Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2009, 06:11   #41
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Evenzeer zonder de participatie van de EU-landen.
Obama verspreidde het akkoord nog voor er ook maar één EU-land op de hoogte was van de besprekingen achter de rug van de EU om. Met China, Indië en Zuid-Afrika. Tot daar "het leiderschap" van de EU in deze materie. Omgekeerd verzekert Rasmussen op een wenk van Obama bijna onmiddellijk de medewerking van zowat alle EU-landen.

Inderdaad, daar draait het om.
Een "goed akkoord" is alleen maar "een goed akkoord" als het goed is voor de oligarchen.
Ach...De president van de VS zag glashelder dat dit...euh....ding... het maximum was dat er uit te halen was,en kon zijn kostbare tijd niet langer verspillen aan de zaak....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2009, 09:42   #42
renaat6
Partijlid

renaat6's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar renaat6
Standaard De klimaatconferentie was een beschamende vertoning

Het resultaat van de klimaatconferentie in Kopenhagen is geworden wat er kon van verwacht worden: niets meer of niets minder dan een beschamende flop. De show die daar werd opgevoerd heeft weliswaar (weer eens) veel geld gekost, maar heeft (nogmaals) aangetoond dat het individuele belangen van mensen, groepen, landen en volkeren, primeren, boven het algemeen belang, in dit geval het algemeen belang van de mensheid in zijn geheel.

Verlangen dat welvarenden en nog naar grotere welvaart strevenden, inleveren op hun welvaartsgroei om de veel minder welvarenden de kans te geven hen bij te benen is steeds een utopische gedachte geweest. Sinds vorige week weten de irrealistische optimisten dat er meer dan een afsmeltende poolijskap, een oprukkende woestijnvorming, en een paar decimeters stijgende zeespiegel zullen nodig zijn alvorens de leiders der geïndustrialiseerde en economisch groeiende landen moeilijke beslissingen durven (kunnen) nemen. Wat wij ons vrijwel niet realiseren is, dat, het doelmatig terugdringen van de CO²-uitstoot, het stoppen van de ontbossing, de afbouw van steenkool- gas- en olie-energieopwekking, en afvalproductie, hoe dan ook onmogelijk zijn zonder een stagnatie of zelfs achteruitgang van ons welvaartspeil.

Het valt te vrezen dat, alvorens wij ons daar kunnen mee verzoenen, er nog heel wat onuitgevoerde Kyuto-verdragen en mislukte Stockholmconferenties zullen komen. De vraag is, of het dan allemaal nog zin zal hebben...
Oud 20 december 2009, 22:05   #43
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Het grappige is, dat daar eigenlijk geen twee weken 'zware onderhandeling' voor nodig waren, men heeft het namelijk al voor hen gedaan: http://assets.panda.org/downloads/tr..._web_compl.pdf

Een onderbouwd voorstel voor een aannemelijk verdrag.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 20 december 2009 om 22:05.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 09:52   #44
RodeLantaarn
Minister

Standaard

De laffaards zullen nog wegkomen met hun misdaad ook: Ze hebben hun zondebok weer eens gevonden: http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/ko...ekelderd.dhtml

Citaat:
"Dat was vrijdagavond. We stonden op het punt de champagne te ontkurken. En toen lieten de Chinezen ineens weten dat ze niet akkoord gingen. De eisen die de Chinezen stelden om toch te tekenen waren absurd. Veel staatshoofden waren met verstomming geslagen."
Wat een huichelaarij.
Oud 21 december 2009, 10:06   #45
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Voor mij de vraag of het ook uitgevoerd zal worden.
En wie gaat wat controleren ?
http://www.nu.nl/buitenland/2147606/...openhagen.html
Toch heel duidelijk welk corrupt clubje een akkoordje heeft afgesloten weer.
Behalve die kerel die gemummifieerd is, die ontbreekt nog in het bonte gezelfschap. Ik had ze ook graag zo een partijband op hun bovenarm gezien. Rood met zwart kruis.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 21 december 2009 om 10:08.
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 10:29   #46
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Als het inderdaad 'de Chinezen' zijn die de boel torpedeerden, dan moeten 'we' misschien maar eens overgaan tot het organiseren èn zelf ook strikt opvolgen van een grootscheepse (bij voorkeur wereldwijde) boycot van de Chinese economie.

We kunnen nu al beginnen met uitzoeken wat zo allemaal het etiket 'made in China' draagt, en vervolgens de knip op de portemonnee leren houden.

'Consumer power' best�*�*t, hé. Het komt er alleen op aan die 'power' ook werkelijk te durven gebruiken. Tot nu toe is dat nog altijd niet verboden.
Woehahaha, een Chinese boycot. Consumer Power. Een land dat ondertussen 2x machtiger is dan het westen samen. Kijk even rondom u. Wat gaat u boycotten??? Gaat u morgen alles ZELF produceren???

Beseffen jullie dan niet:
- dat alles "ginder achter" gemaakt is door uitbuiting en kinderarbeid?
- dat alle producten wegwerp zijn, niet door toedoen van China, maar door de hebberige westerse bedrijven die alles daar laten produceren aan dumping kwaliteit. Welk product gaat nog meer dan 2-3 jaar mee???
- Deze week in uw Colruyt: 3 ajuinen, 3 look, 3 sjallot, MADE IN CHINA (echt waar!!!) Dat aan een prijs waar ze het hier nog niet knn vr produceren en waar de pro

Nu, vertel me eens, zijn dit de Chinezen die onze wereld om zeep helpen???

Dat men hier es begint ! Hand in eigen boezem. Begin es met taksen op SUVs, begin es met de lonen vd ministers te matigen, de ambtenaren (dat is ook goed vr het milieu en consumptie), begin es met strengere import rechten vr voedsel en andere goederen enz enz enz !!!

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
Oud 21 december 2009, 16:04   #47
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
De laffaards zullen nog wegkomen met hun misdaad ook: Ze hebben hun zondebok weer eens gevonden: http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/ko...ekelderd.dhtml
Wat een huichelaarij.
Aangezien het een zo goed als klandestien 'akkoord' betreft is het inderdaad nogal goedkoop hier wat Chinabashing aan te verbinden terwijl ondertussen de VS een veelvoud van de 'planeetvervuiling' van China voor haar rekening neemt in absolute aantallen en zeker als je het per inwoner bekijkt.

Deze generatie 'wereldleiders' compromiteert de toekomst.

De Denen slaan ook een slecht figuur, als je ziet hoe onrespectvol de top werd afgesloten nadat Obama het voortijdig aftrapt alzo het woord ontzeggend aan verschillende landen. volgende keer mag het wat participatiever als je er een 'conferentie' van wil maken en geen mediashow.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 december 2009 om 16:09.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 16:13   #48
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Welk product gaat nog meer dan 2-3 jaar mee???
Een heel belangrijke vraag mijns inziens, die naar het hart van een systeem gaat dat slecht weinige staatshoofden in Kopenhagen durven erkennen als de uiteindelijke oorzaak van de vernietiging van de aarde. Nu denk ik bijvoorbeeld aan President Morales.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 december 2009 om 16:15.
Oud 21 december 2009, 16:13   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Waar blijven de topics over China? Of was het enkel de VS die niets doet voor het klimaat en dat zij als enigen de klimaattop blokkeerden?

http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...ekelderd.dhtml

Dan zijn ze weer stil é. Hypocrieten!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 16:20   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waar blijven de topics over China? Of was het enkel de VS die niets doet voor het klimaat en dat zij als enigen de klimaattop blokkeerden?

Het artikel vermeld heler citaten (voor een keer) maar vermeldt niet van wie ze komen. Enkel dat het om een 'bron' gaat. Slechte berichtgeving.

Er zijn ook heel andere opinies te lezen die de 'schuld' voor de mislukking elders leggen. Zou Het laatste nieuws die ook anoniem aan het woord laten? Wie bepaalt eigenlijk wat er in die krant komt en om welke reden?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 december 2009 om 16:37.
Oud 21 december 2009, 16:29   #51
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Ilwill, waar haalt u het recht om een ander forumlid te quoten?

www.swingstar.eu
Oud 21 december 2009, 17:00   #52
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het artikel vermeld heler citaten (voor een keer) maar vermeldt niet van wie ze komen. Enkel dat het om een 'bron' gaat. Slechte berichtgeving.

Er zijn ook heel andere opinies te lezen die de 'schuld' voor de mislukking elders leggen. Zou Het laatste nieuws die ook anoniem aan het woord laten? Wie bepaalt eigenlijk wat er in die krant komt en om welke reden?
Daar gaat het mij niet om. Als in dit artikel "VS" had gestaan ipv "China" waren er al meerdere topics over geopend.
Trouwens, dit is het eerste bericht...wacht maar. Krijgt zeker nog een staartje.
Oud 21 december 2009, 17:01   #53
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ilwill, waar haalt u het recht om een ander forumlid te quoten?
Doordat dit forum mij van deze knop voorziet. Waarom?
Oud 21 december 2009, 17:03   #54
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Doordat dit forum mij van deze knop voorziet. Waarom?
Omdat het m.i. niet getuigt van veel respect voor een ander.
Tenzij ik het verkeerd voor heb...

www.swingstar.eu
Oud 21 december 2009, 17:20   #55
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het m.i. niet getuigt van veel respect voor een ander.
Tenzij ik het verkeerd voor heb...
??? Jij quote mij toch ook...wat is je probleem eigenlijk? Iedereen quote hier iedereen...waarom plots mij hiervoor op de vingers tikken?
Wat heeft quoten uberhaupt met respect te maken?

Laatst gewijzigd door illwill : 21 december 2009 om 17:21.
Oud 21 december 2009, 22:33   #56
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:

Nonsens, hln is nu niet bepaald de betrouwbaarste bron. Men zet hier ook geen links naar dag allemaal, hé.
Oud 22 december 2009, 03:35   #57
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

1. Kijk even rondom u.
2. Wat gaat u boycotten???
3. Gaat u morgen alles ZELF produceren???
4. Beseffen jullie dan niet:
- dat alles "ginder achter" gemaakt is door uitbuiting en kinderarbeid?
- dat alle producten wegwerp zijn, niet door toedoen van China, maar door de hebberige westerse bedrijven die alles daar laten produceren aan dumping kwaliteit.
5. Welk product gaat nog meer dan 2-3 jaar mee???
6. Nu, vertel me eens, zijn dit de Chinezen die onze wereld om zeep helpen?
7. Dat men hier es begint ! Hand in eigen boezem. Begin es met taksen op SUVs, begin es met de lonen vd ministers te matigen, de ambtenaren (dat is ook goed vr het milieu en consumptie), begin es met strengere import rechten vr voedsel en andere goederen enz enz enz !!!
1. Dat doe ik elke dag.
2. Alles wat kan worden geboycot.
3. Zo veel mogelijk wel, ja. Is dat verboden?
4. Ja, dat beseffen wij. Net daarom willen wij geen producten meer kopen van die bedrijven.
5. Boeken, schilderijen, baksteen, ... zegt u het maar.
6. O, 'ze' zijn zeker niet de enigen, dat kan ik gemakkelijk toegeven. Eigenlijk mag ik wellicht 50% of méér van de wereldbevolking als 'vijandig' beschouwen.
7. Ik heb geen SUV, heb zelfs geen auto, maar ik ben niet tégen wat u zo allemaal voorstelt. Alleen kan ik d�*�*rvoor enkel rekenen op politici waarvan we allebei wel weten dat die mensen zich met zo'n dingen niet gaan bezighouden. Het grootste deel van hun 'kiesvee' ziet dat trouwens ook niet zitten. Maar als consumenten hoeven we op niemand te wachten om iets te doen, hoe weinig en hoe belachelijk het ook moge lijken.
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 22 december 2009 om 03:36.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 13:49   #58
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Nonsens, hln is nu niet bepaald de betrouwbaarste bron. Men zet hier ook geen links naar dag allemaal, hé.
1) Waarom is HLN niet de betrouwbaarste bron?
2) Is alles onbetrouwbaar op HLN?
3) Zoals ik al zei, deze reacties waren er niet geweest indien het "VS" was ipv "China".
Oud 22 december 2009, 13:54   #59
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
??? Jij quote mij toch ook...wat is je probleem eigenlijk? Iedereen quote hier iedereen...waarom plots mij hiervoor op de vingers tikken?
Wat heeft quoten uberhaupt met respect te maken?
Uw handtekening ! Waarmee u iemand probeert in een negatief daglicht te stellen. Dat is niet netjes.

www.swingstar.eu
Oud 22 december 2009, 13:57   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw handtekening ! Waarmee u iemand probeert in een negatief daglicht te stellen. Dat is niet netjes.
Hoe kan ik iemand in een slecht daglicht plaatsen indien het zijn/haar eigen woorden zijn?

Nogmaals, waarom begin je hierover tegen mij? Ga naar de moderatie om te zeggen dat ze deze functie eraf moeten halen.
Als je niet wil dat je woorden op een forum tegen je gebruikt worden...dan moet simpelweg hier wegblijven. Don't shoot the messenger.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be