![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rekening houdend met het niveau van zijn berichten zou ik hem volledig negeren. Die man is niet in staat hier te discussiëren. Eigenlijk zouden we zelfs de moderatie moeten inlichten, want zijn laatste berichten zijn niet alleen nietszeggend maar ook ongepast op dit forum dat over politiek hoort te gaan en geen plaatjesboek moet worden van een puberaal iemand.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 november 2009 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Tjah, qua symboliek wint Frankrijk van ons allen; ook van Brussel of België. De Franse Revolutie, die de wereld heeft aangetoond dat niets absoluut is, was minder aangenaam; doch zoveel interessanter.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 november 2009 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() Brussel voor een Vlaming = een vuile franstalige, onaangename hoofdstad ...
Brussel voor een Brusselaar, een rand brusselaar, een Waal = hun leven of een deel van hun leven, aangenaam, fantastisch, bruizend, cultureel, ... Een buitenlander die geen Frans spreek ... Waar is het probleem voor een franstalig ? Een buitenlander die geen Vlaams spreek ... een duidelijk probleem voor een Vlaming ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hij zegt dat hij arts is, maar ik geloof er weinig van. op een forum, internet int algemeen, kan iedereen zeggen wat hij wilt, zich voortdoen voor om het even wie (Henri1 en system doen dat ook). ik probeer tenminste niet te liegen, is belangrijk op een politiek forum. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 november 2009 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Brussel is een Vlaamse stad, Brussel hoort bij Vlaanderen, Vlaamse onafhankelijkheid met Brussel als hoofdstad ! Dan word ik volwassen ![]() zelfs als het absurde is ![]()
Hoe Belgïe beter inrichten en het ideale Belgïe BHV en het Gronwettelijk Hof Hoe Brussel beter vernederlandsen en Brussel bestuurd door Vl en W Advies van een Vlaamse Brusselaar Vlamingen in Wallonïe, verloren Vlamingen ? Laatst gewijzigd door T'serclaes : 8 november 2009 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementslid
|
![]() Ik veronderstel dat iedereen het erover eens is dat er niet met absolute zekerheid te bepalen is wat Brussel zou doen in geval van Vlaamse onafhankelijkheid?
Indien wel, verwijs ik graag nog eens naar de openingspost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogge : 8 november 2009 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het verfranst is ligt aan de aggressieve taalpolitiek die de franstalige bourgeois daar sedert de onafhankelijkheid hebben gevoerd.... Of brussel nu verfranst is of niet mijn beste, doet niets af aan het feit dat het nog altijd in Vlaanderen zélf ligt.... dat is de werkelijkheid,en daar kan U uiteraard niets aan veranderen noch te gaan eisen dat dit gebied bij franstalig belgië moet worden aangehecht.... Destijds hebben de franstaligen erop gestaan om de taalgrens in de praktijk te brengen,welnu ,ze moeten hun eisen van destijds wat diezelfde taalgrens betreft maar zélf leren respecteren.... Uiteindelijk hebben ze daarmee destijds zich in hun eigen voet geschoten.... Nou ja, dikke pech voor de hanekammen dus.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat stadje ligt nou eenmaal waar het ligt mijn beste, en géén enkele franstalige kan dit laten opschuiven richting wallonië.... Dat zij zullen mogen kiezen waarbij zij willen behoren zal eerder als een gunst van Vlaanderen mogen worden beschouwd.... En nu in Uw mand.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
en als we nu eens dat hoofdstedelijk gewest afschaffen, Brussel een echte tweetalige stad maken die het Nederlands respecteert en van Brussel één grote gemeente maken? dat zal al een pak minder geld kosten voor de Brusselaars en zullen de Vlamingen Brussel respecteren. maar dat zal je natuurlijk niet aanstaan, want jij wilt dat Vlaanderen zich aanpast aan Brussel maar dat zal niet lukken. liever Brussel als klein-België voortzetten met haar 19 Baroniën. Laatst gewijzigd door Shadowke : 8 november 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Ik was vorige week in Brussel en merkte dat vele mensen op passief niveau wel degelijk Nederlands kennen. De groet in de straat is meestal bonjour, maar men beseft (begint te) dat Nederlands onontbeerlijk is, en een verrijking. Bijna alle vacatures die ik zag in de ramen van de uitzendbureaus waren voor tweetaligen. Den Brusselaar van de toekomst zal dus op zn minst tweetalig moeten zijn.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN