![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ze gunnen ons toch ook geen frisse lucht en paffen ongevraagd in café en smijten hun peuk achteloos op de grond, noem maar op. Ik steek het niet onder stoelen en banken. Rokers zijn niet alleen mensen zonder karakter en ruggegraat, want ze weten dat het ongezond is en dat ze hun longen, hart en hun brein naar de kl.ten aan het paffen zijn, maar ze zijn nog eens onverantwoordelijk, onbeleefd en egoistisch ook door een niet-roker op te zadelen met hun stank en een gezondheidsrisico omdat ze moeten meeroken (bv in café) Laten we maar zwijgen over zwangere vrouwen en tieners die staan te roken als (geen verwijt naar) een Turk. Of van die mensen die hun gezonde voeding laten staan om toch maar hun stinkstokken te gaan kopen. Ik geef zelfs geen griet die rookt een tongzoen. Ik kan evengoed mijn tong in een asbak steken. Dezelfde smaak ! Nog niet te spreken over haar gele vingers, haar gele tanden, noem maar op. Het gaat hier niet om respect en verdraagzaamheid. Want ze brengen met hun rookgedrag andere mensen schade aan. We zouden het nog moeten goed praten ook zeker ? Draai of keer het. Dat ze het dan maar daar doen waar ze niemand lastig mee vallen. Dat ze hunzelf kapot roken tot daar, maar een ander moeten ze niet schaden door hun dommeheid, kortzichtigheid en karakterloosheid. En in cafés moeten ze desnoods maar zo'n rookfilter op hun sigaret steken en de rook weer in zo'n rookfilter blazen als tijdige maatregel. Ze hebben toch geld genoeg om hun sigaretten te kopen, ze kunnen zowel zo'n spul kopen. Zou het van mij afhangen zou ik niet alleen geluidscontroles gaan doen in dancings, café's, ... maar zou er ook metingen worden gedaan naar de hoeveelheid rook. En als ik bepaalde jongeren cafés ga bezoeken in het Gentse, neem het van mij aan, je kunt soms niet door de mist kijken ! En de ventilatie, Mijnheer, die is kapot ! Een lijstje van de risico's. Ook voor de meerokers: ---------------------------------------------------------- Wat zijn de risico's? 1. Hart- en vaatziekten Rokers hebben meer kans op het krijgen van hart- en vaatziekten, zoals een beroerte of een hartinfarct. Rokers hebben 70% meer kans om te overlijden aan een ziekte aan een van de kransslagaders van het hart. Wie stopt met roken, heeft al na een paar jaar veel minder risico op hart- en vaatziekten: vergelijkbaar met het risico van mensen die nooit gerookt hebben. 2. Huid Tabak zorgt ervoor dat je huis snel verouderd. Dit komt omdat de huid te weinig zuurstof krijgt door de nauwe bloedvaten. Ook wordt een eiwit dat de huid soepel houdt afgebroken. Rokers krijgen eerder rimpels dan niet-rokers en hebben vaker een vale, asgrauwe huidskleur. 3. Gebit De tanden van personen die roken kunnen erg lelijk worden. Rokers hebben een slechte adem. Alles gaat naar rook ruiken: de haren, kleren en de ruimte waar men in verblijft. 4. Zicht Rokers hebben drie tot vier keer zoveel kans slechtziend of blind te worden dan niet-rokers. Dit heeft te maken met het feit dat tabak invloed heeft op de bloedvaten. 5. Longen Roken vermindert het zelfreinigend vermogen van de longen en luchtwegen. Rokers hebben dan ook meer kans op chronische longziekten, zoals longemfyseem en astma. Longemfyseem is een aandoening van de longen, waarbij de longen zich niet goed kunnen uitzetten. Als het ware zijn de longen 'uitgerekt'. Van alle mensen met longkanker is circa 90% van de gevallen direct terug te voeren op het roken. Longkanker komt bij niet-rokers nauwelijks voor. 6. Kankerverwekkende stoffen Bij de verbranding van tabak worden honderden chemische verbindingen gevormd. Minstens veertig van deze stoffen zijn kankerverwekkend, sommige in zeer hoge mate. Roken draagt dus bij aan het ontstaan van allerlei soorten kanker, zoals borstkanker, kanker van het strottenhoofd, de mondholte, huid, tong, keel, slokdarm, maag, lever, alvleesklier, darmen, blaas, nieren en de baarmoederhals. Verder bestaan er aanwijzingen dat ook het risico op leukemie toeneemt. Jaarlijks overlijden bijna 10.000 mensen aan kanker ten gevolge van roken. 7. Meeroken Ook passief meeroken vergroot de kans op het krijgen van kanker. Dat betekent dat je de tabakslucht van iemand anders binnenkrijgt. Wie passief meerookt, heeft 20% meer kans op het krijgen van longkanker dan mensen die niet aan tabaksrook worden blootgesteld. Verder blijkt er een grotere kans op een hartinfarct te bestaan bij blootstelling aan omgevingstabaksrook en hebben kinderen waarvan de ouders roken vaker en in ernstiger vorm last van astma en/of infecties van de luchtwegen. 8. Vruchtbaarheid Roken zorgt voor een verminderde vruchtbaarheid van zowel mannen als vrouwen. Ook vermindert het de potentie bij de man verminderen. Vrouwen die roken hebben meer kans op een miskraam. Als een zwangere vrouw rookt of meerookt, heeft dit nadelige gevolgen voor het ongeboren kind. 9. Overgang Vrouwen die roken hebben ook meer kans om vroeg in de overgang te komen en last te krijgen van osteoporose (botontkalking). 10. Slechte voedingstoestand Het blijkt dat rokers ongezonder eten dan niet-rokers. Ze eten meer vet en minder plantaardig voedsel en ze drinken meer alcohol. Rokers lijken minder geïnteresseerd in hun gezondheid. Ook tasten sigaretten je smaak aan. Omdat je minder ruikt en proeft, eet je minder afwisselend en bevat je dieet meer zout en vet. ----------------------------------------------- Dus als je dit allemaal leest, bevestigt het mijn stelling. Rokers zijn dikke egoisten en totaal onverantwoordelijk voor hunzelf en anderen die ze opzadelen met hun stank en schade toebrengen met hun rookgedrag. Het is gemakkelijk te wijzen naar andere zaken die ook de gezondheid van de mensen aantast, zoals inderdad het fijn stof (bij diesel wagens). Al toonde een recente studie aan dat een paar boten veel meer vervuilen dan een hele honderdduizenden auto's te samen. Maar goed. Te wijzen naar andere zaken is geen excuus om maar je gang te gaan, te bedaren en te laten gedijen. Het is jammer dat er voor puur economisch, kortzichte politiek dat men de wet tegen houdt. Want men vergeet dat de gezondheidszorg de twijfelbare winsten die voortvloeien uit het toelaten van roken in de horeca, ruimschoots moet compenseren met ziektezorg, niet alleen voor de roker, maar ook voor de mederokers of zijn gezin. Laatst gewijzigd door JurgenD : 3 december 2009 om 19:59. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat ze hunzelf kapot drinken tot daar, maar een ander moeten ze niet schaden door hun dommeheid, kortzichtigheid en karakterloosheid zoals mensen omver rijden of de vele vechtpartijen die er uit voort komen. Het gaat hier niet om respect en verdraagzaamheid. Want ze brengen met hun zatlapgedrag andere mensen schade aan. We zouden het nog moeten goed praten ook zeker ? Alcoholdrinkers zijn niet alleen mensen zonder karakter en ruggegraat, want ze weten dat het ongezond is en voor hun lever en noem maar op. Alcoholdrinkers zijn dikke egoisten en totaal onverantwoordelijk voor hunzelf en anderen die ze opzadelen met hun stank en schade toebrengen met hun alcoholgedrag. Laatst gewijzigd door Marlboro : 3 december 2009 om 20:07. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk 0 promille limiet de openbare weg , geen probleem !! Citaat:
Maar verder , Marlboro , bentverslaafd aanroken !! Mochtiemand weddenschap aangaan met jou , 2 jaarnietmeer roken , zegeven dan bv 1000€ of eenreisje naar cuba !! Verliesje , 3 zuipavonden geven , zoujij dit aangaan ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 4 december 2009 om 00:27. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Pfff... Wat de schadelijke effecten van roken zijn, weet ondertussen ieder weldenkend mens denk ik...
Vraag is hoever we erin gaan. Teveel frieten, hamburgers en pizza: ongezond! Verbieden? Alcohol: ongezond en ook voor anderen (verkeersslachtoffers): totaalverbod? Uitlaatgassen van auto's lijken me ook niet echt gezond, vooral als je als voetganger of fietser in de Belliardstraat vertoeft... Maar waar het hier om gaat is inderdaad mensen (werknemers in de horeca) beschermen en ervoor zorgen dat zij een rookvrije ruimte krijgen. Oké, waarom niet, maar waarom zou een zelfstandige cafébaas die alleen in zijn zaak werkt dan het roken moeten verbieden? Hij kiest er toch zelf voor en zijn klanten dan ook, hé... Gewoon een bordje aan de deur: "hier is roken toegelaten" en voil�*! |
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zoals jij het stelt moeten alle vrouwen van straat gehaald worden en niet de verkrachters. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dus, iemand die graag een sigaretje opsteekt is een egoïst, maar iemand die alle rokers wil verbieden om op café te roken niet... |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
rara , een kroeg is een handelszaak waar de eigenaars leven van de winst .............. eens er te weinig volk komt gaan ze failliet !
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van het rookverbod kan dat toch niet zeker...
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
ook gefrustreerd ? hoe doe jij je boodschappen , voor 50 meter je wagen gebruiken ? awel wagens stinken , en rijden fietsers en voetgangers dood ! dagelijks ! je kan op café gaan laten , ik mijd kroegen waar nen bingo binnenstaat wegens vroegere verslaving ! MAAR je kan niet laten om naar je werk te gaan of boodschappen te doen !!!!!! verbieden die wagens , die doden !
|
|
|
|
#53 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister
|
Citaat:
Waar het hier om draait is om een gemeenschappelijk draagvlak te vinden waardoor mensen wel degelijk hun recht behouden om een sigaretje op te steken, wat ik ze met mijn ganse hart gun trouwens, maar anderzijds ook ervoor zorgen dat anderen niet geschaad worden. Zo simpel als dat. Het idee van de verwarmde winterterassen buiten vind ik fantastisch, maar dan gaan ze weer klagen over CO2... (dan toch maar kernenergie? Het is gewoon duidelijk dat een mentaliteitsverandering dringend nodig is. Net zoals je niet zomaar op café heroïnenaalden laat rondslingeren omdat iemand zich er wel eens aan zou kunnen prikken en zodoende HIV oploopt, vind ik dat je niet zomaar ergens sigaretten opsteekt, omdat je iemand wel eens een acute astma-aanval kunt bezorgen (and beyond... dat weten we allemaal intussen, maar dat is minder acuut en klinkt dus minder dramatisch |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Beter zoiets dan die "alles of niets"-politiek van rookverbod in alle horeca-zaken. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles wat er in de wereld misgaat is de schuld van België ? We incasseren dag na dag meer beperkingen van onze vrijheden. Het is in de jaren '70 begonnen met snelheidsbeperkingen, daarna verplicht gordel-dragen, blok-rijden, auto als melkkoe nummer één..... En nu gaan ze zich moeien wat we doen tijdens onze vrije tijd.... op Europees niveau nog wel ! Awel ze moegen Europa in hun reet steken als dat de prijs is die we moeten betalen bedank ik feestelijk. Iedereen moet de vrijheid behouden te kiezen voor een rook- of een non-rook café. Dan is de zaak duidelijk en iedereen weet waar hij of zij aan toe is. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is een standpunt, maar men moet wel bereid zijn er de prijs voor te betalen, en het moet toepasselijk zijn op alle drugs. Waarom tabak, waarom cannebis niet ?
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens Onckelinckx start een hele anti-kankercampagne, ne hare baas heeft de moed niet om vanaf 01/01/2012 (maar dan wel vanaf 01/01/2014 ?)het roken op openbare/publieke plaatsen te verbieden. |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
welke niet roker wordt er nu verboden van op café te gaan ....... wie wordt er tegen gehouden van een niet rook café te beginnen ?????
|
|