aanval op de dochter van mevrouw O, kan er weer ene beginnen voor een weekje op de moeder... triestige instelling hardwerkende mensen die het beste met het land voor hebben, altijd zwart maken... mocht iedereen zijn plankier schoonvegen, zou al mooi begin zijn
Ze hebben de macht doordat de mensen reageren zoals u.
Oud 8 november 2009, 10:07   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dat zij de machtigste vrouwen van het land zijn, heeft er misschien ook mee te maken dat de Vlaamse politieke top veel meer dan de Waalse een mannenbastion is.

Nu moet ik wel bekennen dat Milquet volgens mij veel te hoog werd ingeschat. Marianne Thyssen is toch voorzitter van een grotere partij. Anderzijds staat ze als voorzitter toch wel erg in de schaduw van de kopmannen Van Rompuy, Leterme en Peeters, terwijl Milquet de onbetwistbare nummer één lijkt van haar partij.

Enfin, alles hangt er maar van af hoe je zo'n lijst samenstelt. Ik zou er niet al te zwaar aan tillen.
Volgens mij is het niet hoe men ze inschat maar eerder hoe ze problemen "aanpakken / veroorzaken".
Het zijn de Vlaamse politici �* la Leterme die hen die macht gegeven hebben. Had hij iets meer ruggegraat gehad dan schreven we nu een heel ander verhaal over België, Vlaanderen en Wallonië. De huidige premier weet zelfs niet wat een ruggegraat is.
Oud 8 november 2009, 10:08   #43
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ze mogen nog zo goed Nederlands kunnen als ze willen, zolang ze Vlaamse gemeenten blijven opeisen en de democratische rechtsgang in dit land blijven blokkeren doet het er weinig toe in welke taal ze spreken. Liever een echte lach met valse tanden dan een valse lach met echte tanden.
U bewijst hier alleen dat het voor U nooit genoeg zal zijn, wat er aan franstalige zijde ook verandert.

Blijf maar rustig in uw Calimero rolletje vastgeroest zitten als U zich daar goed voelt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 10:39   #44
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U bewijst hier alleen dat het voor U nooit genoeg zal zijn, wat er aan franstalige zijde ook verandert.

Blijf maar rustig in uw Calimero rolletje vastgeroest zitten als U zich daar goed voelt.

Als je dat een Calimerorolletje noemt????
Oud 8 november 2009, 10:53   #45
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Volgens mij is het niet hoe men ze inschat maar eerder hoe ze problemen "aanpakken / veroorzaken".
Het zijn de Vlaamse politici �* la Leterme die hen die macht gegeven hebben. Had hij iets meer ruggegraat gehad dan schreven we nu een heel ander verhaal over België, Vlaanderen en Wallonië. De huidige premier weet zelfs niet wat een ruggegraat is.
Hij vervult zijn taak als premier van België beter dan Leterme. Leterme kon zich niet losmaken van de indruk dat hij het premierschap louter in functie zag van de belangen van Vlaanderen. Het gaat er, behalve voor kortzichtige flaminganten, niet om wie het meeste (Vlaamse) "ruggengraat" heeft, maar wie zich boven het gebrul en het gekakel kan verheffen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 11:25   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is er dan langs Franstalige zijde precies veranderd? Zijn de Franstalige politici al opgehouden met Vlaamse gemeenten op te eisen? Hebben ze al aanvaard dat er een democratische meerderheid bestaat langs Vlaamse kant? Achten ze het welzijn van 3,5 miljoen Walen belangrijker dan de ongrondwettelijke voorrechten van een paar tienduizend Franssprekenden in Vlaams-Brabant? In dat geval heb ik nog liever dat ze géén Nederlands spreken maar wel bereid zijn om een constructieve houding aan te nemen en de democratie te respecteren dan dat ze ineens Nederlands gaan spreken enkel en alleen om de Vlamingen stroop om de baard te smeren.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 11:47   #47
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er dan langs Franstalige zijde precies veranderd? Zijn de Franstalige politici al opgehouden met Vlaamse gemeenten op te eisen? Hebben ze al aanvaard dat er een democratische meerderheid bestaat langs Vlaamse kant? Achten ze het welzijn van 3,5 miljoen Walen belangrijker dan de ongrondwettelijke voorrechten van een paar tienduizend Franssprekenden in Vlaams-Brabant? In dat geval heb ik nog liever dat ze géén Nederlands spreken maar wel bereid zijn om een constructieve houding aan te nemen en de democratie te respecteren dan dat ze ineens Nederlands gaan spreken enkel en alleen om de Vlamingen stroop om de baard te smeren.
Zoals ik al zei: Het zal voor U nooit voldoende zijn.
Oud 8 november 2009, 12:05   #48
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei: Het zal voor U nooit voldoende zijn.
Ik noteer dus dat jij inzet voor het welzijn van 3,5 miljoen Walen en respect voor de Vlaamse meerderheid in België te veel gevraagd vindt?
Oud 8 november 2009, 12:07   #49
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik noteer dus dat jij inzet voor het welzijn van 3,5 miljoen Walen en respect voor de Vlaamse meerderheid in België te veel gevraagd vindt?
Nope.
U hebt geen idee wat inzet en solidariteit voor landgeniten is.
Dat noteer ik.
Oud 8 november 2009, 12:10   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nope.
Dat noteer ik.
Ik zie enkel wat ik zie. En dat is dat de Franstalige politici momenteel de ongrondwettelijke voorrechten voor een paar tienduizend Franstaligen in Vlaams-Brabant belangrijker vinden dan het welzijn van 3,5 miljoen Walen.
Oud 8 november 2009, 12:27   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Oncklinckx en Milchet
Wie zijn dat misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 12:37   #52
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij vervult zijn taak als premier van België beter dan Leterme. Leterme kon zich niet losmaken van de indruk dat hij het premierschap louter in functie zag van de belangen van Vlaanderen. Het gaat er, behalve voor kortzichtige flaminganten, niet om wie het meeste (Vlaamse) "ruggengraat" heeft, maar wie zich boven het gebrul en het gekakel kan verheffen.
Als plat op de buik gaan een vorm van staatsmanschap is?

Als altijd maar toegeven aan Walen, ten nadele van de Vlamingen een vorm van staatsmanschap is?

Als de grondwet niet toepasssen (uitspraak van het grondwettelijk hof) een vorm van staatsmanschap is?

Als vooral niets doen (om zeker niets verkeerd te doen) een vorm van staatsmanschap is?

Als uw verheffen boven het gebrul (Vlaamse leeuwen) en zich onderwerpen aan het gekakel (Waalse haan) een een vorm van staatsmanschap is?

Awel, we mogen blij zijn dat we zo'n premier hebben.

Maar ik denk dat je, als je heel eerlijk wil zijn, op al mijn vragen nee moet antwoorden, je eindconclussie zal dan ook moeten zijn dat Herman de eerste vooral geen staatsman is en eigenlijk ook geen premier van België maar de premier van Wallonië is. Je moet wel heel eerlijk durven zijn.
Oud 8 november 2009, 13:28   #53
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Als plat op de buik gaan een vorm van staatsmanschap is?

Als altijd maar toegeven aan Walen, ten nadele van de Vlamingen een vorm van staatsmanschap is?

Als de grondwet niet toepasssen (uitspraak van het grondwettelijk hof) een vorm van staatsmanschap is?

Als vooral niets doen (om zeker niets verkeerd te doen) een vorm van staatsmanschap is?

Als uw verheffen boven het gebrul (Vlaamse leeuwen) en zich onderwerpen aan het gekakel (Waalse haan) een een vorm van staatsmanschap is?

Awel, we mogen blij zijn dat we zo'n premier hebben.

Maar ik denk dat je, als je heel eerlijk wil zijn, op al mijn vragen nee moet antwoorden, je eindconclussie zal dan ook moeten zijn dat Herman de eerste vooral geen staatsman is en eigenlijk ook geen premier van België maar de premier van Wallonië is. Je moet wel heel eerlijk durven zijn.
U gaat er kennelijk van uit dat ik oneerlijk ben, m.a.w. dat mijn mening over Van Rompuy een verdraaiing is van mijn werkelijke gevoelens jegens deze man, of zelfs een verdraaiing van een absolute waarheid over deze man, welke zou bestaan en welke u, door bemiddeling van een goede fee, in pacht zou hebben. Sta me toe daaraan te twijfelen.

Ik kan overigens niet eenvoudig met "nee" of "ja" op uw stellingen reageren omdat aan de basis van deze stellingen veronderstellingen schuilgaan die ik niet deel (m.n. dat Van Rompuy plat op de buik gaat, dat alleen de splitsing van B-H-V tegemoet komt aan het arrest van het Grondwettelijk Hof, dat Van Rompuy niets onderneemt, etc.).
Oud 8 november 2009, 13:36   #54
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope.
Dat noteer ik.
noteer dat voor mij ook maar nu ge toch bezig zijt.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 13:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 14:10   #55
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij bent het dus eens met de franstalige territoriumdrift?
Waarom?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 14:52   #56
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Jij bent het dus eens met de franstalige territoriumdrift?
Waarom?
Het zijn niet de Franstaligen die almaar meer territorium opslorpen. Het is de stad (Brussel) die dat doet door naar Lebensraum te wroeten.
Oud 8 november 2009, 15:38   #57
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet van eisen Brussel hun gewestschap op te geven in de ruil voor uitbreiding.
Klinkt als een win-win.

Brussel is de vragende partij, ook daar kunnen milquettijnse onderhandelingstechnieken op worden losgelaten.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 8 november 2009 om 15:38.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 16:08   #58
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat er kennelijk van uit dat ik oneerlijk ben, m.a.w. dat mijn mening over Van Rompuy een verdraaiing is van mijn werkelijke gevoelens jegens deze man, of zelfs een verdraaiing van een absolute waarheid over deze man, welke zou bestaan en welke u, door bemiddeling van een goede fee, in pacht zou hebben. Sta me toe daaraan te twijfelen.

Ik kan overigens niet eenvoudig met "nee" of "ja" op uw stellingen reageren omdat aan de basis van deze stellingen veronderstellingen schuilgaan die ik niet deel (m.n. dat Van Rompuy plat op de buik gaat, dat alleen de splitsing van B-H-V tegemoet komt aan het arrest van het Grondwettelijk Hof, dat Van Rompuy niets onderneemt, etc.).
Dus je bent niet eerlijk tov jezelf, maw je maakt jezelf iets wijs.
Oud 8 november 2009, 16:57   #59
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Waarom niet van eisen Brussel hun gewestschap op te geven in de ruil voor uitbreiding.
Klinkt als een win-win.
Klinkt vooral als een verdere aanzet tot verfransing van de faciliteitengemeenten en omgeving. Uiteindelijk gaat het allemaal daarover: de demografische verwikkelingen op het terrein. Die zijn veel moeilijker bij te werken dan de politieke superstructuren. Daarom zou het een slechte zaak zijn een institutionele wijziging (die het hoogstwaarschijnlijk ook maar enkele decennia zal uithouden, hoogstens) te betalen met territorium dat, als het eenmaal verfranst is, waarschijnlijk nooit meer terug te winnen zal zijn voor het Nederlandse taalgebied.
Een bijkomende bemerking is dat de verbinding tussen bevolking en instellingen zichzelf versterkt: meer tweetalig territorium = meer franstaligen = meer stemmen die voor verdere expansie kunnen pleiten. Een variant daarop zijn de veronderstelde gevolgen bij onafhankelijkheid: de kans bestaat dat Brussel zich zou afscheiden van Vlaanderen als deze laatste zich onafhankelijk zou verklaren. En als Brussel zich afscheurt, leidt het geen twijfel dat het haar nieuw verworven gemeenten zal meenemen. Gegeven is gegeven.

Uw voorstel is dus volgens mij af te wijzen, en ik ben er vrij sterk van overtuigd dat ze daar in Brussel niet anders zullen over denken. In de milieus van le soir en aangelande randgevallen, gaat men ervan uit dat Vlaanderen Brussel op termijn wil annexeren (cf franstalige opinie rond BHV, faciliteitenscholen ed). Buiten die radicale sferen, waar complottheorieën minder aanhang kennen, pleit men voor meer autonomie voor Brussel (cf tegenkanting van 'inmenging' door de gemeenschappen).

Besluit: leuk idee, maar slaagkans is zero.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2009, 17:17   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Klinkt als een win-win.

Brussel is de vragende partij, ook daar kunnen milquettijnse onderhandelingstechnieken op worden losgelaten.
Laat Brussel zoals het is maar op haar plaats liggen, in Vlaanderen.

Brussel gaat nergens heen, ook niet bij Vlaamse onafhankelijkheid.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be