Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2009, 16:45   #41
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Die pipo is mijn zoon, en als hij ooit ook zo'n asociale idioot wordt die iedereen zonder enige aanleiding uitscheldt dan heb ik volledig gefaald in zijn opvoeding.
Als vader zou ik hem toch betere raad geven. Al eens uitgerekend hoeveel levensvreugde hij moet missen in zijn auto ? Om van verkeersrisico's onderweg nog te zwijgen.

Ik weet het. Ik moet jouw rekening niet maken. Maar jij maakt wel de onze !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:17   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat ik mij in heel het verhaal afvraag is hoe men dit gaat oplossen voor landbouwvoertuigen en werktuigen.
Tractoren, kranen, bulldozers, enz.. worden immers ook regelmatig verplaatst op aanhanger.
Daarnaast leggen deze voertuigen veel km af op privé wegen of op terreinen en laat de kwaliteit van GPS vaak te wensen over eens je op de boerenbuiten komt.

Buiten de steden heb je dan ook nog eens vele wegen die niet verhard zijn en die zelfs niet op de stratenplannen staan of waar je GMS geen weet van heeft.

Daarnaast de vraag hoe men zich in deze regio's moet gaan verplaatsen?
Openbaar vervoer is er hier niet, want zelfs op de belbus kan je niet rekenen.

Hoe het moet in de havengebieden, want in Antwerpen is heel het havengebied eigendom van het Antwerpse haven bedrijf?
Het Antwerpse havengebied is dus privé domein en niet van de overheid.
En dan heb je nog de vele jachtpaden langs onze rivieren en kanalen, want ook zij zijn privédomein van een instelling en geen overheids wegen.

En de stukken autosnelwegen waar je reeds tol moet op betalen, omdat ze niet van de overheid zijn, maar van een privé-instelling?

En in Nederland is de situatie niet anders dan hier.

En dan de voertuigen die in gedeeld gebruik zitten en waar dus verschillende mensen eigenaar en gebruiker van zijn.
Wat met de huur-voertuigen, want deze bedrijven hebben niet het recht om na te gaan wie met welk voertuig waar heeft gereden, maar zitten wel met het probleem dat er voor de verschillende wegen en regio's.

Er komen dus veel meer problemen bij kijken dan men zich kan inbeelden, zelfs economische problemen.
Je stelt zoveel vragen ... die al een begin van oplossing hebben in het Duitse sisteem, dat geldt voor vrachtwagens boven een zeker gewicht.

Ik maak me niet zoveel zorgen om heel die heisa.
Ze zullen het wel redelijk leefbaar maken, anders worden ze gegarandeerd de volgende keer niet verkozen.

Maar zoals eer gezegd: niets doen, of alleen maar pleisters plakken op een houten been, is in dit geval niet figuurlijk achteruit gaan, maar wel zeer letterlijk stil blijven staan.

En voor de mensen die hier zitten te janken dat ze zoveel kilomters doen per jaar, vb. meer dan 60.000 per jaar beroepsmatig, ja die zuller eruit moeten gaan.
Het is nodig geweest om de koolmijnen te sluiten, een slecht beheerd fabriek moet faiilliet gaan ... wel, zo'n onzinnige praktijken moeten stoppen.
"Vertegenwoordigers" die zo rondhotsen moeten maar andere werkmetodes zoeken.
Bouwwerven op grote afstanden met arbeiders aan een bedelaarsprijsje (enkele -€sentjes vergoeding per kilometer, zonder dat hun uren lopen ...) (Limburgse bedrijven in Oost-Vlaanderen en Kortrijkse firma's in Brasschaat ...), dat moet maar eens gedaan zijn.

Ministeries moeten ook maar eens desentralizeren.

Enzovoorts.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:18   #43
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
't is dat overheden zo goed kunnen rekenen he
Nog even en je moet drie keer je auto betalen.

Citaat FD

De Belgische premier Herman Van Rompuy, momenteel veelgenoemd kandidaat-president voor de EU, heeft dat met veel nuances gezegd bij een besloten bijeenkomst, meldde de Vlaamse zakenkrant De Tijd zaterdag.

Gedachte is dat de EU een eigen belasting gaat heffen op bepaalde milieuvervuilende zaken. De EU-landen hoeven dan minder contributie te betalen en kunnen zo makkelijker de gigantische begrotingstekorten wegwerken.

Inkomsten EU

De Europese Unie krijgt haar geld nu grotendeels door bijdragen van de EU-landen. Ook zijn er kleinere inkomsten, zoals de boetes die EU-commissaris Neelie Kroes (Concurrentie) oplegt. De EU kon zo vorig jaar euro 117 mrd uitgeven.

Het pleidooi voor een eigen EU-belasting is deze zomer nog kracht bijgezet door Guy Verhofstadt, leider van de liberale fractie in het Europarlement waartoe ook VVD en D66 behoren. De fractie noemde de belasting een van de voorwaarden voor herbenoeming van José Manuel Barroso als voorzitter van de Europese Commissie. Barroso zei toen met veel zoveel woord
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:18   #44
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Maximus Aurelius's schermafbeelding

Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Klopt, maar op basis van de wet op de privacy kunnen zij niets doen met die informatie.

Wat wél kan is je vanuit de ruimte bekeuren op overdreven snelheid.

Ik hoop echter op méér : door de koppeling van een snelheidsbegrenzer aan je GPS wordt je snelheid automatisch aangepast aan je omgeving. Niet alleen wordt het verkeer veiliger en worden snelheidsduivels preventief uitgeschakeld maar tevens kunnen honderdduizenden verkeersborden worden verwijderd en gerecycleerd tot milieuvriendelijke vrachtschepen op de ondermaats gebruikte kanalen.

gentlemen,

we hebben een freaky communist onder ons.
Oud 15 november 2009, 17:23   #45
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Heb je betere voorstellen om de files in te dijken,
? Go ahead ! Gooi het in de groep in plaats van hier wat te komen kankeren over voorstellen waar anderen over nagedacht hebben. Feel free !

Wat dacht je van: laat de file door iedereen betalen die erin zit. Namelijk door 'tijd'. Wie tijdens de spits wil rijden, doet er langer over, want zit in de file. Wie per se in de langste file wil zitten en die dus nog langer maakt, verliest het meeste tijd.

Geen enkele reden om nogmaals ons burgers uit te schudden om het falen van de politiek te bekostigen.
Oud 15 november 2009, 17:24   #46
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
gentlemen,

we hebben een freaky communist onder ons.
vivant is gemuteerd

Laatst gewijzigd door born2bewild : 15 november 2009 om 17:39.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:27   #47
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
en ene van vivant nog wel.

openVLD+ dus... en dat verwondert u?
Oud 15 november 2009, 17:34   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Wat dacht je van: laat de file door iedereen betalen die erin zit. Namelijk door 'tijd'. Wie tijdens de spits wil rijden, doet er langer over, want zit in de file. Wie per se in de langste file wil zitten en die dus nog langer maakt, verliest het meeste tijd.

Geen enkele reden om nogmaals ons burgers uit te schudden om het falen van de politiek te bekostigen.
En dan nog de werknemers die niet van thuis uit mogen werken, hoewel dat perfect mogelijk is. Neen... dan zegt baassie... moe nie hebbie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:36   #49
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Files zijn een probleem.
Milieuschade, gezondheidsschade zijn problemen.
Mensen aanzetten tot minder autorijden is dus een logische gedachtengang (als je aan overbevolking dan toch niks wenst te doen).
Hiervoor een ingewikkeld systeem bedenken lijkt me dan weer onlogisch.
Als het er op aankomt om per km te betalen kan je toch net zo goed (en veel simpeler) de brandstof duurder maken?

Laatst gewijzigd door satiper : 15 november 2009 om 17:37.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:44   #50
Maximus Aurelius
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Files zijn een probleem.
Mensen aanzetten tot minder autorijden is dus een logische gedachtengang (als je aan overbevolking dan toch niks wenst te doen).
Als het er op aankomt om per km te betalen kan je toch net zo goed (en veel simpeler) de brandstof duurder maken?

maar neen, want dan gaan ook de dommeriken inzien dat het in feite gaat om een belasting die we al betalen.
Oud 15 november 2009, 17:48   #51
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard De dood, de dood tegemoet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina Bekijk bericht
Waar ik me het meest aan stoor in dit verhaal, is dat elke auto een gpsje ingebouwd krijgt waardoor de overheid op elk moment weet waar we zijn, of toch waar onze wagen zich bevindt.

Misschien kunnen ze ineens bij iedereen een chipke inplanten.
Cisalpina, jij stoort je volgens mij aan het gevaarlijkste. Zoals ik gisteren schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het Verdrag van Lissabon bevat al heel veel van het nodige om een volksopstand te onderdrukken, en die komt er; dat weet het establishment. Het zal zich beter kunnen verschansen als er eenmaal overal bewakingscamera's hangen en wij met een chip zullen zijn geoormerkt.
En waarom heeft Cisalpina het bij het rechte eind?

Een belasting per kilometer bestaat allang: de accijnzen op diesel en benzine. Een ingewikkeld gps-achtig systeem opzetten kan maar twee doelen dienen:

- nutteloos geld verspillen
- de bevolking haar vrijheid ontnemen, bij voorbeeld ook de vrijheid om tegen nutteloze verspillingen te protesteren.

We laten ze maar begaan, met veiligheidssystemen en een opgedrongen "Verdrag" van Lissabon. Eendrachtig als lemmingen hollen 500 miljoen Europeanen hun ondergang tegemoet.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:54   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Voordelen? Ik ken iemand die aan de kust woont en in Brussel werkt. Die rijdt alle werkdagen dus zo'n 230 kilometer, tel daarbij de privéverplaatsingen en hij zit aan ca. 45.000 km per jaar. Nu is hij zuinig en rijdt hij met een wagentje waar weinig verkeersbelasting op moet worden betaald. Met de nieuwe regeling wordt dat een ramp! En openbaar vervoer is geen optie: om op zijn werk te geraken moet hij trein, bus én tram nemen: bijna twee uren onderweg; dat zijn er vier per dag... Uiteindelijk zal zo'n maatregel de loonkost doen toenemen en zullen we ons helemaal uit de markt prijzen.
Kan hij de wagen met het openbaar vervoer combineren?
Dat is dikwijls rapper en goedkoper.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 17:55   #53
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
't zal niet lang duren vooraleer er examplaren op de markt komen die het systeem omzeilen

voor alles is een oplossing, de staat zal gelukkig altijd achteraan hollen (universele wet)
De overheid die in 27 lidstaten de referenda over het Verdrag van Lissabon heeft geweigerd, verboden, genegeerd of omzeild, kan zich er noch op lidstaat-niveau, noch in de EU op beroepen, het volk wettig te vertegenwoordigen, eh... tenzij het andersom is, zal ik maar zeggen. Hun systemen saboteren en omzeilen is dan ook:

- toegestaan
- burgerplicht
- nog steeds immoreel

Meerkeuzevraag; vul zelf maar in. Tenslotte weet ik niet of Big Brother meeleest; ik hou me wel op de vlakte!

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 15 november 2009 om 18:03.
Oud 15 november 2009, 17:56   #54
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar neen, want dan gaan ook de dommeriken inzien dat het in feite gaat om een belasting die we al betalen.
We betalen idd deze belasting reeds, klopt.
Belastingen kunnen echter verhoogd en verlaagd worden.
In dit geval is gezien het beoogde doel een verhoging best te verantwoorden.

Het omgekeerde doen zou immers resulteren in een nog snellere uitputting van de energievoorraden, een nog fellere toename van milieuschade en hiermee gepaarde gezondheidsschade, een nog grotere toename van klimaatverstoring, een nog groter toenemende mobilteitsproblematiek.

Belastingen betalen is nooit prettig, maar wel het enig (enigszins) beschaafd drukkingsmiddel om het gedrag van de zichzelf naar de ondergang rijdende mens te doen keren.

Een gerichte (op diegene die rijdt) belasting is in deze dus beter dan een algemene belasting die iedereen treft, ook diegene die er voor kiest om zoveel mogelijk met de fiets te rijden bvb.

Laatst gewijzigd door satiper : 15 november 2009 om 17:58.
Oud 15 november 2009, 17:59   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klopt, maar op basis van de wet op de privacy kunnen zij niets doen met die informatie.

Wat wél kan is je vanuit de ruimte bekeuren op overdreven snelheid.

Ik hoop echter op méér : door de koppeling van een snelheidsbegrenzer aan je GPS wordt je snelheid automatisch aangepast aan je omgeving. Niet alleen wordt het verkeer veiliger en worden snelheidsduivels preventief uitgeschakeld maar tevens kunnen honderdduizenden verkeersborden worden verwijderd en gerecycleerd tot milieuvriendelijke vrachtschepen op de ondermaats gebruikte kanalen.
Goede ideeën Cartesius, maar verwacht jij echt van de overheid dat ze de wet zal naleven, nu de EU overal het laatste woord gaat krijgen? Dan ben je eigenlijk normaal, want de EU-doofpotten werken goed, dus kun je niet weten waar je aan toe bent.

Maar normale verwachtingen zijn niet altijd juiste verwachtingen.
Oud 15 november 2009, 18:00   #56
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dus iemand die aan de kust of in Limburg woont heeft niet het recht om op een ministerie te werken? Rare vorm van democratie heb jij.
Verhuizen eh man, heb ik ook gedaan. En door de crisis zit de kans erin dat ik gedetacheerd wordt en dat ik dus weer kan verhuizen want het openbaar vervoer rijdt meestal niet op de uren die ik werk en ik heb een hekel aan het lawaai en stank van auto's dus ik moet met de fiets kunnen gaan werken.

En tot in kleine gemeentes en stadjes zijn er administraties maar ja dan moet natuurlijk wel willen omscholen, hard studeren, examens doen en je bewijzen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door skaldis : 15 november 2009 om 18:02.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 18:01   #57
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Cisalpina, jij stoort je volgens mij aan het gevaarlijkste. Zoals ik gisteren schreef:

En waarom heeft Cisalpina het bij het rechte eind?

Een belasting per kilometer bestaat allang: de accijnzen op diesel en benzine. Een ingewikkeld gps-achtig systeem opzetten kan maar twee doelen dienen:

- nutteloos geld verspillen
- de bevolking haar vrijheid ontnemen, bij voorbeeld ook de vrijheid om tegen nutteloze verspillingen te protesteren.

We laten ze maar begaan, met veiligheidssystemen en een opgedrongen "Verdrag" van Lissabon. Eendrachtig als lemmingen hollen 500 miljoen Europeanen hun ondergang tegemoet.

Er zit logica in je woorden.

Belastingen per km kunnen heel eenvoudig via een taks op de brandstof.
Als er daarvoor ineens heel ingewikkelde apparaten moeten ingebouwd worden zou je gaan denken dat men bij de overheid niet goed wijs is of andere verdoken plannen heeft?
Oud 15 november 2009, 18:01   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

De automobilisten moeten het gat in de begroting dichtrijden. Tegen elke prijs...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2009, 18:02   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Files zijn een probleem.

Doen ze nu al.
Oud 15 november 2009, 18:04   #60
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Verhuizen eh man, heb ik ook gedaan. En door de crisis zit de kans erin dat ik gedetacheerd wordt en dat ik dus weer kan verhuizen want het openbaar vervoer rijdt meestal niet op de uren die ik werk en ik heb een hekel aan het lawaai en stank van auto's dus ik moet met de fiets kunnen gaan werken.

En tot in kleine gemeentes en stadjes zijn er administraties maar ja dan moet natuurlijk wel willen omscholen, hard studeren, examens doen en je bewijzen natuurlijk.
Een volksvertegenwoordiger die een medewerker heeft, heeft liefst een medewerker die in zijn buurt woont.
En als alleen Brusselaars nog op ministeries mogen werken (al dan niet mensen die om werkredenen verhuist zijn), gaan we hier nog iets beleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be