![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Heel verontrustend...
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is idd. heel erg wat Michiel en Amber overkomt, maar dat lijken mij eerder individuele drama's, niet dat er in Vlaanderen een problematiek is ivm progeria. Voor wie het niet door heeft: mijn stellingen ivm kunst en kerken zijn sarcastisch. Kunstliefhebbers en kerkgangers betalen ook belastingen dus moeten zij er ook iets voor in de plaats krijgen, idem voor voetballiefhebbers (cfr. de zagers die vinden dat voetbalclubs zelf hun stadia moeten betalen en dat de overheid dit niet moet doen), 100.000 mensen gaan per weekend naar eerste klassevoetbal kijken (1% van de totale bevolking) en dan reken ik de mensen die via TV kijken niet mee. Dus is het logisch dat de overheid hier geld aan spendeert. Jules had het indertijd al goed gezien: brood en spelen!
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() Niets anders dan verbieden. We gaan echt de nieuwe Middeleeuwen in. Hopelijk is er nog plaats op Mars.
Laatst gewijzigd door hotschizodiscocop : 6 december 2009 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Progeria is nergens beschreven als een ziekte die in aanmerking komt voor overheidssteun en dus : NJET ! Verhofstadt beloofde 'iets' op gang te zullen brengen (op zo'n spaghetti-avond, niet lang voor de verkiezingen) maar .... Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 6 december 2009 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij ging nochtans nooit op café. Hij werkte thuis al rokende ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En correcter is het om te zeggen: 'ik vind mijn gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel over mijzelf lastig, en wens daarom via andere wegen er voor te zorgen dat ik niet met sigarettenrook geconfronteerd wordt; een manier die gebaseerd is op het dwingen van eigenaars van cafées om zich te conformeren naar mijn wensen'. Dat is immers de issue; niet 'rokers vs niet-rokers', maar 'eigenaars vs niet-eigenaars'. En ik ben blij dat je erkent dat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Nu nog concluderen dat daar niet bepaald uit volgt dat je dan maar mensen mag dwingen om aan jouw wensen te conformeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correcter is het om te zeggen: politiek minder succesvolle groepen 'mogen' tegen zichzelf beschermd worden door politiek meer succesvolle lobbygroepen.
Want, alweer, er is niets 'dom' aan roken; het is een marginale trade off die anders ligt dan die van u. Daar kan jij problemen mee hebben, maar daar is niets 'dom' aan per se. Ik ben ook een niet-roker maar heb niet de pretentie om anderen dan maar te verbieden zich met hun activiteit bezig te houden, alhoewel dat ik het zelf heel spijtig vind.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom is dat goed?
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Omdat het de gezondheid van iedereen ten goede komt.
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zit in de laatste categorie, net zoals alle andere mensen die graag rookvrije cafes zien. Iets is, of iets is niet. Iets dat zou moeten zijn, is nog steeds niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sorry. Ik ben geen humane wetenschapper met een kop vol ideologische brabbel zodat hij of zij totaal geen voeling mee heeft met de werkelijkheid. Roken is schadelijk voor de gezondheid. Al de rest is van minderwaardig belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel blij dat je erkent dat je helemaal geen gelijk hebt, maar dat je simpelweg in de politieke groep zit die haar visie heeft kunnen doordrukken op de samenleving. Ik vind dat spelletje echter niet wenselijk - en dat is ook de reden waarom ik zei dat er net weer dat minder verantwoordelijkheid is in de samenleving. Maar goed; meer valt er niet meer over te zeggen, denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het is inderdaad niet meer dan een pretentie.
Citaat:
Elke mens doet trade offs op het vlak van gezondheid en iemand is niet 'dom' omdat hij een andere onderliggende marginale trade off heeft dan jij. Ik snap wel dat jij dat niet wilt begrijpen, maar de vraag is: wie heeft dan geen voeling met de werkelijkheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie daar de relevantie niet van in?
Iedereen kiest voor zichzelf hoe gezond hij of zij wilt leven. Vind ik een mooi principe.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() De relevantie ervan is dat een reactie zoals 'en dan?' de reactie is die je van een zesjarige verwacht. En zesjarigen kunnen zich maar beter niet bezig houden met roken.
Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 6 december 2009 om 17:43. |
|||
![]() |
![]() |