![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Ik vertrek nochtans van een erg simpel basisprincipe: de regeringsleider van België moet, vooral als hij zich moet buigen over communautaire kwesties, een voldoende sterk draagvlak genieten aan beide kanten van de taalgrens. Hij moet een rechter zijn die boven de partijen staat. Daar is Leterme niet in geslaagd, en de zeldzame momenten dat hij eindelijk aan gezag won, werd hij teruggefloten door zijn eigen partij (toen nog in kartel). Kortom: geen ideale figuur om het dirigeerstokje van Van Rompuy over te nemen, in een fase dan nog waarin het orkest stilaan de repetitieruimte moet verlaten om het grote publiek te trotseren. Tegen deze evidente logica het argument van 800.000 kiezers (in Vlaanderen!) inbrengen, getuigt van een minachting jegens Franstaligen, de democratie en zelfs de rechtstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: zelf ben ik voor de splitsing. Als compensatie kan er eindelijk werk worden gemaakt van een uitbreiding van het BHG. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 november 2009 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
2) De kopstem is almaar belangrijker geworden. Het politiek personeel is er desondanks niet op vooruit gegaan. 3) Er bestaan geen lijsten van kandidaat-premiers; alleen van kandidaat-parlementariërs. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 november 2009 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
A propos, het zal je verbazen, maar je kunt, zoals ik, een staatshervorming voorstaan zonder in blinde adoratie te vervallen voor Meneer Leterme. Het is net uit bezorgdheid voor het uitblijven van zo'n hervorming en een gepaste oplossing voor de kwestie-B-H-V dat ik van harte hoop dat Leterme niét opnieuw premier wordt. Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 21 november 2009 om 11:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() 't Wordt hier een beetje te geleerd voor mij. Ik ben maar ne simpele. Wat het onderwerp betreft neem ik de onintellectuele vrijheid om te zeggen (poneren?):
"De Lernout/Hauspie van de Belgische politiek is koninklijk bemiddelaar geworden... Met mijn excuses voor de echte Lernhout en Hauspie!"...
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Martens moet zijn poulain Letermeke acceptabel maken bij de franstalige meerderheid in de regering.
Laatst gewijzigd door skaldis : 21 november 2009 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het nog altijd raar:
er was een federale regering onder leiding van Leterme, met een regeerprogramma (tegen mijn goesting, maar swat); Leterme nam ontslag omdat men hem (zijn kabinet) verweet iets fout gedaan te hebben; Die fout is niet bewezen, het parlement heeft zelfs gestemd dat er geen fout geweest is; Nu is er een kans dat men teruggaat naar de situasie van voor dat ontslag. Tot hiertoe deed men dat niet, omdat men Van Rampui niet wou behandelen als een interim-arbeider ... En dus, begrijp ik niet waarom, voor welk duister probleem dat de kiezer niet mag weten, er 'keuninklijk glijmiddel' nodig is ? (ach ik weet het natuurlijk wel: het is vertragingsgevecht van de frankofwieten)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is reeds voorbereidend werk geleverd in de kommissie. Zoals dit het geval is voor elk wetsvoorstel. Perfekt in overeenstemming met de grondwet, waarin haarfijn uitgelegd wordt hoe de demokratische regeltjes verlopen om tot een wet te komen. Dus, wat bedoel je nou eigenlijk ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() Ergens gelezen:
DE KEUZE VAN DE KONING Nu, na het vertrek van Herman van Rompuy, er een nieuwe eerste-minister moet komen is Le Roi Albert II begonnen aan raadplegingen. Dat moet een goed afgewogen keuze zijn. Daarvoor kiest hij de meest geschikte persoon. Iemand die weet waar Abraham de mosterd haalt. Le Roi Albert riep le Belge Wilfried Maertens terug uit Venetië om verkennende gesprekken te beginnen. Monsieur Wilfreid Maertens is volgens de Hofkringen dé aangewezen persoon. Koen Meulenaere schilderde op 12 augustus in zijn 'Persspiegel' van Knack een beeld van deze Belgicist: 'Naast Desmet is ook Miet Smet besmet. Van haar onophoudelijke gekakel over het prille geluk met Wilfried Martens krijgt een normaal persoon eczeem. Is door die vent dertig jaar lang op alle mogelijke manieren bedrogen, belogen en tegengewerkt. Eerst moest ze zijn geheime maitresse zijn en op een piepklein studiootje zijn bizarre wensen vervullen. Ondertussen mocht zijn eerste vrouw de publieke honneurs waarnemen en scharrelde hij er ook nog met anderen op los, onder wie vrouwen van journalisten. Toen hij dan zijn eerste echtgenote eindelijk ook officieel had gedumpt, of beter gezegd: toen hij zijn dochter had verplicht om haar moeder in te lichten dat hij er met een ander vandoor was want die moed had hij zelf niet, was de nieuwe verkorene tot haar eigen stomme verbazing niet Miet Smet, maar wel zijn jonge woordvoerster. Met haar maakte hij op zijn zestigste nog drie kinderen, naar Miet keek hij niet meer om' .Le Roi Albert heeft een goede keuze gedaan. Met B-H-V voor de deur kon hij geen betere volksverlakkeraar om hulp vragen.
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() En weer heeft Wilfried aangenomen
om van een uitstap terug te komen komen. Na Disney Parijs had hij nu weer prijs. Miet Smet krijgt reisfobie-symptomen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Voor mij is dit "begeleiderschap" van de heer Martens het zoveelste feit dat ons moet doen evolueren naar (als minimum minimorum) een louter ceremoniële functie voor de vorst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() is belgië goed af en zal het snel gedaan zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Er is meer in een democratie dan wat een arrest voorschrijft of niet voorschrijft. Democratische hoffelijkheid bijvoorbeeld: jij wil het zus, ik wil het zo, jij krijgt je zin, ik krijg voor die toegeving een toegeving jouwerzijds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
die toegevingen komen altijd van één zijde, niet de andere. dat moet nu voor eens en voor altijd stoppen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seffens moet de Vlaming zich schuldig voelen omdat ze een democratische meerderheid zijn. Op de slavenmentaliteit staat precies geen bovengrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Begin er gewoon op neer te komen dat de oude generaals van stal gehaald worden? La Belgique Profonde?
|
![]() |
![]() |