![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik probeer hem dus wel naar die 2500 te trekken en dat is binnen Italie, Duitsland en Frankrijk regelementair, maar in den Belziek pakken ze u dan. terwijl ge eigenlijk alleen maar naar het milieu kijkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal doodgereden in uw buurt ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg, en is dat waar? Hoe stoerder den auto, hoe kleiner het pietje ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ik dan maar oppas als ik straks op mijne velo kruip dat m nie tussen mijn ketting draait he, ... Trouwens wat is stoer ? het is een model voor de gezapige brave mens, niet opvallend, (allee dat vind ik toch... ) gewoon gemaakt om u van punt a naar b te brengen, weliswaar met tamelijk veel comfort, en om heel veel lading mee te nemen. als ik er gebruik van maak, zit ik dan ook wel uren achter het stuur, moest ik hem alleen maar nodig hebben om naar den bakker om pistolets te rijden de zondag, dan was ik ook met iets kleiner en eenvoudiger content geweest. Sommige mensen doen nu eenmaal meer km`s dan andere en hebben nu eenmaal andere behoeften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Neen.
Er zijn daar geen kinderen aan de 'officiële voordeur' schoolpoorten omdat die via een zijstraat naar school gaan. Je kan niet meer van kinderen spreken als dat 12/18 jarigen zijn. Ik passeer daar meestal tijdens het middaguur. Dan zitten die leerlingen in de eetzaal. Als die (maar vooral hun ouders/begeleiders) zich aan de verkeersreglementen houden gebeuren er zelden ongevallen. Welke zin heeft een 30km zone op een grote vierbaansweg als 10 meter voorbij die zone verkeerslichten staan met zebrapad? Beetje automobilisten pesten? Welke zin heeft een vaste zone 30km aan schoolpoorten tijdens de nacht, de vakantieperiodes enz.? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister-President
|
![]() Kan zijn, in mijn tijd werd daar niet echt op gehamerd. Mijn ECO-driving docent was echter ook rij-instructeur, dus 't zal nu wel anders zijn.
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Ja, de smeerlappen. Hoe durven die winsthoeren ijveren voor minder ongevallen!
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in het minst omdat ik geen enkel argument kan vinden om iets te weerleggen. Ik vervoer soms ook wel veel 'lading' (in de vorm van een karavan dan), en dan moet je wel wat power hebben. Toch blijf ik gevoelig voor twee dinges in dit raam: verkeersveiligheid en milieuzorg. En daar wil ik best 'iets' (maar niet alles) voor opofferen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kijk schoofzak ik ben mijn leven ook niet beu he, ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te rijden en mij aan de regels te houden. Maar als ik hier 130 mag rijden, dan moet ik ook het verkeer niet gaan hinderen aan 110 als het perfect mogelijk is 130 te rijden. Wat betreft het millieu de producent van mijn voertuig probeerd daar iets aan te doen, ik doe daar zelf ook iets aan door met mijne velo te rijden, alhoewel mij dat vooral in tijd en mijne portemonaie scheelt. Er staat een roetfilter op mijn mazoetstoof, nen turbo en t is nen euro4 nen euro5 was niet beschikbaar, en in de merken waar die wel beschikbaar was, was die dan weer verschikkelijk duur. Trouwens dan koopt ge ne motor van de eerste generatie en ik koop nooit 1.0 versies, Als ze gedebugd zijn, zal ik er eens aan gaan denken. Ik ga nie het proefkonijn spelen voor ne motorenfabrikant he. Als ze iets op de markt brengen met een autonomie van 1500 km of in dezelfde tijd kan bijtanken, als een diesel of benzine, die een snelheid kan halen van 140 / 150 en een minimumkoppel heeft van 400 n , vierwielaandrijving en een deftig laadvermogen met goei zetels voor mijne rug, dan wil ik wel eens gaan nadenken om mijn diesel te vervangen, tot nader order, is er echter niks beschikbaar dat zelf nog maar te vergelijken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tijdens de nacht, de vakantieperiodes, de zater- en zondagen, staan er geen flikken ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
PS Je wil toch niet beweren dat wetten mogen geïnterpreteerd worden naar eigen goeddunken? Waar is dan de grens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() De snelheid zou overal in europa hetzelfde moeten zijn,
30 in de wijken (zoals het nu is) 60 op (op wegen van doorgaand verkeer) (10km/uur meer dus) 90 op gewestwegen buiten de stadskern 120 op de snelweg (dus ook geen verandering) 50 km/uur is gewoon een ramp voor de doorstroming !!
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |