![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze sturen hem letterlijk van het kastje naar de muur. Niemand doet iets...behalve zijn geld opsouperen. Dat is de realiteit!
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ook een persoon die papieren heeft van 65 % invaliditeit. Zwart op wit en al sinds hij kind was. Toen hij geboren was stonden zijn ogen naar boven in plaats naar voor, dat alleen al was 50 % invalide. Verder 15 operaties aan zijn knieen en allen mislukt, hij kan amper zitten en amper rechtstaan. Zijn ruggegraat is vastgezet op bepaalde punten en zo nog van al die problemen.
Wat zegt de adviseur van de ziekenkas....ge kunt gaan werken en op de rva dreigen ze hem al ik weet niet hoelang buiten te smijten. Geraakt er iemand wijs uit?
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dit zelfs een volledige eigen draad waard. http://forum.politics.be/newthread.p...newthread&f=10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voila...daar gaan we weeral.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na zijn 14' operatie aan diezelfde knie was hij bijna dood omdat de dokter iets ingepland had dat afstootte. Toen hij in hoge nood naar de spoed moest...maar in een ander ziekenhuis omdat de betreffende dokter geen zitting had...trok die dokter zijn verantwoordelijkheid van hem af omdat hij ...bij een ander was geweest. In de spoed met acuut levensgevaar wel te verstaan. Nogal een wereldje hé?
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo iets raar.
Als invalide heeft hij bv een goedkoop bus abonnement, t' is een invalide ook. Maar bij de rva telt dat niet. En de adviseurs van de rva willen hem niet invalide verklaren. Wie snapt dat nu nog? Hij krijgt ook geen invalide geld, maar het is wel een invalide op papieren? En de advocaat...die soupeert verder.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 december 2009 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan hier zelfs voor +65% invalide zijn, daar een tussenkomst voor trekken van de staat en toch nog eens arbeidsgeschikt verklaard worden. Ik kan je zelfs papieren voor leggen van één en dezelfde Riziv-arts die mijn onbekwaam verklaard om gevaarlijke machines te bedienen, op hoogtes te werken, laders te beklimmen, vrachtwagens te besturen, lasten te tillen of ander rugbelastende werk uit te voeren , groepsgesprekken te voeren enz... En mij in een ander proces, gelijklopend, volledig werkbekwaam verklaard als verkoper-magazijnier-chauffeur-heftruckbestuurder-hoogwerker. En mij een uitkering om U tegen te zeggen bezorgde als invalide en het volledige recht om te mogen blijven werken in eender welke functie en welke job. Aan de wetten rond invaliditeit is niet veel te snappen, je moet ze enkel in jou voordeel gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Hier hetzelfde. Familielid in bewindvoering omdat hij een mentale handicap heeft (niet eens schulden), bewindvoerder nooit bereikbaar, te laat met betalingen, aanvragen enzoverder...
Resultaat, we zijn nog verder van af. Scrupuleus ongedierte is het ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Het voortduren van deze situatie zorgt voor de tewerkstelling van de magistratuur : de advokaat verdient er gemakkellijk geld mee, en recidive is te verwachten, gezien de voortdurende geldnood, zo krijgt de rechter en de procureur ook weer werk. De cirkel is rond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan een bewindvoerder van een invalide namelijk onbekwaam of ongeschkt laten verklaren, zelfs als is dat een advocaat, als bewindvoerder van de mentaal invalide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is nog maar het topje van de ijsberg. Hoeveel gevallen zijn er zo?
Deze mensen zitten vaak ook onder bewindvoering en schuldbemiddeling. Veelal kunnen ze totaal niet met geld om. Dit wil zeggen: impulsief kopen ze alles wat hen lief is. Ze pronken met de nieuwste dingen, tot de deurwaarder er is ... Zo ken ik er een aantal die ook nog eens schuldig werden bevonden aan ... en schadevergoedingen, onkostenvergoedingen, ... moeten betalen. Het gaat dan soms om giga-sommen (in verhouding tot het gepleegde misdrijf). En hoeveel betalen ze daarvan af per maand? 20 EURO ofzo! En als het dat al is, zal het veel zijn. I kid you not ... Stel je voor dat je slachtoffer wordt van zo iemand? En dan heb ik het inderdaad nog niet eens over de kmo's die door zulke mensen naar de faillissementen gezogen worden. En werken? Neen meneer ... liever eerst een opleiding, of dan blijkt er toch weer sprake te zijn van acute ziekte, toch maar weer de opleiding, beviel niet zo goed, toch maar weer veranderen, weer ziek, ... Op overheidskosten leven dus. En dan heb ik het nog niet over het schuldig zijn van astronomische bedragen. Vanaf een bepaald bedrag, worden deze schulden kwijtgescholden en overgenomen door de overheid, is me ter ore gekomen. :-/ Of het OCMW kan een tussenkomst doen, bv. uitkeringen geven met terugwerkende kracht, etc. Zo weet ik zelf bvb, dat als ik mezelf in de schulden had gewerkt en daardoor wel een auto en weet ik wat aan mijn voordeur (en erachter) had, het OCMW deze schulden voor een deel zou hebben afgelost. Akkoord, zo voorkom je dat mensen van de regen in de drop geraken en op straat moeten gaan leven. Maar wat stimuleer je dan eigenlijk, vraag ik me af. Of beter: wie beloon je? Mensen die 'het goed doen', of mensen die er 'met hun pet naar gooien'. In deze samenleving wordt tegenwoordig meer en meer geïnvesteerd in de laatste groepen als je het mij vraagt, ten koste van de eerste. De eerste groep, ziet het daardoor ook niet meer al te hard zitten.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 26 december 2010 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister
|
![]() Het biedt inderdaad bescherming tegen de schuldeisers. Spijtig genoeg valt deze bewindvoering ook meteen weg eens ze schuldenvrij zijn verklaard.
Iemand die een mentale handicap heeft geraakt daarentegen er niet zo makkelijk van af. Zo een persoon kan ten eerste al moeilijk beslissen voor zichzelf, dus hoe geloofwaardig is zo een persoon als die tegen een vrederechter zegt: "Zet mijn bewindvoering maar stop..." Advocaatjes verdienen er grof aan. En al wantoestanden gehoord over het weinige leefgeld dat sommige gezinnen krijgen. Ik ken zo iemand die onder haar voeten kreeg omdat ze te veel steenkolen op het vuur gooide. Dan ken ik nog iemand die 80 euro per maand kreeg om te eten. Hallooooooooooo ! Ik kan dat goed begrijpen dat sommigen daarvan depressief worden en sukkelen van de werkloosheid naar de ziekenkas en terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Het kan ook gebruikt worden door mensen die gewoon het overzicht kwijt zijn en er niet in slagen hun betalingen op tijd uit te voeren/hun administratie bij te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij budgetbegeleiding is er geen enkele verplichting voor de beide partijen, ze gebeurd dan ook op vrijwillige basis. Het geld word door de begeleide zelf beheerd en de begeleider voert geen enkele betaling uit, deze heeft zelfs geen enkel volmacht over het budget. De begeleider kan in dit geval zelfs niet eens een controle uitvoeren over het feit of de begeleide geen zaken achterhoud. 1) kan zelfs aangevraagd worden door een miljoenair, bevoorbeeld op het ogenblik dat hij voor een langere tijd in een ziekenhuis zal verblijven en niemand anders van zijn directe omgeving vertrouwd. In sommige ocmw's betaald de aanvrager dan een bijdrage voor de kosten van 0.50 tot 5 Euro per maand. Afhankelijk van het ocmw en het inkomen van de aanvrager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Of zit het systeem gewoon zo scheef in mekaar dat dit de gang van zaken is?
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
![]() Toch niet op kosten van de mindervalide hoop ik? Ik wist niet dat daar zelfs problemen mee waren. Lijkt me een situatie waar dringend iets aan gedaan moet worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |