Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wie is het grootste crapule de luxe ?
criminelen 32 69,57%
flikken 14 30,43%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2009, 16:37   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Wie is het grootste crapuul?
ZIONISTEN!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 17:59   #42
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
ZIONISTEN!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 20:35   #43
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brusselse agenten hebben in de gevangenis van Vorst gehandicapte gevangenen zwaar mishandeld .
Maar er is meer , nu pas komt in de pers dat ze een 12-jarig zigeunermeisje hebben kaalgeschoren .
Dat zie ik nog niet veel criminelen te doen .
Even een paar verduidelijkingen graag?

Gehandicapte gevangenen? Ik neem aan fysiek gehandicapte want kan me aannemen dat in Vorst geen mentaal gehandicapte zitten (alhoewel elke crimineel in mijn ogen mentaal gehandicapt is)

Waren het dezelfde Brusselse agenten die in Vorst hun boekje te buiten zijn gegaan ook de agenten die een 12 jarig zigeunermeisje hebben kaalgeschoren?

En zijn er effectieve bewijzen van deze wandaad ten opzichte van een kind of is het van horen zeggen bij de media beland?

Ik ga niet beweren dat alle agentjes heiligen zijn, verre van maar laten we niet vergeten dat heel wat agenten dagelijks hun leven op het spel zetten in onze grootsteden. Dit brengt stress mee maar ook het feit dat criminelen rapper terug vrij zijn vooraleer een agent zijn verslag af heeft brengt de nodige frustraties.

Dan moet je weten dat agenten dagelijks worden beledigd en uit gemaakt voor het vuil van de straat en dat men dan kalm moet blijven, ook worden agenten dikwijls uitgedaagd.

kortom, al bij al vind ik het niet raar dat sommige agenten eens het noorden verliezen, is dit goed te keuren? neen, maar werken in die omstandigheden is om gek van te worden.

Wat criminelen betreft heb ik eigenlijk geen of weinig respect. Als je in dit land in de gevangenis zit heb je het al bont genoeg gemaakt in mijn ogen.
Voor de ergste gevangenen moeten we dan ook geen respect hebben en criminelen hoeven geen luxe leventje te krijgen in de gevangenis, op tijd en stond eten en zich kunnen wassen en ene schijtpot is meer als genoeg luxe in mijn ogen.

Maar men moet wel een onderscheid maken tussen gevangenen vind ik, iemand die voor ongewapende diefstal zit verdient in mijn ogen een 2de kans maar iemand die voor gewapende overval zit niet!
Zo zou men dus ook gevangenissen moeten bouwen, voor criminelen van lichte feiten en dus ook nog geholpen kunnen worden.

En een gevangenis voor de zware jongens die er zitten voor gewapende overval, moord, verkrachting, ontvoering, misbruik en mishandeling, doodslag, poging tot moord, mensen die iemand het een pak rammel geeft,... kortom alle feiten waarin een persoon fysiek pijn of lijden of letsel word toegebracht,
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 20:56   #44
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
'Autoritair type', toe maar..

Hoe dan ook, machtsmisbruik is altijd fout.
In al u posts draagt ge een hautain toontje mee .
Daarom zijt ge nog geen flik , het beroep staat u wel op het lijf geschreven .
Ere wie ere toekomt
Als je geen flik bent , wat is je beroep dan wel , het heeft zeker iets met zekerheden te maken , in de trant van , de wet is de wet .
Ik ben handelaar en jij
Oud 23 november 2009, 20:58   #45
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

Gehandicapte gevangenen? Ik neem aan fysiek gehandicapte want kan me aannemen dat in Vorst geen mentaal gehandicapte zitten (alhoewel elke crimineel in mijn ogen mentaal gehandicapt is)

Waren het dezelfde Brusselse agenten die in Vorst hun boekje te buiten zijn gegaan ook de agenten die een 12 jarig zigeunermeisje hebben kaalgeschoren?

En zijn er effectieve bewijzen van deze wandaad ten opzichte van een kind of is het van horen zeggen bij de media beland?

Ik ga niet beweren dat alle agentjes heiligen zijn, verre van maar laten we niet vergeten dat heel wat agenten dagelijks hun leven op het spel zetten in onze grootsteden. Dit brengt stress mee maar ook het feit dat criminelen rapper terug vrij zijn vooraleer een agent zijn verslag af heeft brengt de nodige frustraties.

Dan moet je weten dat agenten dagelijks worden beledigd en uit gemaakt voor het vuil van de straat en dat men dan kalm moet blijven, ook worden agenten dikwijls uitgedaagd.

kortom, al bij al vind ik het niet raar dat sommige agenten eens het noorden verliezen, is dit goed te keuren? neen, maar werken in die omstandigheden is om gek van te worden.

Wat criminelen betreft heb ik eigenlijk geen of weinig respect. Als je in dit land in de gevangenis zit heb je het al bont genoeg gemaakt in mijn ogen.
Voor de ergste gevangenen moeten we dan ook geen respect hebben en criminelen hoeven geen luxe leventje te krijgen in de gevangenis, op tijd en stond eten en zich kunnen wassen en ene schijtpot is meer als genoeg luxe in mijn ogen.

Maar men moet wel een onderscheid maken tussen gevangenen vind ik, iemand die voor ongewapende diefstal zit verdient in mijn ogen een 2de kans maar iemand die voor gewapende overval zit niet!
Zo zou men dus ook gevangenissen moeten bouwen, voor criminelen van lichte feiten en dus ook nog geholpen kunnen worden.

En een gevangenis voor de zware jongens die er zitten voor gewapende overval, moord, verkrachting, ontvoering, misbruik en mishandeling, doodslag, poging tot moord, mensen die iemand het een pak rammel geeft,... kortom alle feiten waarin een persoon fysiek pijn of lijden of letsel word toegebracht,
Even enkele basisprincipes van elke rechtstaat opfrissen:
  • -Je gaat er schijnbaar vanuit dat in gevangenis=schuldig. Fout!
  • -In Vorst zitten er bij mijn weten vooral mensen in voorarrest, die dus nog niet veroordeeld werden.
  • -Voor wie niet veroordeeld is geldt een wettig vermoeden van onschuld.
  • -Verder worden schuld en straf bepaald door een rechter, niet door jou noch door een flik.

Dat "luxeleventje" is ook nogal een van de pot gerukt oordeel: ik zou dat "luxeleventje" niet graag moeten ondergaan en jij ook niet.

Indien de berichten in de pers waar zijn, gingen die flikken gewoon misdadig tekeer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 november 2009 om 21:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 21:02   #46
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vervreemdebelg Bekijk bericht
't is waar, die profiteren van niks. Ze hebben nie eens water uit de kraan en koken op kampvuren. Maar nu ze 'ontdekt' zijn zal er wel ergens iemand zijn die vind dat ze naar de standaard moeten leven zoals het hoort. En dan gaat er echt gezeurd worden over 'die roma profiteurs
Volgens mij zouden die mensen inderdaad moeten kunnen leven volgens normen die we allemaal als, euh, normaal beschouwen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 21:04   #47
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht

In Vorst zit er een zooitje geinterneerden , zwaar geestelijk gehandicapten .
Psychopaten , schizofrenen en dergelijk fraais .
De kaalschering komt uit HLN 21 november , de meest gelezen Vlaamse krant , ik ga ervan uit dat er een reactie van de politie zou komen moesten de feiten onwaar zijn .
Het was trouwens die De Ruyver ( schrijfwijze wellicht verkeerd ) , die onder Verhofstadt iets moest doen met veiligheid die de feiten aanhaalde .
Vraag is , waarom gaat iemand bij de politie , om criminaliteit tegen te gaan of om ongestraft criminele feiten te plegen , wetende dat je door het apparaat beschermd wordt
Laat ons wel wezen , op een paar psychopaten als Dutroux na gaan criminelen geen 12-jarige meisjes kaalscheren , bij de politie gebeurt dat wel en hun collega's kijken de andere kant op .
Crapule de luxe

Laatst gewijzigd door The Syndrome : 23 november 2009 om 21:07.
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 21:41   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Vorst zit er een zooitje geinterneerden , zwaar geestelijk gehandicapten .
Psychopaten , schizofrenen en dergelijk fraais .
De kaalschering komt uit HLN 21 november , de meest gelezen Vlaamse krant , ik ga ervan uit dat er een reactie van de politie zou komen moesten de feiten onwaar zijn .
Het was trouwens die De Ruyver ( schrijfwijze wellicht verkeerd ) , die onder Verhofstadt iets moest doen met veiligheid die de feiten aanhaalde .
Vraag is , waarom gaat iemand bij de politie , om criminaliteit tegen te gaan of om ongestraft criminele feiten te plegen , wetende dat je door het apparaat beschermd wordt
Laat ons wel wezen , op een paar psychopaten als Dutroux na gaan criminelen geen 12-jarige meisjes kaalscheren , bij de politie gebeurt dat wel en hun collega's kijken de andere kant op .
Crapule de luxe
Dat er een zooitje zit is wel juist. Dat er bij velen een hoek af is zal ook wel kloppen, maar dat het een zothuis is dat klopt niet. (enfin het is wel een zot huis maar er huizen geen zotten )
Trouwens ik heb daar ook eens een maand gezeten.
Na een nachtje guantamo ondervraging hadden ze me daar ook verstopt.

Nee ik ben die flikken uit die buurt niet genegen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 november 2009 om 21:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 23:05   #49

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ere wie ere toekomt
Als je geen flik bent , wat is je beroep dan wel , het heeft zeker iets met zekerheden te maken , in de trant van , de wet is de wet .
Ik ben handelaar en jij
Een hertog is van ADEL hé ... die moeten geen uitleg geven.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2009, 23:30   #50
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een hertog is van ADEL hé ... die moeten geen uitleg geven.
En ze mogen niet eens handel drijven , is een beroep voor het volk .
Maar toch , die hertog en die xeno hebben iets te zien met de gerechterlijke wereld , maar ze zullen het ons niet komen zeggen
Oud 23 november 2009, 23:34   #51
The Syndrome
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat er een zooitje zit is wel juist. Dat er bij velen een hoek af is zal ook wel kloppen, maar dat het een zothuis is dat klopt niet. (enfin het is wel een zot huis maar er huizen geen zotten )
Trouwens ik heb daar ook eens een maand gezeten.
Na een nachtje guantamo ondervraging hadden ze me daar ook verstopt.

Nee ik ben die flikken uit die buurt niet genegen.
Een gevangenis alleen voor zotten bestaat niet .
Ik heb een vraagje de hertog wil niet antwoorden , jij misschien wel
Ik ben ook een paar keer hardnekkig ondervraagd geweest door de flikken in de jaren ' 90 , geen erg , had vanalles op mijn kerfstok , maar nooit heb ik die mongolen kunnen betrappen op dreigementen in welke zin dan ook , was dat in de jaren ' 80 anders ?
Oud 24 november 2009, 00:03   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een gevangenis alleen voor zotten bestaat niet .
Ik heb een vraagje de hertog wil niet antwoorden , jij misschien wel
Ik ben ook een paar keer hardnekkig ondervraagd geweest door de flikken in de jaren ' 90 , geen erg , had vanalles op mijn kerfstok , maar nooit heb ik die mongolen kunnen betrappen op dreigementen in welke zin dan ook , was dat in de jaren ' 80 anders ?
Ik ga dat weer weg doen.
Not safe.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2009 om 00:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 00:06   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

later zijn dan die comité's p en zo gekomen en hielden ze zich wel wat meer in.
Misschien dat die comité's er in mijne tijd ook wel waren, maar ik weet toch niet waar ze zaten.
En wie logt er hier altijd in en af op mijne computer?

Ik hoor het wel hoor!
Oud 24 november 2009, 00:13   #54
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Men moet toch wel echt tuig van de richel zijn om zo'n behandeling van een twaalfjarige te vergoeilijken.

Van wat profiteren ze precies? Neem nu die groep die men in Gent 'ontdekt' heeft: van wat profiteren die mensen?
*KNIP*

Geen racisme.

Laatst gewijzigd door Akira : 24 november 2009 om 10:32.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 00:19   #55
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Volgens mij zouden die mensen inderdaad moeten kunnen leven volgens normen die we allemaal als, euh, normaal beschouwen.
Van mij mag dat ook. Het moet echter niet persé in België zijn. Liever niet in feite...
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 01:16   #56
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Brusselse agenten hebben in de gevangenis van Vorst gehandicapte gevangenen zwaar mishandeld .
Maar er is meer , nu pas komt in de pers dat ze een 12-jarig zigeunermeisje hebben kaalgeschoren .
Dat zie ik nog niet veel criminelen te doen .
12 jarig meisje in Vorst? Welke pers? AEL? Kifkif?
Link please.
Oud 24 november 2009, 01:24   #57
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ere wie ere toekomt
Ik ben handelaar en jij
Hautain.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 08:46   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Ere wie ere toekomt
Ik ben handelaar en jij
Tsk. Hertog is 1 van de forumleden die redelijk kan discussiëren zoals het op een discussieforum betaamt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:34   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Niets mis mee , ik had u hier alleen wat vroeger verwacht , zo'n autoritair type , dat is bij de politie of heeft er op zijn minst sympathie voor
*zucht*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 11:50   #60
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Tsk. Hertog is 1 van de forumleden die redelijk kan discussiëren zoals het op een discussieforum betaamt.
Ik dank u. De waardering is wederzijds.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be