Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2009, 13:24   #41
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
liever aan 70 per uur in 6° versnelling door de dorpskern, in weerwil van het tijdelijk oplichtend bord "30 per uur, overstekende schoolkindjes".
Dat bord is er wel, die kindjes zijn nergens te bespeuren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 13:25   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
maar om minder te verbruiken zou uw turbo beter wel draaien op 2500 toeren.
Ja wat impliceert dat ik harder moet rijden he, of meer toeren moet maken en dus lager moet schakelen.

ik probeer hem dus wel naar die 2500 te trekken en dat is binnen Italie, Duitsland en Frankrijk regelementair, maar in den Belziek pakken ze u dan. terwijl ge eigenlijk alleen maar naar het milieu kijkt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 16:06   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat bord is er wel, die kindjes zijn nergens te bespeuren.
Allemaal doodgereden in uw buurt ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 16:08   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik kijk niet naar hoeveel ik verbruik, ik kijk naar hoeveel km ik nog kan doen met die tank. Ik heb zowiezo al een hoger verbruik dan een normale auto, aangezien ik permanente vierwielaandrijving heb.

die 10 km minder vind ik dat dat iets is waar je zelf over beslist, ik pas mij altijd aan, aan de omstandigheden, Als ik door de sneeuw aan het rijden ben tegen 60 op een autostrade, is dat omdat het echt niet sneller kan,

130 is hier de maximumsnelheid, dus daar blijf ik onder, ze hebben hier nu trajectcontrole. En 130 is een schoon snelheid.
Stoeren auto !!

Zeg, en is dat waar? Hoe stoerder den auto, hoe kleiner het pietje ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 november 2009, 16:19   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stoeren auto !!

Zeg, en is dat waar? Hoe stoerder den auto, hoe kleiner het pietje ?
Ik zou het niet weten schoofzak, want ik heb echt al met vanalles rondgereden , wie weet is het variabel he, ...

Dat ik dan maar oppas als ik straks op mijne velo kruip dat m nie tussen mijn ketting draait he, ...

Trouwens wat is stoer ? het is een model voor de gezapige brave mens, niet opvallend, (allee dat vind ik toch... ) gewoon gemaakt om u van punt a naar b te brengen, weliswaar met tamelijk veel comfort, en om heel veel lading mee te nemen. als ik er gebruik van maak, zit ik dan ook wel uren achter het stuur, moest ik hem alleen maar nodig hebben om naar den bakker om pistolets te rijden de zondag, dan was ik ook met iets kleiner en eenvoudiger content geweest. Sommige mensen doen nu eenmaal meer km`s dan andere en hebben nu eenmaal andere behoeften.
Oud 24 november 2009, 16:22   #46
pajoske

Standaard

Citaat:
Allemaal doodgereden in uw buurt ?
Neen.
Er zijn daar geen kinderen aan de 'officiële voordeur' schoolpoorten omdat die via een zijstraat naar school gaan.
Je kan niet meer van kinderen spreken als dat 12/18 jarigen zijn.
Ik passeer daar meestal tijdens het middaguur. Dan zitten die leerlingen in de eetzaal.
Als die (maar vooral hun ouders/begeleiders) zich aan de verkeersreglementen houden gebeuren er zelden ongevallen.
Welke zin heeft een 30km zone op een grote vierbaansweg als 10 meter voorbij die zone verkeerslichten staan met zebrapad? Beetje automobilisten pesten?
Welke zin heeft een vaste zone 30km aan schoolpoorten tijdens de nacht, de vakantieperiodes enz.?
Oud 24 november 2009, 16:27   #47
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Is dat niet standaard in de rijschool?
Kan zijn, in mijn tijd werd daar niet echt op gehamerd. Mijn ECO-driving docent was echter ook rij-instructeur, dus 't zal nu wel anders zijn.
Oud 24 november 2009, 16:28   #48
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat een verrassing, een steekproef georganiseerd door verzekeraar Axa, wijst uit dat de maximumsnelheid naar beneden moet. Komt dat even goed uit: lagere snelheden, minder ongevallen, Axa moet minder uitbetalen en maakt meer winst.

.
Ja, de smeerlappen. Hoe durven die winsthoeren ijveren voor minder ongevallen!
Oud 24 november 2009, 16:31   #49
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik rij met een clio'ke (75pk/naft/2008) naar mijn werk, wel ..
als ik op de steenweg zit rij ik in 5de versnelling net boven de toegelate 70km/u.
Trager dan 70 in 5de da gaat ni, dan proetelt de motor al met mijn 75pk'ke en moet ik naar 4de schakelen.
Hetzelfde verhaal voor 50km/u wegen in 4de.
yep, Voor benzinewagens liggen die ratio's anders. Het principe blijft: zo snel mogelijk in hoogst mogelijke versnelling. PK's hebben daar echter niets mee te maken hoor, wel het koppel. Ik kon met mijn Kangoo'tje met 65 PK perfect 50 rijden in 5de, maar 't was wel ne common rail diesel, hé (veel 'koppel onderin').
Oud 24 november 2009, 16:31   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zou het niet weten schoofzak, want ik heb echt al met vanalles rondgereden , wie weet is het variabel he, ...

Dat ik dan maar oppas als ik straks op mijne velo kruip dat m nie tussen mijn ketting draait he, ...

Trouwens wat is stoer ? het is een model voor de gezapige brave mens, niet opvallend, (allee dat vind ik toch... ) gewoon gemaakt om u van punt a naar b te brengen, weliswaar met tamelijk veel comfort, en om heel veel lading mee te nemen. als ik er gebruik van maak, zit ik dan ook wel uren achter het stuur, moest ik hem alleen maar nodig hebben om naar den bakker om pistolets te rijden de zondag, dan was ik ook met iets kleiner en eenvoudiger content geweest. Sommige mensen doen nu eenmaal meer km`s dan andere en hebben nu eenmaal andere behoeften.
Nog fijn geantwoord op mijn stoute steek.
Niet in het minst omdat ik geen enkel argument kan vinden om iets te weerleggen.

Ik vervoer soms ook wel veel 'lading' (in de vorm van een karavan dan), en dan moet je wel wat power hebben.

Toch blijf ik gevoelig voor twee dinges in dit raam: verkeersveiligheid en milieuzorg. En daar wil ik best 'iets' (maar niet alles) voor opofferen.

Oud 24 november 2009, 16:44   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog fijn geantwoord op mijn stoute steek.
Niet in het minst omdat ik geen enkel argument kan vinden om iets te weerleggen.

Ik vervoer soms ook wel veel 'lading' (in de vorm van een karavan dan), en dan moet je wel wat power hebben.

Toch blijf ik gevoelig voor twee dinges in dit raam: verkeersveiligheid en milieuzorg. En daar wil ik best 'iets' (maar niet alles) voor opofferen.
Ik hoop dat ge er plezier in gehad hebt,

Kijk schoofzak ik ben mijn leven ook niet beu he, ik probeer altijd zo voorzichtig mogelijk te rijden en mij aan de regels te houden. Maar als ik hier 130 mag rijden, dan moet ik ook het verkeer niet gaan hinderen aan 110 als het perfect mogelijk is 130 te rijden.

Wat betreft het millieu de producent van mijn voertuig probeerd daar iets aan te doen, ik doe daar zelf ook iets aan door met mijne velo te rijden, alhoewel mij dat vooral in tijd en mijne portemonaie scheelt.

Er staat een roetfilter op mijn mazoetstoof, nen turbo en t is nen euro4 nen euro5 was niet beschikbaar, en in de merken waar die wel beschikbaar was, was die dan weer verschikkelijk duur. Trouwens dan koopt ge ne motor van de eerste generatie en ik koop nooit 1.0 versies, Als ze gedebugd zijn, zal ik er eens aan gaan denken. Ik ga nie het proefkonijn spelen voor ne motorenfabrikant he.

Als ze iets op de markt brengen met een autonomie van 1500 km of in dezelfde tijd kan bijtanken, als een diesel of benzine, die een snelheid kan halen van 140 / 150 en een minimumkoppel heeft van 400 n , vierwielaandrijving en een deftig laadvermogen met goei zetels voor mijne rug, dan wil ik wel eens gaan nadenken om mijn diesel te vervangen, tot nader order, is er echter niks beschikbaar dat zelf nog maar te vergelijken is.
Oud 24 november 2009, 17:22   #52
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard nacht ?

Citaat:
Neen.
Er zijn daar geen kinderen aan de 'officiële voordeur' schoolpoorten omdat die via een zijstraat naar school gaan.
Je kan niet meer van kinderen spreken als dat 12/18 jarigen zijn.
Ik passeer daar meestal tijdens het middaguur. Dan zitten die leerlingen in de eetzaal.
Als die (maar vooral hun ouders/begeleiders) zich aan de verkeersreglementen houden gebeuren er zelden ongevallen.
Welke zin heeft een 30km zone op een grote vierbaansweg als 10 meter voorbij die zone verkeerslichten staan met zebrapad? Beetje automobilisten pesten?
Welke zin heeft een vaste zone 30km aan schoolpoorten tijdens de nacht, de vakantieperiodes enz.?
een beetje overdrijven mag maar niet teveel hé !
tijdens de nacht, de vakantieperiodes, de zater- en zondagen, staan er geen flikken !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:35   #53
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
een beetje overdrijven mag maar niet teveel hé !
tijdens de nacht, de vakantieperiodes, de zater- en zondagen, staan er geen flikken !
Waarmee overdrijf ik?

PS Je wil toch niet beweren dat wetten mogen geïnterpreteerd worden naar eigen goeddunken? Waar is dan de grens?
Oud 24 november 2009, 17:38   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Waarmee ?

Citaat:
Waarmee overdrijf ik?

PS Je wil toch niet beweren dat wetten mogen geïnterpreteerd worden naar eigen goeddunken? Waar is dan de grens?
lees wat er staat: 's nachts, tijdens vakanties, zater- en zondagen !!!

Oud 24 november 2009, 17:38   #55
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee overdrijf ik?

Waarom wil u altijd die grenzen hebben?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2009, 17:43   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat hij een zelfstandige is: die vinden het tof om grenzen te overtreden.
Die grenzen zijn er voor al de anderen , niet voor hen !
Oud 24 november 2009, 17:44   #57
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

De snelheid zou overal in europa hetzelfde moeten zijn,
30 in de wijken (zoals het nu is)
60 op (op wegen van doorgaand verkeer) (10km/uur meer dus)
90 op gewestwegen buiten de stadskern
120 op de snelweg (dus ook geen verandering)

50 km/uur is gewoon een ramp voor de doorstroming !!
Oud 24 november 2009, 17:45   #58
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is het nu. Als daar een bord staat max 30km/u geldt dat dan altijd, alleen tijdens de schooldagen, alleen voor zover ik goesting heb of alleen als de flikken staan te kijken?
Oud 24 november 2009, 17:45   #59
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Omdat hij een zelfstandige is: die vinden het tof om grenzen te overtreden.
Die grenzen zijn er voor al de anderen , niet voor hen !
Ahja, zelfstandigen.

Zo'n monsters kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden.
Oud 24 november 2009, 17:46   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is het nu. Als daar een bord staat max 30km/u geldt dat dan altijd, alleen tijdens de schooldagen, alleen voor zover ik goesting heb of alleen als de flikken staan te kijken?
De wet is alleen van tel als je gepakt wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be