![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Omdat zij als kleine landbouwers (of hun familie) afhankelijk zijn van plaatselijke neerslag in Afrika of Zuid-Azië. En omdat zij - wanneer die neerslag uitblijft - regelmatig hun oogst gaan zien mislukken met grootschalige honger- en watertekorten tot gevolg.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
euh 50 jaar geleden zaten ze daar ook al op een kluit droog zand. Sorry zunne...we volgen het nieuws al langer dan de laatste 2 weken.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die derde wereldlanden hadden natuurlijk alle belang bij die nieuwe overeenkomsten.
Ze gingen daar smakken geld krijgen, dat was hun verwachting. Nu blijkt dat de kosten "evenredig" te verdelen zouden zijn, hebben ze heel plots veel minder behoefte aan die nieuwe overeenkomsten. hé...ah nieuw verhaal dus. Het was zelfs zo dat verwacht werd dat hun landen rijker gingen worden door die overeenkomsten dan de Arabieren met al hun olie. En dat wil wat zeggen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 december 2009 om 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Het teruglopen van Himalayagletsjers is misschien voor u niet voldoende nieuw, het verdwijnen ervan bedreigt in ieder geval wel miljoenen mensen hun drinkwatervoorziening. Hetzelfde gaat op voor een afname van de neerslag (of een wijziging van het neerslagpatroon): des te sterker dat wijzigt, des te meer ravage dat aanricht. Toegegeven, enkele van die veranderingen zijn al langer dan vandaag bezig en laten nu al toe te zien hoe moeizaam/onmogelijk het is voor die landbouwers om zich aan te passen aan die gewijzigde omstandigheden. Dat lijkt me een bijzonder sterk argument voor de emissiereductie van broeikasgassen.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen co2. Dat ze hun plan er mee trekken, t" zijn hun bergen.
![]() |
![]() |
#46 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bergen al eens goed bekeken? Vervuiling Aziatische steden bedreigt Himalaya Het Himalayagebergte heeft zwaar te lijden onder vervuiling die vanuit grote steden in Zuidoost-Azië met de wind wordt meegevoerd. Dat hebben Franse en Italiaanse wetenschappers dinsdag bekendgemaakt. Dit fenomeen kan het voortbestaan van het extreem kwetsbare gebergte bedreigen, aldus de onderzoekers. Niet alleen kooldioxide, maar ook luchtvervuiling heeft een belangrijk aandeel in de wereldwijde klimaatverandering. Vooral vervuiling door verbranding, zoals roet, draagt bij aan de opwarming van de aarde. Deze deeltjes komen door de wind in de Himalaya boven de 5000 meter uit. Daar mengen ze met schone lucht en bevorderen ze het smelten van gletsjers. Het is nog onduidelijk wat de uiteindelijke invloed op het milieu zal zijn. [ANP] ------ Dus dat ze het zelf opruimen hun vuiligheid. En stop met ons een schuldcomplex aan te praten zonder dat het nodig is.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat stel je voor? dat ze hun eten rauw opeten? of ga je alle chinezen een elektrische kookplaat op zonne-energie kado doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In extremis kan je idd zeggen 'eigen schuld, dikke bult', hoewel ikzelf dat nogal hard vind wanneer het gaat om de miserie van zovelen. Maar hoe reageer je op een gewijzigd neerslagpatroon in Afrika of de overstromingen in de Mekongdelta?
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() U heeft gelijk waar u stelde dat die wolk grotendeels veroorzaakt wordt door roet, en dus niet door CO2. Mijn geheugen liet me hier blijkbaar in de steek.
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 12 december 2009 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in afrika moeten ze wat meer de handen uit de mouwen steken.
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 12 december 2009 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.copenhagendiagnosis.org/ p42 - 43 in het online "flip book" of p 41 in de pdf file: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is iets dat de mens reeds enkele duizenden jaren aan het doen is. als we even kijken naar het Paaseiland, waar de mens alles heeft omgevormd van een tropische begroeid eiland tot een zandvlakte. Naar de Sahara, waar er steeds meer bewijzen worden gevonden dat de woestijnvorming voor het grootste deel veroorzaakt en versnelt is door menselijke activiteiten. Ja, zelfs naar Europa, waar de mens alles opruimt om zijn eigen ideeën te kunnen uitvoeren. En ja, de natuur heeft steeds opnieuw zelf kunnen ingrijpen en de zaken kunnen aanpassen. Maar tegen welke prijs? Kijken we even enkel naar Amerika. De woestijnen zijn meer dan verdubbeld. Meren zijn gewoon verdwenen. Bossen zijn omgehakt. Dieren zijn verdwenen. Rivieren zijn onleefbaar geworden. Dit allemaal op slechts een paar honderd jaar. Ja, het gaat niet over 300 jaar, maar over slechts 100 tot 150 jaar. De temperaturen in dat continent zijn aan het stijgen en dit enkel en alleen omdat de natuur word vernielt en vervangen door beton en steen. Bossen die de grond beschermde tegen uitdroging, zijn verdwenen en vervangen door huizen, fabrieken, kantoren en wegen. Zand is vervangen door tunnels voor metro's en wagens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burger
|
![]() Hier nog een mooi voorbeeld van 'laat de natuur gewoon zijn gang gaan':
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...091212_mama_19 |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Helaas (of juist niet) is dit een typefoutje geweest dat al die jaren onopgemerkt is gebleven. De opmerking is gebaseerd op een onderzoek door de Russische hydroloog Kotlyakov uit 1996. Hij kwam tot de conclusie dat de gletsjers zouden blijven krimpen van 500.000 km2 tot 100.000 km2 in het jaar 2350. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kom geef die man een contract bij onze weerdienst.
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al valt er 100 meter sneeuw op een maand tijd, als het te warm wordt, verdwijnt die sneeuw en blijft er niets van aangevrozen liggen. |
|
![]() |
![]() |