Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2009, 23:02   #41
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Vertel het eens, wat is het probleem?
Er zijn vele problemen van het bestaan. Allen even geldig en toepasselijk.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2009, 23:12   #42
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Je komt er waarschijnlijk pas achter wat waarden die als normaal of fait-diver
worden omschreven geschonden worden op uw eigen persoontje of op je naaste familie.
Veel mensen(abnormalen) kunnen gewoonweg niet om met de vrijheid die hun gegeven is.
Oud 20 november 2009, 23:36   #43
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Doorheen de geschiedenis heeft de mens continu oorlog gevoerd en het ziet er niet naar uit dat we ermee gaan stoppen.

Iemand haten is even normaal als iemand liefhebben.
duidelijk dat jij nog een lange weg moet afleggen..
Oud 21 november 2009, 00:33   #44
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Alsof het wegnemen van vrijheid het soelaas is. Ge verhult er alleen het probleem mee. Meer niet.
Met vrijheden weg te nemen, neemt men ook de verantwoordelijkheidszin weg.
Oud 21 november 2009, 00:35   #45
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Doorheen de geschiedenis heeft de mens continu oorlog gevoerd en het ziet er niet naar uit dat we ermee gaan stoppen.

Iemand haten is even normaal als iemand liefhebben.
Of even abnormaal.
Oud 21 november 2009, 01:42   #46
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Met vrijheden weg te nemen, neemt men ook de verantwoordelijkheidszin weg.
Dat ook.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 08:40   #47
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ben benieuwd wat haar daartoe heeft gedreven.
vrije concurrentie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:03   #48
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is de schuld van de allochtonen.

Zo, nu filo is klaargekomen kunnen we rustig verder doen.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:09   #49
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Wat een antwoord

Nu dit gezegd zijnde :

Bestempel je dan oorlogen, moorden, verkrachtingen enz. nog steeds als normaal Ironchef?
Normaal in die zin dat het een deel uitmaakt van de menselijke psyche. Zoals een overgroot tante mijn moeder reeds vroeg geleerd heeft, waar er mensen zijn word er gemenst.
Of we het moeten aanvaarden is iets anders.
Het niet aanvaarden van dergelijke feiten is wat ik versta onder beschaafd worden.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 09:59   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
[quote" IronChef "]
Dat is dan ook het normale leven.

Is het niet
Hoewel binnen onze maatschappij het doden van andere mensen niet aanvaard wordt is het wel een normaal menselijk gedrag.
Het behoort zelfs;
Tot de primaire regels van zelfbehoud.
Tot de primaire regels van territorium bescherming.
Tot de primaire regels van territorium uitbreiding.
Tot de primaire regels van machtsbehoud.
Tot de primaire regels van de voortplanting.

De meeste van de primaire regels uit ons natuurlijke leven zijn maatschappelijk niet meer aanvaard en gaan zelfs regelrecht in tegen meeste regels binnen geloofsovertuigingen, de basis van onze maatschappijen.
Maar moord,verkrachting, diefstal, mishandeling, onderdrukking, uitbuiting en ja, zelfs kannibalisme behoren tot de primaire regels van ons natuurlijke leven.

En binnen een maatschappij waar er steeds minder plaats en ruimte is voor het individu en waar er steeds meer regelgevingen komen en waar mensen zich steeds meer binnen de maatschappij opgesloten, is het normaal dat deze primaire regels terug de bovenhand krijgen.
Zeker bij de zwakste van geest.
Het is niet normaal voor onze maatschappij, maar heel normaal voor een omnivoor, wat de mens tot nader order nog steeds is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 10:09   #51
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hoewel binnen onze maatschappij het doden van andere mensen niet aanvaard wordt is het wel een normaal menselijk gedrag.
Het behoort zelfs;
Tot de primaire regels van zelfbehoud.
Tot de primaire regels van territorium bescherming.
Tot de primaire regels van territorium uitbreiding.
Tot de primaire regels van machtsbehoud.
Tot de primaire regels van de voortplanting.

De meeste van de primaire regels uit ons natuurlijke leven zijn maatschappelijk niet meer aanvaard en gaan zelfs regelrecht in tegen meeste regels binnen geloofsovertuigingen, de basis van onze maatschappijen.
Maar moord,verkrachting, diefstal, mishandeling, onderdrukking, uitbuiting en ja, zelfs kannibalisme behoren tot de primaire regels van ons natuurlijke leven.

En binnen een maatschappij waar er steeds minder plaats en ruimte is voor het individu en waar er steeds meer regelgevingen komen en waar mensen zich steeds meer binnen de maatschappij opgesloten, is het normaal dat deze primaire regels terug de bovenhand krijgen.
Zeker bij de zwakste van geest.
Het is niet normaal voor onze maatschappij, maar heel normaal voor een omnivoor, wat de mens tot nader order nog steeds is.
Een wicht van vijftien dat negenjarige kindjes vermoord is alles behalve normaal gedrag!
De discussie is ontaard door dit als de normale realiteit af te stempelen.
Vanaf we dit als normaal gaan beginnen beschouwen, dan ga ik toch even luidskeel roepen dat we dat niet moeten.

Moorden, vekrachtingen, zinloos geweld, .... het mag dan wel van alle tijden zijn... Ik denk eerder dat ons systeem gaten krijgt die sommige geesten niet kunnen verwerken en zo aan het flippen gaan.

Ipv hier allen te discussiëren dat dat normaal/niet normaal is. Zouden we beter eens bij onze leiders aan de alarmbel gaan trekken en meer opvoeding eisen binnenin onze scholen en daarbuiten.
Wij als opvoeders hebben ook onze taak, en dit als normaal afdoen vind ik niet de juiste boodschap.
Tis gemakkelijk dat wicht nu een spuitje te geven, maar we weten allemaal dat er wel een nieuw wicht op de proppen zal komen met NOG gruwelijkere daden. Time to prevent this!

Zo is de discussie hier ontaard en zo is ze uitgelopen tot waar ze nu staat.
Het zou dan ook eens goed zijn voor bepaalde fora leden zichzelf eens volledig los te rukken van het ego en het plaatje eens bekijken ver buiten hun eigen psyche. (ik heb het niet op u hier jantjes)
Roepen en jammeren en mekkeren brengt ons nergens, we moeten ons gat in ons handen nemen.

Hoe u deze wandaad als "primaire" regel van de voortplanting kan beschouwen is mij echter nog de vraag.
Ik spreek dan wel degelijk over ontspoorde jeugd. Ik zou niet inzien hoe ontspoorde jeugd primair zijn voor de dingen bovenaan in uw lijstje.

ps: als ik bot overkomn, juist wakker en is dus zeker niet de bedoeling

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 november 2009 om 10:12.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 10:16   #52
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Normaal in die zin dat het een deel uitmaakt van de menselijke psyche. Zoals een overgroot tante mijn moeder reeds vroeg geleerd heeft, waar er mensen zijn word er gemenst.
Of we het moeten aanvaarden is iets anders.
Het niet aanvaarden van dergelijke feiten is wat ik versta onder beschaafd worden.
dat is niet onderdeel van de psyche
dat is in de psyche gestoken door de huidige stand van de wereld...
Maar daarom ontstaat dat niet uit zichzelf in de menselijke psyche

Ik ben er echt meer dan zeker van dat wij geboren worden naakt van overtuigingen, en al wat ze daar bij het groot worden in steken kan desastreuze of gezaligde gevolgen hebben.
Time to upgrade the system en nieuwe overtuigingen in de geesten te steken.
Het plaatje van de westerse commerciëel behaagde maatschappij mag gerust EEN FLINKE upgrade krijgen tot meer BEWUSTE psyche.
VOL bewust.... niet egogedreven en aangeleerd gedrag.
Oud 21 november 2009, 11:07   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een wicht van vijftien dat negenjarige kindjes vermoord is alles behalve normaal gedrag!
De discussie is ontaard door dit als de normale realiteit af te stempelen.
Vanaf we dit als normaal gaan beginnen beschouwen, dan ga ik toch even luidskeel roepen dat we dat niet moeten.

Moorden, vekrachtingen, zinloos geweld, .... het mag dan wel van alle tijden zijn... Ik denk eerder dat ons systeem gaten krijgt die sommige geesten niet kunnen verwerken en zo aan het flippen gaan.

Ipv hier allen te discussiëren dat dat normaal/niet normaal is. Zouden we beter eens bij onze leiders aan de alarmbel gaan trekken en meer opvoeding eisen binnenin onze scholen en daarbuiten.
Wij als opvoeders hebben ook onze taak, en dit als normaal afdoen vind ik niet de juiste boodschap.
Tis gemakkelijk dat wicht nu een spuitje te geven, maar we weten allemaal dat er wel een nieuw wicht op de proppen zal komen met NOG gruwelijkere daden. Time to prevent this!

Zo is de discussie hier ontaard en zo is ze uitgelopen tot waar ze nu staat.
Het zou dan ook eens goed zijn voor bepaalde fora leden zichzelf eens volledig los te rukken van het ego en het plaatje eens bekijken ver buiten hun eigen psyche. (ik heb het niet op u hier jantjes)
Roepen en jammeren en mekkeren brengt ons nergens, we moeten ons gat in ons handen nemen.

Hoe u deze wandaad als "primaire" regel van de voortplanting kan beschouwen is mij echter nog de vraag.
Ik spreek dan wel degelijk over ontspoorde jeugd. Ik zou niet inzien hoe ontspoorde jeugd primair zijn voor de dingen bovenaan in uw lijstje.

ps: als ik bot overkomn, juist wakker en is dus zeker niet de bedoeling
Je hebt mijn tekst niet begrepen, dat is wel duidelijk.

Een ontspoort persoon valt steeds terug op de primaire gedragingen van de mens en houd geen rekening meer met de regels van de maatschappij.

De maatschappelijke regels zijn namelijk kunstmatige regels waaraan wij ons leren houden.

Wie zich niet aan deze regels houd, word door de maatschappij dan ook gestraft of verwijderd uit de groep.
Dit is de basisregel om een groep staande de houden.

Je mag deze zaken dus niet door elkaar halen, want het is zelfs zo, dat de regels binnen een maatschappij ook nog eens verschillen onderling en steeds onderhevig zijn aan veranderingen.
Binnen onze maatschappij is een dergelijk gedrag niet aanvaard, daar staat geen twijfel over en moeten mensen met dergelijk gedrag gestraft of verwijderd worden.
Maar binnen andere culturen en maatschappijen is een dergelijk gedrag heel normaal en wordt het zelfs aangemoedigd.

Maar op onze aardbol zitten we met nog een ander probleem,een probleem dat veel groter is en veel moeilijker op te lossen.
Namelijk de overbevolking, hierdoor gaan er steeds meer mensen terug vallen op de primaire regels van het leven en de regels van de maatschappij waar in ze leven overtreden.

Niet dat dit door de maatschappij als normaal word aanvaard, maar het is wetenschappelijk een normaal bewezen gedrag.

Zo is het binnen onze maatschappij totaal niet aanvaard om honden en katten te eten, maar is dat in andere maatschappijen wel heel normaal en is het binnen de primaire regels van de mens zelfs heel normaal om elk ander dier te consumeren als voedsel.

En het doden van andere mensen behoort tot het primaire menselijke gedrag en word zelfs binnen onze maatschappij onder bepaalde omstandigheden zelfs beloond. Het is dus enkel hoe, waar, wanneer, waarom en wie dat bepalend is om het binnen onze maatschappij als normaal of abnormaal te beschouwen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 11:15   #54
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

U heeft gelijk Jantjes, daarom zal ik je volgende post te woord staan als mijn ontwaakt Zijn losgerukt is van het ego.
Mijn excuses alvast en sta je bovenstaande bericht weldra te woord.
Oud 21 november 2009, 13:10   #55
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezeik. Dat is de schuld ontwijken.
Ik zeg hier niets over ontwijken van wat dan ook. Achter internet, TV enz zitten mensen die verhalen, beelden en wat dan ook samenstellen, die mensen zouden meer op hun vingers getikt moeten worden.
Toen ik jong was, was er veel strenger toezicht op wat wij mochten lezen en welke films we mochten zien. Natuurlijk vonden wij, jongeren, dat niet fijn. De verboden vrucht lokt altijd. Maar is het niet zo dat een jonge geest langzaam moet groeien naar volwassenheid en niet van het éne ogenblik op het andere ondergedompeld in een kunstmatige wereld.
Als ik iets zie op een scherm, hoe gruwelijk ook, is dat niet hetzelfde als die beelden zien in werkelijkheid. En heel jonge mensen kunnen dat verschil nog niet begrijpen en denken dus gauw dat als ze in werkelijkheid doen wat hen bij manier van spreken door media, TV, internet ... met de paplepel wordt ingegoten, niet zo erg is. Ze zien immers nooit het vervolg van de feiten, wat er gebeurt met de mensen die de gruwelen ondergaan of uitgevoerd hebben.
Oud 21 november 2009, 13:51   #56
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een ontspoort persoon valt steeds terug op de primaire gedragingen van de mens en houd geen rekening meer met de regels van de maatschappij.
Primaire gedragingen? Waarom noemt U dat primair?
Dat men zover komt geen rekening meer te houden met de maatschappij en de regels is tijd om stil te staan bij de huidige stand van zaken.
We worden ons wel bewuster, maar het systeem draait niet mee met onze bewustwording. Ze blijft een knelpunt in onze groei.

Citaat:
De maatschappelijke regels zijn namelijk kunstmatige regels waaraan wij ons leren houden.
IDD en eigenlijk kunnen die kunstmatige regels best wat soepeler en duidelijker worden. Een mens heeft meer vrijheid nodig, meer mogelijkheden tot innerlijke ontwikkeling. Want het innerlijke speelt men af naar het uiterlijke.

Citaat:
Wie zich niet aan deze regels houd, word door de maatschappij dan ook gestraft of verwijderd uit de groep.
Dit is de basisregel om een groep staande de houden.
Dat doen we al eeuwen, maar we richten ons zelden tot de kern van de zaak.

Citaat:
Je mag deze zaken dus niet door elkaar halen, want het is zelfs zo, dat de regels binnen een maatschappij ook nog eens verschillen onderling en steeds onderhevig zijn aan veranderingen.
Binnen onze maatschappij is een dergelijk gedrag niet aanvaard, daar staat geen twijfel over en moeten mensen met dergelijk gedrag gestraft of verwijderd worden.
Daar ben ik altijd al akkoord met geweest. Toch moeten we ook naar de kern keren en niet enkel het probleem tijdelijk verwijderen.

Citaat:
Maar binnen andere culturen en maatschappijen is een dergelijk gedrag heel normaal en wordt het zelfs aangemoedigd.
Niet zoals in de eerste posting hier.

Citaat:
Maar op onze aardbol zitten we met nog een ander probleem,een probleem dat veel groter is en veel moeilijker op te lossen.
Namelijk de overbevolking, hierdoor gaan er steeds meer mensen terug vallen op de primaire regels van het leven en de regels van de maatschappij waar in ze leven overtreden.
Voila, de evolutie van de maatschappij/systeem gaat niet evenredig mee met de groei van de mens.
Het is dan ook aan diegene die de lijntjes tekent, de steden bouwt een mooier alternatief te bieden. Milieuvriendelijker vooral, zeker nu we met zoveel zijn. Dat doen ze niet, en wij blijven mooi meedraaien.

En doordat dus de werking van het systeem niet aangepast wordt op de groei van de mens, krijg je faillures als dit.

Citaat:
Niet dat dit door de maatschappij als normaal word aanvaard, maar het is wetenschappelijk een normaal bewezen gedrag.
Zie bovenstaand.

Citaat:
Zo is het binnen onze maatschappij totaal niet aanvaard om honden en katten te eten, maar is dat in andere maatschappijen wel heel normaal en is het binnen de primaire regels van de mens zelfs heel normaal om elk ander dier te consumeren als voedsel.
Ik ga akkoord en begrijp uw punt. Maar mij is het meer belangrijk hoe de dieren behandeld worden ipv welke dieren gegeten worden.
In onze huidige samenleving is de vleesindustrie (voedingindustrie in het algemeen) niet bepaald koosjer bezig.

Citaat:
En het doden van andere mensen behoort tot het primaire menselijke gedrag en word zelfs binnen onze maatschappij onder bepaalde omstandigheden zelfs beloond.
Ja, maar zoals het geval in de eerste post is dat alles behalve een primaire menselijke uiting. Ik ben vader van een kind dat nog los van overtuigingen leeft, en ik merk alleen maar liefde, vrijgevigheid, creativiteit, enthousiasme en nogmaals veel liefde op.
Dus hoe relatief is primair?

Citaat:
Het is dus enkel hoe, waar, wanneer, waarom en wie dat bepalend is om het binnen onze maatschappij als normaal of abnormaal te beschouwen.
Inderdaad, en mijn statement is al van in het begin heel duidelijk: wat zich afspeelde in de eerste post is abnormaal.
Iemand vermoorden uit zelfverdediging is een primaire menselijke instinctief gegeven, "hem/zij of ik".
Maar op pad gaan en seriemoordenaartje spelen tegen de onschuld zelve is alles behalve een primaire menselijke eigenschap.
Oud 21 november 2009, 14:00   #57
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Het maakt mij geen reet uit of dit meisje ziek is en dus ontoerekeningsvatbaar is, een slechte juegd gehad heeft of dit al dan niet primair oergedrag vertoont.

Het is en blijft een moord op een kind en in mijn ogen mogen alle kindermoordernaars de doodstraf krijgen ook al zijn ze nog een kind.
Men kan perfect de doodstraf uitvoeren van het moment dat deze moordenaar 18 word.

dit had ook moeten gebeuren met die 2 jongetjes in engeland een aantal jaren terug die die baby op het spoor legde en zuur in de ogen deden en dan keken hoe een trein over een baby reed.

DE kinderen die dit doen zijn geen kinderen maar monsters, ze zijn misschien geschapen door een moderne egoistische samenleving en slechte ouders maar niettemin ligt in mijn ogen zo'n moord instinct niet bij de opvoeding of omgevingsfactoren.

Dus ook de doodstraf voor kinderen die andere vermoorden maar de uitvoering pas op 18 jaar.

Verder pleit ik voor een veel harde aanpak criminaliteit in het totaal en specifiek de jongeren criminaliteit.

Verder zou de legerdienst van 6 maanden verplicht moeten worden, ik denk dat dit wel goed zou zijn voor sommige jongeren.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 15:21   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er moet gewoon een opleiding bijkomen int school.
Nu met zinloos geweld en al dat ander onheilspellend ... tijd voor meer educatie denk ik dan?
Meer "bewustzijn" gerichte levenslessen meegeven in school.
Get in the psyche!
We leven in een gewelddadige maatschappij; en je kan dit niet voor altijd verbergen voor je kinderen.

Maar alle jongeren lessen in humane wetenschappen geven i.p.v. enkel in die studierichting zelf; vind ik wel een goed idee.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2009, 15:52   #59
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
We leven in een gewelddadige maatschappij; en je kan dit niet voor altijd verbergen voor je kinderen.
IDD. En net daarom moeten wij HARDER tonen dat een gewelddadige maatschappij niet kan. En moet deze dus ook niet uitverbreed worden met sensatie zoals het laatste decennia manifesteert buiten alle proporties!

Citaat:
Maar alle jongeren lessen in humane wetenschappen geven i.p.v. enkel in die studierichting zelf; vind ik wel een goed idee.
Thuis, op school, in de reclame, op tv, in de krant, overal en altijd.
Love is the message.
Put love first in your life and all the rest will follow.
Oud 21 november 2009, 16:11   #60
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Put love first in your life and all the rest will follow.
What follows: Meer en meer een mes in je lijf voor je GSM of MP3.
Love is iets voor thuis. Erbuiten moet je voor je zelf opkomen, desnoods met geweld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be