![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erg mooi hoe je dat plaatst in een typisch Parijse context. Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 16 december 2009 om 07:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die straf is inderdaad afschuwelijk. Is overspel niet barbaars? Ik bedoel overspel (getrouwd zijn en overspel plegen) in het openbaar waar 4 oprechte gekende getuigen met blanco attest jou duidelijk kunnen zien en zonder twijfel over het zien van de geslachtsgemeenschap waarbij de geslachtsdeel van de man in de geslachtsdeel van de vrouw binnen gaat, en waarbij de overspelige vrouw/man dat bekent en zijn/haar bekentenis niet terug neemt. Citaat:
![]() Wat zeg jij of heb jij gezegd op deze forum over de oorlog in Gaza, Irak en Afghanistan? Ben jij een voorstander van het bombarderen van de gewelddadige terroristen? Citaat:
Doodstraf voor afvallige heeft nooit bestaan en bestaat niet ![]() In een seculiere maatschappij moet er tolerantie zijn voor iedereen, maar niet voor iemand die scheiding van kerk en staat op een of andere manier dreigt of probeert te ondermijnen. Je kan dat dus niet begrijpen als je de context niet kent, en in een islamitische maatschappij van toentertijd was er een extra dimensie die in een seculiere maatschappij ontbreekt, naast het geloof in dit leven was er ook het geloof in het hiernamaals. Laatst gewijzigd door porpo : 16 december 2009 om 10:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je geeft zelf aan voor de handhaving van de Sharia te zijn in Islamitische landen, inclusief de doodstraf voor afvalligen. Wat je schrijft kan ik echt niet anders interpreteren. Ik echter vind dat de handhaving van de Sharia in Islamitische landen de bevolking aldaar een erg groot onrecht aandoet. Niet seculiere maatschappijen dienen naar seculiere maatschappijen te evolueren. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 december 2009 om 11:03. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je begrijpt dat ik niet van mening ben dat eender welk "sociaal contract" gelijkwaardig is. De Westerse seculiere samenleving is superieur aan de Islamitische Theocratie. Dat vinden zelfs veel Moslims... Citaat:
Daarom is een samenleving waarin een individu zelf kan kiezen of hij een bepaalde geloof al of niet wil aanhangen superieur aan een samenleving waar dat niet kan. Een samenleving waar mannen en vrouwen niet a priori bepaalde rollen toebedeelt worden is productiever. Puur om utilitaristische redenen is een vrije samenleving superieur. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welvaart zegt niets over welzijn en de beschaving zegt niets over de cultuur. Dat zijn verschillende zaken. Citaat:
In een islamitische maatschappij was afvalligheid verboden in het openbaar, wat je in privé leven gelooft is jouw zaak, niemand heeft het recht om jouw geloof te onderzoeken of eraan te twijfelen want er was geen chaos of inquisitie toestanden in de islam. Dat zegt Mr. Sarkozy ook, boerka dragen in jouw privé leven, in jouw huis in keuken en niet in het openbaar. Dat zei Zwitserland ook, een moskee niet herkenbaar zichtbaar in het openbaar, gewoon geheim gehouden, een privé huisje.. enzovoort enzovoort .. Citaat:
Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie zal depressie in het jaar 2020 de ziekte zijn die het meest voorkomt in de geïndustrialiseerde wereld. http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...art&art_id=394 Citaat:
Laatst gewijzigd door porpo : 16 december 2009 om 13:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Ik weet bijvoorbeeld dat als ik getuige zou zijn van overspel zoals jij dat beschrijft ik mij niet als een slachtoffer zou voelen of beschouwen. Of je dus een slachtoffer bent hangt van eigen keuzes af. Dat kan je van een bomaanslag niet zeggen. Citaat:
Vrijwel overal en altijd hebben mensen in bittere armoede geleefd. Enkel in vrije seculiere samenlevingen heeft men duurzame welvaart kunnen creëren. Is toch veel zeggend... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afrika heeft nog teveel last van religie zou ik eerder zeggen. Citaat:
Citaat:
Het is juist omdat we steeds meer alle triviale kwalen onder de knie krijgen dat we verhoudingswijs meer last van niet triviale kwalen krijgen. Het is net zo met kanker. We lijden meer aan kanker dan 100 jaar geleden omdat we gewoon minder snel doodgaan dan 100 jaar geleden. Citaat:
Dat kan je niet weerleggen door te eerst te veronderstellen dat ik met vrijheid iets anders bedoel... Het gaat er verder niet over of een land een staatsreligie heeft of niet. Het belangrijkste is dat het individu de keuze heeft om, openlijk, niet meer mee te doen aan die religie. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Herhaling dus, is er iets nieuw dat je nog wilt toevoegen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In ieder geval, dat protest in Londen was wel door een islamitische groepering die een bepaalde strekking geen moskee gunde. Voor het overige keur ik iedere aanval op gebedshuizen van welke aard dan ook af. Jammer genoeg heeft de islam een heel lange geschiedenis van het innemen, profaneren en vernietigen van gebedshuizen van andere religies. Nog steeds worden in Egypte Koptische kerken aangevallen. Nog steeds worden in Irak kerken in brand gestoken. Enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie de geschiedenis van de islam erop naslaat, bemerkt veel chaos. Allerlei sekten die elkaar bestreden, soms te vuur en te zwaard en elkaar niet erkenden. Nu nog ten andere: de alewietische islam wordt door soennieten noch sjiïeten erkend bijvoorbeeld. Ahmadiyya moslims hebben het bijzonder moeilijk naar Mekka te reizen. Enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NIEMANDheeft recht (zijn)geloof te dringen aananderen !!
We hebbenslecht 1 aardbol , die omzeep , en ....
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op vrije voeten laten is voor mij alleszins uitgesloten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wow, je spreekt jezelf tegen op een ruimte van 2 regels. Er zijn er weinigen die het je nadoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Parlementslid
|
![]() Weet je Porpo, ik begrijp dat je opkomt voor je religie en de reputatie ervan, maar je schiet er volgens mij wat te ver in door als je dat doet door alles onvoorwaardelijk goed te praten wat in de naam van die religie gebeurt... De meeste christenen gaan bijvoorbeeld ook niet ontkennen dat de kruistochten bestaan hebben, enkel en alleen omdat dat met hun religie te maken heeft he. Het is niet omdat je deel uitmaakt van een gemeenschap van mensen, dat je daarom ook alles moet goedpraten wat één of meerdere leden van die gemeenschap uitvoeren. Ik als flamingant vind bijvoorbeeld ook dat sommige andere Vlaams-nationalisten op een verkeerde manier uiting geven aan hun (=mijn) overtuiging. Dat ik dat vind, betekent niet dat ik tegen die overtuiging ben he. Het betekent dat ik niet akkoord ga met de manier waarop andere met die overtuiging omgaan.
Een andere mooie vergelijking is de mentaliteit van de Chinezen. Hebt u wel eens een Chinees gesproken over schendingen van de mensenrechten in China, over gebrek aan democratie enzovoort? Dan is de kans groot dat hij die gegevens in alle toonaarden ontkende. Waarom? Omdat hij vindt dat dat een belediging is voor zijn land. De Chinees in kwestie ziet dan niet in dat het niet akkoord gaan met het beleid dat door de Chinese regering gevoerd wordt, iets anders is dan anti-Chinees zijn. Je kan ook best Belg/Turk zijn maar tegenstander zijn van de Belgische/Turkse regering. Maar omdat die Chinees dat niet inziet, zal hij onvoorwaardelijk steunen wat anderen onder de naamdekking van 'China' uitvoeren. En het enige dat hij daarmee bereikt, is dat hij zijn eigen geloofwaardigheid ondergraaft. U weet best dat er mensen zijn die in naam van de islam misdrijven plegen, net als er mensen zijn die in naam van de staat Israel misdrijven plegen. Betekent dat daarom dat de islam verwerpelijk is? Natuurlijk niet. Ik heb de koran niet gelezen, maar het zou me (met alle respect) verbazen als erin zou staan dat Jahweh degenen die kritiek hebben op (andere) moslims, neerbliksemt. Er worden misdrijven gepleegd in naam van de islam. Dat is een probleem. Ook voor u, want die enkelingen schaden de reputatie van uw godsdienst, zoals u hier mooi kan lezen. En een eerste stap om problemen op te lossen, is te erkennen dat ze bestaan. Beste groet, Rogge Laatst gewijzigd door Rogge : 17 december 2009 om 20:41. Reden: typfout |
![]() |
![]() |