Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2009, 19:57   #41
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Onzin.

Het gaat om de cultuur. In Katholiek Belgie zijn de wegen erbarmelijk slecht. In de buurlanden niet. Heb je je ooit afgevraagd waarom dat zo is? De oorzaak daarvan is namelijk niet de incapabiliteit van Belgische wegenbouw-ingenieurs maar de in Belgie extra aanwezige cultuur van corruptie.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 07:47   #42
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Onzin.

Het gaat om de cultuur. In Katholiek Belgie zijn de wegen erbarmelijk slecht. In de buurlanden niet. Heb je je ooit afgevraagd waarom dat zo is? De oorzaak daarvan is namelijk niet de incapabiliteit van Belgische wegenbouw-ingenieurs maar de in Belgie extra aanwezige cultuur van corruptie.
Zijn ze daarom in Wallonië nog slechter?
Oud 21 december 2009, 14:59   #43
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Onzin.

inderdaad "that's the problem" !!!!!!!!

ik was nog géén klein beetje verschoten toen ik voor t'werk in amerika (niet dat dit een referentie is qua anti-corruptie)
was en merkte dat de bouwheren als ze er een autostrade aanleggen 40 JAAR garantie moeten geven op het geleverde werk !!!!!! ze gaan er zelfs zo ver dat het ijzer in hun betonnen wapening geplastificieerd is omdat het toch maar niet zou kunnen roesten en inboeten aan kwaliteit en stabiliteit van het wegdek........ resultaat : ook al denderen er loodzware mega-trucks over, het wegdek ligt er als een biljart !

moesten ze dat hier bij ons invoeren zo'n strenge kwaliteitsnorm en deftige controle op t'geleverde werk dan denk ik dat er véél sjacheraars-ondernemerkes hun boeken zouden kunnen toedoen !

en zeg nu niet dat zoiets duurder gaat zijn dan het nu is........... het gaat immers véél langer mee, en hier moeten ze na één jaar al beginnen repareren !
Oud 21 december 2009, 15:56   #44
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Zijn ze daarom in Wallonië nog slechter?
Ja!

PS: Voor alle duidelijkheid. Met "katholiek" bedoel ik niet noodzakelijk de tsjeven - ik heb het niet over partijpolitiek maar het daarboven heersende "nationale cultuur" (voor het geval er iemand over valt en begint te lullen over CDnV/PS/de liberalen...etc)
Oud 21 december 2009, 16:00   #45
Bertie
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
inderdaad "that's the problem" !!!!!!!!

ik was nog géén klein beetje verschoten toen ik voor t'werk in amerika (niet dat dit een referentie is qua anti-corruptie)
was en merkte dat de bouwheren als ze er een autostrade aanleggen 40 JAAR garantie moeten geven op het geleverde werk !!!!!! ze gaan er zelfs zo ver dat het ijzer in hun betonnen wapening geplastificieerd is omdat het toch maar niet zou kunnen roesten en inboeten aan kwaliteit en stabiliteit van het wegdek........ resultaat : ook al denderen er loodzware mega-trucks over, het wegdek ligt er als een biljart !

moesten ze dat hier bij ons invoeren zo'n strenge kwaliteitsnorm en deftige controle op t'geleverde werk dan denk ik dat er véél sjacheraars-ondernemerkes hun boeken zouden kunnen toedoen !

en zeg nu niet dat zoiets duurder gaat zijn dan het nu is........... het gaat immers véél langer mee, en hier moeten ze na één jaar al beginnen repareren !

Delen van de Tervurenlaan in Brussel zijn in 5 jaar tijd 2X aangelegd
Oud 21 december 2009, 16:01   #46
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik zit meer dan 30 jaar in de sector en heb nooit anders geweten.
En dat beperkt zich niet tot de regie,...maar ook de provinciale diensten zijn in hetzelfde bedje ziek. Waarmee ik niet beweer dat alle controleurs en zeker niet hun oversten zo maar om te kopen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Héél België plakt aaneen van de fraude, en dat niet enkel in de bouwsector.

Hier en daar worden door met burgerzin besmette enkelingen (al of niet in samenwerkingsverbanden verenigd) pogingen ondernomen om met die 'cultuur' komaf te maken, maar het blijft vechten tegen een gigantische bierkaai.

Er staan gewoon te véél 'belangen' op het spel.
Daar gaat het hem om. In alle "departementen" van alle bevoegdheidsniveaus . Meer bevoegdheden voor vlaanderen of onafhankelijk op zich doen niet ter zake. Beleidsmensen willen enkel een groter deel van de koek. Of de belastingbetalende vlaming, waal of belg van niet Europese origine ervoor betaald maakt hen niet uit. In die zin zijn Vlaamse onafhankelijikspartijen nog het meest racistisch t.o.v. de "eigen" mensen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be