![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Ik ken zelfs iemand die er zich aan stoort dat er op perrons gerookt wordt! Het is al niet genoeg meer dat er al in de treinen niet meer mag gerookt worden. Een verbod om op straat te roken zal er ook ooit nog wel komen, let maar op... |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je enige probleem is dat het nogal strikte voorwaarden zijn om van een privé zaak te spreken; het is alleszins onvoldoende om een bordje te hangen. Als de toegang niet echt privé is (individueel enz.), of omgekeerd: als het voldoende is om aan de bel te trekken en een toegangsgeld te betalen, dan ga je beschouwd worden als uitbater van een handelszaak ... Mocht het zo simpel zijn, dan zouden er wel vele "zwarte" kaffees zijn. Veel voordelen op fiskaal gebied !! De douane lust ze echter rauw.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Spijtig dat het verbod nog zo lang duurt!!!! |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
één (1) sigaret is al 100% ongezond. En geen paniek, de kroegen zullen niet verdwijnen!!! Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 4 december 2009 om 16:12. |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#47 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Of het ene het andere compenseert, daar ben ik nog niet zo zeker van... Laatst gewijzigd door Dinosaurus : 4 december 2009 om 16:22. |
|
|
|
|
|
|
#50 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan je niknaam te zien, wordt het tijd dat je afzakt naar de 21° eeuw.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tot nu toe bestaat de uitzondering in horeka nog, maar dat zal dus stoppen. Volgens mij bestaat de uitzondering ook nog voor werknemers in bejaardenhuizen, voor de gedeeltes van de gebouwen die bestempeld kunnen worden als privé-kamer van de bejaarde. (en ik weet niet hoe het zit met een poetsvrouw die poetst in de living van het woonhuis van haar werkgeefster ...)
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo mag de cipier niet roken op cel want werkplaats maar de gevangene wel want die woont er. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet zozeer geformuleerd in de arbeidswetgeving dat "de werknemer niet mag roken", maar wel "ter bescherming van de werknemer mag niemand roken op de (overdekte) werkvloer". (de werkgever moet afdoende maatregelen treffen voor de plaasen waar buitenstaanders toegelaten zijn, vb. waarschuwingsbordjes edm, opdat bezoekers dit verbod zouden respekteren)
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleszins, de (rokende) werknemer beschermen tegen tabaksrook terwijl hij staat te smachten naar een beetje tabaksrook. |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik je zin een tweede keer las, hoorde ik er als vanzelf de ochtendhoest-gereutel erbij.
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Pfffff, ik neem geen stelling in dit debat.
Toen pakweg 5 jaar geleden de hetze tegen rokers begon, had ik geen zin om op alle mogelijke en onmogelijke momenten van de dag te moeten zitten snakken naar een genotsstokje. Ik ben dan maar gewoon gestopt. Nu ja, zo "gewoon" ging dat nu in het begin ook niet. Maar wel blij da'k er vanaf ben. Maar ik draag de rokers geen kwaad hart toe Dus geen stelling Noorman |
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Aan jouw manier van reageren te zien denk ik dat de laatste lettergreep van je nickname je perfect omschrijft. |
|
|
|
|